اجتماعی

شناسایی ۲۴۷ محله کم‌برخوردار در استان تهران/پیگیری ارتقاء سطح محلات کم‌برخوردار

استاندار تهران با اشاره به شناسایی ۲۴۷ محله کم‌برخوردار در استان تهران، گفت: ۹۰ محله در شهرستان‌های استان تهران و ۱۵۷ محله در شهر تهران شناسایی شده است.

به گزارش گیلونا، اولین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان تهران با محوریت بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح توانمندسازی محلات کم‌برخوردار به ریاست علیرضا فخاری استاندار تهران و با حضور آقامحمدی رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار، کیهان مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، جوهری معاون سیاسی و اجتماعی استاندار، نایبی معاون امنیتی و انتظامی استاندار و دیگر اعضا برگزار شد.

فخاری در این جلسه با اشاره به شناسایی ۲۴۷ محله کم‌برخوردار در استان تهران اظهار کرد: ۹۰ محله در شهرستان‌های استان تهران و ۱۵۷ محله در شهر تهران شناسایی شده است.

وی افزود: شناسایی مشکلات این محلات در حوزه‌های مختلف و ارتقاء محلات در زمینه‌های آموزش و پرورش، اسکان، بهداشت و درمان و توسعه زیرساخت‌ها پیگیری می‌شود.

استاندار تهران عنوان کرد: با ایجاد تشکل‌های مردمی در محلات از جمله شهرداران محله سعی می‌شود تا اداره امور توسط مردم انجام شود و در آینده‌ای نزدیک با همراهی و همگرایی تراز مشارکت در محلات را شاهد باشیم و سطوح محلات کم برخوردار را ارتقاء دهیم.

فخاری گفت: چهار دستگاه اصلی بهزیستی، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و هلال احمر در اجرای این طرح مشارکت می‌کنند تا اقدامات در حوزه‌های مختلف و با رویکرد نشاط‌ آفرینی محلات انجام شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، وی خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری برای ایجاد ۳۰۰ هزار واحد مسکونی با اولویت بافت‌های فرسوده در این محلات مدنظر قرار گرفته که به اقتصاد و معیشت خانواده‌ها در محلات کمک می‌کند.

انتهای پیام