اقتصادیکسب و کار ایرانی

چگونه بازی خود را در استیم بفروشیم

نحوه فروش بازی در استیم

نحوه فروش مجدد بازی در استیم همانطور که اشاره کردیم، در حال حاضر امکان فروش مجدد یک بازی در استیم وجود ندارد. هر یک از این ترتیبات چالش های جدی دیگری را به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال، اگر تصمیم به فروش کل حساب دارید، اگر مجموعه بزرگی از بازی ها دارید، پیدا کردن یک خریدار مناسب و قفل کردن قیمت مناسب ممکن است دشوار باشد.

  1. هنگامی که علاقه خود را به این سرویس ثبت کردید، Steam اسناد دیجیتالی را برای شما ارسال می کند که باید آنها را بخوانید و امضا کنید.
  2. از شما خواسته می شود که واریز برنامه را بپردازید. پرداخت باید از طریق حساب بانکی انجام شود. همچنین این حسابی است که درآمد حاصل از فروش بازی شما از طریق آن پردازش می شود.
  3. سپس باید با بانک خود و مقامات مالیاتی اسناد را تکمیل کنید. این همچنین به Steam فرصتی برای تأیید هویت شما می دهد.
  4. در این مرحله، به Steamworks دسترسی خواهید داشت، مجموعه ای از ابزارها که به شما کمک می کند بازی خود را در Steam منتشر کنید. Steamworks به همه چیز کمک می‌کند، از آپلود ساخت‌های شما، پیکربندی ویژگی‌ها، و پخش دموهای زنده گرفته تا تعیین قیمت و اجرای تخفیف‌ها.
  5. سپس یک اجرای آزمایشی را شروع می‌کنید که در آن Steam بازی شما را اجرا می‌کند تا مطمئن شود همه چیز بررسی می‌شود و همه تنظیمات بازی درست هستند. این ممکن است بین یک تا پنج روز طول بکشد.
  6. در این مرحله، همه چیز آماده است و توزیع محصول شروع می شود.

چگونه یک بازی را برای پول در استیم بفروشیم چگونه یک بازی مستقل را در استیم بفروشیم برای اطمینان از فروش خوب بازی مستقل خود، حتما قیمتی را تعیین کنید که نه خیلی بالا باشد و نه خیلی پایین. یک شروع خوب می تواند بررسی قیمت پروژه های مشابه در این پلتفرم باشد. همانطور که استراتژی بازاریابی قدیمی پیش می رود، بهتر است از قیمتی کمتر از حد متوسط ​​شروع کنید و بالا بروید تا اینکه از بالا شروع کنید و سقوط کنید. علاوه بر این، ممکن است بخواهید بازی خود را سفارشی کنید و از برچسب های بازی دقیق تری استفاده کنید تا مطمئن شوید که بازی مستقل شما متمایز است و مخاطبان مورد نظر شما متوجه آن می شوند.

سوالات متداول اضافی

آیا به شرکتی برای فروش بازی در استیم نیاز دارم؟ آیا می توانید هدایای بازی را در استیم بفروشید؟ چگونه یک بازی را در استیم انکار می کنید؟ شما می توانید یک بازی را در سه مرحله ساده انکار کنید: بازی را که می‌خواهید انکار کنید انتخاب کنید، صفحه را به پایین اسکرول کنید و کادر جستجو را در پایین علامت بزنید. گزینه «حذف دائم بازی» را علامت بزنید. هزینه فروش یک بازی در استیم چقدر است؟

مهارت های خود را آزاد انتشار بازی‌های ویدیویی ایرانی روی بستر استیم چند سالی است که بیشتر از قبل نظرها را به خودش جلب کرده چون آثار موفق جدید در کنار اختلاف ارز، بسیاری از سازندگان و توسعه‌دهندگان را وسوسه می‌کند بروند سراغ بازارهای خارجی. حتی ما هم در بازی‌نگار با تهیه فهرست بازی‌های ایرانی روی استیم سعی کردیم برای علاقه‌مندان اطلاعات مختصری از وضعیت تولیدات رایانه‌ای داخلی در بازار بین‌المللی ارائه کنیم. کاربر عزیزی برای آن مطلب کامنت گذاشته و درخواست ارائه راهنما یا توضیحاتی برای انتشار یک محصول روی استیم را داده بودند که حالا مقاله مورد نظر تهیه شده.

امروز می‌خواهیم ببینیم برای انتشار گیم روی فروشگاه بازی کامپیوتری ایگارا  چه مراحلی را باید پشت سر بگذاریم. اگر می‌خواهید اثرتان را در بازار جهانی به فروش برسانید این مقاله بازی‌نگار را تا انتها بخوانید.کنید انتشار بازی‌های ویدیویی ایرانی روی بستر استیم چند سالی است که بیشتر از قبل نظرها را به خودش جلب کرده چون آثار موفق جدید در کنار اختلاف ارز، بسیاری از سازندگان و توسعه‌دهندگان را وسوسه می‌کند بروند سراغ بازارهای خارجی. حتی ما هم در بازی‌نگار با تهیه فهرست بازی‌های ایرانی روی استیم سعی کردیم برای علاقه‌مندان اطلاعات مختصری از وضعیت تولیدات رایانه‌ای داخلی در بازار بین‌المللی ارائه کنیم.

کاربر عزیزی برای آن مطلب کامنت گذاشته و درخواست ارائه راهنما یا توضیحاتی برای انتشار یک محصول روی استیم را داده بودند که حالا مقاله مورد نظر تهیه شده. امروز می‌خواهیم ببینیم برای انتشار گیم روی فروشگاه استیم چه مراحلی را باید پشت سر بگذاریم. اگر می‌خواهید اثرتان را در بازار جهانی به فروش برسانید این مقاله بازی‌نگار را تا انتها بخوانید. چطور بازیمان را روی استیم منتشر کنیم

تصور می‌کنیم شما محصولی کامل یا قابل ارائه (قابل بازی) در دست دارید. اولین قدم برای انتشار روی استیم عضویت در سامانه Steam Direct/Steamworks است تا به این وسیله وارد چرخه ناشرین شده باشید. می‌شود با هر حساب فعالی در این سامانه ثبت نام کرد اما به نظر می‌رسد اگر تا زمان ثبت نام حداقل ۵ دلار با اکانت مورد نظر خرید نکرده باشید قابل استفاده برای این کار نخواهد بود. در همین صفحه‌ای که لینک شده خود استیم توضیحات خوبی را برای ناشرین قرار داده که می‌توانید از آن‌ها برای دانستن نکات ریزتر بهره ببرید.

برای تکمیل اطلاعات نیاز به درج مشخصات فردی و آدرس و ارائه کدهای شناسایی مختلف مثل پاسپورت و پستی و … هستید و پس از آن باید اطلاعات بانکی/مالیاتی را تکمیل کنید و صبر کنید همه این‌ها تایید شوند. اگر این اتفاق افتاد شما توانسته‌اید به عنوان همکار استیم خود را معرفی کنید. حالا اکانت شما قابلیت افزایش یوزر دارد و می‌شود اولین محصول را روی آن قرار داد. تا اینجا فقط ۱۰ درصد کار انجام شده!

استیم یک پلتفرم بی‌نظیر برای گیمرهاست و ویژگی‌های کاربردی و متعددش باعث شد که بسیاری از گیمرهای کنسولی تغییر رویه‌ دهند و پی‌سی را جایگزین پلی‌استیشن یا ایکس باکس خود کنند. یکی از ویژگی‌های به خصوص استیم، قابلیت ریفاند بازی است که به شما اجازه می‌دهد بازی‌هایی که دوست ندارید را به این فروشگاه پس دهید و پولشان را دریافت کنید. البته ریفاند بازی در استیم نیز شرایط خاص خودش را دارد.

پس از خرید یک بازی، تنها ۱۴ روز فرصت دارید که فرم درخواست بازپرداخت خود را برای ارسال کنید. همچنین اگر می‌خواهید درخواست بازپرداخت ثبت کنید باید حواستان به این باشد که مدت زمان تجربه‌تان از آن بازی فراتر از دو ساعت نرود. علاوه بر این، سیستم بازپرداخت تنها برای بازی های خریداری شده از روی استیم فعال است و نمی توانید پول آثاری که با استفاده از کدها به مجموعه خود اضافه کرده‌اید را پس بگیرید. اگر این سه شرط را نقض نکرده باشید، بدون فوت وقت می‌توانید بازی خریداری شده را پس دهید و پول خود را دوباره دریافت کنید.

البته یک نکته دیگر هم باقی‌ مانده که باید به آن هم توجه داشته باشید. اگر شخصی یک بازی به شما هدیه دهد و آن را به اصطلاح برایتان «گیفت» کند، پس از ثبت درخواست ریفاند از طرف شما، پول آن بازی به حساب کسی برمی‌گردد که بازی را خریداری کرده. پس پیش از شروع هر کاری به این نکته هم توجه داشته باشید. برای شروع وارد کلاینت استیم شوید و از نوار بالای صفحه، کلید «Help» را پیدا و روی آن کلیک کنید. با کلیک روی کلید «Help» صفحه کوچکی برایتان باز می‌شود که باید از میان گزینه‌های موجود در آن روی «Steam Support» کلیک کنید.