عمومیکسب و کار ایرانی

مونوپمپ را از کجا بخریم

عوامل تعیین کننده در انتخاب مونو پمپ

ها یکی از ابزارآلات مهم و پر کابرد صنایع میباشد ، که با نام های پمپ مارپیچ خارج از مرکز و پمپ با حفره پیشرونده نیز شناخته میشود .

این نوع از پمپ ها ، در دسته پمپ های جابه جایی مثبت قرار میگیرند و متشکل شده از دو قسمت مهم یعنی روتور هلیکال و یک مارپیچ دوقلو میباشد

به نقل از نمایندگی فروش مونوپمپ در تهران به طور کلی از ها برای مترینگ و اندازه گیری سیالات و همینطور پمپاژ و منتقل کردن مواد غلیظ و حساس ، موادی که درصد ویسکوزیته ی زیادی دارند ، به کار برده میشود .

در فعالیت ها و زمینه هایی از مونوپمپ ها استفاده میشود که باید سیال چسبنده ای را با سرعت بالا منتقل کرد و یا صنایعی که فعالیتشان فشار بالایی تولید میکند همینطور برای صنایعی که نیاز است دستگاه یک جریان یکنواخت را ایجاد کند .

در ابتدا و قبل از خود ، باید از نوع ، جنس ، ویژگی های فیزیکی و شیمیایی سیال مورد نظر به طور کامل مطلع باشید ، زیرا در تمام مدتی که مونو پمپ فعالیت میکند با این سیال در تماس است و اگر یک نوع اشتباه و نامناسب را انتخاب کنید هم خروجی مورد نظر را دریافت نمیکنید و هم ممکن است دستگاه زود خراب شود و خسارت زیادی را به شما تحمیل کند .

باید مقدار ورودی و خروجی را که از دستگاه انتظار دارید را هم در نظر بگیرید ، ویژگی های دیگری مانند مقدار لزج بودن سیال ،میزان سایندگی ، مقدار ویسکوزیته ، شرایط محیطی محل کار شما ، دمای محل کار را هم در نظر داشته باشید .

به نقل از youtube.com دبی یا ظرفیت : این ویژگی را برحسب m3/h ، Lit/h ، Lit/Min اندازه گیری میکنند ، این ویژگی میزان سیال را برای پمپاژ مشخص میکند .

هد یا فشار : بر اساس m یا bar اندازه گیری میشود ، که میزان فشار لازم را بر اساس مقدار راهی که باید برای انتقال سیال طی شود را مشخص میکند .

ویسکوزیته یا لزجی سیال : بر حسب cps ( سانتی پواز )  و cst ( سانتی استوک ) اندازه گیری میشود ، که میزان درصد لزجی و چسبندگی سیال را مورد اندازه گیری قرار میدهد .

ویژگی های فیزیکی دیگر سیال همانند سایش ، حالت خورندگی و اسیدی سیال را نیز مورد بررسی قرار میدهند تا اگر این ویژگی ها از یک مقداری بیشتر بود نوع روتور و استاتور مناسب آن سیال را به شما پیشنهاد دهند .

ویژگی های شیمیایی سیال مانند میزان ph سیال و … را نیز مورد بررسی قرار میدهند ، در صورتی که به این ویزگی توجه لازم قرار نگیرد و یک مونوپمپ اشتباه انتخاب و نصب شود ممکن مونوپمپ از داخل دچار آسیب شده و به همین دلیل سیال را نیز مسموم و بدون استفاده میکند .

دمای قابل تحمل برای سیال : برخی از سیالات فقط میتوانن میزان خاصی از دما را تحمل کنند و اگر در معرض دمای خیلی کم یا خیلی زیاد قرار بگیریند ، فاسد و خراب و بدون استفاده قرار میگیرند . به همین دلیل مونوپمپی که برای این سیالات پیشنهاد میشود که بتواند دمای دستگاه و سیال را ثابت نگه دارد .

نسبت دور دستگاه : در برخی زمینه های به دلایلی متعددی دستگاه مجبور هنگام فعالیت دور را ثابت نگه دارد و آن را افزایش ندهد ، پس باید در مرحله ی انتخاب مونوپمپ گسترده ی دور مچندین سال است که تولید کنندگان داخلی نیز وارد رقابت با رقیبان غربی خود شده اند و با ارائه ی محصولات با کیفیت توانسته اند بیشتر نیازهای صنعت کاران داخلی را رفع کنند و به همین دلیل نیز هر ساله پیشرفت های بیشتری را به دست می آورند و موفق تر نیز شده اند .

یکی از این تولید کنندگان ، شرکت بهلول است . این شرکت فعالیت خود را 1360 آغاز کرده و توانسته است پمپ هایی مناسب فعالیت های راندمان بالا و استهلاک پایین تولید و وارد بازار کرده اند و همچنین توانسته است مونوپمپ های خود را در چند سری با سایزهای مختلف طراحی و تولید کنند .

این شرکت یکی از بزرگترین و معروف ترین شرکت های تولید انواع پمپ میباشد ، دفتر مرکزی آن در کشور آلمان میباشد که در بسیاری از کشورهای دیگر دارای نمایندگی و فروشنده میباشد . محصولات این شرکت در صنایع بسیاری مانند صنایع غذایی و آب و فاضلاب و دارویی و بهداشتی به کار میرود .

این شرکت بیش از 60 سال است که در این زمینه فعالیت میکند و از محصولات آن در صنایع بزرگی مانند گاز و پتروشیمی نیز بسیار استفاده میشود ؛ دلیل این محبوبیت و طیف گسترده ی کاربرد آن ؛ دارای کیفیت بالا و استانداردهای آن میباشد .

ین برند نیز از بزرگترین و با تجربه ترین سازندگان پمپ غلیظ کش میباشد که بیشتر معروفیتش در زمینه های پمپاژ مواد ویسکوزیته و خمیری و مواد خوراکی و شیمیایی می باشد البته که به طور خیلی وسیعی از آن در صنعت آب و فاضلاب استفاده میشود.

یکی از سازندگان داخلی ، شرکت منوپمپ آسیا میباشد که یکی از پر استفاده ترین برندهای صنعتی در بازار میباشد .

این شرکت فعالیت خود را از سال 1380 آغاز کرده و در تولید انواع پمپ های غلیظ کش ، پمپ اسکرو ، پمپ سانتریفیوژ و … قدرتمند ظاهر شده و توانسته در بسیاری از صنایع جا پای خود را سفت کرده و از آن استفاده شود . مزیت محصولات این برند ، درصد استحکام کم ، قیمت مناسب ( نسبت به دیگر تولیدکنندگان ) و همینطور طول عمر بیشتری را نیز نسبت به رقیبان خود دارد .

که زیر مجموعه گروه صنعتی درویش می باشد ، یکی از بزرگترین وارد کنندگان ماشین آلات و ابزار آلات صنعتی میباشد که بیش از 50 سال است به این کار مشغول بوده و به دلیل ارائه ی خدمات متفاوت برای قبل از خرید ، هنگام خرید و بعد از خرید ، توانسته است مشتریان مختص به خود را داشته باشد و بتواند با یک رقابت درست و سالم به مشتریان خود خدمت کند.

فروشگاه درویش فقط نمایندگی برندهای خارجی را ندارد بلکه برای آسانتر کردن کار برای مشتریان خود ، محصولات تولید کنندگان داخلی را نیز ارائه میدهد و به همین دلیل است که شما در این فروشگاه میتوانید به راحتی محصولات را باهم مقایسه کنید .

همانطور که گفته شد از زمانی که شما تصمیم به خرید گرفتید میتوانید با ما تماس بگیرید و در تمام لحظات خرید خود از مشاوره ی همکاران متخصص ما بهره مند شوید و در نتیجه بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید

شخص شود

منبع : http://monopumpasia.com/