علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

بهترین اسکراب ها برای پاکسازی پوست جوش دار

استفاده منظم از محصولات مراقبت پوستی تاثیر زیادی در سلامت و شادابی پوست دارد اما پس از مدت زمانی ممکن است این محصولات تاثیر اولیه را نداشته باشند یا حتی مثل گذشته مشکلات پوستی را کاهش ندهند و شما تصور کنید که استفاده از محصولات پوستی فایده ای ندارد و فقط باعث هزینه و اتلاف وقت می شود.

در حالی که اینطور نیست با تجمع سلول های مرده سطح پوست و بسته شدن منافذ امکان تنفس پوست کاهش می‌یابد اینجاست که استفاده از یک اسکراب مناسب که با خاصیت لایه برداری پوست موجب از بین رفتن سلول های مرده شده و پوست را بازسازی کرده و شادابی را برای آن به ارمغان می آورد. بهترین مارک اسکراب چیست؟ یک اسکراب صورت با کیفیت چه ویژگی هایی دارد؟ شاید این سوالات برای شما هم پیش آمده باشد ما در این مقاله به معرفی بهترین اسکراب های خارجی می پردازیم. اگر شما هم به دنبال یک اسکراب با کیفیت هستید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

بهترین اسکراب های خارجی عبارت اند از:

  1. ماسک خاک رس تاچا
  2. ماسک لیفت کننده گلم گلو
  3. اسکراب درخت چای بادی شاپ
  4. اسکراب سنت ایوز
  5. اسکراب بدن شی بادی شاپ
  6. کرم ماسک ضد جوش سام بای می
  7. اسکراب بلک هد نیتروژنا

اسکراب چیست؟

اسکراب یکی از محصولات مراقبت از پوست می باشد که با لایه برداری سطحی پوست موجب رفع سلول های مرده، باز شدن منافذ پوست و کاهش آکنه های زیر پوستی می شود. امروزه اسکراب های صورت یک نوع لایه برداری هستند که از دانه سیلیکونی کوچک و عناصر خرد شده گیاهی تشکیل شده اند که این محصولات فرمولاسیون طبیعی داشته و ارگانیک هستند. سایه لاکچری کوین یک برند محبوب سایه چشم است که به دلیل رنگدانه های با کیفیت و ماندگاری بالا شناخته شده است.

بهترین ویژگی های یک اسکراب لایه بردار برای صورت و بدن

بدون شک می دانید که هدف اصلی استفاده از این محصولات مراقبتی، همان مراقبت از پوست و صورت شما است، اما شاید بخواهید بدانید که به صورت دقیق، اسکراب های لایه بردار چه مزیت ها و خواصی برای پوست و صورت شما دارند. که در ادامه این مزایا را معرفی کرده ایم :

لایه برداری از پوست

از ویژگی های فوق العاده اسکراب ها باید به لایه بردار بودن و خاصیت پاکسازی آنها اشاره کنیم. به این صورت که سلول های مرده موجود در سطح پوست را حذف کرده و پاکسازی منافذ موجود در پوست را به صورت عمقی انجام خواهند داد. استفاده از بهترین اسکراب ها برای صورت و بدن این ویژگی را به خوبی از خود نشان داده و در نتیجه پوستی کاملا شفاف و شاداب و با طراوت را برایتان به ارمغان خواهد آورد و البته به دلیل همین ویژگی است از آنها به عنوان بهترین سفید کننده های صورت نیز استفاده می شود، چونه لایه برداری از سلول های مرده روی پوست، سفیدی و روشنی طبیعی و درخشش بالایی را نتیجه خواهد داد.

بستن منافذ باز پوست

به علاوه منافذ باز پوست را نیز می بندند و باعث کوچک تر شدن آن ها نیز خواهند شد. در نتیجه از این طریق، جوش های زیر پوستی و سر سیاه و سایر لکه های مختلف پوستی را از بین برده و به نابودی و حذف آن ها می پردازند. پس اگر پوستی مستعد جوش دارید می توانید با خرید یکی از بهترین اسکراب ها و لایه بردار های مخصوص پوست های چرب و جوش دار، با قابلیت کوچک کردن منافذ باز پوستی و با مصرف مداوم آن، آن ها را رفع کرده و پوستی زیباتر داشته باشید.

در واقع کوچک کردن منافذ باز پوستی باعث می شود که پوست شما بسیار زیبا تر نیز به نظر برسد . صورتی ظریف، لطیف و صاف داشته باشید. البته باز شدن منافذ، به دلیل پر شدن آنها با سلول های مرده نتیجه می دهد، که در نتیجه از بین بردن سلول های مرده و لایه برداری از آنها، منافذ نیز باز شده و کوچک خواهند شد.

در مجموع، رژ لاکچری کوین یک گزینه خوب برای کسانی است که به دنبال رژ لب با کیفیت بالا، رنگ های زیبا و ماندگاری بالا هستند. با این حال، اگر لب های خشکی دارید یا نگران بوی قوی هستید، باید احتیاط کنید.

از بین بردن لکه های پوستی

از دیگر ویژگی هایی که این محصول دارد و می توانیم به آن اشاره کنیم. نابودی و از بین بردن لکه ها و جای جوش و … می باشند. به طور کلی هر نوع آسیب پوستی اعم از هر نوع لکه، جای جوش، رد زخم و آسیب های پوستی را از روی پوست پاک خواهد کرد و نابود می کند.

روشن کننده و سفید کننده

همچنین در کنار آن نیز به روشن شدن و سفید شدن پوست کمک می کند و به عبارتی سطح پوست را از تیرگی ها و کدری ها خواهد زدود. سفیدی و روشنی که به دلیل استفاده از این محصولات مراقبت از پوست در پوست شما به وجود خواهد آمد، به دلیل توانایی لایه برداری فوق العاده ای است که این محصولات دارند، سلول های مرده در واقع عامل اصلی کدر شدن پوست هستند. نتیجتا بهترین اسکراب های لایه بردار، سفید کننده و روشن کننده های طبیعی پوست نیز می باشند و باعث افزایش درخشش طبیعی پوست و صورت شما می شوند.

اسکراب خانگی پوست چرب جو پرک

جو پرک به جز آن که باعث لایه برداری ملایم پوست شما خواهد شد، چربی های اضافی پوست را نیز رفع کرده و باعث می شود تا پوستی شاداب و زیبا داشته باشید. برای تهیه این اسکراب خانگی نیز از نسبت 1 به 2، جو پرک و ماست استفاده می کنیم. همین طور شما می‌توانید به جای ماست از عسل برای ترکیب با جو پرک، استفاده کنید. این مواد را با هم مخلوط کرده و برای مدت 5 تا 7 دقیقه روی پوست خود اسکراب کنید. سپس صورت را با آب ولرم شستشو داده و از مرطوب‌کننده فاقد چربی استفاده کنید.

اسکراب لیمو و شکر یا نمک، اسکراب خانگی صورت برای جوش

یک عدد لیموی تازه را آب گرفته و در یک قاشق غذاخوری شکر دانه درشت مخلوط کنید. این اسکراب را روی پوست خود زده و خوب به سمت بالا ماساژ دهید. فرایند استفاده از اسکراب لیمو و شکر، می تواند چیزی نزدیک به 2 دقیقه باشد. این اسکراب ضمن آن که لایه های مرده پوست شما را از بین می برد، باعث رفع جوش های سرسیاه شده و همین طور چربی اضافی پوست را دفع خواهد کرد.

شما می توانید همین فرمول را به جای استفاده از شکر، با نمک انجام داده و پوستی درخشان‌تر و صاف‌تر داشته باشید. به ویژه استفاده از نمک دریایی برای تهیه اسکراب پوست چرب خانگی، فوق العاده تاثیرگذار است.

به یاد داشته باشید که لیمو خاصیتی اسیدی دارد به همین دلیل نباید طولانی مدت با پوست در تماس باشد. همچنین اگر روی پوست خود زخم باز یا جوش ملتهب دارید نباید از این اسکراب استفاده کنید. فراموش نکنید که پیش از استفاده از ماسک اسکراب صورت، آن را روی پوست بازوی خود امتحان کنید تا از عدم حساسیت به آن، مطمئن شوید.