عمومیکسب و کار ایرانی

چرا مردان دستنبد می بندند؟

انسان ما قبل تاریخ مچ دست خود را با استخوان و صدف می آراستند تا طبق اعتقاداتشان ارواح شیطانی را از خود دور کند. همچنین مردان ثروتمند برای نشان دادن قدرت و موقعیت خود دستبند می پوشیدند. دستبندها با گذشت زمان از طلسم خوش شانسی به نماد زیبایی و اکسسوری های  مدرن برای مردان تبدیل شدند. بسته به اینکه کدام قسمت از کره زمین هستید، ایده پوشیدن دستبند توسط مردان به امری عادی تبدیل شده است.

دستبند را می توان مانند ساعت ها به صورت روزانه پوشید. البته برخی دستبند ها مجلسی‌تر هستند و مناسب موقعیت‌های رسمی هستند. انواع مختلفی از جنس برای انتخاب وجود دارد شامل استیل، طلا، نقره، چرم، مس، برنج و غیره. دستبند مردانه یک اکسسوری همه کاره است که  شخصیت شما را نشان می دهد و حتی می توانید آن را با رنگ لباس هایتان نیز ست کنید.

چرا آقایان باید دستبند در دست داشته باشند؟

4 نکته ذکر شده در زیر برخی از دلایلی هستند که چرا یک مرد ممکن است به فکر بستن یک دستبند فلزی یا چرمی بر روی مچ دست خود باشد.

دلیل شماره 1 برای پوشیدن دستبند، شروع کننده مکالمه

اکسسوری های مردانه، در واقع همان نشانه های بصری شخصیت شما هستند. زیورآلات خاص و جالب همیشه جلب توجه می کنند. ممکن است متوجه شوید که وقتی دستبندی را می پوشید که به نظر می رسد داستان جالبی با خرید آن دارد، غریبه ها بیشتر به شما نزدیک شوند.

پوشیدن دستبند می تواند شروع کننده خوبی برای مکالمه باشد. این می تواند بهانه ای باشد که یک زن زیبا در یک کافه برای شروع یک مکالمه نیاز دارد. مثلا “این یه دستبند باحاله، از کجا گرفتی؟”

در دنیایی که همه یکدست به نظر می رسند، پوشیدن یک اکسسوری چشم نواز شما را متمایز می کند و جذاب تر به نظر می رسد و به خوبی جلب توجه می کند.

دلیل دوم، جلب توجه با تنها دستبندی که پوشیدید

شاید شما در استخر یا ساحل هستید و تنها اکسسوری که می توانید بپوشید یک دستبند باشد. البته این مورد معمولا برای دستبندهای چرمی صدق نمی کند چون زیورالات چرمی باید ترجیحا خیس نشوند و شرایط خاص نگهداری شان را رعایت کنید. البته راه حل مناسب این مشکل، می تواند با جنس استیل باشد. همانطور که می دانید زیورالات استیل نقره ای رنگشان دائمی است و مشکلی با خیس شدنشان به وجود نمی آید.

دلیل شماره 3 برای پوشیدن دستبند، نشانگر فرهنگ

فرهنگ ها اغلب دستبندها را با ثروت و موقعیت مرتبط می دانند. ارتباط جنس و نوع دستبند می تواند موقعیت شما را در جامعه مشخص می کند. در بسیاری از کشورهای شرق جهان، پوشیدن دستبند می تواند به معنای ثروتمند بودن شما باشد. اگرچه امروزه دیگر در غرب، شکاف طبقاتی نداریم، اما در سایر نقاط جهان، دستبندها هنوز هم یک معیار مهم در جامعه هستند.

جوانان مدرن اغلب از دستبندهای استیل، چرمی یا سیلیکونی رنگارنگ یا نشانه های خاص برای حمایت از اهداف اجتماعی و نشان دادن وفاداری به یک گروه استفاده می کنند. در استفاده های ابزاری از دستبندهای مردانه، یک دستبند بخشی از هویت آنها می شود.

دستبند های مردانه نیز می تواند به عنوان یادآوری یک موضوع خاص استفاده شود. تلنگری برای به یاد ماندن تجربه ای که برای شما مهم بود. یک دستبند می تواند فلزی یا مهره ای باشد و یا یادگاری از سفر و گردش شما در یک شهر یا کشور ویژه باشد.

دستبندها بر اساس سنت های فرهنگی می توانند معنای خاصی داشته باشند. در برخی کشورها، دستبند لازمه ایمان است. اعتقاد بر این است که دستبندهای خاصی که در آمریکای لاتین استفاده می شود، از آن ها محافظت می کند. بعضی از مردان هند نیز از کودکی برای نشان دادن وفاداری خود به خدایان و ایمان خود دستبند مسی می پوشند. آقایان در بلغارستان یک ریسمان قرمز و سفید به دور مچ دست می بندند تا به برخی باورهایشان جان تازه ای ببخشند.

برای مثال اگر سعی کنید تعداد مردان شیک پوش با کت و شلوار و دستبند در کشور ایتالیا را بشمارید، احتمالاً سر خود را به درد می آورید. در بیشتر این کشورها، دستبند بخشی از فرهنگ می باشد و اغلب جزئی از لباس ها شده است.

دلیل چهارم برای پوشیدن دستبند مردانه، لذت بردن از پوشیدن دستبند!

شما ممکن است از جمله مردان شیک پوشی باشید که فکر می‌کنند دستبندها برای مردان زیبا به نظر می‌رسند و پوشیدن آنها لذت بخش است. در چنین حالتی دستبند خود را دست کنید و با تمام وجود از بیشتر مردان به ساعت و خود وابسته هستند و به زیورآلات دیگر مانند علاقه ای ندارند. اما برخی از آقایان به اکسسوری های بیشتری تمایل دارند و از آنها برای زیبایی و جذابیت یا بیان اعتقادات و شخصیت خود استفاده می کنند.

برخی افراد معتقدند که گردنبندهای مردانه بهتر است به ستاره‌های فرش قرمز، موسیقی‌دانان و بازیگران سپرده شود؛ اما آقایان زیادی روزانه از آن استفاده می کنند.

دراین مقاله دلایل استفاده مردان از انواع گردنبند را بررسی خواهیم کرد. این مطلب برای کسانی که فکر می کنند آقایان نباید از استفاده کنند، مناسب است.

چرا بعضی از مردها به گردنبند علاقه دارند؟

دلایل اصلی استفاده از گردنبند برای آقایان محدود است؛ اما می تواند آغاز گفتگوی گسترده ای در مورد انواع زیورآلاتی که مردان می توانند استفاده کنند، باشد.

۱- ظاهر یک مرد را می تواند جذاب تر کند

وقتی شما پیراهن ساده و شیک خود را با یک زنجیر نازک و ظریف ست می کنید، نگاه اطرافیان را جذب خواهید کرد؛ همچنین به دیگران نشان می دهید که مردی با سلیقه هستید و از ظرافت های زندگی لذت می برید.

کسی که درآمد خود را برای خرید جواهرات خرج می کند، به خودش اهمیت می دهد و اعتماد به نفس بسیار زیادی کسب می کند.
البته استفاده از هر نوع گردنبندی برای دیگران جذابیت ندارد و باید در انتخاب نوع گردنبند دقت کنید تا شیک و کلاسیک باشد.

اگر می‌خواهید استایل لباس شما خاص و منحصر به فرد شود، می‌توانید از گردنبندهایی که با ساخته شده اند یا و استفاده کنید.

۲- استایل مردانه

گردنبندهای ساخته شده برای مردان در مقایسه با زنانه، ظرافت کمتری دارند.

برخی از مردان ارتشی از گردنبندهایی با نماد های خشن استفاده میکنند. وقتی مردان گردنبندی به سبک نظامی می‌بندند، اعتماد به نفس و جذابیتی خاص به دیگران القا می کند.

البته اگر در گردان های ارتشی خدمت نکرده‌اید، بهتر است از نمادهای نظامی استفاده نکنید و از نمادهایی استفاده کنید که نشان دهد غیرنظامی هستید.

زیرا برای کسانی که جان خود را برای دفاع از کشور شما به خطر می اندازند، توهین آمیز است.

۳- اعتقادات مذهبی

گردنبندهایی که به دلایل مذهبی استفاده می شوند، همواره صاحب آن را فردی با فضیلت و با ایمان نشان می دهد و به اطرافیان می‌گوید که آنها اعتقادات خود را مقدس می‌دانند و مایل هستند آن را به دیگران معرفی کنند.

به عنوان مثال،  آویزی از آیات قرآن، به مردم نشان می دهد که شما از یک پیشینه مذهبی قوی برخوردار هستید و از اصول اخلاقی خاصی پیروی می کنید.

مذاهب زیادی در دنیا وجود دارد؛ اگر دین و آیین شما دارای نماد خاصی است، انداختن گردنبند آن ایده خوب و جذابی است.

۴-  شخصیت

اگر می‌خواهید ظاهری سخت یا خشن و مغرور داشته باشید، یک گردنبند می‌تواند به شما در این استایل کمک کند.

به عنوان مثال، کسانی که شخصیت ماجراجو و کنجکاو دارند، یک زنجیر با آویزهای خاص که این مفهوم را در بر داشته باشد، بهترین نتیجه را خواهد داشت.

برای کسانی که می‌خواهند طوری ظاهر شوند که عاشق هستند و فقط آنها را می‌خرند و می‌پوشند، می توانند با انداختن گردنبندهای برند مانند ، این ظاهر را نشان ‌دهند.

بسته به احساسی که در آن روز دارید یا پیامی که می خواهید به دیگران برسانید، می توانید انتخاب های مختلفی داشته باشید.

۵- گردنبند، نشان دهنده بخشی از فرهنگ

در برخی از جوامع و فرهنگ‌ها، گروه‌ها یا خانواده‌هایی وجود دارند که از نسل‌های پیشین، خود را بر گردن می‌اندازند.

استفاده از مردانه برای داشتن استایل شیک و یا دلایل مذهبی نیست؛ بلکه برای نشان دادن وابستگی و تعهد به یک قبیله یا مردم است.

بنابراین، اگر در مکانی مشاهده کردید که مردانی به دور یکدیگر جمع شده‌اند و همه آنها زنجیر دارند، می‌توانید آن را نشانه ای که آنها را به عنوان یک گروه معرفی می‌کند، در نظر بگیرید.

گردنبند مردانه برای آقایان

وقتی شما پیراهن ساده و شیک خود را با یک زنجیر نازک و ظریف ست می کنید، نگاه اطرافیان را جذب خواهید کرد. همچنین به دیگران نشان می دهید که مردی شیک پوش هستید و به ظاهر خود اهمیت می دهید.

پوشیدن آن لذت ببرید.

دستبندها راهی عالی برای رنگ و لعاب دادن به لباس هایتان هستند. آنها را می توان رو یا زیر لباس پوشید. یک دستبند بافته شده که با رنگی از الگوی پیراهن یا کراوات شما مطابقت دارد، حتی در محیط های شرکتی نیز مناسب است.