علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

فرق ایمپلنت با کاشت دندان

فرق ایمپلنت با کاشت دندان

آیا اخیرا متوجه شده اید که دندان ‌هایتان لق بوده و ساختار دندان کمی برای شما باقی مانده است؟ آیا به دلیل از دست دادن دندان در جویدن غذا یا صحبت کردن مشکل دارید؟ اگر چنین است، ممکن است زمان کاشت یا ایمپلنت دندان فرا رسیده باشد.

در این زمان بسیاری بیماران این سوال را می پرسند که فرق ایمپلنت با کاشت دندان در چیست؟ باید اذعان داشت که ایمپلنت در واقع همان کاشت دندان بوده و این دو به یک معنا هستند. ایمپلنت یا کاشت دندان راهی مطمئن و عالی برای بازگرداندن لبخند شما بدون نیاز به دندان مصنوعی یا بریج است.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا افراد ممکن است نیاز به کاشت دندان داشته باشند. برای مثال زمانی که دندان های خود را به دلیل آسیب دیدگی یا بیماری پریودنتال از دست داده اید و اکنون بسیار مهم است که نه تنها دندانپزشک مناسب را پیدا کنید، بلکه برنامه ای برای ایمپلنت داشته باشید.

5 نکته ای که بهتر است قبل از کاشت دندان بدانید

با هر دندانی که از دست می رود، کمی از کیفیت زندگی شما نیز همراه با آن از بین می رود. ایمپلنت یا کاشت دندان به‌ عنوان گزینه ‌ای برای جایگزینی دندان ها، نوید جایگزینی دائمی آنها را با درجه‌ ای از ثبات و قابلیت اطمینان به دندان‌های طبیعی ارائه می‌ دهند.

شاید در ابتدا قیمت ایمپلنت دندان شما را در تصمیم گیری انجام این کار مردد کند، اما قطعا ظاهر شما با تحولات شگفت انگیزی همراه خواهد بود. به هر حال، مانند هر چیزی که زندگی شما را برای همیشه تغییر می دهد، تعهد به کاشت دندان تصمیم کوچکی نبوده و چیزهای زیادی وجود دارد که باید از قبل بدانید.

1. ایمپلنت شبیه دندان های طبیعی است

ریشه دندان ‌های طبیعی که در استخوان‌ های فک جاسازی شده‌ اند همان چیزی است که به آنها ثبات می‌ دهد. در واقع به آنها کمک می کند تا قدرت فک را در نیروی بایت یا جویدن غذا اعمال نماید. ایمپلنت های دندان نیز به همین ترتیب عمل می کنند.پ

در حقیقت، ریشه های تیتانیومی ایمپلنت های دندان در استخوان فک تعبیه شده اند و با گذشت زمان، تیتانیوم با استخوان فک ترکیب می‌شود تا پایه‌ای قابل اعتماد برای دندان‌های جایگزین شما فراهم کند، چه تاج دندان، بریج یا اوردنچر.

2. کاشت دندان درد نخواهد داشت.

فقط با کمی بی حسی موضعی شما هیچ دردی را در محل ایمپلنت احساس نخواهید کرد زیرا دندانپزشک شما از راهنمای جراحی برای قرار دادن ایمپلنت های دندان با دقت دقیق استفاده می کند.

3. انتظار داشته باشید که حدود یک سال برای برنامه ریزی، قرار دادن و بهبودی ایمپلنت سرمایه گذاری کنید

کاشت دندان با مشاوره و معاینه شروع می شود. از همین زمان مشاوره و مراجعه به کلینیک تاریخ تعیین خواهد شد، کاشت ایمپلنت آغاز می شود، و سپس چند ماه بهبودی را در حالی که دندان ‌های موقت دریافت می کنید، سپری خواهید کرد. در مجموع، این پروسه معمولا از مشاوره تا ترمیم نهایی حدود یک سال طول می کشد.

4. درست مانند دندان های طبیعی، شما باید از ایمپلنت در برابر بیماری لثه محافظت کنید

در حالی که ایمپلنت های دندان در برابر بیماری لثه مقاوم هستند، اما در هر حال، در برابر باکتری ها نفوذ ناپذیر نیستند. نقص در مراقبت ‌های معمول دندان‌پزشکی یا دوره‌ های طولانی بی ‌نظمی در آن، می‌ تواند رشد و گسترش بیماری لثه را تسهیل کرده و حتی دندان ‌های جدید شما را به خطر بیندازد.

مراقبت از ایمپلنت شما بسیار ساده است:

روزی

دو

بار

مسواک

بزنید

پس

از

مسواک

زدن

نخ

دندان

بکشید

برای

تمیز

کردن

زیر

دندان

های

جایگزین

از

نخ

دندان

استفاده

کنید

برای

اتمام

کار

از

دهانشویه

آنتی

باکتریال

استفاده

کنید

5. کاشت دندان می تواند تا پایان عمر شما دوام بیاورد

قطعا اگر شما یک متخصص ایمپلنت با تجربه و شناخته شده نظیر دکتر شهاب محمدی را انتخاب کنید و با دقت از دندان های جدید خود مراقبت نمایید، آنها می توانند تا پایان عمر شما دوام بیاورند.

برای اطلاعات بیشتر و دریافت یک وقت مشاوره رایگان می توانید با مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر شهاب محمدی تماس حاصل فرمایید و در آینده ای نزدیک به لبخند رویایی خود دست یابید. قطعا متعجب خواهید شد که چگونه ایمپلنت های دندان می توانند زندگی شما را تغییر دهند.