عمومیکسب و کار ایرانی

رینگ لایت از کجا بخرم

چرا رینگ لایت در تولید محتوا شگفت انگیز است

1. روشنایی بهتر: رینگ لایت حرفه ای در تولید محتوا به دلیل داشتن چرخش 360 درجه روشنایی مناسبی برای محتوای تصویری و ویدئویی فراهم می کند. با این وسیله، شما می توانید در هر شرایط نوری مانند شب یا محیط کم نوری، تولید محتوای با کیفیتی داشته باشید.

2. جلوه های نورپردازی: این وسیله دارای تعدادی لامپ LED است که می تواند در تولید محتوا برای ایجاد جلوه های نورپردازی مختلف مورد استفاده قرار گیرد. با تغییر رنگ نور و نور محیطی، می توانید جلوه های گوناگونی برای تولید محتوای خود به ارمغان آورید.

3. حذف سایه: در زمانی که دوربین یا موبایل به شما نزدیک است، نور سایه ایجاد می کند که باعث کاهش کیفیت تصویر شده و می تواند در تولید محتوا به مشکلاتی برخورد کنید. رینگ لایت حرفه ای می تواند با ایجاد نور یکنواخت، سایه را از بین ببرد و کیفیت تصویر را بهبود بخشد.

4. افزایش جذابیت ویدئو: با استفاده از رینگ لایت حرفه ای می توانید ویدئو های خود را جذاب تر کنید. جلوه های نورپردازی مختلف و حذف سایه، می توانند به ویدئو های شما تصویر شگفت انگیز و رویایی اعطا کند.

بیشترین کاربردی که رینگ لایت ها در دنیای امروزی دارند این است که از آن ها در عکاسی استودیویی استفاده می شوند. رینگ لایت در انواع گوناگونی در بازار تولید و عرضه می شود؛ شما باید بر حسب نیازتان، نوع مناسب آن را تهیه نمایید. اکثرا رینگ لایت ها در بازار برای گوشی موبایل و دوربین عکاسی ساخته شده اند یعنی شما می توانید هم برای دوربین و هم برای تلفن همراهتان از آن ها استفاده کنید؛ البته انواع دیگری نیز یافت می شود که صرفاً برای دوربین یا گوشی ساخته شده اند. ممکن است شما نیز دیده باشید کسانی که در پلتفرم های مجازی نظیر اینستاگرام یا یوتیوب در حال فعالیت هستند از این رینگ لایت ها برای تولید محتوا ، آموزش یا معرفی محصول و خدماتشان استفاده می کنند.

کاربرد اصلی رینگ لایت چیست ؟ 

در حقیقت رینگ لایت ها، در ابتدا برای اهداف پزشکی ساخته شدند. با این حال، با توجه به قابلیت های بالقوه و گسترده ، این ابزار برای کاربردهای متعدد تجاری تغییر یافت. در ادامه برخی از کاربردهای دیگر آن آورده شده است:

اگر شما بلاگر هستید ؟؟؟ 

یکی از پر کاربرد ترین ابزار تولید محتوا رینگ لایت است .چون با داشتن رینگ لایت تولید محتوا، ویدئو و عکس جدابتری میتوان تولید کرد . و هر چقدر ویدئو و عکس جداب تری داشته باشید مبتوانبد فروش بیشتری نیر داشته باشید. پس قبل از هر چیز بک رینگ لایت حرفه ای برای تولید محتوا  از تهیه کنید.

یک سالن آرایشگاه دارید ؟؟؟

آرایشگر های حرفه ای ، تتو کار ها ، ترمیم کننده مژه ها و غیره به علت این که رینگ لایت ویژگی های ظاهری چهره را واضح تر نشان می دهد و به نمایش رنگ واقعی پوست و و لوازم آرایشی نیز کمک می کند تقریبا هر میکاپ آرتیست حرفه ای در یوتیوب از یک رینگ لایت برای آموزش آرایش استفاده می کند.

چهره سوژه با کچ لایت زیبای چشم ، زیباتر نمایان میشوند.

مهمترین مساله در عکس رینگ لایت این است که رینگ لایت های حرفه ای زمانی کاربرد دارند که نور یکسان و هماهنگی روی تصویر شما پخش کنند. همانگونه که در پیش تر اشاره کردیم، این دستگاه شکلی حلقه ای مانند دارند و دوربین عکاسی میان این حلقه قرار می گیرد؛ این گونه به راحتی می تواند با رینگ لایت عکاسی کنید.

یکی از مسائلی که همه روزه افراد در حین عکاسی با آن دست و پنجه نرم می کنند، تنظیم نور و حذف نور اضافه است؛ فرقی ندارد شما بخواهید عکس ساده ای ثبت کنید یا حرفه ای، در هر صورت اگر نور محیط بسیار کم یا بسیار زیاد باشد، عکس شما کیفیت خوبی نداشته و باعث می شود دیگر شور و شوقی برای عکاسی نداشته باشید.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که شما موظف هستید در حین ضبط ویدئو، هیچگونه لرزشی نداشته باشید تا شفافیت و وضوح ویدئو حفظ شود، برای این کار شما می توانید یکرینگ لایت خریداری کرده و برای ضبط از آن استفاده کنید؛ با این روش ویدئویی حرفه ای و هماهنگ خواهید داشت. امروزه به دلیل پیشرفت و علاقه مردم به محتواو آموزش های بصری، استفاده از رینگ لایت ها برای بهبود بازدهی و عملکرد کار امری غیرقابل انکار و ضروری است.

اگر پزشک هستید ؟؟؟

برخی از پزشکان از جمله متخصصان پوست، دندانپزشک ها، متخصصان کاشت مو و… برای عملکرد مفید در حین کار، به نور احتیاج فراوانی دارند. از این رو در محیط کار خود از چراغ های LED مختلف و رینگ لایت ها استفاده می کنند.

رینگ لایت دندان پزشکی

آیا به رشته بازیگری علاقه مندید ؟

کاربرد رینگ لایت ها تنها مربوط به جامعه امروزی نیست، حتی در گذشته نیز از رینگ لایت ها به صورت کاملاً تخصصی استفاده می کردند؛ از رینگ لایت های حرفه ای در اتاق های گریم استفاده می شد. در این اتاق ها به مظور این که نور موجود در سقف و محیط روی چهره بازیگر اثر نگذارد استفاده می شد؛ با استفاده از نور یکسان، گریمور می توانست به راحتی رنگ چهره بازیگر را به صورت یکسان و اصولی تغییر دهد.

آموزش آنلاین دارید ؟

امروزه با گسترش آموزش آنلاین در سراسر دنیا، و استقبال بینطیر از این شبوه اموزشی، اگر در حال آموزش آنلاین در هر رشته ای هستید!! باید شرایط خوبی را برای آن محیا کنید. یکی از این شرایط که صد در صد روی کیفیت آموزش تاثبر میگذارد، نور و تجهیزات نورپردازی است. یکی از محبوبترین ابزار نورپردازی که مورد استقبال مدرسان قرار گرفته رینگ لایت ها هستند .

مزون فروش لباس آنلاین دارید ؟؟

اگرمزون فروش لباس آنلاین دارید و یا  فروشگاه ها لباس، لازم است تا عکس های باکیفیتی از لباس ها گرفته شود تا مشتریان نسبت به خرید آن علاقه مند شوند. برای عکاسی از لباس، علاوه بر ، نیز بسیار مهم است. رینگ لایت های مختلفی در بازار وجود دارد که جهت عکاسی از لباس می توانند مورد استفاده قرار گیرند.هنگام انتخاب رینگ لایت برای عکاسی از لباس باید به برخی موارد توجه کنید. در ابتدا باید به اندازه و تعداد چراغ های LED به کار رفته در رینگ لایت توجه شود تا بتوان رینگ لایت قدرتمندی را انتخاب کرد. رینگ لایت مخصوص عکاسی از لباس باید دارای حالات نوری آفتابی و مهتابی باشد، تا متناسب با رنگ لباس بتوان آن را تغییر داد.

رینگ لایت برای عکاسی لباس

انواع رینگ لایت

رینگ لایت ها با توجه به نوع کاربردی که دارند، در اندازه ها و انواع گوناگونی تولید می شوند.

طبق نظر تولیدکنندگان رینگ لایت ها در دو دسته فلاش یا نور های پرتابی و فلات یا نور های پیوسته تقسیم بندی می شوند.

همچنین اگر بخواهیم بر اساس اندازه آن ها را تقسیم بندی کنیم، در دو دسته کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می شوند.

رینگ لایت کوچک

رینگ لایت های کوچک به دلیل اندازه کوچکی که دارند قیمت ارزان تری دارند. از رینگ لایت های کوچک برای استفاده از دوربین تلفن همراه استفاده می شود؛ رینگ لایت با یک گیره روی گوشی متصل می شود.

رینگ لایت کوچک

رینگ لایت متوسط

امروزه از رینگ لایت های متوسط برای لنز دوربین عکاسی استفاده می شود.

رینگ لایت بزرگ

سومین نوع از رینگ لایت ها، رینگ لایت بزرگ است. این نوع رینگ لایت باید روی سه پایه قرار داده شود. از رینگ لایت های بزرگ برای استفاده های حرفه ای تر استفاده می شود. قیمت رینگ لایت های بزرگ نسبت به رینگ لایت های کوچک و متوسط کمی بیشتر است. برای این که بدانید کدام رینگ لایت ها برای کار های حرفه ای مناسب است، از یک مشاور یا متخصص مربوطه کمک بگیرید.

رینگ لایت پایه دار

رینگ لایت هایی که قابلیت نصب روی سه پایه را داشته و یا از ابتدا به صورت پایه دار طراحی و ساخته شده اند، عمدتا به عنوان منبع نور در استودیوهای عکاسی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین در سالن های زیبایی جهت عکاسی از خروجی کار میکاپ ، شنیون، رنگ مو و… و یا برای عکاسی مدلینگ و تبلیغاتی استفاده می شود.

رینگ لایت برای گوشی

رینگ لایت ها در اندازه ها و نمونه های مختلفی تولید شده اند که هر یک کاربری مخصوص به خود را دارند. برخی از رینگ لایت ها جهت استفاده روی موبایل طراحی شده اند. این رینگ لایت ها معمولا سایز کوچکی (حداکثر 12 اینچ) داشته و از طریق یک گیره کلیپسی روی گوشی موبایل نصب می شوند. در مواردی نیز در قسمت میانی رینگ لایت، یک پایه و گیره نگه دارنده برای موبایل تعبیه شده است. رینگ لایت های مخصوص موبایل یا به صورت شارژی بوده و یا با باتری کار می کنند که انتخاب بین این دو مدل متناسب با میزان استفاده از رینگ لایت می تواند متغیر باشد. رینگ لایت های موبایلی معمولا برای سلفی گرفتن، ضبط ویدیوهای مختلف برای اینستاگرام و یوتیوپ توسط اینفلوئنسرها و… مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از رینگ لایت موبایلی می تواند به نمایان شدن هر چه بیشتر جزئیات چهره در عکس و فیلم کمک کند؛ از این رو برای آموزش دهندگان میکاپ و خدمات زیبایی گزینه مناسبی بشمار می آید. از جمله رینگ لایت های مخصوص موبایل می توان به رینگ لایت مدل SG07 مناسب برای گوشی موبایل و رینگ لایت 10 اینچ RGB LED Soft Ring Light اشاره کرد.

همه چیز درباره رینگ لایت

امروزه از رینگ لایت برای تولید محتوا و ثبت صحنه های زیبا استفاده می شود؛ نور های منعکس شده از رینگ لایت ها، تاثیر مثبتی در کیفیت تصاویر دارند. شما با استفاده از نور طبیعی رینگ لایت ها می توانید تصاویر خود را به زیباترین شکل ممکن خلق کنید. در شغل عکاسی زمانی که مشتریان تقاضای عکس هایی متفاوت با طرح خاص را دارند، استفاده از رینگ لایت بهترین گزینه است؛ در این مواقع رینگ لایت به شما کمک می کند تا بتوانید اثرات زیباتری را به تصویر بکشانید.

مورد دیگری که باعث علاقه و پرطرفداری کاربران به رینگ لایت شده است، حذف سایه های غیرطبیعی و خشن است؛ در اکثر موارد به دلیل نور بسیار زیاد در محیط سایه های غیرحرفه ای روی تصاویر شما ایجاد می شوند، این سایه ها از جذابیت و کیفیت عکس شما کم می کنند. بنابراین می توان اینگونه بیان کرد حذف سایه های تند و بی مورد یکی از اهداف اصلی استفاده عکاسان از رینگ لایت باشد.

بسیاری از کاربران می پرسند با وجود این که نور زیادی از طریق لامپ های رینگ لایت منعکس می شود، آیا امکان ایجاد سایه رو تصویر است یا خیر؟

در جواب سوالتان باید بگوییم، به دلیل این که از کلیه زوایا نور منعکس می شود، دیگر سایه غیرطبیعی و تندی منعکس نخواهد شد.

البته لازم به ذکر است شما باید دقت داشته باشید در برخی موارد بنابه صلاحدید عکاس وجود سایه ها ضروری است و باید حتماً تصویر مقداری سایه داشته باشد، شما باید برحسب موقعیت تصویر و سوژه میزان سایه را برای تصویرتان مشخص کنید.

ممکن است شما نیز به این موضوع پی برده باشید و بازتاب نور رینگ لایت از درون تجهیزات به چشم کاربر تا چه اندازه زیبا است و چهره فرد را باسر زنده تر نشان می دهد. شما می توانید با استفاده از منابع نور، میزان انعکاس نور در چشمان کاربر را مشخص کنید. به نور منعکس شده در چشمان کاربر، هاله نیز گفته می شود. این موضوع با استفاده و تنظیم صحیح رینگ لایت به آسانی امکان پذیر است.

پخش شدن یکنواخت نور روی سوژه مورد نظر

ما در ابتدای مقاله به اهمیت پخش نور به طور مفصل اشاره کردیم، توزیع یکنواخت نور روی سوژه باعث حرفه ای تر شدن عکس شما خواهد بود.

نور رینگ لایت تنها در کار های هنری و عکاسی استفاده نمی شود، بلکه پزشکان از این نوع نور ها برای درمان دقیق مشکلات بیماران استفاده می کنند.

همچنین کاربرد رایج دیگری از رینگ لایت ها در فروش و نمایش محصولات به مشتریان است؛ در واقع از این طریق مشتریان به خوبی محصول را مشاهده می کنند و با خیالی آسوده خرید خود را انجام می دهند. اگر شما نیز کسب و کاری آنلاین دارید برای تولید محتوا و نمایش محصولاتتان با شفافیت بالا نیاز به یک رینگ لایت حرفه ای نیاز دارید.

میزان کیفیت نور در رینگ لایت

همانگونه که همه شما می دانید، نور ملایم و نرم برای گرفتن عکس های حرفه ای لازم و ضروری است. رینگ لایت ها به دلیل پروسه پخش نوری که دارند، نور نهایی را با کیفیت بالا و میزان نرمی زیادی ارائه می دهند؛ به دلیل توزیع مناسب نور، تصاویر بسیار زیباتر و خلاقانه تر می شوند.

رینگ لایت را از کجا بخیریم

رینگ لایت را می توان از مراکز فروش دستگاه ها و تجهیزات خریداری کرد؛ امروزه با توجه به فراوانی این دستگاه ها، تجهیزات فیک نیز یافت می شود؛ بهتر است قبل از خرید مراکز معتبر را شناسایی کنید و با متخصصین این حوزه مشورت داشته باشید.

به دلیل وجود لامپ های زیاد در این نوع دستگاه ها شما می باست تجهیزاتی را تهیه کنید که کمترین ضرر را برای شما داشته باشند.

بهتر است قبل از خرید این مقاله را به صورت کامل مطالعه کرده و از تمامی نکات و استاندارد های لازم آگاه باشید؛ چنانچه آشنایی قابل قبولی با رینگ لایت ها نداشته باشید، احتمال دارد رینگ لایت های فیک را به جای رینگ لایت های اصلی خریداری کنید؛ رینگ لایت های فیک کیفیت و دوام عمر مطلوبی نداشته و پس از مدت کوتاهی کارایی خود را از دست می دهند؛ همچنین لازم به ذکر است در تولید رینگ لایت های فیک، از مواد نامرغوب و نامناسب استفاده شده است و برای استفاده طولانی مدت مضر است و سلامتی شما را به خطر میاندازد؛ بنابر این خرید یک رینگ لایت اصلی نیازمند آگاهی و مطالعه زیاد است.

قیمت رینگ لایت ها

کارایی رینگ لایت ها در قیمت آن ها تاثیر بسزایی دارد؛ هرچه رینگ لایت بزرگتر و کارکرد بیشتری داشته باشد، قیمت آن نیز طبیعتا بیشتر خواهد شد.

اگر وضعیت شما به نحوی است که باید سوژه خود را با صحنه های حرفه ای تر ثبت کنید، نیاز به یک رینگ لایت حرفه ای و بزرگ دارید؛ اما اگر تنها برای عکاسی از محصول خود آن را نیاز دارید، می توانید یک رینگ لایت کوچک تهیه کنید.

بهتر است از مراکز معتبر خرید خود را انجام دهید تا قیمت مناسبی داشته باشند. بهتر است رینگ لایتی خریداری کنید که هم کارکرد مناسبی داشته و قیمت آن نیز مقرون به صرفه باشد. برخی از فروشندگان با قیمت بسیار پایین اقدام به فروش رینگ لایت می کنند، شما باید هوشیار باشید که ممکن است قیمت های پایین، منجر به افت کیفیت تجهیزات شوند و شما مجبور باشید دو بار برای یک رینگ لایت هزینه کنید.

به طور معمول قیمت یک رینگ لایت اصلی از یک رینگ لایت فیک بالاتر است؛ اما احتمال صد در صدی برای این موضوع نیز وجود ندارد.

اگر سری به بازار های سطح شهر بزنید، خواهید دید انواع رینگ لایت ها با قیمت های متفاوت وجود دارند، برای اطلاع از قیمت رینگ لایت ها بهتر است با متخصصین سایت نورنگار مشورت کنید؛ متخصصین این حوزه بهترین رینگ لایت ها را با توجه به نیاز و کار شما ارائه می دهند.

به انتهای مقاله رسیده ایم، امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد؛ در صورت هرگونه سوال یا اقدام برای خرید یک رینگ لایت حرفه ای، با متخصصین سایت تماس گرفته تا به خوبی با نحوه خرید و انتخاب نوع رینگ لایت آشنا شوید.

به عنوان کلام آخر به شما توصیه می کنیم تنها از وبسایت های معتبر خرید رینگ لایت خود را انجام دهید و به دام افراد سودجو تجهیزات فیک دچار نشوید.

از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بوده اید، کمال تقدیر و تشکر را داریم، امیدواریم توانسته باشیم شما را در خرید یک رینگ لایت مناسب و با دوام همراهی کنیم.

ما سعی کردیم  تا حد ممکن شما را در زمینه رینگ لایت حرفه ای کنیم تا بتوانید خودتان بنابر نیازی که دارید یک رینگ لایت مناسب با قیمت مطلوب، تهیه کنید؛ رینگ لایت ها در بهبود بازدهی تولید محتوا و معرفی محصولات شما به مشتریان نقش اساسی دارد و تاثیر مثبتی بر کسب و کار شما خواهد گذاشت. اگر نکته ای جا مانده است، می توانید در قسمت دیدگاه برای ما بیان کنید، کارشناسان در اولین فرصت به تمامی سوالات و ابهامات شما پاسخ می دهند.

چگونه اکثر عکس ها و فیلم های زیبایی که اخیراً دیده اید، نور و کیفیت بالایی دارند؟

خوب، اگر فکر می کردید که دلیل این امر این است که آنها از یک نوع دوربین بسیار گران قیمت استفاده می کنند، قطعا در اشتباه هستید. اکثر این عکاسان و سازندگان ویدیو فقط به این دلیل قادر به تولید این فیلم ها و عکس های باکیفیت هستند که از یک نورثابت به نام رینگ لایت استفاده می کنند.
رینگ لایت برای تاکید بر جزئیات، عکاسی، فیلمبرداری، آرایشگری، عکاسی ماکروصنعتی یا ایجاد جلوه های رنگی عالی است.
به طور معمول، رینگ لایت یک ابزار نورپردازی چند منظوره با استفاده آسان است که کاربران را قادر می سازد منبع نور یکنواختی را که مستقیماً از دید دوربین هایشان می آید به دست آورند. این نور، روشنایی معمولاً از یک لامپ فلورسنت دایره ای یا چند چراغ LED کوچک متصل که شکل یک دایره را تشکیل می دهند ساخته می شود.

چرا از رینگ لایت استفاده کنیم؟

رینگ لایت ها در ابتدا برای اهداف پزشکی و دندانپزشکی ساخته شدند. با این حال، با توجه به قابلیت های بالقوه وگسترده رینگ لایت بیشتر برای موارد زیر قابل استفاده می باشند:

  1. برای تاکید بر جزئیات

با توجه به طراحی و ساختار، رینگ لایت ها برای تاکید بر جزئیات روی عکس ها و فیلم ها عالی هستند. طراحی دایره ای رینگ لایت به کاربران این امکان را می دهد که از دوربین های خود در بین سوراخ رینگ لایت استفاده کنند و آنها را قادر می سازد تا روی جزئیات خاصی از عکسبرداری تمرکز کنند.

  1. عکاسی ماکرو و صنعتی :

استفاده از رینگ لایت در هنگام عکس گرفتن، نور کاملاً متعادلی تولید می کند که به طور مساوی در هر طرف مدل یا شیئی که کاربران می خواهند روی آن تمرکز کنند توزیع می شود. رینگ لایت ها به کاربران این امکان را می دهند که عکس ها و فیلم های باکیفیت را بدون صرف هزینه زیاد برای عکاسی بسازند.

  1. ایجاد جلوه های رنگی

رینگ لایت RGB (قرمز سبز آبی ) نورهای رنگی مختلف یا با ترکیب رنگی بر روی قسمت های مختلف رینگ لایت برای ایجاد جلوه های رنگی استفاده کرد. استفاده از رینگ لایتهای \RGB برای تولید تکنیک جلوه رنگ به کاربر این امکان را می دهد که شستشوهای رنگی ایجاد کند که در جهات مختلف شیء عکسبرداری یا فیلم جریان دارد.

  1. تولید ویدیو:

از زمان افزایش مخاطبان شبکه های اجتماعی، ایجاد محتوای ویدیویی با توسعه موبایل های دوربین دار با وضوح بالا هرگز به این آسانی نبوده است، استفاده از رینگ لایت رینگ لایت است که برای نورپردازی حرفه ای در ویدیوهای یوتیوب یا داستان های اینستاگرام / فیس بوک استفاده می شود.

  1. کاربرد آرایشگری

از آنجایی که اکثر رینگ لایت ها می توانند درجه رنگ نور روز 54000k را تولید کنند، این منبع نور برای آرایش به خصوص در روزهای ابری یا زمانی که نور طبیعی در دسترس نیست، عالی است. معمولا رینگ لایت ها از  دمای رنگ بین 3200 الی 5500 کلوین پشایبانی میکنند.

استفاده از دوربین؟ تبلت؟ گوشی های هوشمند؟

برای اینکه بتوانید به درستی رینگ لایت مناسب برای نیازهای خود انتخاب کنید، باید نحوه استفاده از آن را در نظر بگیرید. اگر برای گرفتن عکس های سلفی در دوربین DSLR یا آیپد خود به یک رینگ لایت نیاز دارید، بهتر است یک رینگ لایت بخرید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا در داخل آن قرار گیرد، مانند حلقه 18 اینچی III یا 22 اینچی پلاتینیوم. رینگ لایت (45 سانت به بالا ) ایدوبلو ، هیرو در انواع مختلف میتوانند مدل های مناسبی باشند .. KY-BK 416 96W Hero / Yidoblo Ring light QS-480E II
آیا نیاز به یک فیلم یا عکس سلفی دارید؟ نگران نباشید، رینگ لایت امکان فیلمبرداری و عکاسی با دوربین DSLR، تلفن هوشمند یا آی پد را فراهم می کند.

سایز نور و رینگ لایت

نکته دیگری که در هنگام خرید رینگ لایت باید در نظر گرفت اندازه و قدرت رینگ لایت است. هر چه لومن (lm) و شاخص رندر رنگ (CRI) بیشتر باشد، خروجی روشنایی و نمایش رنگ جسم در حال روشن شدن بهتر است. این تفاوت بزرگی ایجاد می کند، به خصوص آنهایی که به دقت رنگ بستگی دارند، مانند: هنرمندان آرایش، هنرمندان تاتو یا رنگ مو. ایده آل است که یک رینگ لایت ای پیدا کنید که یک دکمه کم نور برای کنترل روشنایی ارائه می دهد. این کار زندگی شما را آسان تر می کند زیرا متوجه می شوید که پایه نور را برای تنظیم روشنایی حرکت می دهید.
بطور مثال رینگ لایت ایدوبلو با
1000 لوکس در یک متری
3300 لوکس در 0.5 متری
با 45 سانت قطر خارجی میتواند یکی از پیشنهادهای حرفه ای ما باشد.

 لوازم جانبی همراه رینگ لایت

  • هلدر موبایل از مهم ترین لوازم جانبی برای رینگ لایت می باشد، که در رینگ لایت های حرفه ای مثل برند ایدوبلو کیفیت ساخت آن به مراتب بهتر می باشد.
  • آداپنور برق بسیار مهم می باشد، در واقع منبع تغذیه اصلی است.
  • آیینه برای بزرگ نمایی از سوژه و محل عکاسی یا فیلمبردای، که به 2 دسته بزرگ و کوچک تقسیم میشود 20 و 10 سانتی متری
  • ریموت کنترل برای تنظیم نور و ایجاد تنوع از راه دور
  • کیف جهت حمل آسان
  • سه پایه مناسب را میتوان مهم تر از بقیه نامید چرا که ثبات رینگ لایت بر روی زمین یا روی میز به سه پایه نور مناسب بسنگی دارد.

نکات مهم در خرید رینگ لایت

تجربه ثابت کرده زمانی می توان خرید موفقی داشت که قبل از خرید، ابتدا تمام نیازها و خواسته هایمان را از داشتن چیزی که می خواهیم اقدام به خریدش کنیم تعیین کرده و طبق انتظارهایمان اقدام به خرید نماییم. پس قدم اول آن است که ببینیم رینگ لایتی که می خواهیم تهیه کنیم جهت عکس یا فیلم برداری معمولیست یا قصد تولید محتوای حرفه ای داریم. به این ترتیب اگر هدفمان کار کردن حرفه ای نیست پس نیازی به پرداخت هزینه گزاف نخواهد بود. قابلیت ها و مواردی که می بایست در هنگام خرید رینگ لایت به آنها توجه کرد، عبارتند از:

اگر برای تولید محتوا در خارج از منزل اقدام به خرید می کنید، بهتر است از رینگ لایت کوچک و مدل های سبک و کم حجم استفاده کنید تا جابجایی آن راحت تر باشد. سایز را معمولا با اندازه گیری قطر بیرونی آن می سنجند و سایزهای رایج آن 12، 14 و 18 اینچ هستند و اگر با بحث هزینه آن مشکلی ندارید و می خواهید تصاویر و فیلم برداری با کیفیت تری داشته باشید، اندازه 18 اینچی آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

چه سایز رینگ لایت باید انتخاب کنید ؟

رینگ لایت ها سایزهای متنوع ای دارند ، از 10 ،15 ، 20 ، 25 ، 30 ، 35 ، 45 تا 56 سانتی متر ، شما میتوانید بسته به سوژه ، مکان و زمان مورد نیاز خود آنها را تهییه کنید .

جدول زیر میتواند به شما در انتخاب بهترین سایز رینگ لایت کمک کند.

کاربردهای رینگ لایت سایز رینگ لایت
اینستاگرام و فضای مجازی  و استریم (تیک تاک) سایز متوسط از 14  تا  18  اینچ (35 تا 45 سانتی متر)
عکاسی کل بدن ایستاده یا
ضبط ویدیو لایو از راه دور
سایز بزرگ از 18 تا 22 اینچ (45 تا 56 سانتی متر)
عکاسی صنعتی و تجاری و
آرایشگر حرفه ای (make up artist)
 از 10 تا 12 اینچ (25 تا 30 سانتی متر)
استودیو عکاسی بزرگترین سایز رینگ لایت
تماس های ویدیو یی با گوشی سایز کوچک از 8 تا 10 اینچ (20 تا 25 سانتی متر)

نورهای بکار رفته در رینگ لایت ها هم می توانند LED باشند و هم فلورسنت، اما توجه داشته باشید که با وجود اینکه چراغ های فلورسنت قابلیت جایگزین کردن دارند اما حاوی مواد شیمیایی خطرناک بوده و طول عمر کمتری دارند. بنابراین معمولا نورهای LED گزینه بهتری هستند.

چنانچه پایه ای که برای رینگ لایت خود تهیه می کنید قابلیت چرخاندن و زاویه دهی داشته باشد، این امکان را به شما می دهد تا نورپردازی بهتری به سوژه خود دهید. مدل های امروزی اغلب قابلیت انعطاف پذیری را دارند اما زاویه چرخش آن ها متفاوت است که در هنگام خرید این مورد را نیز مورد توجه قرار دهید؛ زیرا برخی از مدل ها تنها 180 درجه می چرخند، در حالیکه مدل هایی با قابلیت چرخش 360 درجه نیز در بازار موجود است.

در زمان خرید رینگ لایت باید به تجهیزاتی که به همراه آن می خرید توجه نمایید. برخی مدل های به همراهشان فروخته می شود که در این صورت کمی مقرون به صرفه تر است اما شما می توانید تجهیزاتی همچون پایه نگه دارنده، کیف محافظ جهت حمل آن، کنترل بلوتوث جهت کنترل از راه دور و برای مدل های جدیدتر، کنترل WIFI دار برای کنترل میزان گرما و شدت نور را به توجه به نیاز و کاربردهایی که دارید، جداگانه نیز تهیه کنید.

معمولا رینگ لایت ها سه نوع تنظیم دمای رنگ دارند: سرد، گرم و خنثی؛ که بنا بر محیطی که در آن مشغول به ضبط تصویر هستید، دمای آن را می توان تغییر داد و معیار سنجش آن واحد کلوین است.  پس هر قدر که فاصله بین سطوح رنگ گرم تا رنگ سرد آن بیشتر باشد، آن مدل حرفه ای تر است؛ چرا که می تواند بنا بر اقتضای پوست سوژه و محیط، بهترین تصویر را ارائه نماید.

رینگ لایت ها اکثرا شکننده و بسیار حساس هستند؛ پس در نگهداری آنها باید دقت زیادی داشته باشید. بنا بر همین دلیل، حتما رینگ لایتی را تهیه کنید که ضمانت نامه داشته باشد.

کاربردهای رینگ لایت

رینگ لایت یا نور حلقوی یکی از ت ساده است که عموما در تصویربرداری های پرتره، بیوتی شات و ماکرو مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار معمولا از تعدادی لامپ کوچک که به شکل دایره کنار هم چیده شده اند یا تنها از یک لامپ فلورسنت دایره ای شکل ساخته شده است.

رینگ لایت

انواع رینگ لایت

انواع مختلف رینگ لایت وجود دارد که  هرکدام بسته به موضوع و اهداف پروژه عکاسی، مزایای منحصر به فردی دارد.

رینگ فلاش ها

بیشتر رینگ فلاش ها مستقیماً در جلوی لنز دوربین قرار می گیرند و اغلب برای نوردهی مناسب از نورسنج دوربین فرمان می گیرند. این نوع نور متکی به باتری است و در درجه اول در عکاسی ماکرو مورد استفاده قرار می گیرد.

رینگ لایت گوشی

این چراغ روشنایی کوچک متکی به باتری بر روی گوشی هوشمند قرار می گیرد و به طور معمول یک خروجی نور پیوسته را فراهم می کند. این نوع برای عکس های سلفی و فیلم های هوشمند عالی است.

رینگ لایت فلورسنت خود ایستا

این نوع قطر بزرگتری دارد و مستقیماً روی یک پایه نوری سوار می شود. دوربین عکاسی یا تلفن را می توان به صورتی قرار داد که سوژه از میان حلقه مشاهده گردد. به علت تابش نور مداوم، رینگ لایت فلورسنت را می توان برای کاربردهای غیر عکاسی، مانند میکاپ آرتیست و آرایشگران، نیز مورد استفاده قرار داد. این مدل از یک درجه حرارت رنگ استفاده می کند که رنگ آن با فیلترهای ارائه شده قابل تغییر است و به منبع تغذیه برق شهری نیازمند است.

رینگ لایت LED خود ایستا

مشابه رینگ لایت فلورسنت، حلقه بزرگتری دارد و مستقیما روی یک پایه قرار می گیرد. دوربین عکاسی یا تلفن را می توان به صورتی قرار داد که سوژه از میان حلقه مشاهده گردد. این نور LED معمولا دارای قابلیت تغییر شدت نور است، و قابلیت تغییر دمای رنگ یا تغییر رنگ با استفاده از فیلتر می باشد. این مدل در بین میکاپ آرتیست و آرایشگران محبوب است و از منبع تغذیه برق شهری استفاده می کند.

نحوه استفاده از رینگ لایت

پس از آماده شدن سوژه، کافی است چراغ حلقه را جلوی دوربین خود قرار دهید. چه از تلفن دوربین دار و چه از یک دوربین حرفه ای تر استفاده می کنید ، اطمینان حاصل کنید که لنز درست در مرکز چراغ حلقه قرار گرفته است تا نور همیشه به صورت یکنواخت روی سوژه باشد. برای نگه داشتن دوربین و رینگ لایت، از کلیپس یا حتی سه پایه استفاده کنید.

اشخاص معروفی که از رینگ لایت در عکاسی و فیلمبرداری استفاده کرده اند

نام شخص توضیحات
پیتر مک کینون عکاس مد و پرتره کانادایی است که از رینگ لایت در بسیاری از کارهایش استفاده می کند.
جان گرین عکاس آمریکایی که در زمینه های مختلفی از جمله عکاسی تبلیغاتی، پرتره، فشن و صنعتی فعالیت می کند.
کایل جنر عکاس فشن و پرتره آمریکایی که برای شرکت های بزرگی همچون شرکت کوکاکولا، فورد و نایک کار کرده است.
تایلر شیلتون فیلمبردار و کارگردان آمریکایی است که برای ساخت فیلم هایی همچون “Never Say Never” و “Believe” از رینگ لایت استفاده کرده است.
جفری سمیت عکاس و فیلمبردار آمریکایی که در زمینه های مختلفی از جمله تبلیغات، پرتره و فشن فعالیت می کند و از رینگ لایت در کارهایش استفاده می کند.

لازم به ذکر است که این فهرست تنها شامل چند نفر از اشخاص معروفی است که از رینگ لایت در کارهایشان استفاده کرده اند و هنوز افراد بسیاری دیگری وجود دارند که از این ابزار در تصویربرداری خود استفاده می کنند

پیتر مک کینون یک عکاس مد و پرتره مشهور اهل کانادا است که در زمینه عکاسی از دوران نوجوانی فعالیت داشته و توانسته است با کارهای خود نام خود را در صنعت عکاسی برجسته کند. وی در کارهایش از تجهیزات حرفه ای و به روز عکاسی استفاده می کند و از جمله این تجهیزات، رینگ لایت نیز می باشد.

استفاده از رینگ لایت در کارهای پیتر مک کینون به دلیل ایجاد نوری متمرکز و یکنواخت برای تصاویر است که این نور، باعث کاهش سایه و افزایش روشنایی و جزئیات در تصاویر پرتره می شود. وی از رینگ لایت برای ایجاد نور پرتره و استفاده از نورهای جانبی برای ایجاد حالت های مختلف نورپردازی نیز استفاده می کند. عکس هایی که پیتر مک کینون با استفاده از رینگ لایت گرفته است، به دلیل نورپردازی منحصر به فرد و زیبایی آن ها، در دنیای عکاسی شناخته شده اند

خرید انواع رینگ لایت

قبل از خرید رینگ لایت بهتر است ابتدا از یک مشاور حرفه ای کمک بگیرید تا بتواند بهترین رینگ لایت متناسب با کار شما  را به شما پیشنهاد دهد.

آموزش ایجاد حلقه در چشم توسط رینگ لایت

رینگ لایت چیست؟

در دنیای بزرگ نورپردازی، منابع مختلف و متنوع جهت نورپردازی و سایه پردازی وجود دارد که یکی از این منابع نوری که این امروزه کاربرد زیادی پیدا کرده است، رینگ لایت ها یا نورهای رینگی می باشند. قیمت رینگ لایت ها با توجه به کاربرد های مختلف آن متغییر است.برای خرید رینگ لایت بهتر است ابتدا از یک مشاور حرفه ای کمک بگیرید تا بتواند بهترین رینگ لایت متناسب با کار شما پیشنهاد دهد.

راهنمای خرید رینگ لایت

ساختار و ساختمان این نورها تقریباً ساده است؛ به این صورت که یک حلقه با قطرهای مختلف بین 2 اینچ تا 50 اینچ (متناسب با نوع کاربرد) است که داخل آن لامپ های کوچک و دایره ای شکل وجود دارد و معمولاً نور یکدست و با رنگ مشخص می تاباند. می توان گفت که به نوعی نام این وسایل از روی شکل فیزیکی آن ها انتخاب شده است. قیمت رینگ لایت ها با توجه به کاربرد آن معمولاً متفاوت هست.

رینگ لایت یک حلقه نوری است که منبع نور یکنواختی را در اختیار شما قرار می دهد. این رینگ معمولاً از یک لامپ فلورسنت دایره ای شکل یا از مجموعه ای از چراغ های LED تشکیل شده است.

اگر بخواهیم به کاربرد اصلی این تجهیزات اشاره کنیم باید از عکاسی در استودیو یا فضای داخلی نام ببریم. این تجهیزات نوری در تنوع قیمت و کیفیت عرضه شده اند. بعضی از آن ها مختص موبایل، دوربین و یا هر دو هستند؛ به همین دلیل این روزها بسیاری از افرادی که به طور شخصی به کار تولید محتوای تصویری مشغول اند، از این رینگ لایت ها استفاده می کنند.

کاربرد نور رینگ لایت

اولین نکته ای که باید بدانید این است: این حلقه های نوری زمانی به کار شما می آیند که بخواهید نور یکسان روی سوژه داشته باشید. از آنجایی که این تجهیزات به شکل حلقه ای طراحی شده اند،  میان حلقه قرار می گیرد تا به ثبت تصاویر بپردازد.

موضوع دیگر عکاسی ماکرو است؛ چه بخواهید از یکی از اجزای صورت سوژه عکاسی کنید، چه یک موجود زنده کوچک یا هر وسیله ای که بسیار کوچک باشد. در این شرایط همیشه نوردهی از چالش های پردردسر است. در واقع به سختی می توان نور را روی سوژه تنظیم کرد، بدون آن که سایه دوربین روی آن نیفتد. بنابراین فرشته نجات شما یک رینگ فلاش ساده است!

علاوه بر این موارد، هنگام فیلم برداری به خصوص از نوع ولاگ Vlog لازم است که سوژه نور یکسانی را دریافت کند که تصویر او واضح تر و شفاف تر به نظر برسد. به همین دلیل هم با افزایش محبوبیت محتواهای تصویری اینستاگرامی، این تجهیزات نوری هم بیش از پیش بر سر زبان ها افتاده اند.

البته اگر بخواهیم به کاربرد نسبتاً قدیمی تر این تجیهزات اشاره کنیم باید به اتاق های گریم سری بزنیم. حتماً شما هم آینه اتاق های گریم یا همان آینه های معروف هالیوودی را دیده اید؛ یک اتاق تاریک که دورتادور آینه ها را با چراغ روشن کرده اند. دلیل این نوع طراحی نور این است که منابع نور سقفی تاثیری روی سایه ها و چهره بازیگر نگذارند تا گریمور بتواند در بهترین حالت چهره پردازی کند.

یکی از دلایلی که این نورها به شکل رینگ ساخته می شوند، این است که بتوان آن را روی نصب کرد؛ به این صورت که دورتادور لنز یک منبع نور بوجود می آید. البته این مدل یکی از است.

این نورها در ابعاد و اندازه های مختلف وجود دارد. ابعاد این منابع نوری از 2 اینچ تا 50 اینچ موجود می باشد که ابعاد کوچک را می توان روی لنز نصب کرد و ابعاد بزرگتر را روی قرار داده و برای نورپردازی استفاده کرد. آن ها به دلیل شکل فیزیکی و داشتن لامپ های یکدست، معمولاً نوری بسیار تخت و یکپارچه ایجاد می کنند.

انواع رینگ لایت

رینگ لایت ها در اندازه ها و مدل های گوناگون در بازار موجود است. به طور کلی بهتر است رینگ لایت ها را از نظر کاربرد طبقه بندی کرد اما با توجه به تنوع برندهای تولیدکننده ما رینگ لایت ها را از نظر سایز تقسیم بندی می کنیم.

رینگ لایت هم به صورت فلاش (نورهای پرتابی) و هم به صورت فلات (نورهای ثابت و پیوسته) وجود دارد. ولی معمولاً از مدل نورهای ثابت بیشتر استفاده می شود.

در کل ، این مدل از تجهیزات نور پردازی در سه اندازه (کوچک و متوسط و بزرگ) تولید می شوند؛

نوع اول (کوچک)

در اندازه های کوچک بیشتر برای استفاده روی دوربین کاربرد دارند و با گیره ی کوچکی روی گوشی نصب می شوند. قیمت رینگ لایت گوشی نسبت به سایر مدل ها ارزان تر است.

نوع دوم (متوسط)

نوع دوم (اندازه متوسط)، برای استفاده روی عکاسی استفاده می شود.

نوع سوم (بزرگ)

نوع سوم که در ابعاد بزرگتر ساخته می شود، جنبه ی حرفه ای تر دارد و همچنین جهت قرار دادن روی سه پایه است.قیمت رینگ لایت ها معمولا با توجه به نوع آن متفاوت هستند.برای خرید رینگ لایت حرفه ای بهتر است حتما از یک مشاور کمک بگیرید.

این وسیله هم با نیروی برق و هم با باتری کار می کنند. می توان آن ها را روی سه پایه قرار داد و با اتصال به برق، به مدت طولانی روشن نگه داشت.

لامپ های LED داخل آن عمر بسیار طولانی دارند و برخلاف لامپ های رشته ای در صورت روشن ماندن طولانی مدت، داغ نمی شود و نیاز به فن خنک کننده ندارد.

تفاوت رینگ فلاش و رینگ لایت چیست؟

بیشترین تفاوت این دو منبع نور شاید به ابعاد و نحوه ترکیب آن با دوربین مربوط باشد. رینگ فلاش یک حلقه نسبتاً کوچک است که روی لنز دوربین شما سوار می شود.

بنابراین شاید برای عکاسی پرتره نتواند آن طور که نیاز دارید، نور کافی روی سوژه بی اندازد. البته باید گفت برخی از رینگ فلاش های بسیار بزرگ هم هستند که روی دوربین نصب می شوند، اما در مقایسه با نمونه های کوچک تر کارایی کمتری دارند. علاوه بر این، انواع متنوعی از رینگ لایت ها و رینگ فلاش های گوشی موجود است؛ که از نظر کارکرد و کاربرد تفاوتی با آنچه شرح می دهیم، ندارند.

اگر در فکر عکاسی ماکرو هستید رینگ فلاش را به شما پیشنهاد می دهیم. این نور به شما کمک می کند بدون هیچ گونه سایه مزاحم به دل جزئیات سوژه خود بروید و آن ها را برجسته تر نشان دهید. رینگ فلاش یک نور متعادل ایجاد می کند که به طور یکسان بر سوژه مورد نظر شما می تابد. درنتیجه جزئیات سوژه با کیفیت بالاتری ثبت خواهند شد.

در نظر داشته باشید که رینگ فلاش روی لنز دوربین شما نصب می شود و اگر فاصله از سوژه زیاد باشد، عملاً کارایی نخواهد داشت. این منابع نوری اغلب با باتری کار می کنند، اما نمونه های بزرگ تر آن ها ممکن است به اتصال برق شهری نیاز داشته باشند.

رینگ لایت در مقابل رینگ فلاش کارایی بیشتری دارد. از این منبع نور هم می توان برای عکاسی پرتره یا عکاسی از مدل های مختلف استفاده کرد، هم برای تولید محتوای تصویری در خانه!

از آنجایی که رینگ لایت ها روی لنز دوربین سوار نمی شوند، برای تنظیم نور آزادی عمل بیشتری خواهید داشت. می توانید آن را به سوژه خود نزدیک کرده یا دور کنید. همچنین این حلقه های نوری در قطرهای مختلفی تهیه می شوند تا نورپردازی در پروژه های مختلفی را پوشش دهند.

در ضمن برای استفاده از این تجهیزات نوری به پایه و در بیشتر موارد به برق شهری نیاز دارید. البته اگر از رینگ لایت گوشی استفاده می کنید، ممکن است مدل های مختلفی را داشته باشید؛ بعضی از مدل ها به شما متصل می شوند و از باتری گوشی به عنوان منبع تغذیه استفاده می کنند.

چرا به رینگ لایت نیاز داریم؟

عکاسان، برای ایجاد سایه های خاص و متفاوت، و همچنین اکسپوز متفاوت تصاویر مختلف، به این وسیله نیاز دارند.

متاسفانه خیلی از عکاسان بر این باور هستند که این منابع نوری را فقط باید از زاویه ی روبرو روی سوژه تاباند که برخلاف تصور آن ها، می توان آن را از جهات، زوایا و ارتفاع مختلف نسبت به سوژه قرار داد و نور و سایه های متنوع ایجاد کرد.

مهمترین کاربردهای رینگ لایت چیست؟

انواع وسایل و منابع نورپردازی کاربرد منحصر به فرد دارند و رینگ لایت نیز به همین صورت است و معمولاً در استودیو یا آتلیه مورد استفاده قرار می گیرد و برای ایجاد نور و سایه های منحصر به فرد است.

خرید رینگ لایت به عنوان یک وسیله نور پردازی نور ثابت به جهت افزایش کیفیت  تصویربرداری و فیلمبرداری  بسیار کاربرد دارد.

مهم ترین کاربرد های این منابع نوری برای عکاسان و فیلمبرداران حرفه ای، در شاخه های مختلف عکاسی نظیر”عکاسی پرتره” و “عکاسی ماکرو” است. آن ها قدرت تابش نور بسیار زیاد دارند و می توان برای نماهای Long shot یا نماهای باز از سوژه های انسانی استفاده کرد.

یکی از کاربردهای آن در عکاسی، برای سوژه هایی است که از نزدیک عکاسی کنیم.

اگر در این گونه عکاسی از نورهای غیر مستقیم و فلاش های اکسترنال استفاده شود، به دلیل زوایای آن ها، سایه های مزاحم و زیادی بوجود می آید که مورد نظر ما نیست و به همین دلیل ترجیحاً از منبع نوری رینگ لایت با زاویه ی نور مستقیم استفاده می کنیم. (البته در این گونه عکاسی، محتوا و سوژه بیشتر مورد نظر و اهمیت است و ایجاد فضای هنری و فرمالیستی و همچنین ایجاد سایه پردازی دیگر از الویت خارج می شود). در ادامه به بعضی از کاربردهای مهم انواع رینگ لایت اشاره می کنیم تا دید بهتری داشته باشید.

رینگ لایت آینه ای

رینگ لایت های آینه دار عمدتا در هنگام آرایش کردن و یا ضبط ویدیوهای آموزش میکاپ مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده از رینگ لایت های آینه ای، می توان به جزئیات بیشتری در حین آرایش دقت کرده و به این طریق عملکرد بهتری در میکاپ داشت. در واقع طراحی این رینگ لایت ها به گونه ای بوده که با قرارگیری آینه در مرکز آن، دورتادور آینه را نور فرا گرفته و دید کاملی را در اختیار کاربر قرار می دهد. این محصول برای یوتیوبرها و اینفلوئنسرهای اینستاگرام گزینه بسیار مناسبی محسوب می شود.

رینگ لایت ایرانی

رینگ لایت بزرگ

رینگ لایت های بزرگ عمدتا برای مکان هایی استفاده می شود که به نور زیادی نیاز دارند. به عنوان مثال در استودیوهای عکاسی، آرایشگاه ها، سالن های زیبایی و… که وجود نور اهمیت بالایی دارد، رینگ لایت های بزرگ می توانند کارآمدتر باشند. البته توجه به این نکته ضروری بوده که رینگ لایت بزرگ جهت جابه جایی مداوم محدودیت هایی دارد؛ به همین سبب مناسب استفاده در محیط هایی بوده که نیاز به جابه جایی چندانی ندارد. از جمله رینگ لایت های بزرگ ساخت ایران می توان به رینگ لایت عکاسی FE 480 II Ring Light اشاره کرد که قطر خارجی آن 45 سانتی متر است.

رینگ لایت برای گوشی

رینگ لایت ها در اندازه ها و نمونه های مختلفی تولید شده اند که هر یک کاربری مخصوص به خود را دارند. برخی از رینگ لایت ها جهت استفاده روی موبایل طراحی شده اند. این رینگ لایت ها معمولا سایز کوچکی (حداکثر 12 اینچ) داشته و از طریق یک گیره کلیپسی روی گوشی موبایل نصب می شوند. در مواردی نیز در قسمت میانی رینگ لایت، یک پایه و گیره نگه دارنده برای موبایل تعبیه شده است. رینگ لایت های مخصوص موبایل یا به صورت شارژی بوده و یا با باتری کار می کنند که انتخاب بین این دو مدل متناسب با میزان استفاده از رینگ لایت می تواند متغیر باشد. رینگ لایت های موبایلی معمولا برای سلفی گرفتن، ضبط ویدیوهای مختلف برای اینستاگرام و یوتیوپ توسط اینفلوئنسرها و… مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از رینگ لایت موبایلی می تواند به نمایان شدن هر چه بیشتر جزئیات چهره در عکس و فیلم کمک کند؛ از این رو برای آموزش دهندگان میکاپ و خدمات زیبایی گزینه مناسبی بشمار می آید. از جمله رینگ لایت های مخصوص موبایل می توان به رینگ لایت مدل SG07 مناسب برای گوشی موبایل و رینگ لایت 10 اینچ RGB LED Soft Ring Light اشاره کرد.

رینگ لایت برای عکاسی لباس

امروزه جهت فروش لباس به صورت آنلاین و یا جهت تبلیغات فروشگاه های لباس، لازم است تا عکس های باکیفیتی از لباس ها گرفته شود تا مشتریان نسبت به خرید آن ها ترغیب شوند. برای عکاسی از لباس، علاوه بر دوربین باکیفیت، نورپردازی نیز بسیار مهم است. رینگ لایت های مختلفی در بازار وجود دارد که جهت عکاسی از لباس می توانند مورد استفاده قرار گیرند. در هنگام انتخاب رینگ لایت برای این منظور باید به برخی موارد توجه شود. در ابتدا باید به اندازه و تعداد چراغ های LED به کار رفته در رینگ لایت توجه شود تا بتوان رینگ لایت قدرتمندی را انتخاب کرد. رینگ لایت مخصوص عکاسی از لباس باید دارای حالات نوری آفتابی و مهتابی باشد، تا متناسب با رنگ لباس بتوان آن را تغییر داد. همچنین رینگ لایت های RGB برای گرفتن عکس های خلاقانه می تواند کارآمد باشد. برخی از انواع رینگ لایت های مخصوص عکاسی از لباس عبارتند از:

  • رینگ لایت NEEWER FE-480: دارای قطر 45 سانتی متر، دارای ریموت کنترل، دارای سه پایه، مجهز به ریموت شاتر موبایل و دارای قابلیت تغییر رنگ
  • رینگ لایت NEEWER FE-480III: دارای قطر 45 سانتی متر، دارای ریموت کنترل، دارای سه پایه، مجهز به ریموت شاتر موبایل، دارای قابلیت تغییر رنگ و مجهز به صفحه نمایش

رینگ لایت برای دابسمش

یکی از سرگرمی های کاربران فضای مجازی ساخت ویدیوهای دابسمش و تیک تاک است. حتی در چنین ویدیوهایی که جنبه آموزشی ندارند نیز وجود نورپردازی خوب اهمیت دارد؛ چراکه می تواند سبب بازدید بیشتر ویدیوها و ارتقای پیج های اینستاگرامی و یوتیوپی شود. جهت نورپردازی برای دابسمش می توان از رینگ لایت استفاده کرد. رینگ لایت هایی که برای این منظور استفاده می شوند تفاوتی با سایر نمونه های رینگ لایت ندارند. از جمله رینگ لایت های مناسب برای دابسمش می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • رینگ لایت عکاسی نایس فوتو Nice Foto Fn 480II pro: دارای قابلیت نصب گوشی، دوربین یا آینه در آن، قابل نصب روی سه پایه، قابلیت تغییر دمای رنگ، کیفیت نوری بسیار عالی با 480 چراغ LED
  • رینگ لایت سه شاخه کلیپسی موبایل: دارای دو شاخه رینگ لایت و یک شاخه برای اتصال موبایل، قابلیت اتصال به میز و سطوح دیگر، قابل تنظیم در زوایای مختلف و دارای دمای رنگ های مختلف

رینگ لایت برای آرایشگاه

یکی از راه های افزایش موفقیت آرایشگاه ها و سالن های زیبایی، عکاسی و تهیه ویدیو از خدمات ارائه شده و نمونه کارها و در ادامه اشتراک گذاری آن ها در صفحات اجتماعی است. برای این امر نورپردازی مناسب بسیار اهمیت دارد؛ چراکه رنگ و لعاب میکاپ و رنگ مو در حضور نور مناسب آشکار می شود. به همین دلیل استفاده از رینگ لایت ها در سالن های زیبایی بسیار باب شده است؛ چراکه با استفاده از رینگ لایت، به سوژه مورد نظر از تمامی جهات نور تابیده و به این ترتیب، خروجی کار زیباتر خواهد بود. از طرفی رینگ لایت ها در پروسه میکاپ و خدمات زیبایی نیز می تواند جهت تامین نور مورد نیاز به کار گرفته شود. توجه به این نکته ضروری بوده که بهترین نور برای عکاسی آرایشگاهی، نور نزدیک به سفید یا نور مهتابی است که در هنگام خرید رینگ لایت باید در نظر گرفته شود. از جمله رینگ لایت های آرایشگاهی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • رینگ لایت SELFIE RING LIGHT RK-24 مناسب برای آرایشگاه های کوچک
  • رینگ لایت Ring Light SY-3161 (45 سانتی متر 100 وات) مناسب برای عکاسی پرتره و مدلینگ
  • رینگ لایت Hero 416 مناسب برای عکاسی از رنگ مو به واسطه دمای رنگ های مختلف و LCD
  • رینگ لایت LF Y-500 مناسب برای تامین نور مورد نیاز حین میکاپ
  • رینگ لایت YQ360 مناسب برای استفاده حین میکروبلیدینگ، تتو و خدمات ناخن به سبب اندازه، توان نوری و دمای رنگ مناسب

رینگ لایت پایه دار

رینگ لایت هایی که قابلیت نصب روی سه پایه را داشته و یا از ابتدا به صورت پایه دار طراحی و ساخته شده اند، عمدتا به عنوان منبع نور در استودیوهای عکاسی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین در سالن های زیبایی جهت عکاسی از خروجی کار میکاپ ، شنیون، رنگ مو و… و یا برای عکاسی مدلینگ و تبلیغاتی استفاده می شود. برخی از انواع رینگ لایت های پایه دار عبارتند از:

  • رینگ لایت پایه دار 26 سانتی متری Ring Fill Light 26cm cxb-260
  • رینگ لایت مدل YQ-320A همراه با پایه
  • رینگ لایت Ring light MJ20 8 inch RGB دارای سه پایه
  • رینگ لایت RL-21 RING LIGHT (54 سانتی متر 60 وات) همراه با پایه

رینگ لایت پزشکی

برخی از پزشکان از جمله متخصصان پوست، دندانپزشک ها، متخصصان کاشت مو و… برای عملکرد مفید در حین کار، به نور احتیاج فراوانی دارند. از این رو در محیط کار خود از چراغ های LED مختلف و رینگ لایت ها استفاده می کنند. رینگ لایت های مناسب برای امور پزشکی، لزومی به داشتن نور RGB یا رقص نور ندارد؛ چراکه کاربری آن ها معطوف به تامین نور کافی است. بنابراین در حین انتخاب رینگ لایت های پزشکی به جای توجه به این ویژگی ها، باید به قطر و شدت نور رینگ لایت، میزان شارژدهی آن، کیفیت بدنه و لامپ های به کار رفته در رینگ لایت و ویژگی هایی از این دست توجه شود. از جمله رینگ لایت هایی که برای امور پزشکی مناسب هستند می توان به رینگ لایت حرفه ای Ring Light RM480 II اشاره کرد که مجهز به 480 لامپ LED بوده و از قابلیت تنظیم نور در حالت آفتابی و مهتابی برخوردار است. توان نوری این رینگ لایت 100 بوده و به صورت پایه دار نیز می توان از آن استفاده کرد.

رینگ لایت پرنور

بسیاری از افراد بر این باوراند که تعداد بیشتر چراغ به کار رفته در رینگ لایت، به منزله نوردهی بیشتر آن است؛ در صورتی که این باور غلط است. امروزه در رینگ لایت ها از چراغ های LED استفاده می کنند که دارای توان مصرفی و گرمادهی کمتر و قدرت نوردهی بیشتری هستند. در زیر به معرفی دو مورد از انواع رینگ لایت های پرنور می پردازیم.

  • رینگ لایت پلوز مدل PKT3035 با شدت نور بیش از 9800 لوکس
  • رینگ لایت ایدابلو مدل EF-480 II با شدت نور 9600 لوکس

رینگ لایت پایه دار سالنی

همانطور که گفته شد یکی از عمده محیط هایی که از رینگ لایت استفاده می شود، سالن های زیبایی و آرایشگاه ها است. برخی از رینگ لایت های قابل استفاده در سالن ها، مدل رومیزی بوده که جهت تامین نور مورد نیاز در حین کار مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از رینگ لایت ها نیز به صورت پایه دار بوده که جهت عکاسی از مدل در انتهای کار میکاپ و شینیون استفاده می شود. رینگ لایت های پایه دار جهت ضبط ویدیو نیز قابل استفاده هستند. برخی از انواع رینگ لایت های پایه دار سالنی عبارتند از:

  • رینگ لایت مدل ZMX-260 ring light ZMX-260
  • رینگ لایت مدل QX-260 RING LIGHT QX-260
  • رینگ لایت جیماری Jmary FM-14R
  • رینگ لایت مدل Ring light FE 480D

رینگ لایت تولید محتوا

رینگ لایت های مختلفی جهت تولید محتوا وجود دارد که متناسب با نوع کاربری مد نظر باید نسبت به انتخاب آن ها اقدام کرد. مورد اولی که باید به آن توجه شود اندازه رینگ لایت است. اگر برای تولید محتوا در یک محیط ثابت به نورپردازی نیاز دارید و یا برای استودیو عکاسی حرفه ای خود قصد خرید رینگ لایت دارید، رینگ لایت های بزرگ به سبب شدت نور بیشتری که دارند مناسب تر هستند. از طرفی اگر دائما در حال جابه جایی هستید و در هر موقعیتی تصمیم به ضبط ویدیو و تولید محتوا می گیرید، انواع کوچک قابل حمل رینگ لایت، یا رینگ لایت های موبایلی گزینه بهتری برای شما محسوب می شوند. اگر برای تولید محتوای خود به تغییرات رنگ احتیاج دارید، بهتر است از رینگ لایت هایی با قابلیت تغییر دمای رنگ و یا رینگ لایت های RGB استفاده کنید. نکته مهم دیگر شارژی بودن رینگ لایت است. چنانچه ساعات زیادی را صرف تولید محتوا می کنید و ممکن است به سبب ضبط ویدیو یا عکاسی در فضای باز، دسترسی دائمی به برق نداشته باشید، بهتر است از رینگ لایت های شارژی با قابلیت شارژدهی بالا استفاده کنید. وجود پایه برای رینگ لایت نیز جهت تولید محتوای باکیفیت الزامی است. از جمله رینگ لایت های مناسب تولید محتوا می توان موارد زیر را نام برد.

  • رینگ لایت hero ring light sy-3161 III
  • رینگ لایت هیرو Ring Light KY-BK 416 96W
  • رینگ لایت Jmary Ring Light FM-19RS
  • رینگ لایت Yidoblo Ring light FE-480 III 2021 110W
  • رینگ لایت Yidoblo Ring light FX-480 III 2021 100W
  • رینگ لایت Nice Foto FN 480 II Pro

رینگ لایت تبلت

رینگ لایت قابل استفاده برای تبلت، با رینگ لایت های مخصوص موبایل که به وسیله گیره روی موبایل نصب می شوند، تفاوت چندانی ندارد؛ اما در صورتی که قرار است تبلت در مرکز رینگ لایت قرار گیرد، باید رینگ لایت دارای سایز بزرگ تری باشد تا بتواند تبلت را در خود جای دهد. نکته ای که باید در هنگام انتخاب رینگ لایت مخصوص تبلت مورد توجه قرار گیرد این است که اگر قصد خرید رینگ لایتی را دارید که قابل اتصال به تبلت باشد، باید از رینگ لایتی استفاده شود که از لحاظ پورت ها یا بلوتوث با تبلت سازگار باشد. از جمله رینگ لایت های قابل استفاده برای تبلت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • رینگ لایت مدل RK-14 مناسب برای گوشی و تبلت Ring Light RK-14
  • رینگ لایت مدل SG-11 مناسب برای گوشی موبایل و تبلت
  • رینگ لایت اورجینال شارژی SG-11 – Live ShoW

رینگ لایت جیبی

رینگ لایت جیبی در واقع همان رینگ لایت های موبایلی بوده که به وسیله گیره به موبایل متصل می شود. این رینگ لایت ها به سبب اندازه کوچک و وزن سبکی که دارند می تواند همه جا مورد استفاده قرار گیرند. رینگ لایت های جیبی مخصوص آن دسته افرادی بوده که در هر موقعیتی تمایل به گرفتن سلفی، تولید محتوای ویدیویی و… دارند. برخی از رینگ لایت های جیبی شامل موارد زیر هستند.

  • رینگ لایت مدل selfie ring light xj-01
  • رینگ لایت مدل SG07
  • رینگ لایت سلفی مدل عروسکی Live Makeup

رینگ لایت تی شکل

در برخی موارد نیاز است که هنگام عکاسی یا ضبط ویدیو، نوردهی از جهات مختلفی انجام شود. برای این موارد می توان از رینگ لایت های تی شکل استفاده کرد. این رینگ لایت ها دارای پایه ای هستند که می تواند در زوایای مختلف از جمله زاویه 90 درجه خم شود، به طوری که شکل پایه به شکل T در می آید. عمده استفاده رینگ لایت های تی شکل در استودیوهای عکاسی جهت خلق عکس های هنری مختلف و نوردهی کامل بدون ایجاد سایه است. رینگ لایت مدل Ringlight ZN626 جزو رینگ لایت های تی شکل موجود در بازار است.

رینگ لایت چه کمکی به عکاس می کند؟

این منبع نوری به دلایلی که در بالا ذکر شد، نور یکدست دارد و اگر از روبرو تابیده شود، سایه های بسیار کمی دارد و به اصطلاح سوژه را تخت می کند و به همین دلیل کاربرد مشخصی دارد. ولی اگر از زوایای دیگر تابیده شود، نوری با جنس و کیفیت متفاوت بوجود می آورد که حتی می تواند به عنوان نور اصلی قرار گیرد.

امروزه تنوع زیادی در قیمت رینگ لایت ها با امکانات مختلف وجود دارد ؛ به عنوان مثال می توان شدت نور را با دیمر، کم و زیاد کرد و همچنین می توان رنگ نور را برای هماهنگی وایت بالانس با نورهای ترکیبی دیگر تغییر داد. بعضی از انواع آن ها مجهز به ریموت هستند که امکان کنترل میزان نور، خاموش و روشن کردن از راه دور را برای عکاس میسر می سازند.

درجه ی کلوین لامپ های LED داخل رینگ لایت ها بین 5000 تا 5500 است و سعی بر این شده که نوری شبیه به نور خورشید داشته باشد تا رنگ پوست سوژه کاملاً طبیعی به نظر برسد.

یعنی نوری با رنگ سفید و یکدست که اگر بخواهیم در محیط بیرون از استودیو یا آتلیه هم عکاسی و با نور خورشید ترکیب کنیم، کاملاً مناسب است و این امکان را به ما می دهد با تنظیم یک عدد مشخص بین 5200 تا 5600 روی وایت بالانس ، رنگ های داخل تصویر را یکپارچه کنیم و اختلافی بین رنگ نورها نداشته باشیم.

در کنار رینگ لایت به چه تجهیزات جانبی دیگه ای نیاز داریم؟

همراه با این منبع نور، معمولاً تجهیزات جانبی کاربردی نیاز است. مثل های مخصوص که گاهی اوقات در کیت رینگ لایت موجود است و اگر در بعضی موارد وجود نداشت، بهتر است تهیه شود.

از دیگر تجهیزات جانبی، ریموت (کنترل) است که این مورد نیز در بعضی کیت های انواع برندها موجود می باشد و بعضی دیگر خیر. گیره ی اتصال، نیز یکی دیگر از تجهیزات جانبی این وسیله محسوب می شود. البته این مورد (گیره ی اتصال) برای نوع و مدل موبایلی آن به کار می رود.  

بهترین برندهای تولید کننده رینگ لایت

برندهای مختلفی در جهان مشغول فعالیت در زمینه ی تولید هستند،قیمت رینگ لایت ها با توجه به نوع استفاده و برند ان ها متفاوت می باشد که در این بخش به بعضی از آنها اشاره می کنیم.

broncolor

یکی از معروف ترین شرکت های تولیدکننده ی این منبع نور، broncolor سوئیس است.

HENSEL

شرکت HENSEL آلمان نیز یکی دیگر از تولیدکنندگان حرفه ای این محصولات است.

شرکت های مختلف کشور چین

شرکت های مختلف کشور چین نیز در سال های اخیر در زمینه ی تولید و به ویژه رینگ لایت، رشد قابل توجه ای داشته اند و محصولات بعضی از آن ها نیز مورد اقبال عکاسان قرار گرفته است.

Yidoblo

شرکت Yidoblo (ایدابلو) یکی از این شرکت های موفق چینی در این زمینه است. این شرکت علاوه بر رینگ لایت، دیگر تجهیزات نورپردازی را هم تولید می کند.

Godox

شرکت معروف Godox یکی دیگر از بزرگترین شرکت های چینی است که در زمینه ی تولید این منبع نوری، فعالیت چشمگیری دارد.

در بازار ایران کدام رینگ لایت را تهیه کنیم؟

موقع خرید رینگ لایت باید حواسمان به چه چیزهایی باشد؟

هنگام خریدن رینگ لایت، باید حواسمان به موارد زیر باشد:

انتخاب سایز مناسب

قاعدتاً می بایست متناسب با اندازه و ابعاد سوژه ی خودمان، آن را انتخاب کنیم. مثلاً اگر سوژه ی ما در بیشتر مواقع انسان است، از رینگ لایت بزرگتر(قطر 50 یا 60 سانتیمتری) استفاده کنیم و اگر سوژه ی ما، گجت های کوچک هستند، از رینگ لایت های کوچک(قطر 15 تا 30 سانتیمتری) استفاده کنیم.

انتخاب منبع نور مناسب

چون این وسیله از منابع نوری متنوعی(لامپLED، لامپ SMD، لامپ مهتابی و لامپ معمولی) ساخته می شوند، باید حواسمان باشد، که برای نوع کار خودمان و نوع جنس سوژه، چه جنسی از نور مناسب است.

انتخاب پایه یا سه پایه مناسب

باید حواسمان باشد که با توجه به نوع رینگ لایت انتخابی، یک پایه ی محکم و مناسب(از نظر وزن، اندازه و ارتفاع) تهیه کنیم.

1- رینگ لایت چیست؟

از جمله تجهیزات نورپردازی که در حین عکاسی و فیلمبرداری مورد استفاده قرار می گیرد رینگ لایت بوده که یک منبع نور طراحی شده به شکل حلقه است و نوری یکنواخت را بر سوژه می تاباند.

2- علت ساخت رینگ لایت ها به شکل دایره چیست؟

رینگ لایت ها به شکل یک حلقه تو خالی یا دایره ساخته می شوند که علت این امر آن است که وقتی منبع نور به شکل دایره باشد می تواند نوری یکنواخت و مستقیم بر سوژه بتاباند و از طرفی امکان قرار دادن دوربین یا موبایل درون آن برای نوردهی بهتر وجود دارد.

3- آیا رینگ لایت ها تک رنگ هستند؟

خیر. رینگ لایت ها در رنگ های نوری مختلفی طراحی شده اند که از جمله این رنگ ها می توان به رنگ سفید، آبی UV و همچنین رنگ های RGB اشاره کرد. از طرفی رینگ لایت ها دارای قابلیت تغییر دمای رنگ بوده که به این ترتیب می توان نسبت به زرد و نارنجی کردن رنگ نور آن ها نیز اقدام کرد.

4- منظور از دمای رنگ چیست؟

رینگ لایت ها از قابلیت تنظیم دمای رنگ برخوردار هستند که این قابلیت به کاربر این امکان را می دهد تا رنگ منتشر شده از رینگ لایت را گرم یا سرد کند. هر چه دمای رنگ نور رینگ لایت بیشتر باشد، به معنای آن است که نوردهی آن سردتر و بیشتر به سمت رنگ سفید خواهد بود و زمانی که دمای رنگ آن کاهش یابد، نوردهی به سمت رنگ های گرم و زرد خواهد رفت.

5- تغییر دمای رنگ رینگ لایت چه تاثیری بر خروجی تصویر دارد؟

زمانی که رنگ رینگ لایت به سمت نور سرد تنظیم می شود سبب تمرکز بیشتر بر روی جزئیات رنگ های عکس و ویدیو می گردد و زمانی که دمای رنگ به سمت نورهای گرم تنظیم شود، رنگ های موجود در عکس یا ویدیو درخشان تر شده و فضای ایجاد شده در تصویر فضایی آرامش بخش خواهد بود.

6- رینگ لایت ها دارای چه اندازه هایی هستند؟

رینگ لایت ها در اندازه های مختلفی طراحی شده اند که هر یک از آن ها برای نوع خاصی از عکاسی و فیلمبرداری مورد استفاده قرار می گیرد. رینگ لایت ها دارای نمونه های بسیار کوچک مخصوص دوربین موبایل بوده و تا قطرهای 40 تا 50 سانتی متری نیز ساخته شده اند.

7- آیا اندازه رینگ لایت بر نوع نوردهی تاثیر دارد؟

بله. هر چه قطر رینگ لایت بزرگ تر باشد، نور ساطع شده از آن نرم تر بوده و هر چقدر رینگ لایت قطر کوچک تری داشته باشد، نورها شدیدتر خواهند بود. بر همین اساس از رینگ لایت های کوچک عمدتا برای عکاسی چهره و عکاسی پرتره استفاده شده و رینگ لایت های بزرگ برای روشن کردن محیط بزرگ عکاسی و ایجاد نور طبیعی به کار می روند.

8- بهترین رینگ لایت برای سالن زیبایی کدام است؟

افرادی که سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه دارند بهتر است از رینگ لایت های پایه دار استفاده کنند. این نوع رینگ لایت ها نه تنها نور مورد نیاز آرایشگران در حین کار را فراهم می کند، بلکه برای عکاسی از خروجی کار میکاپ و شینیون مشتریان نیز گزینه مناسبی به شمار می آید.

9- بهترین رینگ لایت برای تولید محتوای بلاگری کدام است؟

متناسب با نوع محتوای تولیدی می توان از رینگ لایت های مختلفی استفاده کرد. اگر قصد تولید محتوا با گوشی خود را دارید می توانید از رینگ لایت های کلیپسی که بر روی موبایل متصل می شوند استفاده کنید. اگر قصد تولید ویدیوهای آموزشی مثل ویدیوهای نقاشی یا میکاپ را دارید بهتر است از رینگ لایت های 20 تا 30 سانتی متری رومیزی که قابلیت قرارگیری دوربین و آینه در مرکز آن ها وجود دارد استفاده کرده و اگر قصد تولید محتوای حرفه ای تر در فضای بزرگتری را دارید می توانید از رینگ لایت های بزرگتر و پایه دار استفاده کنید.

10- عمر مفید رینگ لایت چقدر است؟

کارایی رینگ لایت ها بسته به میزان استفاده از آن ها متغیر است؛ با این حال رینگ لایت ها از عمر طولانی برخوردار می باشند. چراکه این تجهیزات نورپردازی مصرف برق بسیار کمی داشته و چراغ های ELD به کار رفته در آن نیز گرمای زیادی تولید نمی کند. از این رو ایمنی بالایی داشته و می تواند تا سال ها بدون اشکال مورد استفاده قرار گیرد.

11- قیمت رینگ لایت چقدر است؟

رینگ لایت ها دارای نمونه های بسیار متنوعی هستند و بر همین اساس از طیف قیمت گسترده ای برخوردار می باشند با این حال در بین تجهیزات نورپردازی مختلف عکاسی رینگ لایت ها مناسب ترین قیمت ها را دارند. عوامل مختلفی از جمله تعداد LED به کار رفته در رینگ لایت، اندازه رینگ لایت، مدل پایه دار یا رومیزی آن، قابلیت هایی نظیر کنترل از راه دور و… می تواند در قیمت آن تاثیرگذار باشد. با این وجود این محصولات معمولا کالاهای مقرون به صرفه ای محسوب می شوند.

12- آیا برای عکاسی از طبیعت نیز می توان از رینگ لایت استفاده کرد؟

بله. از جمله کاربردهای خلاقانه رینگ لایت استفاده از آن برای عکاسی از مناظر و طبیعت می باشد. با استفاده از رینگ لایت می توان عکس های زیبایی از آسمان شب خلق کرده و یا به خلق تصویری پرداخت که طبیعت از چارچوب رینگ لایت قابل مشاهده باشد.

13- آیا رینگ لایت تنها برای عکاسی قابل استفاده می باشد؟

خیر. رینگ لایت ها علاوه بر عکاسی و فیلمبرداری در امور پزشکی و دندانپزشکی نیز می توانند بسیار کمک کننده باشند. نور یکنواخت و ملایم رینگ لایت ها دید مناسبی را در اختیار پزشکان پوست و زیبایی و دندانپزشکان قرار داده که سبد می شود تمامی عیوب پوست و همچنین مشکلات دهان و دندان به خوبی و بدون سایه های مزاحم قابل دیدن باشند.

علاوه بر این امور از رینگ لایت ها به عنوان چراغ خواب یا چراغ مطالعه نیز می توان استفاده کرد؛ چرا که این تجهیزات نورپردازی شامل نمونه های رومیزی نیز می باشند و نور متعادل و مناسبی را برای مطالعه یا روشن کردن فضای اتاق می توانند در اختیار کاربر قرار دهند. رینگ لایت ها به عنوان نور مورد نیاز سالن های زیبایی و اتاق گریم نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

14- منظور از کچ لایت در هنگام استفاده از رینگ لایت چیست؟

انعکاسی که نور منتشر شده از رینگ لایت در چشمان سوژه ایجاد می کند تحت عنوان کچ لایت شناخته می شود. کچ لایت معمولا در عکاسی پرتره و زمانی که دوربین و رینگ لایت به سوژه نزدیک است ایجاد شده و در عکاسی پورتره سبب جذابیت هر چه بیشتر عکس و گیرایی بالای چشم ها می گردد.

15- پکیج رینگ لایت شامل چه قطعاتی می شود؟

در جعبه رینگ لایت ها علاوه بر خود رینگ لایت، معمولا تجهیزات اضافی مانند کابل برق مستقیم، پایه برای موبایل، پایه یا کفشک برای دوربین دیجیتال، آینه و ریموت کنترل نیز ارائه می گردد.

16- علت روشن نشدن رینگ لایت چیست؟

عوامل مختلفی می تواند سبب از کار افتادن رینگ لایت شود. اگر رینگ لایت شما روشن نمی شود در وهله اول از اتصال صحیح آن به جریان برق و شارژ داشتن باتری آن اطمینان حاصل کنید. پس از آن کابل های اتصال رینگ لایت را از جهت وجود خرابی و یا آسیب بررسی کنید. چنانچه مشکلی در این موارد یافت نشد، احتمال آسیب دیدن قطعات مختلف رینگ لایت از جمله سوختن LED ها، ایجاد مشکل برای برد، آسیب دیدن سوکت های USB، آسیب دیدن آداپتور برق، خرابی باتری، خرابی مدار و… وجود دارد.

17- بهترین برند تولید کننده رینگ لایت کدام است؟

برندهای مختلفی در زمینه تولید رینگ لایت فعالیت می کنند که از جمله بهترین این برندها می توان به برند Zomei، Viltrox، FE و Westcott اشاره کرد.

18- منبع انرژی مورد نیاز رینگ لایت از کجا تامین می شود؟

برق مورد نیاز رینگ لایت ها هم می تواند با استفاده از اتصال مستقیم آن ها به برق DC از طریق آداپتور صورت گرفته و یا به وسیله باتری تامین شود. رینگ لایت هایی که از آداپتور برق جهت تامین انرژی استفاده می کنند، برای استفاده در محیط های داخلی مثل آتلیه ها و سالن های زیبایی مناسب بوده و انواع باتری خور آن ها مناسب استفاده در فضاهای باز و عکاسی های خارج از محیط آتلیه و به دور از جریان برق می باشد. لازم به ذکر است که آداپتور برق همراه محصول ارائه شده، اما خرید باتری آن باید به صورت جداگانه صورت گیرد.

خیلی از افراد هستند که هزینه زیادی بابت خرید تجهیزات نور پردازی پرداخت می کنند اما زمانی که می خواهند عکاسی یا فیلمبرداری کنند نمی توانند عکس یا فیلم با کیفیت دلخواه خود بگیرند.

منبع: youtube.com

تیترهای مطلب پنهان کردن تیترها
2 همه چیز درباره رینگ لایت