علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

بهترین مارک دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی

بهترین برند های تصفیه آب در جهان

در خرید وسیله ای، به خصوص لوازم خانگی، قطعا هر کسی به دنبال بهترین آن است. برای مثال زمانی که یک یخچال خریداری می کنید به دنبال برندهای مطرح می گردید، زیرا می توانید از کیفیت آنها اطمینان حاصل کنید. در مورد دستگاه تصفیه کننده آب نیز این موضوع وجود دارد. در قسمت بعدی بهترین برندهای تصفیه آب را به شما معرفی خواهیم کرد. اما تمام کیفیت آب تصفیه کن در برند آن خلاصه نمی شود. متاسفانه در سال های اخیر برخی از فروشگاه به آبی اقدام به تولید تصفیه اب های متفرقه کرده اند و آنها را با لیبل مارک های معتبر تصفیه آب به فروش می رسانند. بنابراین برند تصفیه آب به تنهایی نمیتواند نشان دهنده کیفیت یک آب تصفیه کن باشد.

ویژگی های بهترین دستگاه تصفیه آب

زمانی که به دنبال خرید یک دستگاه هستید، باید نکات متعددی را زیر نظر داشته باشید. برخی از نکات را در ادامه برای شما لیست میکنیم.

  1. کیفیت قطعاتی که در دستگاه تصفیه آب خانگی به کار میرود باید درجه یک و از نوع گیاهی باشد.
  2. فیلترهای تصفیه آب نیز به دلیل تماس مستقیم با اب باید از مواد بر پایه گیاهی ساخته شده باشد.
  3. دستگاه تصفیه آب اگر دارای استاندارد بین المللی به خصوص تاییدیه NSF و WQA باشد، یک امتیاز بزرگ دارد.
  4. در خرید تصفیه آب حتما از یک مرجع معتبر تصفیه آب و ترجیحا یک اقدام به خرید آب تصفیه کن کنید تا از کیفیت دستگاه خود اطمینان داشته باشید.
  5. به مخزن دستگاه توجه کنید. به دلیل نگهداری آب توسط مخزن ذخیره، کیفیت آن با کیفیت آب خروجی شما رابطه مستقیم دارد.

کدام برندهای تصفیه آب در ایران وجود دارند؟

همانطور که در لیست بالا مشاهده کردید، برندهای بسیار زیادی در حوزه تصفیه آب وجود دارند. اما متاسفانه به دلیل تحریم ها بسیاری از این شرکت ها، در ایران فعالیتی نمیکنند. برخی از این شرکت ها نیز نمایندگی خود را به تولید کنندگان ایرانی داده اند. لبته در کنار همه اینها، برخی از فروشندگان دستگاه تصفیه آب غیر اصل تولید میکنند و به عنوان برند های معتبر به خریداران عادی میفروشند. بنابراین در خرید تصفیه آب، خرید از یک مرکز معتبر گام اول است. در ادامه به معرفی برندهایی که دستگاه های تصفیه آب برتر آنها در ایران وجود دارند خواهیم پرداخت.

  • تصفیه آب سی سی کا اورجینال
  • تصفیه آب آکواجوی که البته انواع مختلفی از جمله چینی و ایرانی و تایوانی دارد
  • تصفیه آب لایف واتر که در ۱۱ مدل مختلف تولید میشود که بهترین آن مدل نوبل و نوبل پلاس میباشد
  • تصفیه آب فلکس تک تایوان
  • تصفیه آب لونا واتر که البته فقط مدل RO50GS آن تایوانی میباشد
  • تصفیه آب هیوندای مدل h700 که در ایران تحت لیسانس هیوندای کره مونتاژ میشود

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

در خرید دستگاه تصفیه آب خانگی یک سری نکات وجود دارند که با رعایت آنها میتوانید بهترین خرید را داشته باشید. اما میتوان گفت مهم ترین نکته در خرید یک تصفیه آب، خرید از یک شرکت معتبر است. به دلیل اینکه در سال های اخیر تعداد فروشندگان متفرقه زیاد شده است که این موضوع سبب میشود احتمال خرید دستگاه بی کیفیت بالا برود. علاوه بر نکته ذکر شده به عوامل زیر به عنوان دقت کنید:

  • مهم ترین نکته تعیین کننده قیمت تصفیه آب، قطعات آن است. در خرید دستگاه به کیفیت قطعات به کار رفته در آن دقت کنید.
  • فیلترهای تصفیه آب باید حتما از جنس گیاهی باشند. به فود-گرید بودن آنها دقت کنید.
  • دقت کنید چه دستگاهی برای شما مناسب است. برخی اوقات دستگاه های قلیایی یا اینفرارد میتواند راهگشا باشد.
  • مرکزی که از آن دستگاه تصفیه آب میخرید باید گارانتی و نصب و ارسال رایگان ارائه کند. بنابراین در انتخاب مرکز خرید معتبر دقت کنید.

تصفیه آب تایوانی یا ایرانی؟

یکی از سوالات مهمی که در ذهن خریداران تصفیه آب به وجود میاید این است که چه تفاوتی بین دستگاه های تصفیه آب تایوانی و ایرانی وجود دارد؟ آیا آب تصفیه کن های تایوانی آب را بهتر تصفیه میکنند؟

باید در جواب گفت که تصفیه آب تایوانی به دلیل اینکه قطعات به کار رفته در آن دارای کیفیت بسیار بالایی است، از قیمت و در نتیجه کیفیت بالاتری برخوردار است. به طور کلی میتوان گفت بهترین دستگاه تصفیه آب، دستگاهی است که قطعات به کار رفته در آن تایوانی یا وارداتی از کشور های پیشرو تصفیه آب باشد. به طور کلی کیفیت آب خروجی از دستگاه های آب تصفیه کن تایوانی و ایرانی تفاوت چندانی با هم ندارد. اما تفاوتی که پیدا میکند، در عمر و دوام دستگاه ها است. به طوری که اگر دستگاهی مانند نوبل خریداری کنید،  به دلیل تایوانی بودن قطعات، خیالتان از بابت تعمیرات راحت خواهد بود.

بهترین مارک های دستگاه تصفیه آب خانگی

همانطور که بالاتر نیز ذکر شد، خرید تصفیه آب خانگی یکی از ملزومات هر خانواده ای به شمار میرود. در این مقاله و در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین تصفیه آب های خانگی که در جهان وجود دارند بپردازیم. برخی از این برندها محصولات خود را به ایران نیز صادر کرده اند که میتوانید برای مشاهده محصولات روی دکمه مشاهده محصولات آن برند کلیک کنید.

1. برند تصفیه آب سی سی کا (cck)

اولین برند معرفی شده در مقاله بهترین برند دستگاه تصفیه آب خانگی در تایوان و شهر تایچونگ، در سال 1973 تاسیس شد.این کارخانه در طراحی و ساخت تجهیزات تصفیه آب حرفه ای با انواع لوله‌ها و اتصالات، اتصالات EZ، فیلترهای حوزینگ، فیلتر کارتریج، پمپ‌ها و دیگر واحد‌ها و اجزای تصفیه آب تخصص دارد.

در چهار چرخه اساسی تحقیق و توسعه، تولید انبوه، فروش و خدمات پس از فروش، تیم مدیریت شرکت سی سی کا خط تولید لوازم خانگی را به تامین سیستم‌های RO و عرضه‌ی مجموعه کاملی از قطعات و اجزای اسمز معکوس گسترش داده است. با افزایش تقاضا بین مردم برای آبی با کیفیت بهتر، محصولات علاوه بر تمرکز بر روی عملکرد بهتر در تصفیه آب به طور همزمان به روی طراحی و ادغام آن با مد روز توجه میکنند. تا آب آشامیدنی نه تنها سالم، بلکه چشم نواز باشد. به گفته‌ی این شرکت، مهارت‌ها و تخصص سی سی کا در حال حاضر به بهترین انتخاب مصرف کنندگان تبدیل شده است.

البته نکته مهم در مورد تصفیه آب های خانگی سی سی کا این است که محصولات برند CCK به سختی و به ندرت وارد ایران میشوند. به دلیل اینکه قیمت واردات تصفیه آب سی سی کا بالاست و مشتریان کمتری نیز خواهد داشت. بنابراین بیشتر تصفیه آب هایی که با برند سی سی کا در ایران به فروش میرسد، در ایران تولید شده است.

از بهترین دستگاه های تصفیه آب سی سی کا میتوان به اشاره کرد. این دستگاه با قیمتی مقرون به صرفه و قطعات با دوام، در حال حاضر از محبوب ترین تصفیه آب های خانگی موجود در بازار ایران است.

از قابلیت‌ها و مشخصات قابل توجه دستگاه‌های تصفیه آب cck میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت اتصال و نصب دستگاه تصفیه آب خانگی cck به یخچال‌های ساید بای ساید
  • دارای گیج فشار روغنی جهت نمایش میزان فشار آب داخل دستگاه
  • ظرفیت تصفیه ۲۰۰ لیتر آب در ۲۴ ساعت شبانه روز

شعار شرکت سی سی کا : «به هر خانواده اجازه میدهیم که با خیالی آسوده، از آب آشامیدنی که در سبک زندگی‌اش قرار داده است، لذت ببرد.»

2. برند معتبر لایف واتر (Life Water)

لایف واتر برندی ایرانی است که در توسط شرکت پاکاب گستر به ثبت رسیده است. پاکاب گستر در سال 1388 در حوزه تصفیه آب مشغول به کار شد. از آن زمان تا به حال این شرکت به تولید دستگاه تصفیه آب، قطعات و فیلتر های تصفیه آب پرداخته است. محصولات تولیدی این برند به سطحی از کیفیت رسیده اند که میتوان آن ها را در کنار مارک‌های معتبر تایوانی قرار داد.

هدف شرکت پاکاب گتسر از عرضه دستگاه های تصفیه آب با برند لایف واتر تغییر دیدگاه مردم ایران نسبت به دستگاه های تصفیه آب ایرانی بوده است. این شرکت انواع دستگاه تصفیه آب را با بهترین کیفیت با توجه به هزینه نهایی دستگاه تولید میکند.

دستگاه تصفیه آب لایف واتر مدل و از بهترین دستگاه های تولید شده در سطح خاورمیانه هستند. در این دستگاه ها تماما از قطعات تایوانی استفاده شده است که این ویژگی لایف واتر نوبل پلاس را به بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران تبدیل کرده است.

از دیگر دستگاه های تصفیه آب لایف واتر میتوان به مدل اکو پلاس اشاره نمود. این دستگاه مقرون به صرفه با قطعات ایرانی با کیفیت تولید شده است.

در حال دستگاههای زیادی در ایران مونتاژ و عرضه میشود که وقتی به جزئیات انها دقت میشود فقط چند قطعه از انها تایوانی هستند. یا در غیر اینصورت پمپ یا برخی قطعات آنها چینی یا ایرانی هستند ولی حک تایوان دارند و به عنوان دستگاه تایوانی به فروش میرسند.

ولی دستگاه تصفیه آب ۷ مرحله‌ای لایف واتر مدل نوبل و نوبل پلاس به جز شاسی فلزی تمام قطعات آن اورجینال تایوان میباشد. حتی قطعات کوچک مانند شیر میکس نیز تایوانی میباشد و سعی شده از مرغوب ترین قطعات تایوانی استفاده شود. برخی از قطعات به کار رفته در دستگاه آب تصفیه کن لایف واتر به شرح زیر است.

  1. هوزینگ‌های فیلتر متعلق به شرکت تانک پک میباشد که دارای نشان استاندارد nsf از بنیاد بهداشت ملی آب آمریکا میباشد.
  2. فیلترهای دستگاه لایف واتر نیز متعلق به شرکت ارگانیک تایوان است که همگی دارای تاییدیه nsf هستند.
  3. اتصالات برای شرکت سانشیان تایوان که بهترین تولید کننده اتصالات nsf دار و مقاوم در دنیاست میباشد.
  4. شلنگ های استفاده شده در دستگاه های لایف واتر نیز فود گرید و تایوانی میباشد. با وجودیکه شلنگ‌های ایرانی هم کیفیت نسبتا مطلوبی دارند اما شرکت بازرگانی پاکاب گستر تصمیم گرفته برای مونتاژ این دستگاه از با کیفیت ترین قطعات و متریال استفاده کند.
  5. برند مخزن دستگاه تصفیه کننده لایف واتر، تانک پک اورجینال تایوان است. به دلیل اینکه چند مدل مخزن چینی و ایرانی با شکل و شمایل تانک پک در ایران وجود دارد، برای تشخیص اصلی بودن مخزن تانک پک به راحتی اگر زیر مخزن راچک کنید حک برجسته Made in Taiwan و ‌حک برجسته تانک پک مشاهده خواهید کرد.

توصیه صادقانه در مورد خرید بهترین تصفیه آب

پیشنهاد و توصیه ما این است که فریب عکس‌های دستگاه‌های تصفیه آبی که عنوان میشود مخزن آنها تانک پک است نخورید. کارشناسان ما با رصد بازار مشاهده کرده اند که برخی از سایت ها عکس دستگاه‌های تایوانی یا متریال فول تایوان را بر روی سایت خود میگذارند اما دستگاهی با همان ظاهر و‌نمونه فیک و متفاوت به مقصد ارسال میکنند

مورد دیگر که از نظر هیچ شرکت تولید کننده در ایران اهمیتی ندارد شیر و سه راهی ورودی دستگاه میباشد که اغلب از شیرو سه راهیهای پلاستیکی ویا فلزی سبک با جنس روی استفاده میشود اما برای شیر ورودی و سه راهی دستگاه های لایف واتر از نوع برنجی و سنگین میباشد. شاید شیر و سه راهی‌های سبک و یا از جنس حدود دو الی سه سال به خوبی کار کنند، اما بعد گذشت ۳ سال فرسوده و شکننده شده و احتمال ترک خوردگی دارند. بخش کنترل کیفی پاکاب گستر حتی این مورد را هم از قلم ننداخته است و بهترین قطعات را در این بخش به کار برده است.

بی تردید و بی اغراق با رصد تمامی دستگاه‌های بازار مدل نوبل و‌نوبل پلاس بهترین دستگاه مونتاژ شده در ایران میباشند.

از نظر کارشناسان حوزه تصفیه آب(که بعنوان نمایندگی فروش این محصول را از شرکت پاکاب گستر دستگاه ها را تهیه میکنند و به فروش میرسانند)، دستگاه لایف واتر مدل نوبل، از دستگاههای تایوانی و ویتنامی وارداتی هم بدلیل مونتاژ بی نقص و با کیفیت نمره بالاتری دارد.

3. برند تصفیه آب فلکس تک (Fluxtek)

در سال 2005 در تایوان تاسیس شد. موسس این شرکت پس از آنکه متوجه شد به بسیاری از خانواده‌ها آب آشامیدنی مناسب فراهم نیست، به این فکر افتاد که که فراهم بودن آب سالم در همه جا نعمتی بزرگ است. بنابر این خود را با بنیان گذاری شرکت فلکس تک وقف صنعت تصفیه آب کرد تا به رویای خود، یعنی رسیدن آب سالم به همه‌ی خانواده‌ها برسد.

آقای لی، بنیانگذار شرکت فلکس تک در جنوب شهر تایوان به دنیا آمد. در آن ناحیه اکثر مردم به دلیل عدم پیشرفت در جنوب تایوان در حال مهاجرت به بقیه شهر‌ها بودند. در آن منطقه به دلیل وجود خاک حاصلخیز امکان رشد بسیاری از میوه‌ها به خصوص نارگیل موجود است. اما پس از گرفتن آب نارگیل از آن پوسته‌های نارگیل به مقدار زیادی از زباله تبدیل میشدند. آقای لی با استفاده از این پوسته‌ها و تبدیل آن به کربن فعال، توانست منبع تولید فیلتر کربن اکتیو تصفیه آب را فراهم کند و نیاز کشور تایوان برای واردات پوسته‌های نارگیل را از بین ببرد.

شرکت Fluxtek در زمینه دستگاه‌های آب تصفیه کن، دستگاه‌های تصفیه هوا، فیلتر‌های تصفیه آب، فیلتر های مادون قرمز یا اینفرارد و همچین قطعات و اتصالات تصفیه آب فعالیت میکند. استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب فلکس تک دارای مزایای خوبی می‌باشد. این موارد عبارتند از:

  • ظرفیت تصفیه آب به حجم ۸ لیتر در ساعت
  • دارای مخزن آب ۱۲ لیتری
  • پمپ تصفیه آب قدرتمند و کاملاً بی صدا
  • دارای سوئیچ فشار بالا جهت خاموش شدن خودکار پمپ
  • مجهز به شیر برقی و محدودکننده جریان آب ورودی
  • اتصالات QC برای جلوگیری از نشت آب ذخیره شده در مخزن
  • طراحی بسیار زیبا و مدرن با قابلیت نصب بر روی کابینت

4. برند تصفیه آب تانک پک (TankPAC)

یکی از بزرگ ترین شرکت‌های تولید‌ کننده‌ی مخزن تحت فشار میباشد. هدف این شرکت تولید مخازن با کیفیت بسیار بالا میباشد تا بتواند مشتریان محلی و بین المللی خود را از خود راضی نگه دارد و نیاز‌های مشتریان خود را به بهترین شکل ممکن تامین کند.

مخازن تحت فشار TankPAC از دیافراگم بوتیل و پوشش پلی پروپیلن برای جداسازی آب و هوا استفاده می‌کنند. این مواد رشد میکروب‌ها را محدود کرده و از به وجود آمدن ناخالصی‌های داخل مخزن جلوگیری می کنند.

شعار شرکت تانک پک: «خوب برای ما کافی نیست، ما میخواهیم در کارمان بهترین باشیم.»

5. برند تصفیه آب ارگانیک (Organic)

در سال 1993 تأسیس شد . شرکت Organic متخصص در طراحی و ساخت واحد ها و اجزای سیستم اسمز معکوس (R.O)، مانند شیرها، فیلترها، محدود کننده های جریان، محفظه ها و انواع اتصالات سریع است. این برند تصفیه آب برای طراحی محصولات خود دارای تحقیقات و توسعه ی منحصر به فرد خود است. ما همچنین محصولات با کیفیت بالا را با قیمت رقابتی عرضه می کنیم. ارگانیک یک تولید کننده خوب با گواهینامه ISO 9001 است و سیستم های RO ما CE تأیید شده اند و اتصالات توسط NSF تأیید شده اند.

ارگانیک دارای گواهینامه ISO 9001، تایید CE میباشد و اتصالات تولید شده توسط این شرکت دارای تایید میباشند.

آب خالص زندگی سالم و زیبایی را ایجاد می کند. کیفیت همیشه اولویت شرکت ارگانیک است که روی این موضوع توجه بسیاری دارند قول کیفیت مناسب را به مشتریان خود نیز میدهند. روش کنترل کیفیت شرکت ارگانیک به ادعای این شرکت با انتخاب مواد با کیفیت، بازرسی کیفیت قطعات، کنترل کیفیت مونتاژ و آزمایش محصول نهایی آغاز می شود. محصولات با پیشرفته ترین فناوری‌ها و امکانات تولید می شوند تا دارای بالاترین اطمینان از طرف مشتریان باشند.

شعار شرکت ارگانیک : «ارگانیک به عنوان یک شرکت برجسته، به ارائه بهترین کیفیت، فناوری نوآورانه و عملکرد رضایت بخش به مشتریان در سراسر جهان ادامه خواهد داد.

منبع : ide