عمومیکسب و کار ایرانی

چند اشتباه رایج در دکوراسیون داخلی

اشتباه چیدمان اشتباه در دکوراسیون منزل باعث آشفتگی بصری می شود، اگر می خواهید اشتباهات دکوراسیون در فضای داخلی را بدانید با ما همراه باشید. دکوراسیون و ساماندهی خانه یکی از مهم ترین موضوعاتی است که در خانه به خصوص در این روزهای درگیری با ویروس کرونا به آن علاقه دارید. وقتی درباره بهبود خانه بحث می کنیم، اغلب به این فکر می کنیم که چه کاری باید انجام شود. اما رها کردن کارهایی که نباید انجام دهیم نیز در این امر مهم است. مثلا گاهی می دانیم از نظر دیزاین خانه مان دقیقا باید چه نکاتی را رعایت کنیم اما نمی دانیم چه اشتباهاتی در دکوراسیون داخلی خانه مان وجود دارد؟

گاهی اوقات یک اشتباه در چیدمان خانه می تواند انرژی منفی را وارد خانه کند و پس از ایجاد آشفتگی در آن احساس آرامش خود را از دست بدهید. در این مقاله با برخی از اشتباهات دکوراسیون منزل مواجه شده ایم که گاهاً پس از خرید دکور نادرست یا انجام نادرست دکوراسیون رخ می دهد. پس به ما بپیوندید

استفاده از مبلمانی که متناسب با فضا نیست یک اشتباه در دکوراسیون داخلی است

همه ما وقتی وارد فضای کوچکی می شویم و مبلمان و لوازم چوبی بسیار بزرگ و حجیم را می بینیم با این صحنه مواجه شده ایم. وقتی می خواهیم لوازم خانگی بخریم رعایت سایز اجناس نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنیم. وقتی اتاق نشیمن شما کوچک است، باید از مبلمان کوچک استفاده کنید یا از نوع تاشو انتخاب کنید.

گاهی اوقات این مشکل در پس زمینه نیز دیده می شود. مثلا اتاق نشیمن یک خانه بزرگ مبلمان بسیار ضعیفی دارد که هماهنگی خانه شما را به هم می زند. بنابراین، هنگام خرید این نوع لوازم خانگی، بهتر است ایده خوبی از فضایی که در اختیار دارید داشته باشید.

انتخاب فرش کوچک یکی از اشتباهات در دکوراسیون منزل است

یکی دیگر از اشتباهات در چیدمان خانه، انتخاب فرشی است که ابعاد خیلی کوچکی دارد. این مشکل به خصوص برای اتاق نشیمن جالب است. بهتر است فرشی را انتخاب کنید که پایه های مبل در آن قرار گیرند یا حداقل پایه های جلویی مبل و پایه های پشتی روی زمین قرار گیرند.

علاوه بر این، هنگام انتخاب فرش زیر میز ناهارخوری، حتما فرشی را انتخاب کنید که هنگام نشستن برای غذا خوردن، پاهای شما روی آن استراحت کند. استفاده از یک فرش کوچک یا خیلی بزرگ برای این قسمت باعث می شود که هنگام جابجایی صندلی، قوام مبلمان شکسته شود.

انتخاب رنگ اولین انتخاب اشتباه در دکوراسیون داخلی است

یکی از انتخاب های اشتباه در طراحی خانه، انتخاب اولین رنگ برای دکوراسیون منزل است. انتخاب رنگ اشتباه با توجه به قیمت ارزان این کالا; زیرا می توانید آن را به راحتی و با هزینه کم تغییر دهید. بنابراین ابتدا گزینه های گران تر را طراحی کنید و سپس تطابق رنگ را انتخاب کنید.

علاوه بر این، حفظ یک رنگ به عنوان پایه بسیار مهم است. به عنوان مثال، پس از انتخاب چیزی بزرگتر، باید رنگی را در تم چیدمان منزل خود برای رنگ دیوارها و پرده ها در نظر بگیرید که هارمونی رنگ را نیز در خانه حفظ کنید.

وسایل را به دیوار نزدیکتر کنید

شما نیز این پدیده را تجربه کرده اید که در آن لوازمی مانند میز یا مبلمان برای کنترل بهتر به دیوار متصل می شوند. این موضوع یکی از نکات پلان خانه فقیر است که در بسیاری از خانه های ایرانی دیده می شود و تمام وسایل از دور به دیوار چسبانده شده است. بهتر است در مهمانی های بزرگ به این موضوع نگاه کنید اما به طور کلی مبلمان باید از دیوار فاصله بیشتری داشته باشد و برای زیباتر شدن مکان از لامپ های تزئینی و نورپردازی در پشت آنها استفاده شود.

نصب تابلو در ارتفاعات

بسیاری از افراد عادت دارند تابلوهای هنری و قاب عکس را در بالای دیوار نصب کنند. استاندارد نصب تابلوها این است که آنها را در راستای چشم مردم ردیف کنید تا به وضوح دیده شوند. این مشکل به قد افراد مختلف بستگی دارد. برای نصب تابلو در منزل خود باید ارتفاعی را تعیین کنید که نمی خواهید سرتان در آن دیده شود.


ایجاد یک موضوع تکراری شکست در دکوراسیون داخلی خانه

گاهی اوقات پیروی از یک تم یا طرح رنگ ممکن است در نگاه اول جذاب و جذاب به نظر برسد، اما پس از مدتی حوصله شما سر می رود و به سرعت قدیمی و قدیمی می شود. بنابراین اگر به تم خاصی علاقه دارید، بهتر است از برخی عناصر آن در اتاق یا پذیرایی خود استفاده کنید و کل فضا را تغییر ندهید.

فضا را از اشتباهات در دکوراسیون داخلی خانه محدود کنید.

یکی از اشتباهات مهم و رایج در دکوراسیون داخلی پرکردن خانه به خصوص اتاق نشیمن و اتاق ها با دکوراسیون های کوچک و بزرگ است. به گفته روانشناسان، این کار به سرعت چشمان شما را خسته می کند و استراحت شما را مختل می کند. به جای استفاده بیش از حد از وسایل تزئینی، به تعداد محدودی از وسایل شیک و ارزشمند بچسبید تا از استرس ناشی از وجود وسایل زیاد در خانه خود جلوگیری کنید.

استفاده از چراغ در پشت بام

اشتباهات در چیدمان خانه نادر است. به عنوان مثال، اکثر ما از آنها برای روشن کردن اتاق های روی سقف استفاده می کنیم. در حالی که ترکیب انواع نورپردازی فضای شما را جذاب تر می کند. به همین دلیل می‌توانید از چراغ‌های رومیزی، چراغ‌های زمینی، چراغ‌های ایستاده یا چراغ‌های آویز استفاده کنید تا نور بیشتری به فضایی که دارید وارد کنید. این کار تنوع بیشتری را به خانه شما وارد می کند، نور بیشتری را وارد می کند و فضایی زیبا و دلپذیر خواهد داشت.

عدم تقارن در چیدمان مبلمان از اشتباهات در دکوراسیون داخلی خانه

نکته دیگر در مورد اشتباهات دکوراسیون منزل که اکثراً نادیده می گیریم. این در مورد نادیده گرفتن اندازه در چیدمان چرخ دنده است. به عنوان مثال، یک مبل بزرگ را در کنار یک میز قهوه خوری بسیار بزرگ قرار دهید. این باعث برهم خوردن تعادل خانه شما می شود.

همچنین در هنگام خرید مبلمان، بسیاری از افراد فقط در مورد زیبایی آن می پرسند، اما قبل از اینکه تصمیم بگیرید که آیا از ظاهر و زیبایی آن راضی هستید یا خیر، ابتدا راحتی و بافت مبلمان را بررسی کنید.

استفاده از وسایل قدیمی

گاهی به دلیل تمایل به اشیای عتیقه و اکسسوری از آنها در دکوراسیون اتاق نشیمن و نشیمن استفاده می کنیم و همین امر باعث چیدمان نامناسب خانه می شود. در عین حال استفاده از متریال های قدیمی و آنتیک هارمونی خانه شما را از بین می برد و استفاده از متریال های جدید در کنار این دکوراسیون های قدیمی تناقضات زیادی را به همراه خواهد داشت.

نگاهی دست اول به اشتباهات طراحی داخلی منزل

تصور بسیاری از ما این است که وسایل و چیدمان ها را به گونه ای قرار دهیم که در یک نگاه دیده شوند، زیرا این موضوع یکی از اشتباهات در دکوراسیون منزل است. اگر بخواهیم همه چیز را در مبلمان خود به طور همزمان ببینیم، خانه ما بزرگتر به نظر می رسد و اغراق در نهایت شما را خسته می کند.

صرف نظر از سلیقه شخصی از اشتباهات در دکوراسیون منزل.

گاهی اوقات اشتباه در دکوراسیون خانه تنها به طراحی اشیا مربوط نمی شود و این شما هستید که با بی توجهی به سلیقه خود آن را خسته کننده می کنید. مهمتر از همه، شما باید علایق و سلیقه خود را کنترل کنید و سعی کنید از آنچه دیگران انجام می دهند پیروی نکنید. اگر توجه کرده باشید، همیشه ساختمان های جالب و بادوامی وجود داشته اند که مطابق سلیقه شخصی طراحی شده اند. با در نظر گرفتن اصول اولیه و استاندارد می توانید به راحتی به آنچه در دکوراسیون داخلی می خواهید برسید.

بالای تخت را پشت پنجره قرار دهید

یکی از نکات مهم در چیدمان اتاق خواب، چیدمان تخت است. در صورت وجود پنجره در اتاق، یکی از جنبه های عدم چیدمان اتاق، قرار دادن آن در پشت پنجره است. این کار از ورود نور به خانه جلوگیری می کند و برای سلامتی شما مفید نیست.

استفاده از یک چراغ برای دکوراسیون یکی از اشتباهات دکوراسیون منزل است.

نورپردازی مناسب انتخابی است که به زیبایی فضای شما کمک زیادی می کند و یکی از انتخاب های اشتباه در دکوراسیون داخلی استفاده از تنها یک لامپ است. این میزان نور علاوه بر کم بودن، فضای شما را از زیبایی دور می کند و بهتر است برای نورپردازی منزل خود از دیوارکوب ها و یا گزینه های جالب استفاده کنید.

استفاده از تزئینات بی کیفیت

کیفیت و نوع آن در دکوراسیون بسیار مهم است زیرا استفاده از لوازم بی کیفیت زیبایی منزل شما را به شدت زیر سوال می برد. بهتر است تا حد امکان از لوازم جانبی محدود اما با مواد با کیفیت استفاده کنید. این موضوع کمک می کند تا این دستگاه ها بادوام تر و قدیمی تر و دور از مد روز دنیا نباشند و با استانداردهای امروزی سازگار شوند.

بسیاری از افراد هنگام خرید مبلمان فقط به زیبایی آن توجه می کنند، در حالی که راحتی و کیفیت متریال اولین انتخابی است که باید به آن نگاه کنید و در صورت رضایت در مورد ظاهر و زیبایی آن تصمیم بگیرید.

نتیجه

گاهی اوقات یک اشتباه در طراحی داخلی انرژی منفی را به خانه شما وارد می کند و پس از ایجاد هرج و مرج در آنجا آرامش را از دست خواهید داد.

اگر اتاق نشیمن شما کوچک است، باید از مبلمان کوچک استفاده کنید یا نوع تاشو را انتخاب کنید.

برای انتخاب فرش زیر میز ناهارخوری حتما فرشی را انتخاب کنید که هنگام نشستن به غذاخوری بتوان روی آن پا گذاشت.

یکی از بدترین انتخاب ها در طراحی خانه، انتخاب رنگ اصلی برای دکوراسیون منزل است.

استاندارد قرار دادن تابلوها این است که با چشم افراد تطبیق پیدا کند تا به خوبی آن را ببینند، اگر رعایت نکنیم در دکوراسیون داخلی اشتباه کرده ایم.

گاهی اوقات دنبال کردن یک تم رنگی یا طرحی ممکن است در نگاه اول جالب و جذاب به نظر برسد، اما پس از مدتی از آن خسته می شوید.

یکی از اشتباهات مهم و رایج در دکوراسیون داخلی پرکردن خانه به خصوص اتاق نشیمن و اتاق خواب با دکوراسیون های کوچک و بزرگ است.

گاهی به دلیل علاقه به اشیا و وسایل قدیمی از آنها در دکوراسیون پذیرایی و نشیمن استفاده می کنیم و این مشکل سازماندهی نادرست خانه را به دنبال دارد.

اگر بخواهیم تمام مبلمان و دکوراسیون منزل را همزمان ببینیم، باعث شلوغی خانه می شود و چیدمان خانه را اشتباه می کند.

یکی از نکات مهم در چیدمان اتاق خواب، قرار دادن تخت است.

کیفیت در زمینه دکوراسیون و نوع آن بسیار حائز اهمیت است، زیرا استفاده از متریال های بی کیفیت در زیبایی منزل شما تاثیر می گذارد.

منبع: دکوراسیون داخلی شیراز