اجتماعی

لزوم تعیین تکلیف اسناد ۱۹۹ اتوبوس دو کابین تهران/بررسی وضعیت بیمه بدنه اتوبوس‌ها

اعضای شورای شهر تهران گزارش حسابرس در خصوص وضعیت مالی شرکت واحد اتوبوسرانی را تصویب کردند.

به گزارش گیلونا، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز بررسی گزارش حسابرس رسمی شورا درباره وضعیت مالی شرکت واحد اتوبوسرانی برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را روی میز بررسی قرار داده و آخوندی پس از استماع گزارش حسابرس گفت: در ابتدا باید مجمع عمومی عادی شرکت واحد اتوبوسرانی تشکیل شود که بر این اساس چمران به عنوان رئیس مجمع و حبیب کاشانی به عنوان ناظر انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه حسابرس گزارش حسابرسی شرکت واحد اتوبوسرانی برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را مطلوب و منصفانه گزارش کرده است، افزود: اما در گزارش ۱۴۰۰ عدم تعیین تکلیف اسناد مالکیت ۱۹۹ دستگاه اتوبوس دو کابین مطرح شده بود که مجددا در گزارش سال ۱۴۰۱ این موضوع تکرار شده است که لازم است شرکت واحد اتوبوسرانی در خصوص اسناد مالکیت این اتوبوس‌های دو کابین اقداماتی انجام دهند.

وی با بیان اینکه همچنین کل زیان شرکت واحد ۲۵۷ میلیارد اعلام شده است، اظهار کرد: قرار بود یک حسابرس تعیین کنیم تا در خصوص وضعیت و ساختار مالی شرکت واحد اتوبوس بررسی انجام دهد نه اینکه هر از چند گاهی مجمع تشکیل دهیم و سقف دارایی‌ها را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در گزارش حسابرس آمده است که اتوبوس‌های شرکت واحد پوشش بیمه بدنه ندارند، گفت: با توجه به قیمت بالای اتوبوس‌ها باید به حال بیمه بدنه آنها فکری کنیم.

به گزارش گیلونا، مهدی علیزاده مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی نیز با حضور در جلسه امروز شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه تمام اموال این شرکت تا سال آینده تعیین تکلیف خواهد شد، گفت: ۱۹۹ دستگاه اتوبوس دو کابین در سال ۲۰۱۶ خریداری شد که در سطح شهر تردد می‌کنند، اما ایران خودرو دیزل تاخیراتی داشته که منجر به زمان بر شدن پلاک گذاری شد و از سال ۹۹ تا امروز هم مکاتبات زیادی در این زمینه داشتیم.

وی با بیان اینکه پلیس راهور به دلیل موضوعات محیط زیستی پلاک گذاری را متوقف کرده است، ادامه داد: در جلسه قبلی مجمع تصمیم گرفتیم که اتوبوس‌ها را ارزش‌گذاری کنیم که در سال‌های آینده با توجه به اینکه این اتوبوس‌ها پلاک گذاری نشده‌اند این موضوع از گزارشات حسابرس خارج می‌شود و تمام تلاش خود را می‌کنیم که تا سال آینده تمام اموال خود را تعیین تکلیف کنیم و املاک بلاتکلیف نداشته باشیم.

به گزارش گیلونا، اعضای شورای شهر تهران گزارش حسابرس برای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را به تصویب رساندند.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.