علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

خواص قرص ویاگرا

ویاگرا یک برند معروف از داروهایی است که برای درمان اختلال نعوظ استفاده می شود. معمولاً به عنوان قرص آبی کوچک شناخته می شود. نام آن در سراسر جهان شناخته شده است، اما بسیاری از مردم هنوز با نحوه عملکرد آن آشنا نیستند و اغلب از خود می پرسند که ویاگرا چیست و دقیقا چه کاری انجام می دهد؟ برای کمک به خوانندگان برای درک بهتر این راهنما، داروخانه آنلاین DaruDrag پاسخی جامع به این سوال که ویاگرا چیست و چگونه کار می کند، آماده کرده است. با فروشگاه زوجیم همراه باشید.

ویاگرا چیست؟

ویاگرا یک قرص آبی است که حاوی ماده فعال سیلدنافیل سیترات است. این قرص توسط مردان مبتلا به اختلال نعوظ حدود یک ساعت قبل از خواب برای کمک به افزایش و حفظ انرژی مصرف می شود. علیرغم برخی باورهای غلط، ویاگرا یک داروی غرایز جنسی نیست و هر مردی که ویاگرا مصرف می کند باید برای رسیدن به نعوظ میل جنسی داشته باشد. ویاگرا در سه قوت مختلف موجود است: 25 میلی گرم، 50 میلی گرم و 100 میلی گرم که از فردی به فرد دیگر متفاوت است و گاهی اوقات نیاز به افزایش یا کاهش توسط پزشک دارد.

ویاگرا چگونه کار می کند؟

برای درک اینکه ویاگرا چیست، چه کاری انجام می دهد و چگونه کار می کند، ابتدا باید بدانید که چگونه یک مرد به نعوظ می رسد. هنگامی که مغز تحریک می شود، سیگنال هایی را به آلت تناسلی می فرستد که یک ماده شیمیایی آزاد می کند. این ماده شیمیایی سلول‌های عضلانی خاصی را در بافت نعوظ آلت تناسلی شل می‌کند و به جریان خون بهتر در آن ناحیه اجازه می‌دهد.

پس از انزال، بدن آنزیمی را آزاد می کند که این ماده شیمیایی را تجزیه می کند و باعث از بین رفتن نعوظ می شود. ویاگرا و سایر داروهای ED با مهار این آنزیم عمل می کنند و در نتیجه جریان خون را به آلت تناسلی افزایش می دهند و نعوظ را تسهیل می کنند.

برای اینکه ویاگرا به درستی عمل کند، باید یک ساعت قبل از رابطه جنسی با معده خالی مصرف شود. برای داشتن نعوظ باید از نظر جنسی فعال باشید و قبل از ویاگرا باید از نوشیدن الکل خودداری کنید، زیرا این کار می تواند اثربخشی آن را کاهش دهد.

ماندگاری ویاگرا چقدر است؟

اگر نمی دانید ویاگرا چیست و چه مدت ماندگاری دارد، باید گفت که طبق مطالعات انجام شده، اثرات ویاگرا بسته به فرد و مقدار مصرف متفاوت است و چهار تا شش ساعت پس از مصرف باقی می ماند. در واقع، برخی افراد ممکن است در این مدت بیش از یک نعوظ را تجربه کنند. همچنین 30 تا 60 دقیقه بعد از مصرف در صورتی که رابطه جنسی داشته باشید و در ساعات گذشته غذای چرب نخورده باشید موثر است.

توصیه می شود ویاگرا را فقط یک بار در روز مصرف کنید. این بدان معناست که اگر قصد دارید چندین بار در روز رابطه جنسی داشته باشید، هر بار یک قرص مصرف نکنید. همچنین اگر قرص مصرف کردید و در بدنتان اثر نکرد، مصرف قرص را قطع کنید. مصرف بیش از دوز توصیه شده ویاگرا می تواند شما را در معرض خطر عوارض جدی قرار دهد.

چگونه بفهمیم ویاگرا کار می کند؟

ویاگرا حدود یک ساعت طول می کشد تا شروع به کار کند، اگرچه اگر یک وعده غذایی پرچرب قبل یا مدت کوتاهی پس از مصرف دارو بخورید ممکن است بیشتر طول بکشد.

هنگامی که ویاگرا شروع به کار کرد، ممکن است ناگهان نعوظ نداشته باشید یا متوجه تغییر ناگهانی در میل جنسی یا نعوظ خود شوید. ویاگرا همچنین یک داروی روانگردان نیست، به این معنی که بر احساس، فکر یا درک شما از چیزها در طول رابطه جنسی تأثیر نمی گذارد.

در عوض، پس از مصرف ویاگرا، به راحتی می توانید نعوظ داشته باشید و آن را حفظ کنید. این بدان معناست که ممکن است گرفتگی عضلات را تجربه کنید در حالی که معمولاً این کار را نمی کنید یا نعوظ شما سخت تر از حد معمول است. در برخی موارد، استفاده از ویاگرا ممکن است باعث نعوظ سریع‌تر یا سنگین‌تر از حد معمول نشود، اما ممکن است نعوظ را در حین رابطه جنسی آسان‌تر کند.

ویاگرا چه احساسی در شما ایجاد می کند؟

پس از پاسخ به این سوال که قوی ترین قرص راست کننده چیست، اکنون بررسی خواهیم کرد که ویاگرا چه احساسی در شما ایجاد می کند. برخلاف تصور رایج، ویاگرا شما را بیشتر به رابطه جنسی علاقه مند نمی کند. در واقع، معمولاً باعث می شود هیچ احساسی نداشته باشید. اثرات ویاگرا کاملا فیزیکی است، به این معنی که به شما کمک می کند نعوظ را به دست آورید و حفظ کنید، اما احساس شما را تغییر نمی دهد. اگر اختلال نعوظ دارید، تأثیر ویاگرا بر عملکرد جنسی می تواند به طور بالقوه اعتماد به نفس شما را افزایش دهد یا رابطه جنسی را لذت بخش تر کند.


آیا ویاگرا باعث می شود بیشتر بخوابم؟

پاسخ به این سوال با یک بله یا خیر ساده دشوار است، زیرا به عوامل مختلفی بستگی دارد که بر عملکرد جنسی شما تأثیر می گذارد.

اولاً، در حال حاضر هیچ مدرک علمی وجود ندارد که ویاگرا را با زمان کندتر انزال مرتبط کند. این بدان معناست که مصرف ویاگرا لزوما باعث نمی شود قبل از رسیدن به ارگاسم و انزال بیشتر در رختخواب دوام بیاورید. با این حال، اگر ویاگرا یا داروهای مشابه اعتماد به نفس جنسی شما را بهبود بخشد، ممکن است دوام بیشتری در رختخواب داشته باشید.

با این حال، اگر اغلب در حین رابطه جنسی نعوظ خود را از دست می دهید، ویاگرا می تواند تأثیر مثبتی بر مدت ماندگاری شما در رختخواب داشته باشد.

آیا ویاگرا بر میل جنسی شما تأثیر می گذارد؟

ویاگرا برای بهبود عملکرد فیزیکی شما در حین رابطه جنسی طراحی شده است، که به معنای توانایی شما برای ایجاد و حفظ نعوظ است. با این حال، با افزایش قابل توجهی در علاقه جنسی، برانگیختگی جنسی، یا به طور کلی میل جنسی شما همراه نیست.

در بیشتر موارد، میل جنسی مردان توسط عوامل هورمونی از هورمون های آدرنال گرفته تا هورمون های آندروژن مانند تستوسترون کنترل می شود. ویاگرا یک داروی هورمونی نیست. همچنین، تأثیر قابل توجهی بر سطح هورمون آندروژن یا میل جنسی شما ندارد. در عوض، ویاگرا نعوظ را در زمانی که در حال انجام رابطه جنسی هستید آسان تر می کند.

ویاگرا را با معده خالی مصرف کنید

اگرچه ویاگرا را می توان با غذا مصرف کرد، اما ویاگرا زمانی که با معده خالی مصرف شود بهترین اثر را دارد. بنابراین، برای به حداکثر رساندن اثرات آن، سعی کنید آن را جدا از وعده های غذایی مصرف کنید. اما اگر در نهایت از قبل غذا می خورید، از مصرف آن با یک وعده غذایی پرچرب خودداری کنید زیرا این می تواند بر سرعت جذب دارو و شروع سریع آن تأثیر بگذارد.

عوارض ویاگرا چیست؟

پس از پاسخ به این سوال که ویاگرا چیست، اکنون خواهیم دید که ویاگرا چه عوارضی می تواند داشته باشد. ویاگرا، مانند همه داروهای تجویزی، می تواند عوارض جانبی بالقوه ای برای برخی از مصرف کنندگان داشته باشد. عوارض جانبی رایج ویاگرا شامل سردرد، احتقان بینی و برافروختگی صورت است.

سایر عوارض جانبی احتمالی ویاگرا و سیلدنافیل عمومی عبارتند از:

سوء هاضمه

میالژی (درد عضلانی)

دید غیر طبیعی (تغییرات تیره یا تغییر رنگ)

کمر درد

سرگیجه

نازک نارنجی

کهیر

ویاگرا جدیدترین قرص افزایش سایز بی خطر و موثر برای اکثر مردان است. با این حال، همیشه باید قبل از مصرف ویاگرا با پزشک خود صحبت کنید، به خصوص اگر سابقه مشکلات پزشکی مانند فشار خون بالا، کم خونی، بیماری قلبی یا نارسایی قلبی دارید. همچنین مهم است که اگر تا به حال حمله قلبی یا سایر رویدادهای قلبی عروقی داشته اید به پزشک خود اطلاع دهید.