عمومیکسب و کار ایرانی

چگونه یک لوگو را در فتوشاپ سه بعدی کنیم

معنای پنهان رنگ لوگوهای معروف چیست؟

رنگ هایی که در طراحی لوگو یا طرح های دیگر خود استفاده می‌کنید معانی و نمادهای پنهان خاصی دارند. دیدن یک رنگ خاص می‌تواند عواطف و احساسات خاصی را در ذهن بیننده ایجاد کند به همین دلیل، طراحان گرافیک رنگ لوگو را براساس روانشناسی رنگ‌ها و با دقت زیادی انتخاب می‌کنند. محبوب ترین لوگوهایی را که فکر می‌کنید به ذهنتان بیاورید و تصور کنید که با استفاده از رنگ های دیگری ساخته شده اند. آیا «منحنی های طلایی» مک‌دونالد اگر آبی بودند به همان اندازه مؤثر می‌شدند؟
رنگ اشتباه می‌تواند پیام های متفاوتی را برای مخاطب ارسال کند. بنابراین، به جای چرخاندن چرخ رنگ و انتخاب رنگ هایی که در طراحی لوگو برندتان زیبا به نظر می‌رسند، بهتر است یک طرح رنگی لوگو با معنای مرتبط با محصول یا خدمات خود انتخاب کنید.

علاوه بر این، رنگ‌ها در کشورهای مختلف می‌توانند معانی مختلفی داشته باشند (مثلاً صورتی، در ژاپن نماد مردانگی است). با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید نگاهی به روانشناسی رنگ‌ها در برندهای مشهور بیندازیم و اینکه چگونه می‌توان از آنها برای بیان یک حالت، احساس یا معنای خاص استفاده کرد.

رنگ قرمز در طراحی لوگوی فست فود مک دونالد، به عنوان یک عنصر برجسته دیده می‌شود.
از آنجایی که قرمز یک “رنگ گرم” است، اغلب همراه با زرد یا نارنجی برای ساخت لوگو برای رستوران‌ها، به ویژه فست فودها استفاده می‌شود.
“دیدن قرمز” باعث اشتهای بیشتر مردم می‌شود زیرا لذیذترین انواع غذاها (مانند استیک و میوه های رسیده) دارای رنگ قرمز هستند.
قرمز همچنین برای دادن حس شور و قدرت به محصولات استفاده می‌شود، بنابراین تقریباً در هر نوع تبلیغات، به ویژه در صنعت خودرو، رنگ محبوبی است. زمانی که می‌خواهید کلمه، عبارت یا عنصر خاصی واقعاً برجسته باشد، از رنگ قرمز استفاده کنید.

نارنجی رنگ مشخصه لوگو نیکلودئون است. به هر لوگو حسی سرگرم کننده و بازیگوش می‌دهد.
مانند قرمز، نارنجی نیز رنگی پرانرژی است که گرما را نشان می‌دهد، هرچند که نسبت به قرمز شدت کمتری دارد و مفهوم جوان‌تر بودن را نشان می‌دهد و اغلب برای تبلیغ رسانه‌ها و اسباب‌بازی‌های کودکان استفاده می‌شود.
ترکیب رنگ نارنجی با رنگ های تیره تر مانند مشکی یا قهوه ای یک طرح رنگی پاییزی ایجاد می‌کند که می‌تواند برای تبلیغات فصلی بیشتر مفید باشد، اما اگر نمی خواهید مردم نام برندتان را با فصل پاییز مرتبط بدانند، مراقب استفاده از این ترکیب رنگ‌ها باشید.

مزیت داشتن طراحی لوگو شخصی برای هر فرد

طراحی لوگو شخصی چیزی نیست که هر کسی بتواند آن را داشته باشد. معمولا افرادی که دارای لوگو شخصی و آن هم به صورت حرفه ای می باشند، افرادی خاص، متمایز با پرستیژ کاری فوق العاده و معمولاً دارای شرکتها، املاک، برندها و… هستند.

اما اگر شما هیچ یک از اینها را ندارید جای هیچ نگرانی نیست یک لوگوی شخصی به شما اعتبار و ارزش می بخشد.

از لحاظ روانشناسی ثابت شده است که کسانی که دارای لوگوهای شخصی هستند، مردم عادی یا افراد به صورت کلی با یک نگاه دیگر به شما نگاه خواهند کرد. به عبارتی دیگر آنها شما را یک فرد قدرتمند و دارای اختیارات بالا می‌دانند.

طراحی لوگو شخصی حرفه ای می‌تواند به شما هویت خاصی را ببخشد و یا معرف هویت شما باشد. هویتی که نشان می دهد شما چه جایگاهی دارید، قصد دارید با مخاطبتان چگونه برخورد کنید و مخاطبانتان قرار است که از شما چگونه یاد کنند؟

لوگوهای شخصی نیز قابلیت ثبت دارند و اگر شما یک لوگوی مناسب داشته باشید شرکت طراحی گرافیک می تواند کار ثبت لوگوی شخصی شما را بر عهده بگیریم.

جهت ثبت دوره طراحی لوگو کلیک کنید