اقتصادیکسب و کار ایرانی

تعمیر گیربکس مگان در تهران

نسل دوم مگان در ایران

شرکت فرانسوی رنو دو نسل از خودرو مگان را تولید کرده است. نسل اول ان به سالهای 1995 تا 2002 میلادی مربوط می شود. از سال 2002 تا سال 2008 تولید این خودرو تغییر کرده و قالب نسل دوم تولید شده است. این مدل توسط شرکت پارس خودرو مونتاژ و به بازار ایران عرضه شده است. این خودرو چهار سیلندر از موتور خطی F4R17 بهره می برد که حجم ان نزدیک به 2000 سی سی می باشد. حداکثر سرعن در مگان 195 کیلومتر در ساعت است و قدرت ان نیز 133 اسب بخار در دور موتور 5500 می باشد.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک مگان

روغن در گیربکس وظایف مختلفی دارد. در انواع گیربکس اتوماتیک روغن علاوه بر روانکاری و خنک کاری وظیفه کارکردی نیز داشته و بخشی از عملیات تغییر دنده و یا جابه جایی چرخ دنده ها با کمک فشار روغن انجام می شود. این وظایف مهم تنها در صورتی به درستی به انجام می رسد که روغن گیربکس اتوماتیک مگان سالم باشد و از چسبندگی و لزجت مناسبی بهرمند باشد. اما باید دانست که در طول چند سال کارکرد خودرو به مرور زمان روغن کیفیت خود را از دست می دهد. اگر مقدار کمی از روغن را بین دو انگشت خود بگیرید متوجه تازگی و چسبندگی ان می شوید اما روغن فاسد این چسبندگی را ندارد و به اصطلاح خاصیت خود را از دست داده است. در این مواقع اگر نسبت به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک مگان اقدام نشود این روغن فاسد شده نمی تواند به درستی عملیات روانکاری را انجام دهد. بدین ترتیب سطوح متحرک که با هم در تماس هستند مانند چرخ دنده ها دچار سایش می شوند و این سایش فشاری را بر محور چرخ دنده وارد می کند که بلبرینگها را نیز خراب کرده و حتی موجب نامیزان شدن یا انبالانسی چرخ دنده ها می شود. علاوه بر این سایر وظایف روغن نیز به درستی انجام نخواهد شد. با شرح داده شده مشخص می شود که تعویض روغن گیربکس اتوماتیک مگان چقدر ضروری و مهم است.

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک مگان

معمولا زمانی بین 45 تا 60 هزار کیلومتر بسته به نوع رانندگی و روغنی که استفاده می کنید و البته مستهلک بودن گیربکس برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک مگان در نظر گرفته می شود. برای اینکه زمان دقیق تعویض روغن را بدانید بهتر است در هر بار تعویض روغن از تعمیرکار بخواهید سطح روغن و کیفیت روغن گیربکس را چک کند. اگر متوجه دو بار پشت سر هم متوجه کاهش سطح روغن شدید حتما نشتی یا ایرادی در گیربکس اتوماتیک مگان وجود دارد و باید رفع عیب گردد. اگر سطح روغن گیربکس کم نشده بود زمانی که تعمیرکار به شما گفت کیفیت روغن مناسب نیست می توانید نسبت به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک مگان اقدام نمایید.

فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک مگان

علاوه بر فساد طبیعی و به مرور زمانی که روغن گیربکس اتوماتیک مگان دارد عامل نیگری نیز وجود دارد که می تواند کارکرد روغن را با اختلال مواجه کند. در صورتی که به هر دلیلی آشغال یا براده در داخل گیربکس اتوماتیک مگان وجود داشته باشد این ذرات ریز همراه با روغن در گیربکس گردش کرده و ممکن است هر یک از قطعات حساس گیربکس اتوماتیک مگان را با مشکل مواجه کنند. یک براده کوچک در بین چرخ دنده ها می تواند آغاز ساییدگی و آنبالانسی آنها باشد. برای رفع چنین ایرادات احتمالی از فیلتر روغن استفاده می شود. فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک مگان قبل از اویل پمپ گیربکس نصب می شود تا روغن پس از گردش در داخل گیربکس که هر براده یا کثیفی احتملی را همراه با خود جمع کرده و به سمت اویل پمپ می برد فیلتر روغن تمامی کثیفی ها را جذب کند. هر چقدر در خصوص اهمیت کیفیت روغن در گیربکس اتوماتیک مگان بحث کردیم می توان گفت که به همان اندازه فیلتر روغن در گیربکس اتوماتیک مگان اهمیت دارد.

تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک مگان

در حالت نرمال که خرابی خاصی در گیربکس اتوماتیک مگان رخ نداده است پیشنهاد می شود که در هر بار تعویض روغن گیربکس نسبت به عوض کردن فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک مگان نیز اقدام شود. اما در شرایطی که خرابی های خاصی در گیربکس به وجود آمده باشد مانند ساییدگی یا شکستگی قطعه ای در داخل گیربکس این احتمال وجود دارد که ذرات ریزی به داخل روغن نفوذ کرده باشند که قابل رویت نباشند. برای اطمینان بیشت در این مواقع نیز بهتر است هم روغن و هم فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک مگان تعویض گردد.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان

اگر این مقاله را تا اینجا با دقت مطالعه کرده باشید می دانید که گیربکس اتوماتیک مگان از قطعات بسیار زیاد و حساسی تشکیل شده است که هر یک از انها ممکن است خراب شده و در کارکرد گیربکس اتوماتیک مگان اختلال ایجاد کنند. برای بررسی دقیق هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان لازم است که عیب گیربکس به درستی تشخیص داده شود. لذا جهت اطلاع دقیق از هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان خود بهتر است به صورت حضوری به تعمیرگاه تهران گیربکس مراجعه نمایید.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک مگان

در شرایطی که گیربکس اتوماتیک مگان گیرپاژ شده باشد یا به هر شکل دیگری از کار افتاده باشد می توانید با اقدامات ساده ای به صورت موقع گیربکس را رفع عیب نمایید.

  • خودرو در حالت دنده خلاص خاموش شود و بست باتری را به مدت پنج دقیق برداشته مجددا در جای خود قرار دهید.
  • در تمام طول فرایند دنده در حالت خلاص باشد و هیچ دکمه یا پدالی علی الخصوص پدال گاز را فشار ندهید.
  • خودرو را به مدت سی ثانیه روشن کنید و سپس به مدت سی ثانیه در حال خاموش قرار دهید و این کار را سه بار تکرار کنید.
  • خودرو را به آرامی در دنده مورد نظر قرار داده و حرکت کنید.
  • در شرایط فشار بالا اگر گیربکس اتوماتیک مگان شما گیر کرد خودرو را خاموش کنید و پس از دو ساعت که به دمای متعادل رسید خودرو را روشن کرده و حرکت کنید.

بازدید ظاهری گیربکس اتوماتیک مگان

نکات مهمی که در خصوص بازدی ظاهری گیربکس اتوماتیک مگان باید رعایت شوند به شرح زیر هستند:

  • گیربکس در حالت گرم یعنی پس از طی مسافت طولانی و در وضعی که خودرو روشن است می بایست تست شود.
  • دوره زمانی تست گیربکس اتوماتیک مگان حداقل هر بار تعویض روغن موتور است اما اگر سابقه خرابی یا کسر سطح روغن در گیربکس اتوماتیک مگان شما رویت شده این فاصله کمتر خواهد بود.
  • مواردی که باید چک شوند نخست دمای گیربکس اتوماتیک مگان است و سپس نشتی یا لرزش و یا شل بودن اتصالات گیربکس اتوماتیک مگان

سوالات اغلب رانندگان مگان در خصوص گیربکس اتوماتیک مگان

تقه زدن گیربکس اتوماتیک مگان به چه دلیل رخ می دهد؟

اگر چرخ دنده ها یا بلبرینگها دچار ایراد شده باشند ممکن است این صدا به گوش برسد. همچنین ایراد در سیستم روغن نیز می تواند به تقه زدن گیربکس اتوماتیک مگان منجر شود.

آیا روغن گیربکس اتوماتیک مگان نیاز به تعویض دارد؟

در فواصل زمانی 45 تا 60 هزار کیلومتر و یا حداکثر 5 سال می بایست نسبت به تعویض گیربکس اتوماتیک مگان و تعویض فیلتر روغن آن اقدام شود.

مهمترین خدمات تعمیرگاه تخصصی مگان 

خدماتی که رنوساز در خصوص خودرو مگان انجام می دهد، شامل سرویس های دوره ای تعویض روغن یا مایعات خودرو، تعویض کلیه فیلترهای مربوطه ، بازدید چهار چرخ ، بازدید بلبرینگ ها و گردگیرها ، چک کردن کیفیت و قمیت روغن های گیربکس و موارد مربوط به دریافت معاینه فنی خودرو می شود. به طور مثال: تعویض چراغ جلو مگان، مصرف سوخت، بازید ، تعویض روغن ترمز، تست و هواگیری با دستگاه، بازدید کمک فنرها و گردگیرها و سیستم جلوبندی، شستشوی انژکتورها جهت بهبود مصرف سوخت ، تنظیم باد لاستیک ها و به صورت کلی جنرال سرویس که شامل این موارد می باشد.

خدمات تعمیرگاه مگان جاده مخصوص در غرب تهران، شامل انجام سرویس های ۶۰ هزار تا ،تعویض پک تسمه تایم ، پک تسمه دینام، تعویض روغن گیربکس دستی و اتومات، تعمیر موتور در صورت نیاز و تعمیر گیربکس های اتومات و دستی از جمله خدماتی است که تعمیرگاه تخصصی مگان در تهران برای مشتریان عزیز خود ارائه می دهد. در نمایندگی مجاز مگان خدمات عمده ای از جمله، خدمات مکانیکی ، جلوبندی ، دیاگ ، سرویس دوره ای ، تنظیم موتور برای کاهش مصرف سوخت ، تعویض روغن موتور ، تعویض روغن گیربکس اتوماتیک رنو مگان ارائه می شود. یکی از مشکلات عمده و مهمی که باعث مراجعه به نمایندگی مگان می شود مشکلات مربوط به موتور است. از جمله ایراد هایی که در موتور خودرو ایجاد می شود می توان به روغن سوزی ، سوختن واشر سرسیلندر اشاره نمود. از جمله خدماتی که تعمیرگاه تخصصی مگان در این خصوص انجام می دهد عبارتند از:

  • تعویض تسمه تایم با ابزارهای مخصوص
  • تعمیر جلوبندی خودرو
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک و دنده‌ای مگان
  • تعویض بلبرینگ
  • سرویس دوره‌ای منظم
  • تعمیر موتور
  • شستشوی انژکتور
  • تعویض روغن گیربکس با دستگاه