اجتماعی

افزایش مخازن دپوی شن و نمک در تهران/ آمادگی ۲۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات تخصصی و سنگین برف‌روبی

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به افزایش مخازن دپوی شن و نمک در سطح شهر تهران، از آمادگی ۲۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات تخصصی و خودروی سنگین برف‌روبی خبر داد.

علیرضا جعفری در گفت‌وگو با گیلونا، در تشریح اقدامات شهرداری برای مواجهه با بارش برف، گفت: هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته و به تمام نیروها وضعیت آماده‌باش اعلام شده است.

وی افزود: امکانات، ادوات و نیروی انسانی لازم در محل‌های از پیش تعیین‌شده مستقر هستند. هماهنگی‌ها برای اقدامات لازم صورت گرفته است. مخازن مخصوص دپوی شن، ماسه و نمک مخصوص در معابر شهری برای سهولت دسترسی شهروندان قرار داده شده و افزایش پیدا کرده است.

جعفری ادامه داد: با توجه به تدابیر ابلاغ‌شده در حوزه خدمات شهری و مناطق، هماهنگی صورت گرفته است و همکاران ما اشراف لازم بر شرایط دارند.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران درباره مخازن شن و نمک در سطح پایتخت، گفت: نزدیک به ۳۰۰۰ نقطه در سطح تهران از جمله معابر بزرگراهی و معابری که تردد برای شهروندان سخت‌تر است، مخازن شن و نمک تعبیه شده و سهولت دسترسی محلی نیز در این زمینه ایجاد شده است.

وی درباره نیروهای آماده‌باش خدمات شهری تاکید کرد: ۱۱ هزار نیروی انسانی در حوزه خدمات شهری برای عملیات برف‌روبی در مناطق ۲۲گانه حضور دارند. همچنین ۱۶ هزار نیروی فضای سبز آماده ارائه خدمات هستند.

جعفری با بیان این‌که تعداد ۲ هزار دستگاه تجهیزات و ماشین‌آلات جهت برف‌روبی معابر تهران برای برف پیش رو پیش‌بینی شده است، گفت: ۳۰۸ دستگاه ماشین‌آلات تخصصی ویژه برف‌روبی در حالت آماده‌باش قرار دارند.

سرپرست اداره کل امور خدمات شهری شهرداری تهران گفت: در صورت شدت بارش برف و نیاز مناطق شمالی حتما از مناطق دیگر برای کمک به آن مناطق استفاده می‌شود. اما همکاران ما آمادگی لازم را دارند.

وی در پاسخ به این‌که شهروندان برای تهیه شن به چه صورت می‌توانند عمل کنند؟، اظهار داشت: شهروندان می‌توانند از مخازن دپوی شن استفاده کنند و همچنین به شهرداری‌ها و نواحی مراجعه کنند. در صورت نیاز می‌توانند با شهرداری و سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

جعفری تاکید کرد:  شهروندان عزیز درخواست‌های خود در خصوص برف‌روبی خیابان‌ها و اتوبان‌ها را به سامانه‌ی ۱۳۷ اعلام کنند.

انتهای پیام