کسب و کار ایرانی

چرا نباید مایع لباسشویی دستی و ماشینی را با هم استفاده کرد؟

برای از بین بردن کثیفی و لکه از روی لباس باید از مواد شوینده استفاده کرد. شوینده های لباسشویی بر اساس کاربردشان به دسته های مختلفی تقسیم می شوند.

آب ساده نمی تواند لباس ها را تمیز کند، بنابراین باید از یک شوینده مناسب برای لباسشویی استفاده کنید. این صابون ها در ابتدا به صورت پودر به بازار عرضه می شدند. سپس با پیشرفت تکنولوژی در طول زمان، صابون های کاربردی تری تولید شدند.

چرا نباید از مایع لباسشویی دستی و ماشینی را با هم استفاده کرد؟

شوینده ها در بازار انواع مختلفی دارند که هر کدام کاربرد خاصی دارند و مخصوص شستن نوع خاصی از لباس هستند.

به عنوان مثال، پودر لباسشویی فقط برای ماشین لباسشویی است، در حالی که پودرهای دستی برای شستشوی دستی استفاده می شود. به نظر شما تفاوت ماشین لباسشویی با مواد شوینده دستی چیست؟ آیا می توان این دو پودر را به جای هم استفاده کرد؟ در ادامه به این دو سوال پاسخ خواهیم داد.

اکثر مردم فکر می کنند که این دو پودر را می توان برای شستشوی دستی و ماشینی استفاده کرد. اما این تصور اشتباه است. زیرا هر کدام دارای اجزای مختلفی هستند و باید در جای مناسب از آن استفاده کرد

ماشین لباسشویی امروزه یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی است. حفظ سلامت قطعات و پرهیز از کاهش عمر دستگاه مستلزم رعایت چند اصل است که اولین آن استفاده از مواد شوینده ماشین لباسشویی است.

تفاوت بین شوینده و شوینده دستی در تفاوت زمان انحلال آنها است. در صورت استفاده از پودر دستی برای دستگاه، کف زیادی تولید می شود و این کف از مخزن لباسشویی خارج شده و آسیب های جبران ناپذیری به سیستم الکتریکی دستگاه وارد می کند.

از طرفی استفاده از مواد شوینده هنگام شستن دست ها می تواند باعث آلرژی، حساسیت، سوزش و خارش شود، کف و گازهای حاصل از مواد شوینده نیز می تواند به چشم آسیب برساند.

تمام شوینده ها برای محافظت در برابر تحریک پوست و آلرژی فرموله شده اند. این محصولات را می توان در آب سرد حل کرد و کف مناسبی به وجود آورد. حلالیت مواد شوینده دستی سرعت شستشو را افزایش می دهد.

مواد فعال آنیونی موجود در شوینده های دستی منجر به خاصیت لکه بری و پاک کنندگی بالایی می شود. همچنین درخشندگی و شادابی لباس را حفظ می کند.

ضدعفونی کننده های دست همچنین حاوی مواد معدنی مانند کربنات سدیم هستند که باعث ایجاد کف در آب با دمای پایین می شود.

تولیدکنندگان مواد شوینده از ترکیبات انسانی بسیار غلیظ استفاده می کنند تا لباس ها را خوشبو کنند.

ویژگی های مواد شوینده دستی

لباس های نورانی

محافظت از الیاف بافت حساس

قدرت تمیز کنندگی و کف کنندگی بالا

رایحه ملایم

دانه بندی مناسب و بهینه

یک عنصر کلیدی در شستشوی دستی

1% کربوکسی متیل سلولز

2.8 درصد سود خشک

21.29% خطي الکیل بینزین سوډیم سلفونیک اسید

اسانس 0.08 درصد

روشن کننده نوری 0.05%

تری پلی فسفات سدیم

هنگامی که به طور کامل با مواد شوینده ماشینی آشنا شدید، درک تفاوت بین مواد شوینده ماشین لباسشویی و شوینده های دستی برای شما آسان تر خواهد بود. برای شستن لباس ها با ماشین لباسشویی از ماشین ابزار استفاده می شود. شستن این محصولات با دست توصیه نمی شود.

این شوینده ها حاوی آنزیم های مصنوعی هستند که هر کدام خواص ویژه ای دارند. به عنوان مثال برخی از آنزیم ها دارای خواص پاک کنندگی، کاهش مصرف انرژی، کاهش زمان شستشو، کاهش دمای شستشو، کاهش میزان آب مصرفی و تازه نگه داشتن لباس ها هستند. موارد زیر آنزیم هایی برای مواد شوینده ماشین لباسشویی هستند.

پروتئاز

سلولاز

n-آمیلاز

مناناز

لیپاز

تفاوت ماشین لباسشویی با ماشین لباسشویی

همانطور که در بالا گفتیم مواد شوینده پودری، مایع، آنزیمی، غیر آنزیمی، دستی، ماشینی و غیره هستند.

هر ماده شوینده دارای ویژگی منحصر به فرد و کاربرد متفاوتی است که باعث تفاوت بین شوینده های ماشین لباسشویی و دستی می شود. بنابراین نمی توان گفت کدام یک بهتر است.

شستشوی دستی 10 تا 15 دقیقه طول می کشد تا در آب حل شود. اگر ماشین لباسشویی را بشویید، آب به سرعت ذوب می شود.

به همین دلیل در صورت استفاده از پودرهای دستی در دستگاه، مدت زمان شستشو قبل از حل شدن کامل مواد شوینده در آب به پایان می رسد و باعث وقفه در فرآیند شستشو و کثیف شدن لباس می شود.

درجه کف کردن را می توان تفاوت اصلی بین ماشین لباسشویی و طراحی دستی در نظر گرفت. زیرا این زمینه ها در نهایت باعث آسیب به سیستم های الکتریکی دستگاه می شود. مواد شوینده ماشین لباسشویی با ایجاد کف کنترل شده از آسیب به ماشین و یا خوردگی قطعات آن جلوگیری می کند.

فرمولاسیون ضدعفونی کننده دست به گونه ای طراحی شده است که با پوست سازگار بوده و از بیماری های پوستی و آلرژی جلوگیری می کند. هنگام کار با مواد شوینده برای ماشین لباسشویی، ترکیبات شیمیایی موجود در ماشین لباسشویی می تواند باعث تحریک، بثورات و حساسیت های پوستی شود.

اگر کف ماشین لباسشویی وارد چشم یا صورت شود، می تواند باعث آسیب به چشم شود.

تفاوت دیگر ماشین لباسشویی با ماشین دستی وجود سفید کننده در مواد شوینده است. آنزیم ها توانایی تمیز کنندگی قوی دارند و باعث می شوند لکه از روی پارچه محو شود. علاوه بر این از رسوب باکتری و چرک روی پارچه جلوگیری می کند.

برای از بین بردن لکه های قدیمی و کثیف بهتر است از مواد شوینده ماشین لباسشویی استفاده کنید. زیرا شوینده های دستی نسبت به شوینده های ماشین لباسشویی تاثیر کمتری دارند.

بهتر است مواد شوینده را با توجه به نوع پارچه و میزان کثیف بودن لباس انتخاب کنید تا از آسیب دیدن الیاف لباس جلوگیری شود. به عنوان مثال، ماشین لباسشویی دستی انتخاب بهتری برای شستن ابریشم است. از سوی دیگر، شستن لباس های زیر در ماشین لباسشویی امکان انتشار میکروب ها را در قسمت بسته دستگاه فراهم می کند. بنابراین بهتر است آنها را با مواد شوینده دستی بشویید.

نتیجه گیری

مواد شوینده ماشین لباسشویی با توجه به ظرفیت لباسشویی و ظرفیت ماشین لباسشویی طراحی می شوند. استفاده از مواد شوینده دیگر این تعادل را به هم می زند و باعث ایجاد لکه های سفید روی لباس و کاهش عمر دستگاه می شود.

برای درک بهتر تفاوت بین ماشین لباسشویی و شستشوی دستی، بهتر است با مزایا و معایب هر کدام آشنا شوید:

قابلیت شستشوی دست

شستشوی آسان فرش، موکت و وسایل غیر قابل شستشو با ماشین

شستشوی آسان دست

برای از بین بردن لکه ها کف زیادی تولید می کند

وجود باقی مانده مواد شوینده روی مواد

قدرت پاک کنندگی ملایم

امکان سفید کردن لباس های شسته شده

خواص مواد شوینده ماشین لباسشویی

آنزیم های

قدرت پاک کنندگی، پاک کنندگی و پاک کنندگی بالا

ساخت کف کنترل شده

لزوم استفاده از نرم کننده برای کاهش چین و چروک لباس

امکان سفید شدن پارچه در ماشین لباسشویی.

صرفه جویی در فرصت ها در ماشین لباسشویی

قیمت مایع لباسشویی 20 لیتری چقدر است؟

برای خرید و یا اطلاع از قیمت میتوانید به فروشگاه باباسلمان مراجعه کنید.