علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

چگونه باسنی برزیلی داشته باشیم

این روزها داشتن اندام متناسب نه‌تنها برای سلامتی جسم و روح بلکه برای زیبایی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. داشتن باسن حجیم و به اصطلاح برزیلی یکی از اهداف خانم‌هایی است که به باشگاه می‌روند. به همین دلیل برای افزایش حجم باسن راهکارهای متعددی ارائه شده است یکی از این را کار ها تزریق چربی به باسن می باشد. اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن و با سالم‌ترین روش باسنی خوش‌فرم داشته باشید، ادامه مطلب را بخوانید..

چگونه کمری باریک و باسنی بزرگ داشته باشیم؟ راهکارهای دستیابی به یک اندام زیبا!

داشتن کمری باریک و باسنی بزرگ آرزوی بسیاری از خانم‌هاست. برای رسیدن به این هدف باید نکات زیادی را رعایت کنید. یک اندام ایده‌آل به راحتی به دست نمی‌آید. رژیم غذایی و ورزش دو اصل مهم برای داشتن اندامی زیبا و متناسب به شمار می‌آیند و چربی را می‌توان دشمن اندام ایده‌آل دانست. البته منظورمان این نیست که چربی را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. بدن برای ادامه حیات سالم خود به تمامی منابع غذایی نیاز دارد.

شما باید با توجه به شرایط جسمی، وزن و برنامه روزانه خود یک رژیم غذایی متعادل و یک برنامه ورزشی مناسب داشته باشید. بهترین راه بزرگ کردن باسن انجام تمرینات حرفه‌ای است. شاد تعجب کنید اگر بگوییم خوردن کربوهیدرات در کنار ورزش یکی دیگر از راه‌های داشتن باسن حجیم است؛ به شرطی که تمرینات ورزشی خود را به گونه‌ای انجام دهید که کربوهیدرات مصرفی در باسن ذخیره شود و بخش‌های دیگر را چاق و حجیم نکند.

چگونه باسنی برزیلی داشته باشیم؛ باسن برزیلی چیست؟

به باسن‌هایی که حجیم و سفت هستند و معمولا فرمشان رو به بالاست، اصطلاحا باسن برزیلی گفته می‌شود. بسیاری از خانم‌ها دوست دارند که باسن برزیلی داشته باشند، اما بهتر است بدانید که برای داشتن بدنی سالم و متناسب لازم نیست که اندامتان حتما طبق استانداردهای جهانی و رایج باشد. بسیاری از خانم‌ها برای داشتن باسن برزیلی حتی تن به جراحی و لیفت می‌دهند که ما به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم. عمل‌های زیبایی ممکن است عواقب زیادی در پی داشته باشد و حتی در بسیاری مواقع بازگشت‌ناپذیر است.

 

چه بخوریم تا باسنی بزرگ داشته باشیم؟ خوراکی‌های حجم‌دهنده باسن!

 

How-to-have-Brazilian-hips

تغذیه نقش بزرگ و مهمی در حجیم کردن عضلات بدن از جمله باسن دارد. مواد غذایی زیادی هستند که به بزرگ شدن باسن کمک می‌کنند. هرچند نباید در کنار مواد غذایی تمرینات ورزشی را فراموش کنید. در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم که «چی بخوریم تا باسنی بزرگ داشته باشیم؟»:

پروتئین

مواد غذایی سرشار از پروتئین منبع بسیار خوبی برای عضله‌سازی باسن به شمار می‌آیند. سعی کنید در رژیم غذایی خود موادی مثل ماهی، مرغ، گوشت، تخم‌مرغ، لوبیا و حبوبات را حتما جای دهید.

کربوهیدرات

برای ورزش کردن به انرژی زیادی نیاز دارید تا از نفس نیفتید. غذاهایی مثل ماکارونی، نان و سیب‌زمینی سرشار از کربوهیدرات هستند و انرژی کافی برای ورزش را تامین می‌کنند. هرچند باز هم تاکید می‌کنیم که حتما باید در کنار مصرف مواد غذایی پر از کربوهیدرات تمرین‌های مخصوص انجام دهید تا کل بدنتان چاق نشود.

فیبر

فیبر یکی دیگر مواد مغذی است که باعث تقویت عضلات باسن می‌شود. هرچند علاوه بر تقویت عضلات وظیفه کمک به گردش خون و هضم بهتر مواد غذایی را نیز بر عهده دارد. میوه‌ها و سبزیجات جزو مواد غذایی سرشار از فیبر هستند.

همانطور که گفتیم هیچ‌کدام از مواد مغذی مورد نیاز بدن نباید به طور کلی از رژیم غذایی حذف شوند؛ بلکه باید هر کدام را تا حد متعادلی در رژیم خود به کار ببرید. چربی نیز جزو آن دسته از مواد غذایی است که اگر سالم باشد، نه‌تنها مضر نیست، بلکه مصرف به اندازه آن برای بدن فایده نیز دارد. چربی‌های سالم مثل آووکادو، زیتون، روغن زیتون، روغن بادام، آجیل‌ها و غیره نقش سازنده‌ای در حجیم کردن عضلات باسن دارند. این مواد غذایی به تقویت بافت عضلات باسن کمک می‌کنند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید آب نیز به حجیم‌سازی عضلاتی مثل باسن کمک می‌کند. در واقع خوردن آب باعث رطوبت‌رسانی به بدن می‌شود. اگر عضلات رطوبت کافی داشته باشند با تمرین و خوردن مواد غذایی دیگر بهتر و بیشتر حجم می‌گیرند.

برای حجیم شدن باسن قرص‌های متعددی در بازار وجود دارد و بسیاری برای حجیم شدن سریع باسن به قرص‌های حجم‌دهنده روی می‌آورند. باید بگوییم که قرص‌های حجم‌دهنده باسن مثل قرص‌های لاغری چندان مورد اطمینان نیستند.

اکثر رژیم‌ها، چه غذایی، چه ورزشی و چه ترکیبی، بیشتر از یک ماه فرصت لازم دارند تا به نتیجه برسند؛ اما اکثر مردم توقع زیادی از رژیم‌ها دارند. به همین دلیل سراسر فضای اینترنت پر از عبارت‌هایی از قبیل «چاق شدن پایین تنه در یک هفته» است. اگر لاغرید و می‌خواهید چاق شوید، کار آسان‌تری در پیش دارید؛ زیرا باید غذاهای چاق‌کننده مصرف کنید که قطعا بر روی عضلات باسن هم تاثیر دارند. هرچند باید از غذاهای مضر مثل چربی‌های ناسالم و مواد غذایی فرآوری شده از جمله سوسیس و کالباس اجتناب کنید. در عوض سویا، گوشت، سیب‌زمینی، مرغ و غذاهای دریایی بخورید. نوشیدن آب زیاد نیم ساعت پس از اتمام غذا نیز نکته مهمی برای چاق شدن باسن است.

اگر از وزنتان راضی هستید و صرفا می‌خواهید باسن متناسبی داشته باشید، کار سخت‌تری در پیش دارید. مسلما شما نمی‌توانید در یک هفته به چنین خواسته‌ای برسید و حداقل 2 الی 3 ماه باید تمرینات ورزشی و رژیم غذایی را رعایت کنید.

یکی از راهکارهایی که به حجیم شدن باسن سرعت می‌بخشد، ماساژ باسن با استفاده از روغن‌های ماساژ یا روغن زیتون، بادام و غیره است.

مهم‌ترین روش برای بزرگ شدن باسن انجام حرکات ورزشی مخصوص است. بهتر است برای گرفتن نتیجه بهتر از تمرینات ورزشی از یک مربی خبره کمک بگیرید. در ادامه به چند حرکت معروف و تاثیرگذار برای حجیم شدن باسن اشاره می‌کنیم:

توصیه می‌کنیم که حرکات ورزشی را در دفعات اول زیر نظر مربی انجام دهید تا آسیبی به بدنتان وارد نشود؛ به خصوص حرکاتی که با دستگاه انجام می‌شوند.

در این مطلب درباره افزایش حجم باسن صحبت کردیم. اندامی با باسن حجیم و بزرگ جزو اندام‌های ایده‌آل بسیاری از خانم‌هاست. برخی از بانوان برای دست یافتن به باسن حجیم به عمل‌های جراحی روی می‌آورند که راهکار مناسبی نیست و عواقب زیادی دارد. شما می‌توانید با رعایت رژیم غذایی و انجام حرکات ورزشی مخصوص باسن بزرگ‌تر و خوش‌فرم‌تری داشته باشید. در کنار رژیم و ورزش، ماساژ باسن با روغن نیز کارساز خواهد بود. غذاهای سرشار از پروتئین و کربوهیدرات مثل حبوبات، لبنیات، سیب‌زمینی، آجیل و غیره و همینطور غذاهای سرشار از فیبر مثل سبزیجات و میوه‌ها حتما باید در رژیم غذایی شما جای داشته باشند. از طرفی حرکات مخصوص زیادی برای بزرگ شدن باسن وجود دارد؛ حرکاتی مثل اسکوات، لانگز و پلانک معکوس که البته بهتر است زیر نظر مربی انجام شوند.

بزرگ کردن بخشی از عضلات بدن کار چندان آسانی نیست. چون باید بدانید که دقیقا چه بخورید و چه ورزش‌هایی انجام دهید که فقط بر روی همان بخش از بدن تاثیر بگذارد. حجیم کردن باسن نیز بهتر است حتما زیر نظر متخصص تغذیه و ورزشی انجام شود. فیت کلاب مجموعه‌ای است که با توجه به شرایط زندگی، وزن و عادات غذایی شما رژیم غذایی و همینطور تمرینات مخصوص ورزشی برای حجیم شدن باسن ارائه می‌دهد. یکی از بزرگ‌ترین مزایای فیت کلاب این است که می‌توانید تمرینات ورزشی خود را در هر باشگاهی که می‌خواهید یا حتی در منزل انجام دهید و برای دریافت مشاوره به صورت آنلاین با کارشناسان در دسترس ارتباط برقرار کنید. اگر وارد سایت فیت کلاب بشوید و ثبت‌نام و تشکیل پرونده انجام بدهید، می‌توانید از خدمات فیت کلاب بهره بگیرید. اولین تماس و مشاوره با فداشتن باسن خوش فرم تأثیر زیادی در زیبایی و تناسب اندام دارد. آیا با ورزش باسن می‌توان، باسن خوش فرم ساخت؟ برخی فکر می‌کنند فرم‌دهی به باسن فقط از طریق جراحی امکان‌پذیر است؛ در صورتی‌که انجام یک‌سری تمرینات ورزشی هم بر فرم‌دهی و خوش‌فرم شدن باسن ‌بسیار مؤثر است.

باسن هر شخصی دارای اندازه و شکل خاصی است. بنابراین قطعاً همه افراد با یک نوع حرکات و تمرینات ورزشی نمی‌توانند فرم باسن‌شان را تغییر دهند.

در این مطلب فیتامین برای انواع فرم باسن بهترین تمرینات پایین تنه را معرفی می‌کنیم. اگر می‌خواهید بدانید چه تمریناتی باعث خوش‌ فرم شدن باسن‌تان می‌شود، با ما همراه باشید!

برای فرم دهی به باسن چه ورزشی انجام بدهم؟

برای حداکثر رشد عضلات باسن باید تمرینات مخصوص باسن خوش فرم را به بهترین شکل پیش برد. یعنی هم و هم تمرینات هوازی را هم‌زمان انجام دهید. البته در انجام تمرینات هوازی زیاده‌روی نکنید و در حد نرمال حتما هوازی را انجام دهید.

نمونه‌ای از تمرین قدرتی برای ساخت باسن خوش فرم حرکت اسکات با وزنه و یک نمونه تمرین برای ورزش هوازی که باسن را درگیر می‌کند، تردمیل شیب‌دار است. همچنین می‌توانید حرکت اسکوات پرشی را انجام دهید که ترکیبی از ورزش قدرتی و هوازی هست.

فرم‌دهی به باسن چقدر زمان می‌برد؟

برای داشتن باسن خوش فرم نیاز هست که تمرینات ورزشی برای شما تبدیل به یک عادت شوند. شاید حتی بتوانید چربی شکم‌تان را در مدت زمان نسبتا کوتاهی آب کنید، اما فرم و حجم‌دادن به باسن نیاز به زمان بیشتر و تمرینات چالشی‌تری دارد.

البته رسیدن به این هدف بستگی به شرایط ژنتیکی و وزن و وضعیت فعلی شما هم دارد. بنابراین همه افراد نباید انتظار داشته باشند که در عرض یک ماه تغییرات زیادی در بدن خود مشاهده کنند.

بهترین راه برای رسیدن به باسن خوش فرم در کمترین زمان، داشتن یک برنامه ورزشی اختصاصی و هدفمند است. همین حالا با مربیان فیتامین مشورت کنید و برنامه خودتان را بگیرید.

Top of Form

رسیدن به اندام ایده‌ال با برنامه تناسب اندام فیتامین

برای دریافت برنامه تناسب اندام فیتامین شماره تماسیت رو اینجا ثبت کن.

Bottom of Form

نقش تغذیه در ساخت باسن خوش فرم

در حجم و فرم‌دهی عضلات نقش تغذیه و تمرین ۵۰-۵۰ است. به عبارتی شما برای حجم‌دهی به این عضلات، هم باید تمرینات چالشی را در برنامه‌تان داشته باشید که به‌خوبی عضلات باسن درگیر شوند و هم باید کربوهیدرات و پروتئین کافی مصرف کنید تا عضلات منبع خوبی برای ریکاوری داشته باشند.

نکاتی مهم برای فرم دهی باسن

برای ساخت باسن خوش‌ فرم لازم است که تمرینات قدرتی همه‌ی تارهای عضلانی را درگیر کند! عضلات باسن به چند قسمت میانی، بالایی و… تقسیم می‌شود و باید حرکاتی انجام شود که همه عضلات را درگیر کند؛ علاوه‌بر این، درگیریِ تمام تارها (هم تارهای کند انقباض و هم تارهای تند انقباض) الزامی است. برای ساختن باسن خوش فرم این نکات را حتما رعایت کنید:

  • باید هم تمریناتی با وزنه سنگین و تکرار پایین انجام دهید و هم تمریناتی با وزنه سبک‌تر و تعداد بالاتر از ۱۵ تا.
  • وزنه‌ای که انتخاب می‌کنید باید به اندازه‌ای باشد که در آخرین تکرار به‌طور کامل سوزش در عضله را حس کنید (حدود ۷۰ درصد توان)؛
  • ابتدا تمام حرکات مخصوص باسن خوش فرم را یک‌بار انجام دهید یا این‌که ورزش‌ها را به ترتیب و هرکدام را بیشتر از سه بار تکرار کنید؛
  • هر حرکت را طبق زمان گفته‌شده تمرین کنید و استراحت بین حرکات را به حداقل برسانید؛
  • برای ایجاد تنوع در تمرین‌ها، هر روز ترتیب حرکت‌ها را تغییر دهید؛
  • شما می‌توانید تمرین بعدی برای ساخت باسن خوش فرم را با سمت دیگر بدن خود شروع کنید؛
  • برای سخت‌تر شدن حرکت، ۱۵ ثانیه به مدت زمان آن اضافه کنید. این تمرین‌ها را ۳ روز در هفته و روزانه به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه تکرار کنید.

حرکات ورزشی برای داشتن باسن خوش فرم

در ادامه این مطلب از فیتامین بهترین حرکات برای فرم‌دهی باسن را معرفی می‌کنیم.

  • کیک بک ایستاده
  • کیک بک ایستاده پا صاف
  • لانگ معکوس
  • سومو اسکوات