علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

کاندیداهای مناسب جراحی پلک ( بلفاروپلاستی )

اگر در حال بررسی جراحی پلک بالا یا پایین () هستید، جراح پلاستیک می تواند شما را در مورد اینکه آیا جراحی پلک برای شما مناسب است یا خیر راهنمایی کند. از آن جا که در چشم فضای خالی وجود ندارد، چند متغیر مهم باید در نظر گرفته شوند.

به عنوان مثال یک چراح پلاستیک خوب نمی تواند بدون در نظر گرفتن موقعیت و شکل ابروها پلک را ارزیابی کند. این ساختارها به طور طبیعی به هم مرتبط هستند و بدون بررسی ارتباط پلک و ابرو با یکدیگر، نتایج ممکن است مورد دلخواه شما نباشد. به همین دلیل است که جراحی پلک اغلب همراه با لیفت ابرو یا تزریق چربی انجام می شود.

با این حال، اگر تصمیم به جراحی پلک دارید در ادامه دلایل متداولی که نشان می دهد این روش برای شما مناسب است یا خیر مطرح شده است:

سن مناسب برای جراحی پلک چقدر است؟

سن اهمیت چندانی ندارد، چون جراح بدون توجه به سن شرایط پوست شما را بررسی خواهد کرد. بسته به ژنتیک و سبک زندگی شما، سن مناسب بین 35 تا 65 سال است. با این حال، گفته می شود که اغلب بیماران بلفاروپلاستی بیش از 35 سال سن دارند.

جراحی پلک معمولاً برای بیمارانی مناسب است که به دنبال کاهش افتادگی یا پف زیر چشم برای داشتن ظاهری جوان هستند. اما جراحی هدف پزشکی نیز دارد. در برخی افراد افتادگی پلک به قدری است که در بینایی آن ها تداخل ایجاد می کند. در این موارد، درمان می تواند منجر به پیشرفت بسیار زیادی در زندگی روزمره آن ها شود.

در موارد زیر جراحی پلک می تواند به شما کمک کند

  • پوست شل یا اضافی دارید که خط طبیعی پلک بالایی را پوشانده است.
  • افتادگی پلک بالایی که دید را مختل می کند.
  • پف پلک بالا که باعث می شود چشم ها خسته و غمگین به نظر برسند.
  • چین و چروک پلک پایین
  • پف یا حلقه های سیاه زیر چشم

آیا سلامت جسمانی خوبی دارید؟

همانند هر جراحی پلاستیک، اگر سلامت عمومی خوبی دارید و سیگار نمی کشید نتایج عالی خواهند بود. همچنین نگرش مثبت و انتظارات واقع بینانه به شما کمک می کند تا کاندید مناسبی برای این روش درمانی باشید. جراحی پلک باعث جوانسازی ناحیه چشم می شود اما اگر به دنبال جوانسازی بیشتر صورت هستید باید لیفت صورت را در نظر بگیرید.

حتما بخوانید: baaps mag

 

شما ممکن است کاندید خوبی نباشید اگر

اگر شرایط پزشکی دارید در اولین قرار ملاقات به پزشک خود اطلاع دهید چون ممکن است در انتخاب بین جراحی یا روش غیرجراحی تاثیر بگذارد.

به طور خاص، اگر گلوکوم (آب سیاه چشم) یا دیابت دارید ما راه حل جایگزین برای جراحی پلک توصیه می کنیم.

کاندیدای جراحی بلفاروپلاستی : بر اثر عواملی همچون افزایش سن ، پوست به تدریج دچار شل شدگی می شود و سبب ایجاد چین و چروک در اطراف چشم می گردد که در نهایت منجر به افتادگی چشم در افراد خواهد شد . برخی افراد هم بر اثر عوامل ارثی یا مادرزادی به افتادگی چشم دچار اند . این افراد با کمک جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی می توانند این مشکل را برطرف نمایند . افرادی که با این مشکل مواجه اند با استفاده از جراحی بلفاروپلاستی می توانند ظاهری جوان تر و شاداب تر پیدا کنند و چشم های زیبا و جذاب تری داشته باشند . در ذیل در ابطه با کاندیدای جراحی بلفاروپلاستی بیشتر توضیح خواهیم داد .

مناسب ترین کاندیدای جراحی بلفاروپلاستی ، افرادی اند که حداقل سی و پنج سال سن داشته باشند . در صورتی که افراد بر اثر عوامل ارثی با این مشکل مواجه شده باشند ، می توانند در سنین پایین تر نیز تحت عمل جراحی بلفاروپلاستی قرار بگیرند . کسانی که در ناحیه ی پلک بالایی دچار افتادگی پلک می باشند و یا در ناحیه ی زیر چشمشان کیسه ی چربی ایجاد شده باشد کاندیدای جراحی بلفاروپلاستی به شمار می آیند . در صورت وجود این موارد ، ظاهر افراد خسته و اخمو به نظر می آید . در ضمن در بعضی موارد افتادگی پلک منجر به اختلالاتی در میدان دید چشم ها می گردد که با انجام جراحی بلفاروپلاستی می توان این مشکل بینایی به وجود آمده را نیز رفع نمود . کلینیک آرشان واقع در سعادت آباد آماده انجام انواع خدمات زیبایی از قبیل بلفاروپلاستی، لیفت شقیقه، دایرکت لیفت، تزریق ژل، ساکشن غبغب و.. میباشد.

افرادی که قصد دارند تحت عمل بلفاروپلاستی قرار بگیرند بایستی از سلامت جسمانی برخوردار باشند و به بیماری خای مبتلا نباشند . ضمنا بایستی از نتیجه ی عمل جراحی بلفاروپلاستی انتظارات واقع بینانه داشته باشند و بدانند تا جایی که امکان داشته باشد چشم ها با انجام جراحی بلفاروپلاستی تغییر خواهند کرد .