علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

جراحی بینی برای چه کسانی خطرناک است؟

جراحی بینی خطرناک است؟! جراحی بینی خطرناک کیست؟ آیا می توانیم بعد از عمل بینی به هوش نیاییم؟ میزان مرگ و میر در جراحی بینی چقدر است؟ اینها اولین سوالاتی هستند که به طور ناخودآگاه به ذهن ما خطور می کنند که تصمیم می گیریم شغل معروفی داشته باشیم. در این مقاله سعی می کنیم یک بار برای همیشه به این سوالات پاسخ دهیم!

احتمال مرگ فردی در اثر عمل بینی چقدر است؟

یکی از بزرگ ترین ترس هایی که افراد هنگام مراجعه به جراحی بینی دارند، احتمال مرگ در حین جراحی است.

یک تعریف رایج برای تمام کارهای پزشکی این است که احتمال وقوع هر اتفاقی صفر است، اما جراحی پلاستیک یکی از کم خطرترین اقدامات پزشکی است. کار به جایی رسیده است که سالانه 25 هزار عمل بینی در ایران انجام می شود و طبق آمار ممکن است در طول جراحی هر دو سال یک بار مرگ و میر به دو نفر هم نرسد. هر ساله با پیشرفت علم پزشکی این تعداد کاهش می یابد. در ادامه مقاله در مورد خدمات دکی یاب برای داوطلبان جراحی بینی صحبت می کنیم و سپس در مورد اقداماتی که احتمال بهبودی بعد از جراحی بینی را افزایش می دهد صحبت خواهیم کرد!

دکیاب دوست وفادار شما در جراحی بینی

هنوز هم هستند افرادی که نتیجه عمل بینی را مانند یک هندوانه سرپوشیده رفتار می کنند! یا فکر می کنند باید خوش شانس باشید که یک عمل رضایت بخش و بدون عارضه و ایمن داشته باشید!! ندانست که شانس برای موقعیت های بدون آگاهی است. چقدر خوشحال می شوید اگر به شما بگویم از قبل تا بعد از جراحی بینی هر روز یک ساعت یک تیم در کنار شما خواهند بود تا به تمام سوالات و شبهات شما به صورت حرفه ای پاسخ دهند؟ بله درست است چنین مجموعه ای وجود دارد که شماره قبل کمترین خدمات آنها برای شماست. نام این مجموعه کسی نیست جز دکی یاب!!

با مجموعه دکیاب، شما آگاهانه پزشک مناسب شرایط خود را انتخاب می کنید. این مجموعه با ایجاد شرایط مشاوره رایگان و تخصصی تا اتمام یک عملیات رضایت بخش شما را همراهی می کند. در ادامه با این مجموعه و خدمات تسهیل گری آن بیشتر آشنا خواهید شد. همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین جراح بینی در شیراز را از دست ندهید. در این مطلب بهترین جراحان بینی در شیراز را به تفصیل بیان کرده ایم.

عمل به هوش نیامدن بعد از جراحی بینی چیست؟!

سیگار کشیدن و مصرف دخانیات قبل از جراحی بینی، غذا خوردن بلافاصله قبل از جراحی بینی، مصرف برخی داروها و سابقه بیماری های زمینه ای مانند دیابت، احتمال عوارض جراحی بینی یا بیهوشی در حین جراحی بینی را افزایش می دهد. اما نگران نباشید، اگر مشکل جزئی در عمل بینی وجود داشت، چند روز قبل از عمل با انجام آزمایشات ویژه و زیر نظر متخصص بیهوشی به شما اطلاع داده می شود و راه های پیشگیری را نیز به شما می گویند.

عوارض جراحی بینی چیست؟

با وجود تمام مزایا و معایب جراحی بینی، این جراحی برای شما عوارض و خطراتی نیز دارد. عوارض و خطراتی که می تواند بر سلامت جسمی و روانی شما تأثیر بگذارد.

اما راه حل چیست؟ آیا نباید بینی را عمل کنیم و با صورت خود برخورد کنیم؟ نه! انتخاب یک پزشک متخصص و مجرب و یک مرکز پزشکی معتبر و مراقبت های جدی قبل و بعد از جراحی می تواند شما را از عوارض جانبی محافظت کند.

در زیر ده مورد از شایع ترین و مهم ترین عوارض جراحی بینی را ذکر کرده ایم:

اگر نگران هزینه جراحی بینی هستید و یا اگر می خواهید از هزینه جراحی بینی مطلع شوید حتما از مقاله اختصاصی هزینه جراحی بینی در تهران دیدن فرمایید.

کاهش حس بویایی از عوارض جراحی بینی:

این عارضه موقتی است و معمولا با گذشت زمان از بین می رود. دلیل آن تورم و افزایش ترشحات بینی بعد از عمل است.

آسیب به حفره اشکی بعد از جراحی بینی:

این زمانی اتفاق می افتد که جراح استخوان بینی را در حین عمل بیش از حد برش دهد.

مشکلات تنفسی بعد از جراحی بینی:

اگر در حین جراحی، پزشک فقط به زیبایی بینی شما علاقه مند است، پس از جراحی مشکل تنفسی برای شما پیش نمی آید.

تشریح بینی و صورت بعد از جراحی بینی:

یکی از مهم ترین عوارض زیبایی و روانی جراحی بینی این است که بینی با صورت فرد همخوانی ندارد. در این حالت معمولاً بینی بسیار کوچک و غیرطبیعی چهره فرد را نامتعادل می کند.

عفونت ناشی از عوارض جراحی بینی:

عفونت عارضه احتمالی همه عمل هاست. تب، گرگرفتگی، التهاب و غیره. آنها علائم عفونت هستند و در صورت بروز باید به پزشک گزارش شوند.

خونریزی بعد از جراحی بینی:

به دلیل انقباض عروق بینی در حین جراحی، ممکن است خونریزی بعد از جراحی رخ دهد. اگر خونریزی قطع نشود و بیش از حد باشد طبیعی نیست. انجام مراقبت های قبل از عمل پس از جراحی می تواند بر این مشکلات تاثیرگذار باشد.

واکنش به بیهوشی:

این عارضه خطرناک ترین موردی است که می تواند حتی جان یک فرد زیبا را به خطر بیندازد. این با حساسیت و واکنش به داروهای بیهوشی اتفاق می افتد.

عدم تقارن بینی:

گاهی اوقات عدم تقارن سوراخ های بینی بعد از جراحی قسمتی است که در این موارد باید نادیده گرفته شود. اگر عدم تقارن قابل توجه باشد، نیاز به جراحی ترمیمی بینی پیشنهاد می شود.

نکروز بافت بینی:

یکی از اثرات منفی بعد از جراحی بینی نکروز یا تیره شدن پوست است. تخریب بافت بینی در حین جراحی و عفونت های شدید بعد از عمل می تواند باعث نکروز شود.

بافل سوراخ دار:

عارضه دیگر آسیب یا سوراخ شدن دیواره میانی بینی است.

مراقبت های قبل از جراحی بینی:

حداقل دو هفته قبل از عمل بینی سیگار نکشید.

حداقل دو هفته قبل از جراحی از مصرف داروهای رقیق کننده خون (مانند آسپرین) خودداری کنید.

روز قبل از جراحی آب و مایعات بیشتری بنوشید.

۸ ساعت قبل از عمل از خوردن و آشامیدن خودداری کنید. در طول بیهوشی عمومی معده باید خالی باشد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی:

برای کاهش تورم و کبودی صورت، به مدت 24 ساعت پس از عمل از کمپرس سرد زیر چشم و اطراف بینی استفاده کنید.

در روز اول پس از عمل، به رژیم غذایی مایع و نرم نیاز دارید که نیازی به جویدن نداشته باشد.

از انجام هر کاری که به بینی فشار وارد می کند مانند باله ها، بلند کردن اجسام سنگین و غیره خودداری کنید.

هفته اول بعد از عمل در وضعیت صحیح بخوابید. وضعیتی که چند بالش زیر سر و سر بالاتر از بدن باشد مناسب ترین حالت است.

در ماه اول از خمیازه کشیدن، خندیدن و صحبت زیاد خودداری کنید.

اگر عطسه یا سرفه می کنید، سعی کنید دهان خود را باز نگه دارید تا به بینی فشار نیاورید.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم به بهترین جراح بینی شیراز مراجعه کنید.