علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

روغن برای چاقی گونه

بیشتر مردم به دنبال راه حل های طبیعی با عوارض کمتر و نتیجه قطعی هستند. از جمله راه حل های مطمئن و محبوب روغن های طبیعی بوده که علاوه بر توانایی پر کردن صورت و زیبایی بخشیدن به آن، در محافظت از سلامتی پوست نیز کاربرد دارند.برخی از روغن‌ ها می توانند راه حل قطعی برای چاقی و پر شدن صورت باشند، زیرا مطالعه‌ ای در مجله درماتولوژی بالینی و زیبایی‌ شناسی ثابت کرد که اسیدهای چرب ممکن است فضاهای بین لایه‌ های بیرونی سلول‌ های پوست را پر کنند و ظاهری چاق و جوان تر به صورت بدهند.

روغن گیاهی برای چاقی صورت؛ بادام بنفشه نارگیل حاوی بو ویتامین E - آراد برندینگ

روغن های چاق کننده صورت را در این مقاله بررسی خواهیم کرد. فرم صورت و مراقبت از ظاهر آن یکی از مهم ترین مواردی است که برای نشان دادن زیبایی و سلامتی در اولویت قرار دارد و معمولا خانم ها بسیار به دنبال آن هستند.

اندازه و فرم صورت ممکن است با توجه به وزن و حجم بدن متفاوت باشد. حجم عضلات اطراف صورت به طور طبیعی در طول مراحل زندگی تغییر می کند. این تغییرات به این دلیل است که افزایش سن می تواند منجر به از دست دادن چربی و کاهش تون و کشش عضلات صورت شود. قیمت پودر جوانه گندم دکتر بیز در سال جدید افزایش پیدا میکند.

برخی از خانم ها از لاغری صورت خود رنج می برند و به دنبال راه حل هایی برای پر کردن و سفت شدن عضلات صورت هستند. معمولا چاق کردن صورت با رژیم غذایی تا حدودی دشوار است زیرا رژیم های غذایی نمی تواند به طور خاص فقط صورت را هدف قرار دهد و افزایش وزن به طور کلی در بدن را در پی دارند.

بیشتر مردم به دنبال راه حل های طبیعی با عوارض کمتر و نتیجه قطعی هستند. از جمله راه حل های مطمئن و محبوب روغن های طبیعی بوده که علاوه بر توانایی پر کردن صورت و زیبایی بخشیدن به آن، در محافظت از سلامتی پوست نیز کاربرد دارند.

 از مهم ترین این روغن ها عبارتند از:

1- روغن گل سرخ

روغن گل سرخ حاوی ترکیب آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب ضروری است که به بازسازی سلولی پوست صورت کمک می کند که در نتیجه چین و چروک و خطوط ریز را کاهش می دهد و ظاهری چاق و پر تر به صورت می بخشد.

برای اثر بخشی بیشتر، می توان از مخلوط یک قاشق چای خوری از این روغن را با سه قاشق چای خوری آلوئه ورا بر روی پوست استفاده کرد. هر شب قبل خواب به مدت 15 دقیقه این ترکیب را روی صورت گذاشته و استراحت دهید. در طی مدت کوتاهی شاهد نتایج آن خواهید بود.

2- شی باتر (کره شی)

یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب غیراشباع مفید است که خاصیت ارتجاعی پوست را تقویت کرده و از خشکی آن جلوگیری می کند. همچنین یکی از مهم ترین منابع غنی از ویتامین E محسوب می شود که نقش مهمی در تجدید و روشن شدن سلول های پوست و کاهش خطوط ریز و علائم پیری پوست دارد.

برای این منظور، دو قاشق غذاخوری شی باتر را در یک کاسه به صورت بن ماری ذوب می کنیم. سپس دو قاشق غذاخوری شکر گرانول به آن اضافه کرده و مخلوط را خوب ترکیب می کنیم تا بافت خمیری یکدستی به دست آید. آن را در یک ظرف شیشه ای تمیز و استریل قرار داده و به خوبی درب آن را بسته و برای چند ساعت در یخچال قرار می دهیم.

سپس مقدار مناسبی از مخلوط بدست آمده را بر روی صورت ماساژ دهید. بعد از 20 دقیقه استراحت بر روی پوست، سپس آن را با آب ولرم خوب بشویید. این دستور را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید تا نتیجه چشمگیری را مشاهده کنید.

3 و 4 – روغن کرچک و روغن شنبلیله

این روغن ها به ویژه روغن شنبلیله یکی از بهترین راه ها برای چاق کردن صورت و برجسته کردن گونه ها محسوب می شوند. ترکیب این دو روغن پوست را تحریک و سفت کرده و گونه ها را حجیم می کند، در نتیجه به پوست خاصیت ارتجاعی بخشیده و پوست را جوان و روشن تر می کند.

برای این منظور مقدار مساوی روغن شنبلیله و  را با هم مخلوط کنید و ترکیب را با انگشت مستقیماً روی پوست ماساژ دهید. ماساژ دورانی آن بر روی صورت، برای سرعت بخشیدن به جذب سریع تر است. سپس بگذارید در طول شب روی پوست بماند. چاق کردن صورت لاغر

اگر گونه‌های برجسته و به اصطلاح داشته باشید، چهره‌تان جوان‌تر نشان داده خواهد شد. این در حالی است که تورفتگی گونه‌ها کمی شما را پیرتر می‌کند.اگر از افرادی هستید که طبق مد روز راه می‌روند، احتمالا باید به دنبال راه‌هایی برای چاق شدن صورت خود باشید چون صورت‌های توپر بیشتر مورد پسند قرار می‌گیرند.

شما می‌توانید برای انجام این کار عمل‌های زیبایی انجام دهید، به‌عنوان مثال چربی یا فیلر تزریق کنید. اما در این میان، روش‌های طبیعی نیز وجود دارند که با آن‌که مورد تایید جامعه پزشکی نیستند، اما افراد زیادی عقیده دارند از آن‌ها نتیجه خوبی گرفته‌اند.

اگر می‌خواهید با راه‌های پر شدن و سفت شدن صورت آشنا شوید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

۱۳ روش طبیعی برای چاق شدن صورت

چند روش طبیعی و درمان خانگی وجود دارد که بسیاری از افراد برای برجسته کردن گونه‌های خود از آن استفاده می‌کنند. برای بعضی از روش‌ها باید یک کار فیزیکی انجام دهید و برای تعدادی دیگر باید موضع مخصوص و مورد نظر را ماساژ دهید.

ورزش صورت

ورزش صورت به یوگای صورت نیز معروف است. در حقیقت ورزش صورت، عضلات را برای داشتن ظاهر جوان‌تر تحریک می‌کند.انجام یک تحقیق نشان داده است افرادی که به مدت هشت ماه، ۳۰ دقیقه از روز را به ورزش صورت اختصاص داده بودند، در نهایت صورت‌های سفت‌تر و جوان‌تری داشتند.

تعدادی از تمرینات یوگای صورت شامل موارد زیر است:

  • لب‌ها را جمع کنید و در حالی ‌که لبخند می‌زنید عضلات گونه را به سمت بالا بکشید. سپس، انگشتان هر دست را دو طرف دهان خود قرار دهید و انگشت خود را برای کشیدن گونه‌ها هدایت کنید. این کار را به مدت ۲۰ ثانیه ادامه دهید.
  • در حالی ‌که دهانتان بسته است، داخل دهان را پر از هوا کنید تا قسمت خالی گونه‌ها پر شود. در این موقعیت ۴۵ ثانیه بمانید، سپس به آرامی هوا را خارج کنید.
  • دهان خود را در حالی ‌که لبخند می‌زنید به حالت O باز نگه دارید، سپس انگشت هر دست را روی همان گونه سمت خودش قرار دهید و به آرامی گونه‌‌ها را به بالا و پایین بکشید. این کار را برای ۳۰ ثانیه انجام دهید.

آلوئه‌ورا بزنید

کمتر کسی است که با فواید آلوئه‌ورا برای پوست آشنا نباشد. این گیاه حاوی آنتی‌اکسیدان، ویتامین C و ویتامین E است. به همین دلیل بیشتر افراد معتقد هستند که اگر آلوئه‌ورا را روی گونه‌های خود بزنند، گونه‌ها همیشه حالت شاداب و برجسته خواهند داشت. قهوه های گانودرما از پرفروش ترین محصولات شرکت بیز به شمار می‌آید.

استفاده از ماسک سیب

بیشتر افراد فکر می‌کنند که سیب به دلیل داشتن کلاژن، الاستین و آنتی‌اکسیدان به داشتن پوستی جوان کمک می‌کند. برای چاق شدن صورت می‌توانید سیب را رنده کنید و سپس آن را روی پوست بمالید. ۲۰ دقیقه منتظر بمانید، سپس صورت خود را با آب بشویید.

سیب بخورید

اگر هر روز سیب بخورید به دلیل مواد مواد موجود در این میوه که در بالا نیز ذکر شد، بافت صورتتان دیرتر آسیب می‌بیند. در واقع پزشکان در جواب چی بخورم صورتم زود چاق بشه، این‌طور می‌گویند که سیب پوست صورت را نرم و چاق می‌کند.

استفاده از گلیسیرین و گلاب

اگر شب قبل از خواب، نصف لیوان گلاب و نصف گلیسیرین را با یکدیگر مخلوط کنید و به صورت خود بمالید، پوستی تمیز و هیدراته خواهید داشت که باعث سفت شدن و جوان شدن پوست شما می‌شود.

ژله بخورید

شاید بپرسید آیا واقعا خوردن ژله برای چاقی صورت صحت دارد؟ باید بگوییم بله. ژله در واقع به دلیل داشتن ژلاتین، در سلامت پوست تاثیر به‌سزایی دارد.طبق تجربه افراد مختلف، اگر حدود ۳ تا ۴ ماه ژله را به‌ صورت ناشتا مصرف کنید، بعد از گذشت مدت زمانی شاهد ایجاد تغییرات در پوستتان خواهید بود.

استفاده از ماسک عسل

عسل به دلیل خاصیت آبرسانی و ضد باکتریایی خود می‌تواند در سفت شدن صورت تاثیر مثبتی داشته باشد. برای تهیه ماسک می‌توانید مقداری مساوی از عسل و گیاه پاپایا را مخلوط کنید و سپس روی گونه‌های خود بمالید. ۱۰ دقیقه منتظر بمانید، سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید.

عسل بخورید

با خوردن ۹ تا ۱۰ قاشق غذا‌خوری عسل در طول روز، علاوه بر تامین مواد مغذی برای پوست، آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای آن را نیز فراهم می‌آورید تا در نهایت شاهد چاق شدن صورت خود باشید.

استفاده از ماسک شیر

به دلیل حالت آبکی بودن و داشتن پروتئین و چربی، بسیاری از مردم بر این باور هستند که اگر شیر را به گونه‌های خود بمالند شاهد شاداب‌تر شدن و مرطوب شدن آن خواهند بود.

شیر بخورید

استفاده از روغن‌های گیاهی

طبق نظری که بیشتر مردم داشته‌اند اگر روغن‌های گیاهی را روی پوست خود بمالید، در نهایت پوستتان مرطوب، سالم و سفت خواهد شد.از روغن‌هایی که برای چاق شدن صورت پیشنهاد می‌شود می‌توان به روغن بادام، روغن نارگیل، روغن آووکادو و روغن زیتون اشاره کرد. سبوس برنج و گندم و جو دکتر بیز باعث افزایش سطح فیبر مغذی در غذا شما می شود و به همین دلیل مصرف آن برای هضم بهتر، کاهش چربی های بد ناشی از مصرف غذا و کنترل قند خون بسیار مفید است.

استفاده از شی‌باتر

شی‌باتر خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی دارد، زیرا در آن درصد بالایی از تریترپن، توکوفرول، فنل و استرول‌ها یافت می‌شود. تعدادی از طرفداران این ماده پیشنهاد می‌کنند که ۲ فنجان شی‌باتر را با نصف فنجان شکر دانه ریز مخلوط کنید و بعد از حمام روی گونه‌های خود بمالید.این خمیر را به مدت ۵ دقیقه روی گونه‌های خود ماساژ دهید و سپس اجازه دهید تا ۵ دقیقه روی صورتتان به همین حالت باشد و در نهایت آن را با آب گرم بشویید.