اجتماعی

ضرورت هم افزایی نهادها برای کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی و مقابله با آلودگی هوا

معاون امور عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به مسئولیت سنگین معاونت های استانداری در حوزه عمرانی و زیربنایی استان گفت: هم افزایی همه دستگاه ها در کاهش قربانیان سوانح و مقابله با آلودگی هوا باید در اولویت بالایی از سوی استانداری ها در سراسر کشور قرار گیرد.

به گزارش گیلونامهدی جمالی نژاد در همایش معاونت های عمرانی کل کشور که امروز با حضور وزیر کشور در محل وزارت کشور برگزار شد، ضمن تایید مطلب فوق، موضوع قربانیان تصادفات جاده ای را یکی از چالش های آینده برشمرد. و گفت: ادامه آموزش و با برنامه زمانبندی جلسات شورای عالی ترافیک استان ها و شهرستان ها در راستای ارتقای ایمنی و شوراهای رهبری در استان ها امری جدی است و معاونین استانداری باید به این مقوله توجه جدی داشته باشند.

در همین راستا رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور بر توسعه و تجهیز معابر شهری به سامانه های هوشمند تاکید کرد.

برنامه ریزی برای شناسایی و ترمیم نقاط پرحادثه درون شهری و درون شهری از دیگر محورهای مورد اشاره معاون امور عمرانی وزارت کشور در این همایش بود و وی در ادامه اظهار داشت: با همکاری دستگاه های ذیربط اقدامات لازم در این زمینه انجام شود. سازمان موتورسواران

جمالی نژاد همچنین بر لزوم توجه ویژه معاونت های استانداری به مسائل مربوط به معاینه فنی خودروها با هدف کاهش آلایندگی منابع سیار به ویژه در شهرهای بزرگ تاکید کرد.

رعایت قانون حمایت از حقوق معلولان و مناسب سازی شهرها و روستاها در حوزه حمل و نقل شهری از دیگر تاکیدات معاون وزیر کشور در جلسه امروز بود که همچنین گفت: تهیه برنامه های آموزشی و فرهنگی در زمینه کاهش تلفات تصادفات جاده ای و علایق استفاده صحیح از رادیو و تلویزیون ثابت، خبرگزاری ها و سایر توانمندی های رسانه ای در این زمینه می تواند موثر باشد.

وی همچنین خطاب به معاونان عمرانی استانداری ها گفت: پیگیری دقیق و منظم مسائل عمرانی و زیربنایی از تاکیدات وزیر کشور است و به همین دلیل لازم است در اجرای کامل آن اهتمام داشته باشیم. پروژه های عمرانی با محوریت عمران و آبادانی استان.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور در ادامه گفت: آیین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی مربوط به قانون درآمد و هزینه های پایدار شهرداری ها و اصلاحیه آن در حال تدوین و نهایی شدن آیین نامه استخدامی دهیاری ها به وزارت کشور است. کشور و برخی از آنها برای تصویب به دولت ارائه شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، همچنین بر اساس ابلاغ وزیر کشور، پیگیری مشکلات مربوط به شناسایی ساختمان های ناایمن در استان ها تاکید شد. با توجه به اهمیت موضوع در آگاهی دولت و مردم گفت: مهندسان عمران استانداری به عنوان رئیس کارگروه شناسایی سازه های خطرناک باید ساختمان های ناپایدار استان را شناسایی و به مناسب سازی آنها توجه کنند.

انتهای پیام