علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

انگشتر یاقوت سرخ بهتر است یا انگشتر زمرد

سنگ های یاقوت کبود و زمرد جزء سنگ های قیمتی محسوب می شوند. این سنگ ها بسیار ارزشمند هستند و هر کدام از آنها خواص خاص خود را دارند. در این مقاله سعی شده است در مورد خواص درمانی زمرد و یاقوت به همراه قیمت انگشتر یاقوت مردانه؛ اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و انواع جواهرات این دو سنگ زیبا و خوشرنگ را به شما معرفی کنیم. جهت اطلاع از قیمت انگشتر یاقوت قرمز با سنگ اصل کلیک کنید.

معرفی سنگ یاقوت کبود

یاقوت کبود نیز یکی از سنگ های باشکوه , پرخواص و زیبا هست که طرفدارهای بسیاری نیز دارد.این سنگ از گذشته تا کنون سنگی مقدس به شمار میرفته است که دارای انرژی ها و خواص فوق العاده زیادی می باشد که در انتها عنوان خواهیمسختی یاقوت کبود 9 می باشد.

واژه مترادف یاقوت کبود (سفایر) است که به معنای آبی در زبان یونان است.

این جواهر به شکل شفاف تا نیمه شفاف و به رنگ های سرمه ای، سیاه و آبی یافت می شود.

یاقوت بعد از الماس سخت ترین سنگ است. حباب هوا – ناخالصی و شکستگی های درونی نیز دارد که این عوامل جهت تشخیص یاقوت طبیعی از مصنوعی بسیار مهم است.

معرفی سنگ زمرد

یکی از سنگ های بسیار پرطرفدار و خاص، سنگ زمرد می باشد.وفاهنده و درمانی سنگ زمرداین سنگ علاوه بر ظاهر فوق العاده زیبایی که دارد، شامل خواص قدرتمند و درمانی بسیاری نیز می باشد.سختی زمرد 8 – 7.5 می باشد.زُمُرُّد گونه‌ای بریل و دارای چمک بلورین و بسیار زیباست و به رنگ های سبز، سبز مایل به سیاه، سبز مایل به سفید، سبز مایل به زرد نیز یافت می شود.زیبایی رنگ زمرد مربوط به کرم و وانادیوم درون آن است.سنگ زمرد شفاف طبیعی که یکی از چهار سنگ قیمتی است و با رنگ سبز زیبایش بی شک مشهورترین عضو خانواده بریل است.زمرد معمولا دارای ناخالصی می باشد که برای تشخیص زمرد طبیعی از مصنوعی و دانستن  قیمت انگشتر زمرد زنانه بسیار مفید است.

خواص درمانی زمرد و یاقوت

در این قسمت به خواص درمانی زمرد و یاقوت می پردازیم و خواص هر سنگ را به طور جداگانه بررسی خواهیم کرد

خواص درمانی زمرد

زمرد سنگی بسیار پر انرژی و دارای خواص فراوانی است.

زمرد مظهر فراوانی و ثروت است.

  • از جمله خواص گفته شده برای این سنگ، افزایش قدرت جذب و ارتباط قوی تر است.
  • زمرد کمک میکند تا اعتماد به نفس فرد زیاد شده و راحت تر با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم.
  • برای محافظت در مقابل چشم بد(چشم زخم) توصیه می شود
  • همچنین زمرد با تقویت افکار و قدرت ذهن باعث میشود تاثیر گذاری بهتری در مهارت های ارتباطی داشته باشیم.
  • اگر زمرد را رو به روی سر قرار دهید برای بیماری پارکینسون (لرزش) مفید است.
  • استفاده از زمرد برای جلوگیری از بیماری صرع بسیار مفید است.
  • قرار دادن زمرد به روی قلب یا انداختن زمرد به گردن جهت تقویت قلب و بیماری های قلبی و بیماری های خونی مفید است.

خواص درمانی یاقوت کبود

سنگ یاقوت کبود با خواص بسیار عالی مورد استقبال همه افراد قرار می گیرد.

  • یاقوت کبود یکی از سنگ های مفید برای مدیتیشن و یوگا میباشد و باعث افزایش تمرکز می شود.
  • یاقوت کبود برای ايجاد خوشبختي، شادي، عشق ورزي، آرامش، شجاعت، محافظت در برابر امواج منفي بسیار مفید می باشد.
  • یاقوت کبود به نماد عقل، واقعیت و خرد معروف است و با انرژی های درونی خود صاحبش را از نظر ذهنی تقویت می کند.
  • یاقوت کبود باعث رفع مشکلاتی مثل بی خوابی و ناراحتی های درونی می شود.
  • یاقوت کبود باعث تقویت قلب ، گردش خون، مغز اعصاب، استخوان ها، عضلات، بينايي، بويايي، كليه ها، چشم ها، دستگاه گوارش می شود.

مشخصات سنگ یاقوت سرخ

سنگ یاقوت سرخ اصل پس از الماس و زمرد سومین سنگ قیمتی در جهان می‌باشد. معدن این سنگ قیمتی در ناحیه جگدلک واقع در سرک (سرک واژه‌ای پشتو به معنی جاده) میان کابل و جلال‌آباد قرار دارد. این نگین معمولاً درمیان سنگ مرمر سفید (چقماق) به شکل قرمز کم رنگ، قرمز، کبود و رنگ‌های دیگر پیدا می‌شود. ترکیبات شیمیایی آن از آلومین خالص است که ممکن است به مقدار کم با مواد دیگر از قبیل کروک و آهن آغشته شود. در لایه‌های آتشفشانی قدیمی هند و تبت یافت می‌شود و دارای اقسام مختلف می‌باشد که مرغوب ترین و قیمتی تر از همه نوع آتشی است. لازم به ذکر است بدانید که رنگ قرمز این نگین به علت وجود عنصر کروم می باشد و  در واقع فلز رنگساز آن از کروم است.

با سنگ زمرد آشنا شوید

از جمله انواع زمرد از نظر رنگ می‌توان به سنگ زمرد طلایی، سنگ زمرد سبز تیره، سنگ زمرد کبود، سنگ زمرد سفید، و همچنین سنگ زمرد قهوه ای اشاره داشت. هر یک از انواع این گوهر ارزشمند خواص و فواید مخصوص به خود را داشته و می‌توانند برای درمان بیماری‌های خاصی مورد استفاده قرار گیرند.

 از جمله فواید این سنگ می‌توان به بهبود گردش خون و همچنین درمان بیماری صرع اشاره داشت. تشخیص زمرد طبیعی از نمونه‌های تقلبی کاری نسبتاً مشکل بوده و باید به دست افراد ماهر و باتجربه در این زمینه انجام شود. از این رو اگر می‌خواهید از خواص و فواید این سنگ ارزشمند بهرمند شوید، بهتر است برای خریداری نمونه‌های اصلی و طبیعی به فروشگاه‌های مطمئن و قابل اطمینان مراجعه کنید. در ادامه به بررسی بیش‌تر این سنگ و ویژگی‌های این گوهر ارزشمند خواهیم پرداخت.

مشخصات سنگ زمرد و نحوه تشخیص سنگ زمرد اصل

سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی از جمله جذاب‌ترین عناصر تزئینی در زندگی انسان از گذشته‌های دور بوده‌اند. استفاده از این سنگ‌های ارزشمند و زیبا را می‌توان در بسیاری از تصاویر قدیمی نیز مشاهده کرد. امروزه نیز همچنان از این سنگ‌ها در ساخت انواع زیورالات و جواهرات تزئینی استفاده می‌شود و بسیاری از افراد علاقمند به استفاده از آن‌ها هستند.

زمرد یکی از سنگ‌های قیمتی بسیار محبوب و مشهور است که به رنگ سبز خود معروف است. در واقع واژه زمرد به معنای سبز بوده و از واژه‌ای یونانی تحت عنوان Smaragdos گرفته شده است. البته برخی از افراد نیز عقیده دارند که نام این سنگ از زبان فارسی نشات گرفته است. رنگ سبز زمرد آنچنان شهرت بالایی دارد که در گذشته به تمامی سنگ‌های سبزرنگ زمرد گفته می‌شد. سنگ زمرد اصل از پیشینه تاریخی قوی برخوردار بوده و حتی شواهد فروش آن در 4 هزار سال پیش از میلاد در بازارهای بابل نیز وجود دارد.

فواید و خواص سنگ زمرد چیست؟

زمرد خواص و فواید بسیار زیادی به همراه دارد. در واقع یکی از دلایل مهم محبوبیت بالای این سنگ خاصیت‌های بی‌شمار آن است. در گذشته‌های دور از این سنگ تنها برای بهره بردن از خواص آن استفاده می‌شد. این سنگ به دلیل رنگ سبز خود چاکرای چهارم (قلب) را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. در واقع سنگ زمرد خالص‌ترین نماینده الگوی انرژی چاکرای قلب است. از فواید این سنگ در چاکرادرمانی برای گشودن قلب به روی عشق، دلسوزی، بخشش، و اعتماد استفاده می‌شود.

 این سنگ می‌تواند صاحب خود را به زندگی ترغیب کرده و وی را به عمل کردن از روی قلب تشویق کند. همچنین زمرد به صاحب خود کمک می‌کند تا مرکزیت یافته و در خرد قلبی باقی مانده و دلشکستگی خود را درمان کند. این گوهر ارزشمند به شما این امکان را می‌دهد تا ذات مهربان و حمایتگر خود را بدون هیچگونه ترسی از اسیب‌پذیری به نمایش گذارید

در مورد سنگ زمرد و یاقوت چه توصیه های شده است؟

پاسخ :در مورد سنگ زمرد روایات زیادی نداریم:

احمد بن محمد بن نصر كه برخى از كارهاى حضرت موسى بن جعفر (عليه السّلام) را انجام مى‏داد، نقل كرده است كه روزى حضرت در حالى كه از كتابى مى‏خواند به من‏ فرمود- و من می ‏نوشتم-« انگشتر زمرّد در دست كردن مايه گشايش است كه هيچ سختى و دشوارى را بدنبال ندارد.پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: « انگشتر زمرد فقر را بر طرف مى‏كند.»در مورد یاقوت روایات بیشتری نقل شده است :حسين بن خالد از امام رضا (عليه السّلام) روايت كرده است كه امام صادق (عليه السّلام) فرمود:«انگشتر ياقوت در دست كنيد زيرا كه تنگدستى را از بين مى‏برد.»
پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: « هر كس انگشتر ياقوت زرد بدست كند فقير نشود.»