اجتماعی

لزوم مشارکت متخصصین زنان و زایمان در تصمیم‌گیری‌های کلان سیاست‌های جمعیتی

گیلونا/اردبیل رئیس انجمن زنان و زایمان ایران معتقد است؛ متخصصین زنان و زایمان به عنوان بخشی از جامعه علمی که بصورت مستقیم با ۵۰ درصد جامعه در ارتباط است باید در تصمیم‌گیری‌های کلان سیاست های جوانی جمعیت مشارکت داشته باشند.

سودابه کاظمی اسکی، رئیس انجمن زنان و زایمان ایران ۱۲ مرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۶ هزار متخصص زنان و زایمان و ۵ رشته فلوشیپ در این حوزه در کشور داریم.
بعد از انقلاب رشته زنان و زایمان تک جنسیتی شد و بار این رشته را تنها زنان بر عهده گرفتند.

کاظمی اسکی بیان کرد: متخصص زنان و زایمان مسئول همزمان جان دو انسان و در موارد چندقلویی بیش از دو نفر را بر عهده دارد و جزو معدود رشته هایی است که موارد اورژانسی زیادی دارد و زمان متخصص زنان و زایمان برای خودش نیست و هر لحظه باید آماده باشد تا در صورت وقوع حوادث اورژانسی وارد عمل شود.

رئیس انجمن زنان و زایمان ایران اظهار کرد: در موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری که یکی از چالش های کشور ما و مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست، متخصصین زنان و زایمان در این موضوع مسئولیت ویژه ای دارند و برای رفع این چالش تمام قد در خدمت سلامت زنان، مادران و فرزندان جامعه هستند و از تمام توان خود برای حل این مسئله استفاده می کنند.

وی گفت: یکی از مواردی که باید مورد توجه مسئولین باشد مشارکت متخصصین زنان و زایمان در تصمیم سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان سیاست های جوانی جمعیت و فرزندآوری است.

کاظمی اسکی تصریح کرد: ایران در کاهش مرگ و میر مادران جزو ۱۰ کشور اول دنیا است و این اتفاق مبارک هم بخاطر تلاش متخصصین زنان و زایمان و سایر تلاشگران در حوزه‌های مختلف است.

رئیس انجمن زنان و زایمان ایران بیان کرد: با برگزاری برنامه ها و کارگاه های علمی در راستای کمک به اعتلای سلامت زنان و مادران جامعه و در کنار آن توجه به مقوله صنفی، در تلاشیم تا مشکلات موجود در این حوزه را حل نماییم.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.