علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

نحوه استفاده از صابون لایه بردار بیز

مهمترین خاصیت استفاده از صابون روشن کننده و لایه بردار بیز از بین بردن تیرگی پوست و ترمیم جای جوش می‌باشد. قیمت صابون روشن کننده و لایه بردار بیز به حدی مناسب است که خود شما هم با شنیدنش متعجب خواهید شد. کیفیت و لایه برداری این صابون ها متناسب با پوست ساخته شده و از آسیب جدی به پوست جلوگیری میکند. برای این منظور می‌توان 2 بار در روز با فاصلۀ 6 تا 8 ساعت بین استفاده، صابون را با مقداری آب روی پوست بمالید تا کف پایداری ایجاد شود. سپس کف ایجاد شده را به مدت 2 دقیقه به آرامی بر روی پوست ماساژ داده و در نهایت با آب بشویید.

معرفی صابون ضد لک و لایه بردار استین

صابون ضد لک استین یک لایه‌بردار قدرتمند است و می‌توان از آن علاوه بر دست و صورت، برای رفع تیرگی پوست تمام بدن از جمله زیربغل و بیکینی نیز استفاده نمود. صابون روشن کننده و لایه بردار بیز، پوست بدن را بخوبی نرم و صاف کرده و برای برطرف کردن جوش‌های سطحی افرادی که اپیلاسیون کرده‌اند و بدن‌شان به اصطلاح پوست مرغی شده است، عالی عمل کرده و پوست‌شان را صاف و یک‌دست می‌نماید.

این محصول برای رفع تیرگیِ پوست تمامی افراد بالای 10 سال مناسب می‌باشد. با این حال خوب است بدانیم اگر پوست خشک باشد و تیرگی‌ آن ناشی از آفتاب‌سوختگی، بهتر است از صابون گانودرما استفاده شود. و همچنین برای از بین بردن لک سطحی روزی 3 بار، مورد استفاده قرار بگیرد.

فرآیند لایه برداری

اصولا لایه برداری پوست فرآیندی است که در آن سلول های مرده از روی سطح پوست برداشته میشود این روند به صورت طبیعی ولی با مدت زمان طولانی تر انجام میشود. لایه برداری توسط عوامل خارجی مثل صابون لایه بردار این روند را سریعتر میکند. پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد انواع صابون ها و شناخت نوع پوست خود با مشاورین بیزپلاس در ارتباط باشید.

نکته بسیار مهم : بعد از استفاده از صابون روشن کننده بیز با توجه به میزان مصرف (2 تا 3 شب در هفته ) 14 روز بعد از اولین مصرف سلول های مرده روی تخریب و سلول های جوان جای آن ها را میگیرند. حتما صابون روشن کننده را به صورت موضعی شب ها قبل از خواب مصرف کنید و سعی کنید محیط بدون نورباشد. در ضمن برای مراقبت و تسریع در روند از کرمم های مرطوب کننده و یا  استفاده کنید و در طول روز حتما کرم ضد آفتاب استفاده کنید .

تاثیرات میزان Ph و پوست

به طور کلی مقدار Ph پوست حدود 4/5 می‌باشد که مقدار زیادی نبوده و همین مسئله زمینه مناسب را جهت رشد میکروب‌ها را فراهم می‌کند. استفاده از محصولات و همچنین دیگر عواملی که در افزایش میزان Ph تاثیر دارند، به روند این کار سرعت می‌بخشد. برای حل این مشکل استفاده از محصولاتی همچون صابون لایه بردار پوست به بهبود وضعیت پوست با متعادل‌سازی میزان Ph بهترین گزینه است. مناسب‌ترین صابون لایه بردار پوست، صابونی است که میزان Ph نزدیک به پوست دارد، همچنین استفاده از این دسته محصولات به عنوان برطرف کننده جوش های سرسیاه، آبرسانی و مغذی سلول‌ها و همچنین حفظ چربی پوست نیز بسیار توصیه می‌شود.

مزایای صابون لایه بردار پوست

پس از معرفی برخی از عوارض ناشی از وجود سلول‌های مرده پوست، نوبت به آشنایی با مزایای استفاده از صابون لایه برداری پوست می‌رسد. برخی از بهترین مزایایی که استفاده از کلیه محصولات لایه بردار و روش‌های مختلف دارند، شامل این موارد است:

  • درخشانی و روشن کننده پوست
  • کاهش منافذ پوست
  • جلوگیری از ایجاد پوست پرتقالی
  • کاهش جوش و آکنه پوست
  • افزایش تولید کلاژن
  • بهبود وضعیت حالت ارتجاعی و انعطاف پذیری پوست
  • عدم افتادگی پوست در طولانی مدت

نکته: با لایه برداری پوست، فرایند جذب مواد مغذی محصولات مراقبت از پوست و مو همچون کرم‌ها راحت‌تر و بهتر انجام خواهد شد

بهترین زمان لایه برداری

حال که با اهمیت بسیار زیاد استفاده از محصولاتی همچون صابون لایه بردار پوست آشنا شدید، بهتر است مناسب‌ترین زمان عمل لایه برداری را بشناسید. همانطور که متوجه شدید لایه برداری پوست باعث ایجاد سوختگی در پوست می‌شود، برای رفع این مشکل نیز استفاده از محصولات مراقبت از پوست بسیار توصیه می‌شود. کرم‌هایی که به فرایند کلاژن سازی پوست کمک می‌کنند و کرم‌های ضد آفتاب بهترین گزینه برای مراقبت بعد از ایجاد سوختگی صابون لایه بردار پوست می‌باشند.

برای دریافت نتیجه بهتر نیز توصیه می‌شود صابون لایه بردار پوست را هفته‌ای دو مرتبه هنگام خواب به مدت 2 دقیقه مصرف کنید. البته با توجه به نوع پوست و همچنین محصولی که استفاده می‌کنید، این مورد می‌تواند متفاوت باشد. استفاده از کرم شب پس از شستشوی صورت نیز به فرایند لایه برداری کمک می‌کند.

نکات مهم استفاده از صابون لایه بردار

در زمان استفاده از صابون لایه بردار باید برخی ازنکات ساده و در عین حال مهم را رعایت کنید تا بهترین نتیجه ممکن برای پوست به دست آید. برخی از این نکات مهم شامل موارد زیر است:

  • بهترین زمان استفاده از صابون لایه بردار پوست شب است. به دلیل رفت و آمد در روز و همچنین قرار گرفتن در معرض نور خورشید ممکن است باعث بدتر شدن وضعیت پوست شود.
  • افرادی که پوست خشک یا بسیار حساس دارند در ابتدا بهتر است کمتر از این محصول استفاده کنند تا در صورت بروز حساسیت، مشکل حادی به وجود نیاید. همچنین استفاده بیش از حد این محصولات به هیچ عنوان برای این نوع پوست‌ها توصیه نمی‌شود.
  • استفاده از محصولات ضد آفتاب در طول روز به شدت توصیه می‌شود تا از بروز مشکلات پوستی جلوگیری کند.
  • مصرف همزمان دو نوع لایه بردار در یک شب به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود چرا که ممکن است باعث بدتر شدن وضعیت پوست شود.
  • در صورت ملتهب شدن وضعیت پوست پس از مصرف صابون لایه بردار پوست، بهتر است لایه برداری چند روز به تعویق بیافتد.
  • تاثیرات استفاده از صابون لایه بردار پوست برای رفع جوش و لک معمولا بعد از یک ماه قابل مشاهده بوده و همین مسئله در بر طرف کردن چین و چروک یه ماه طول می‌کشد. بنابراین استفاده این محصولات چندین بار در طول روز کمکی به بهتر شدن وضعیت نکرده و تنها باعث تحریک پوست می‌شود.
  • در صورت استفاده از دستگاه‌های سولاریوم یا حمام آفتاب، بهتر است لایه برداری پوست را به روز دیگری موکول کنید.

چندوقت یکبار باید لایه برداری کنم؟

شاید به این فکر افتاده باشید که چندوقت یکبار می توانم از صابون لایه بردار استفاده کنم؟ پاسخ این سؤال تا حدود زیادی به قدرت صابون بستگی دارد. اگر لایه بردار شما قوی است و پوست مرده را کاملاً پاکسازی می کند، دوبار در هفته کافی است. اگر لایه بردار شما هم برای صورت و هم برای بدن قابل استفاده است و از لطافت لازم برخوردار است، شاید بتوان آن را روزانه استفاده کرد.

تعداد دفعات لایه برداری به جنس پوست نیز بستگی دارد. پوست خشک یا پوست افراد بزرگسال تنها به یکبار لایه برداری در هفته نیاز دارد. اما اگر پوست شما چرب است، به دو یا سه جلسه لایه برداری در هفته نیاز خواهید داشت.