عمومیکسب و کار ایرانی

مقایسه سورن پلاس با سمند ef7

به گزارش خودرونویس، در بیشتر نقاط دنیا هنگامی که خودرویی فیس لیفت می شود و پوست اندازی می کند، دیگر تولید نسخه قدیمی و پیش از فیس لیفت آن متوقف می شود. ولی در ایران به دلیل محدودیت های موجود و هزینه های بالای تولید خودرو این موضوع میسر نبوده و معمولا خودروی فیس لیفت شده با قیمتی گرانتر در کنار نسخه قدیمی و پیش از فیس لیفت به بازار عرضه می شود که این موضوع صرفا به نفع خودروساز است. اما خوشبختانه ایران خودرو در خصوص سورن پلاس سیاستی درست را انتخاب کرده و قصد دارد که این خودرو به طور کلی جایگزین سورن ELX کند و دیگر قصد عرضه سورن معمولی را ندارد.

تفاوت های ظاهری

لازم به یادآوری است که سورن خود فیس لیفتی موفق از سمند محسوب می شود و در واقع نسخه ارتقا یافته سمند از نظر سطح تجهیزات رفاهی است. معمولا فیس لیفت های انجام شده در صنعت خودروی کشور ما به مراتب ساده تر از فیس لیفت های خودروسازان خارجی است. از این رو میان سورن ELX و سورن پلاس نباید به دنبال تغییرات ظاهری شگرفی باشید. فیس لیفت های تمام خودروسازان ایرانی در واقع چراغ لیفت هستند؛ در سورن پلاس هم نباید به دنبال تغییر خطوط بدنه نسبت به سورن باشید. ایران خودرو برای سورن پلاس چراغ های جلو با گرافیک داخلی جدید به همراه چراغ روشنایی در روز را نصب کرده است.

برای خرید اقساطی خودرو ، تا قبل از تحویل ماشین، پولی را بپردازید. این یعنی برخلاف خیلی از شرکت‌های دیگر، برای ثبت‌نام خودرو در این شرکت هیچ پولی از شما گرفته نمی‌شود. برای خرید اقساطی خودرو نیازی به هیچ ضامنی ندارید!

طراحی داخلی

با ورود به کابین سورن‌ پلاس، متوجه تغییراتی در تریم داخلی و چند تغییر ریز و درشت می‌شویم.

پلاستیک‌های کار شده روی داشبورد، دریچه‌های کولر و رودری‌ها از رنگ طوسی به طرح فیبرکربن درآمده که ظاهر اسپرت‌تری به داخل کابین داده است.

دوخت قرمز استفاده شده در پارچه صندلی‌ها، چرم دور دنده و کف‌پوش‌های خودرو، موجب افزایش زیبایی داخل این کابین شده است. همچنین به لحاظ کلی، پارچه استفاده روی صندلی‌های سورن‌ پلاس، نسبت به سورن قبلی از کیفیت بهتری برخوردار است.

مقایسه نمای ظاهری سمند EXL و سمند EF7

سمند EXL و سمند EF7 دو مورد از مهم ترین مدل های خودروی سمند هستند که در نگاه اول از نظر ظاهری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. اما با کمی دقت و توجه در ویژگی های ظاهری هر دو مدل خودرو به این نتیجه خواهیم رسید که قسمت جلویی بدنه سمند مدل EF7 خطوط برجسته بیشتری دارد و کاپوت این مدل خودرو به نسبت مدل ELX  کشیده تر دیده می شود. به غیر از تفاوت هایی که در قسمت جلویی خودرو دیده می شود. نمای چراغ های جلویی خودرو، آینه های کناری و نمای رینگ ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و مشابهت زیادی با هم دارند.

برای مقایسه ظاهری این دو خودرو متوجه این نکته خواهیم شد که هر دو مدل EXL و EF7 از مقاومت بدنه یکسان و لوازم جانبی مشابه هم ساخته شده اند. یکی از مهم ترین ویژگی های این خودرو وزن سنگین آن است که موجب می شود مقاومت بالایی در تصادف های سنگین داشته باشد و از احتمال وارونگی آن حین تصادفات کاسته شود.