اقتصادیکسب و کار ایرانی

ام وی ام ۱۱۰ چطور ماشینی است

خودروی شهری کوچک و ایده ال، کاملا مناسب برای کلان شهرها، که دارای طراحی مدرن و پویا و جذاب با خطوط نرم و ملایم می باشد. بال عقب ام وی ام 110طبق اصول اولیه آیرودینامیک، باعث بهبود پایداری خودرو در سرعت های بالا می شود.  ام وی ام 110کم مصرف ترین و اقتصادی ترین خودروی موجود در کشور است، که امکانات رفاهی و ایمنی مناسب، مصرف سوخت پایین، استهلاک کم باعث محبوبیت این کوچولوی دوست داشتنی شده است و آن را به مناسب ترین خودرو برای کاربردهای شهری بدل نموده است . این ها از مزایای ام وی ام 110 می باشد.

همچنین می توان به موارد زیر هم برای مزایای 110 اشاره کرد:

  • لوازم یدکی با قیمت مناسب
  • کم جا بودن و مناسب برای شهر های شلوغ
  • تشابه برخی قطعات با خودروهای ایرانی
  • تولید قطعات در ایران
  • موتور ساده و راحت برای تعمیر
  • امکانات ایمنی بیشتر نسبت به خودروهای ایرانی هم قیمت

معایب ام وی ام 110 چیست؟

از معایب ام وی ام 110 می توان به قدرت موتور و گیربکس پایین اشاره کرد. البته می توان گفت با توجه به کوچک بودن ابعاد, این خودرو برای دو نفر مناسب است. ام وی ام 110 اصلا برای مسافت بین شهری مناسب نیست. جلوبندی این خودرو کمی ضعیف می باشد. اما در کل ارزش خرید دارد.در ادامه به سایر نقاط ضعف و معایب 110 اشاره می کنیم:

  • گران بودن قطعات بدنه آهنی مانند درب ها و گلگیر ها
  • قدیمی بودن طراحی ظاهری
  • ادامه دار نبودن مدل های جدید از این خودرو
  • صدای کوبش داخل اتاق که قابل حل است
  • ترمز ها نسبتا ضعیف

حجم موتور ام وی ام 110 چقدر است؟

این خودرو با داشتن موتورهای 800 و 1100 سی سی که دارای قدرت 51 و 68 اسب بخار می باشند که با توجه به مصرف پائین سوخت و قدرت مناسب مزیت مهم و بزرگی برای این خودرو می باشد. خودروی خودروی بسیار ایمنی در کلاس خود می باشد.اما اگر بخواهید فشار زیادی به 110 بیاورید ترمز ها جوابگو نیست.این سیستم ترمز برای سرعت خای شهری و استاندارد بسیار ایمن است.اما در سرع های خیلی بالا و تحت فشار کمی سخت میگیرد.

این خودرو دارای سر سیلندر کوچکی است.برای همین قطعات کوچک و سبک وزن کلی خودرو هم کم شده.اگر سیلندر 110 را ببینید واقعا تعجب می کنیدسایز این سیلندر در مدل سه سیلندر کوچکتر است.اما با این وجود قدرت موتور در این خودرو قابل قبول تر از خودروهای ایرانی است.

بررسی ایمنی ام وی ام 110

دلیل تشابه دوو ماتیز با ام وی ام 110 چیست؟

110 همچنان در کانون بحث‌های مربوط به کپی‌رایت و حقوق معنوی صنعتی باقی ماند، زیرا جنرال موتورز ادعا کرد ام وی ام 110 بسیار شبیه به شورولت اسپارک/دوو ماتیز است. مدیران جنرال موتورز گستردگی طراحی تکراری را نشان دادند و به عنوان مثال اشاره کردند که درهای چری 110 و درهای شورولت اسپارک بدون تغییر قابل تعویض هستند.

گروه جنرال موتورز چین نشان داد که این دو خودرو “ساختار بدنه، طراحی بیرونی، طراحی داخلی و اجزای کلیدی به طور قابل توجهی یکسان هستند.”
اینترنشنال هرالد تریبون در مقاله ای در سال 2005 از 110 به عنوان یک کلون یاد کرد.
با نگاهی به این جنجال در صحنه جهانی، دیترویت نیوز گزارش داد که “این مناقشه منعکس کننده سردرگمی، خطرات و جاه طلبی ها در صنعت خودروی جدید چین است، جایی که خودروسازان جهانی در حال مبارزه با شروع های سخت برای بخشی از چیزی است که ممکن است به بزرگترین بازار خودروی جهان تبدیل شود.”

در ایران، شورولت اسپارک/ دوو ماتیز توسط شرکت داخلی کرمان خودرو از سال 2000 در یک سرمایه گذاری مشترک با جنرال موتورز دوو کره جنوبی مونتاژ می شد. با این حال، بحران در دوو منجر به تصاحب شرکت آمریکایی جنرال موتورز شد که پس از آن ایران را ممنوع کرد و عرضه کیت‌های CKD به شرکت ایرانی را متوقف کرد. در نتیجه کرمان خودرو مجوز خودرو چری 110 را به عنوان جایگزین صادر کرد و آن را در شرکت زیرمجموعه خود MVM به تولید رساند.

ام وی ام 110 بخریم یا پراید؟

جواب این سوال کمی سخت است.ابتدا باید از خودتان بپرسید برای چه کاری خودرو را می خرید.اگر برای انجام کارهای روزمره یک خودروی کم جا و کم مصرف می خواهید و قصد فروش خودرو را ندارید ام وی ام 110 مناسب است.حتی اکر قصد مسافرت های کوتاه بین شهری داشته باشید 110 امن تر از پراید است.

آیا 110 کارکرده ارزش خرید دارد؟

در انتهای تمام توضیحات قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم.خودروی ام وی ام 110 و تمام خودروهای چینی یک امر مفید دارند.این عمر مفید 5 سال بیششتر نیست.بعد از این زمان خودروی شما با خرج های عجیبی مواجه می شود.مثلا امکان دارد با خرابی قطعاتی مواجه شوید که حتی در خودروهای ایرانی با آن مواجه نمی شوید.البته بستگی دارد که سرویس های دوره ای را درست رعایت کرده باشید یا نه.اگر قصد خرید خودروی کارکرده چینی را دارید باید به نکاتی دقت کنید.این نکات در مطلب برای شما جمع آوری شده.

اما در کل در هنگام خرید اول از همه باید به گیربکس و موتور سلامت توجه کنید.کوچکترین نقص در این موارد خرج زیادی روی دست شما می گذارد.مثلا اگر دنده دو در خودروی 110 خراب باشد خیلی سخت درست می شود.گاهی با تعویض دنده و ماهک دنده کار انجام می شود.اما در بعضی موارد باید گیربکس را تعویض کنید.

موتور این خودرو اگر خراب باشد خیلی سخت تر از خودروهای ایرانی تعمیر می شود.این تعمیر احتمال دارد با تعویض میل لنگ همراه باشد.به دلیل ضعیف بودن قطعات موتوری تراشکار با سختی های زیادی روبرو می شود و نمی تواند به راحتی ایراد موتور را بگیرد.

اما اگر با یک ام وی ام 110 واقعا سالم روبرو شدید که قیمت مناسبی داشت حتما آن را بخرید.110 سالم خیلی بهتر از پراید به شما سواری می دهد.در صورتی که شما هم بعد از خرید می توانید چندین سال از این خودرو سواری بگیرید.

قیمت خرید لوازم یدکی ام وی ام 110

با توجه به مشخصات فنی ام وی ام 110 و قیمت خرید لوازم ام وی ام 110 می توانید به این سوال پاسخ دهیم. اگر از این خودرو برای مصارف داخل شهری استفاده می کنید, این خودرو بسیار مناسب است. مصرف سوخت پایین لوازم ارزان و کوچک بودن این خودرو از نقاط مثبت این خودرو می باشد. قدرت موتور پایین و فضای داخلی کوچک از نقاط ضعف 110 می باشد. در ادامه لینک خرید لوازم یدکی 110 قرار داده شده.

دلیل اختلاف قیمت لوازم 110 در میکروها یا خودروهای فوق کوچک از دل بحران‌های نفتی قرن بیستم بیرون آمدند و به مرور توسعه یافتند. دهه 1990 و 2000 میلادی دوران اوج میکروکارها بود، در این دوره هزاران خودرو کوچک از برندهای مختلف روانه بازارهای جهانی شدند که تمامی آن‌ها یک مزیت کلیدی داشتند: صرفه‌جویی در مصرف سوخت. بدیهی است که خودروسازان چینی تازه وارد در قرن بیست و یکم نیز تمایل داشتند تا سهمی از این کیک بزرگ داشته باشند.

از این رو چری دست روی یکی از مشهورترین میکروکارهای آسیایی یعنی دوو ماتیز گذاشت و نسخه چینی آن را با نام چری QQ به بازار فرستاد. در همان زمان نیز مدیران خودرو به تازگی فعالیتش را در بازار ایران آغاز کرده بود، از این رو ام وی ام 110 را به همراه سایر محصولاتش همچون ام وی ام 530 و ایکس 33 به بازار فرستاد. نسل نخست ام وی ام 110 تا سال 1395 روی خط تولید مدیران خودرو قرار داشت و سپس با نسل دوم ملقب به ام وی ام 110s جایگزین شد.

فضای داخلی ام وی ام 110 چهارسیلندر به راحتی شما را به یک یا دو دهه قبل می‌برد و حتی می‌توان کابین ام وی ام 110 چهارسیلندر را به پرایدهای قدیمی تشبیه کرد. فضای داخلی این هاچ‌بک از دو رنگ مشکی و کرم تشکیل شده است که البته این دو رنگ به صورت متناسب مورد استفاده قرار نگرفته‌اند. تقریبا تمامی کابین ام وی ام 110 چهارسیلندر کرم رنگ است اما قسمت میانی داشبورد که شامل کنترلرهای سیستم صوتی و سیستم تهویه می‌شود، مشکی رنگ است.

ام وی ام 110

علاوه بر موارد گفته شده، تقریبا تمامی قسمت‌های کابین ام وی ام 110 چهارسیلندر از پلاستیک خشک ساخته شده‌اند که در گذر زمان دچار پوسیدگی و شکستگی می‌شود. بنابراین اگر مالک یک ام وی ام 110 چهارسیلندر هستید، با خرید لوازمی همچون روکش صندلی و روکش داشبورد، عمر قطعات کابین اتومبیل را افزایش دهید.

ام وی ام 110 در دورانی خلق شد که خودروسازان چینی به کپی برداری واضح از محصولات خارجی مشهور بودند؛ از این رو به راحتی می‌توان تشخیص داد که ام وی ام 110 یک کپی کامل از دوو ماتیز کره‌ای است. لازم به ذکر است که ام وی ام 110 چهار سیلندر و سه سیلندر از نظر ظاهری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و تنها از روی نوشته‌های درج شده روی درب عقب خودرو و روف ‌رک سقف می‌توان تفاوت آن‌ها را تشخیص داد.

ام وی ام 110

ظاهر کلی ام وی ام 110 چهارسیلندر کاملا شبیه به دوو ماتیز است. ابعاد کوچک، درب‌های بزرگ، چراغ‌های گرد و سقف بلند از جمله مشخصه‌های ظاهری این خودرو هستند. البته طراحان چری ظاهر ام وی ام 110 چهارسیلندر را به طور کامل کپی نکرده‌اند و با بزرگ کردن ابعاد چراغ‌ها و تغییر گرافیک‌ آن‌ها، سعی کرده‌اند تا محصول خود را متمایز جلوه دهند. ام وی ام 110 چهارسیلندر در مقایسه با نسخه سه سیلندر یک روف رک اضافه دارد که موجب تمایز این خودرو از تیپ ضعیف‌تر شده است.

بازار

سالهاست که در بازار ایران وارد شده این خودرو جزو کم مصرف ترین خودروهای ایران می باشد.با استقبال خوبی که ازین خودرو شد وارد کنندگان زیادی قطعات این خودرو را وارد کردند.حتی تولید کنندگان ایرانی هم قطعات این خودرو را تا حدودی تولید کردند.مانند لنت و لوازم جلوبندی و سپرهای این خودرو تولید شده.کیفیت قطعات بسیار با هم متفاوت است.

در بازار همین تفاوت کیفیت می باشد.بالاترین کیفیت مربوط به قطعات اصلی شرکتی و کمترین قیمت مربوط به قطعات وارداتی درجه دو و ایرانی می باشد. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که برای خرید هر نوع محصولی باید به محل یا مرکز فروش قطعات یدکی ام وی ام  آن رجوع کرده و پس از کلی بررسی و بالا و پایین کردن بازار، فروشنده‌ها و قیمت محصول را با چشم دیده، آن را لمس کرده و پس از تایید آن را خریداری کنند.

معرفی ام وی ام 110 ، چرا چینی ها محبوب شدند؟

قبل از اینکه با ام وی ام و معایب ام وی ام 110 جدید آشنا شویم خوب است بدانیم که این روزها خودروهای چینی با برندهای مختلف در معابر شهرهای کشورمان خودنمایی می‌کنند. زمان زیادی از روزهایی که مردم حالشان از تولیدات این خلق چشم‌ تنگ به هم می‌خورد نگذشته است. تا همین چند سال پیش، بیشتر افراد با دیدن ماشین‌های چینی چهره‌شان در هم می‌رفت و خلقشان تنگ می‌شد. حالا در اواخر سال 97 اما قصه به شکل دیگری است و بسیاری از مردم برای داشتن بعضی از این چینی‌ها رو به خرید اقساطی و چکی می‌آورند.