کسب و کار ایرانی

مراقبت های بعد از پاکسازی پوست

مراقبت بعد از تمیز کردن پوست پرهیز از استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی است. زیرا اگر بعد از درمان به خوبی از پوست خود مراقبت نکنید، استرس می تواند بر روند بهبودی در مراحل مختلف تاثیر منفی بگذارد. به عنوان مثال، پس از برداشتن لایه شاخی، سلول های پوست شما باید لایه های از دست رفته را جایگزین کنند. تقسیم سلولی و لایه های جدید پوست، پوستی شفاف و جدید ایجاد می کند. یا در مثالی دیگر ماساژ پوست بر لایه های عمقی پوست تاثیر می گذارد و کلاژن سازی را تحریک می کند. تولید کلاژن باعث استحکام و فرم بهتر پوست می شود. همپنین ما به شما دوره پاکسازی پوست در تهران دکتر فاطمه حبشی را معرفی میکنیم تا بتوانید به یادگیری پاکسازی پوست یک مهارت پولساز و جدید را برای خود داشته باشید.

نکته بعدی این است که اگر برای پوست خود پول خرج می کنید و پوست خود را پاکسازی می کنید، نکات ساده ای را رعایت کنید که باعث می شود بیشترین بهره را از آن ببرید و ارزش پول خرج شده را دو برابر کنید. البته دیدن چند نکته کوچک بسیار ارزشمند است.

نکاتی برای مراقبت از پوست بعد از پاکسازی

پس از تمیز کردن پوست به نکات مراقبتی زیر توجه کنید:

1. به صورت و جوش های خود دست نزنید

وقتی پوست خود را تمیز می کنید، مطمئناً پوست حساس تر می شود. در نتیجه دست زدن به جوش ها باعث آسیب بافتی می شود. ممکن است برخی از جوش ها پس از تمیز کردن از بین نرود، نگران نباشید.

گاهی اوقات روی پوست خود جای زخمی دارید که هنوز آماده برداشتن نیست. بنابراین، متخصصان پوست توصیه می کنند از پاکسازی زودرس خودداری کنید، زیرا می تواند باعث تحریک و آسیب های احتمالی شود.

برای اینکه بعد از پاکسازی پوستی زیبا داشته باشید، بهتر است به لک ها و لکه ها دست نزنید تا به مرور زمان خوب شوند.

2. از آرایش سنگین اجتناب کنید

اگر پوست شما بعد از لایه برداری و پاکسازی قرمز به نظر می رسد، از کانسیلر سنگین برای پوشاندن قرمزی استفاده نکنید. زیرا پس از پاکسازی منافذ کاملا باز می شوند. بنابراین، تمایل به جذب باکتری های بیشتری دارد و می تواند باعث مشکلات پوستی شود.

بنابراین، بهتر است تا یک یا دو روز پس از پاکسازی از آرایش بیش از حد خودداری کنید. از روز دوم می توانید به طور مرتب جبران کنید. اما مطمئن شوید که برس و لوازم آرایشی خود را قبل از استفاده از آنها تمیز کنید.

3. صورت خود را بشویید

صرف نظر از روش پاکسازی که استفاده می کنید، باید بلافاصله پس از درمان پوست را تمیز کنید. شستن صورت یکی از مهمترین کارهای بعد از شستن صورت است که نباید از آن غافل شوید.

4. از مرطوب کننده استفاده کنید

استفاده از لوسیون ها تاثیر بسزایی در روند بهبودی پوست شما دارد و به عنوان یکی از نکات مهم مراقبتی، پزشک استفاده از آنها را توصیه می کند. نوع مرطوب کننده ای که استفاده می کنید به توصیه پزشک بستگی دارد.

5. استفاده از آماده سازی های درمانی

پس از تمیز کردن پوست، پزشک به شما توصیه می کند که از چه نوع محصولاتی به عنوان مراقبت بعد از تمیز کردن استفاده کنید. از آنجایی که این محصولات دارای ترکیبات و نگهداری خوبی هستند، می توانند از پوست شما در برابر آسیب هوا محافظت کنند. علاوه بر این، بسیاری از افرادی که پوست صورت خود را دارند، پس از پاکسازی پوست به محصولات مراقبتی نیاز دارند.

6. از مواد شوینده قوی استفاده نکنید

یکی از مهم ترین نکات مراقبت از پوست پس از پاکسازی پوست این است که اگر می خواهید صورت خود را با پاک کننده بشویید، از مدل های بدون مواد شیمیایی استفاده کنید. این پاک کننده ها نباید حاوی مواد شیمیایی، معطر و روغن های خاص باشند.

از آنجایی که لایه محافظ پوست به دلیل پاکسازی برداشته می شود، باید از لوسیون بدن یا یک پاک کننده ملایم برای پوست های حساس استفاده کنید.

اگر حاوی مواد شیمیایی باشد باعث افزایش التهاب پوست می شود. اگر می خواهید بهترین شوینده را برای صورت خود خریداری کنید، بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید تا بهترین و مناسب ترین نوع آن را بشناسید.

7. از تونر استفاده نکنید

تونرها موادی هستند که همیشه باید بعد از پاک کننده هایی مانند صابون، شامپو یا شیر پاک کننده استفاده شوند. تونرها حلال های باقی مانده صابون هستند که روی پوست باقی می مانند و باعث از بین رفتن چربی و مرطوب شدن پوست می شوند.

استفاده از تونیک 1-2 روز پس از پاکسازی توصیه نمی شود، به خصوص اگر حاوی الکل باشد. زیرا چنین موادی می توانند باعث تحریک و خشکی پوست شوند. بعد از پاکسازی صورت، دیگر نیازی به استفاده از تونیک ندارید. زیرا پوست هنگام پاکسازی بسیار تمیز و متعادل می شود.

مراقبت های بعد از پاکسازی پوست
مراقبت های بعد از پاکسازی پوست

8. از تعریق زیاد خودداری کنید

یکی دیگر از اقدامات احتیاطی بعد از تمیز کردن صورت، اجتناب از فعالیت شدیدی است که باعث تعریق بیش از حد برای حدود یک روز می شود.

تا چند روز پس از پاکسازی، ورزش یا کارهای سنگین انجام ندهید، زیرا حرکت زیاد باعث تعریق می شود و برای شما مضر است. در نتیجه، باکتری ها می توانند در عرق گیر کرده و از طریق منافذ پوست وارد آن شوند و باعث ایجاد حساسیت و جوش های پوستی شوند.

9. من از سونا استفاده نمی کنم

بخار برای پوست و لایه برداری عالی است. اما بعد از این مرحله پوست را روشن و قرمز می کند.

به پوست خود استراحت دهید و نفس بکشید. رفتن به سونا می تواند وسوسه انگیز باشد، اما بهتر است از آن اجتناب کنید. استخرهای عمومی اغلب حاوی کلرید هستند که پوست را خشک می کند.

10. بعد از پاکسازی ماساژ ندهید

سعی کنید از چیزهایی که بعد از آن باعث کشیدگی، ماساژ و خاراندن پوست می شود خودداری کنید. در حین تمیز کردن، ماساژ درمانی خاصی روی صورت انجام می شود. بنابراین، ماساژ بیش از حد در روند پاکسازی اختلال ایجاد می کند. بنابراین، برای مدتی در ماساژ دخالت نکنید.

لایه برداری پوست بعد از پاکسازی کاملا طبیعی و نشانه تاثیر روش بر روی پوست است. از برداشتن یا لمس پوست مرده خودداری کنید زیرا می تواند منجر به رنگدانه شدن پوست شود.

پوست باید کاملا سالم باشد و التهاب پوست باید کوتاه مدت باشد. شما می توانید از آلوئه ورا برای تسکین سینه های خود در زمانی که خارش شدید دارند استفاده کنید.

11. از لایه بردارها استفاده نکنید

وقتی به یک سالن زیبایی می روید، نسبت به درمان های خانگی از مواد شیمیایی خشن تری برای سفید کردن پوست شما استفاده می کنند. در نتیجه پوستم حساس تر شد و استفاده از اسکراب های خانگی را متوقف کردم.

پس از پاکسازی پوست از محصولات ضد آکنه، تونر، اسکراب، صورت و غیره بیش از حد استفاده نکنید. زیرا باعث تحریک و پاکسازی مجدد می شود و به پوست شما آسیب می رساند.

12. میوه و سبزیجات بخورید

می توانید از پزشک خود در مورد غذاهایی که باید بخورید بپرسید. به احتمال زیاد پزشک به شما توصیه می کند که میوه ها و سبزیجات بیشتری را نسبت به قبل به رژیم غذایی خود اضافه کنید، زیرا این کار باعث افزایش تولید کلاژن در پوست می شود، به این ترتیب پوست شما روشن و زیبا می شود.

13. دور از خورشید

مگر اینکه قصد دارید تمام مدت پشت یک کلاه لبه پهن پنهان شوید، باید برنامه های تمیز کردن ساحل و استخر خود را لغو کنید.

از آنجایی که پوست شما تازه برنزه شده است، در برابر اشعه های مضر خورشید حساس تر و آسیب پذیرتر است.

پس از چند روز، کمتر می توانید نگران واکنش منفی پوست خود به خورشید باشید. به خاطر داشته باشید که برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هر دو ساعت یکبار ضد آفتاب را تجدید کنید.

14. اصلاح صورت

بهترین راه برای مراقبت از پوست این است که از تراشیدن صورت خودداری کنید. اپیلاسیون می تواند پوست را خشک کند و لایه برداری بیش از حد باعث شل شدن پوست می شود و منجر به ایجاد اسکار و لک های پوستی می شود.

تراشیدن بیش از حد یا برداشتن موهای زائد می تواند باعث آسیب های پوستی مانند جای زخم شود، به خصوص برای زنان با پوست تیره. به شما توصیه می کنیم تا چند روز به پوست خود نگاه نکنید تا پوستتان پوسیده نشود.

15. استفاده از کمپرس یخ و کرم های ضد التهاب

برخی از روش های مراقبت از پوست پس از پاکسازی می توانند دردناک باشند یا باعث التهاب شوند، بنابراین از یک کرم ضد التهابی برای مراقبت های پس از پاکسازی پوست استفاده کنید.

برای جلوگیری از تورم پوست، استفاده از کمپرس یخ نیز بسیار مهم است. به همین دلیل، بسیاری از پزشکان استفاده از کمپرس را پس از پاکسازی توصیه می کنند.

از آنجایی که پوست همه افراد متفاوت است، باید در مورد کرم هایی که می خواهید استفاده کنید با پزشک خود مشورت کنید تا او بتواند بر اساس نوع پوست شما کرم مناسب را برای شما تجویز کند.

در واقع، تمیز کردن صورت در خانه معمولاً اثرات منفی زیادی ندارد. اما زیاده روی در آن و رعایت نکردن قوانین اولیه می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

دانستن روش های پاکسازی و محصولات مراقبت از پوست پس از پاکسازی به شما این امکان را می دهد که به بهترین شکل ممکن از پوست خود محافظت کنید و همچنان با پوست جدید ظاهری زیبا داشته باشید.