علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

مهمترین مراقبت های بعد از پیکر تراشی

پیکر تراشی چیست؟

فرم دهی برای رفع چربی های داخلی در قسمت های مختلف بدن خانم ها و آقایان از جمله معده، پهلو، پهلو، باسن، باسن و…، لیپوماتیک، لیپوساکشن، سونوگرافی و … انجام می شود. شما درخواست این روش جراحی را دارید اما اطلاعات کافی در مورد آن ندارید، می توانید این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله عوارض کانتورینگ بدن، تکنیک های انجام آن، کاندیدهای مناسب برای کانتورینگ بدن و … گفته میشود. توضیح داده شد، مطمئناً به تصمیم گیری کمک می کند.

پیکر تراشی برای چه نوع افرادی مناسب است؟

لازم به ذکر است که با توجه به نتایج کانتورینگ بدن نباید انتظار کاهش وزن و کاهش وزن داشت و این روش تنها یک روش ورزشی است. به طور کلی برای درمان چاقی استانداردی به نام شاخص توده بدن یا BMI وجود دارد که بر اساس آن می توان میزان اضافه وزن را تعیین کرد. افرادی که BMI بالای 25 دارند اضافه وزن دارند و افراد با BMI بالای 30 چاق هستند. اما افرادی با شاخص توده بدنی کمتر از 30 کاندیدای مناسبی برای لیپوماتیک هستند و از این روش نتایج رضایت بخشی خواهند گرفت. همچنین یکی از الزامات دیگر برای انجام این تکنیک تثبیت وزن است، بنابراین بیمار نباید نوسانات وزنی داشته باشد و وزن او ثابت باشد.

کانتورینگ بدن در کدام قسمت از بدن انجام می شود؟

لیفت پایین تنه: پوست اضافی شکم، ران ها و ران های زیبا را بردارید و سلولیت را با روش گرد از بین ببرید.

نکته: گاهی اوقات افرادی که نیاز به جراحی در این نواحی از بدن دارند، پزشک فکر می کند که باید یک عمل جراحی دیگر برای حذف کامل سلولیت از روی پوست انجام دهند.

لیفت ساق پا: از طریق یک برش در ساق یا قسمت خارجی ران، پوست و چربی اضافی برداشته شده و درز با بخیه بسته می شود.

لیفت سینه: در این روش جراح پلاستیک یک برش مستقیم روی سینه های زن (ناحیه قهوه ای) ایجاد می کند. همچنین می توان برش های افقی را از انتها تا انتهای قفس سینه ایجاد کرد، بنابراین پوست اضافی برداشته می شود و برای افزایش بافت سینه می توان همزمان با اصلاح بدن، عمل قرار دادن را نیز انجام داد. .

لیفت بازو: جراح پلاستیک بازوی زیبایی را از بازو تا آرنج برش می دهد. پس از برداشتن چربی و پوست اضافی، ماهیچه های زیرین با بخیه سفت می شوند تا شکل بازوها صاف و زیباتر شود.

یک نوع سبک طراحی

کانتورینگ بدن معمولا با استفاده از سه روش چربی، اولتراسوند و بادی جت انجام می شود.

لیپوماتیک

لاغری در این روش با استفاده از دستگاهی به نام لیپوماتیک انجام می شود که از یک میله فلزی کار می کند. نوک میله مذکور برای ایجاد ارتعاشات کوچک در اندام های مختلف بدن محل تجمع چربی وارد می شود و با ایجاد ارتعاشات منجر به شکسته شدن چربی به قسمت های کوچک می شود. در نهایت بافت آسیب دیده با ساکشن از بدن بیمار خارج می شود.

توجه داشته باشید که سلول‌های چربی در این روش از بین نمی‌روند و دستگاه لیپوماتیک فشار و ضربه‌ای را بر روی چربی ایجاد می‌کند تا به این ترتیب آنها را خرد کند، بنابراین در مقایسه با سایر دستگاه‌های اصلاح بدن مانند اولترازد و بادی جت کمتر است. درست است و بنابراین نتیجه این روش کاملاً به مهارت و تجربه جراح بستگی دارد. البته در این روش می توان از چربی دست نخورده برای تزریق در ناحیه قفسه سینه استفاده کرد، اما اغلب به دلیل آسیب بیشتر سلول های چربی می توان گفت که طول عمر این نوع تزریق است. خیلی کوچک. همچنین به این ترتیب به دلیل ضربه کم روی پوست، امکان لیفت پوست در آینده وجود ندارد.

اولترزد

در این روش از فناوری اولتراسوند استفاده می شود که به کمک آن می توان دیواره سلولی را با چربی در ناحیه با اندازه های مختلف سلول حرکت داد و شکست. این روش به طور کامل سلول های چربی را از بین می برد و باعث می شود چربی در مایع اطراف ناحیه درمان حل شود.

بر خلاف روش لیپوماتیک، روش اصلاح بادی اولترازد قادر است تمامی سلول های چربی اندام های مختلف بدن را از بین ببرد. به طور کلی سلول های چربی تا 8 سالگی رشد می کنند و سپس متوقف می شوند و با افزایش سن فقط حجم آنها افزایش می یابد. بنابراین زمانی که سلول های قدیمی با تکنیک اولتراسوند از بین می روند، امکان بازگشت سلول های چربی به آن ناحیه وجود ندارد و در صورت افزایش وزن، هرگز در نواحی تحت درمان با چاقی مواجه نمی شود.

شایان ذکر است در صورت استفاده از امواج اولتراسونیک با فرکانس مناسب و متمرکز و دقیق، مناسب ترین راه برای افتادگی و لیفت پوست در آینده خواهد بود، لذا افراد از خودداری کنند. این به این دلیل است که با سونوگرافی قابل درمان است. این روش کانتورینگ بدن تنها با کمک امواج اولتراسونیک کار می کند، به پوست آسیب نمی رساند و می تواند تمام سلول های چربی را از بین ببرد. در این راستا اکثر بیماران این روش را برای درمان چاقی موضعی انتخاب می کنند. اصلاح بدن با اولترازاد نیازی به ساکشن ندارد، مگر در موارد خاص و پس از مایع شدن چربی زیر پوست، با یک ماساژ ساده و از طریق سوراخ های ریز سطح پوست می توان آن را از بدن خارج کرد.

جت هوا

مجسمه سازی بدنه جت هوا از فشار آب برای حذف چربی موضعی استفاده می کند.روند تصفیه به این صورت است که آب با فشار بسیار بالا از انتهای میله فلزی جت هوا خارج شده و با افزایش میلی متری به محل مورد نظر برخورد می کند. پالپ کند می شود و چربی فرو می ریزد و در مایع اطراف شناور می شود. روش بادی جت مانند روش لیپوماتیک سلول های چربی را از بین نمی برد و تفاوت آن با روش لیپوماتیک این است که روش بادی جت تاثیر زیادی بر روی چربی دارد، بنابراین چربی له شده و قدرت خود را از دست می دهد. . آنها مقدار زیادی از دست می دهند و این منجر به از دست دادن کامل پس از مدتی می شود. بنابراین چربی خارج شده توسط بادی جت فرم دهی بدن مارشارد قابل استفاده در سایر نقاط بدن نیست و احتمال عود چاقی چربی از این طریق وجود دارد.

پیچیدگی های کانتورینگ بدن از نظر بهترین دکتر پیکرتراشی شیراز

کانتورینگ بدن به طور کلی یک عمل ایمن و بدون خطر است که توسط پزشک ماهر و با تجربه انجام می شود. مردم نمی توانند در مشکل باشند. در غیر این صورت، خطر بی حسی، گزگز، عفونت و غیره وجود دارد. پس در انتخاب پزشک بسیار دقت کنید و بهترین را انتخاب کنید.

عوارضی مانند تورم و زخم بعد از اصلاح یک مشکل طبیعی است که با گذشت زمان برطرف می شود. لازم به ذکر است رعایت توصیه ها و نکات قبل و بعد از لیفت صورت تاثیر بسزایی در کسب نتایج مطلوب از این عمل دارد و احتمال عوارض ناشی از آن را کاهش می دهد. بنابراین به توصیه های پزشک خود توجه کنید و از آنها غافل نشوید.

آیا این فرآیند برگشت پذیر است؟

ناحیه تحت درمان با روش کانتورینگ بدن مانند بقیه بدن به روند طبیعی خود ادامه می دهد. با رعایت رژیم غذایی سالم و سبک زندگی مناسب، نتایج بدنسازی برگشت ناپذیر خواهد بود.

انجام معاینات پزشکی

برای درمان اولیه، پزشک برای تکمیل ارزیابی پزشکی و آزمایشات آزمایشگاهی به شما مراجعه می کند. قبل از انجام عمل کانتورینگ بدن، دستورات پزشک خود را دنبال کنید.

رابطه بین کار و بهبودی

اقدامات لازم را برای مرخصی گرفتن از کار انجام دهید و به طور موقت تمام فعالیت های شدید را در طول دوره نقاهت پس از جراحی شکل دادن بدن به حالت تعلیق درآورید. کمک بخواهید، به خصوص اگر بچه های خردسال دارید.

سیگار کشیدن

استعمال دخانیات، تنباکو و نیکوتین باعث بهبود ضعیف زخم، طولانی شدن زمان بهبودی و آسیب بیشتر می شود. توصیه می کنیم 4 هفته قبل از اجرای استفاده از این محصولات را قطع کنید.

شما به یک قرار فیزیکی اولیه می روید تا برنامه کاری را با دکتر پیکرتراشی در شیراز که دوست دارید در میان بگذارید و اطلاعات او را بررسی کنید. در این بخش، می توانید هر گونه سوالی که ممکن است در مورد روند پشتیبانی و بهبودی خود دارید از پزشک خود بپرسید.

محدودیت ها/مکمل های غذایی

غذاهایی که خطر خونریزی و قرمزی بعد از عمل افزایش می دهند; از مصرف مشروبات الکلی و مکمل ها خودداری کنید. آسپرین ایبوپروفن ناپروکسن؛ رقیق کننده های خون motrin، ویتامین E امگا 3 از روغن ماهی و الکل خودداری کنید.

زمان بهبودی بدن است

دوره نقاهت برای کانتورینگ بدن کوتاه است و پس از مدت کوتاهی فرد می تواند کارهای روزمره خود را انجام دهد. اما باید از فعالیت های جدی اجتناب کند. در بیشتر موارد بعد از پیکرتراشی بیماران نیازی به بستری شدن ندارند و مرخص می شوند.