علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

فواید موهای زائد ناحیه تناسلی مردان

آیا اصلاح موهای زائد ناحیه اندام تناسلی کار درستی است یا خیر؟

بی شک، ناحیه تناسلی مهمترین بخش بدنتان در روابط جنسی محسوب می شود. هرکس عقیده ای دارد و ما هرگز قصد نداریم که بگوییم کدام روش از بین بردن موای زائد ناحیه تناسلی را انتخاب کنید یا این کار را انجام ندهید. آنچه که لازم است بدانید اینست که هیچ اتفاقی نمی افتد اگر موهای زائد این منطقه، بطور طبیعی سر جای خود باقی بمانند. از بین نبردن موهای زائد ناحیه تناسلی، مزایای بسیاری برای سلامتی دارد. بدن به گونه ای طراحی شده است که باید در ناحیه تناسلی مو وجود داشته باشد.

جهت دریافت راهنمای خرید دستگاه لیزر مو و خرید دستگاه هایفوتراپی با کارشناسان کارمانیاطب تماس بگیرید.

مضرات تراشیدن موهای زائد اندام تناسلی :

۱- مو به دلیلی در آنجا رشد کرده است :

ما تنها پستاندارانی هستیم که موهای بلند و خشنی در ناحیه تناسلی خود داریم. در واقع این موضوع بی دلیل نیست. موهای زائد ناحیه تناسلی در دوران بلوغ ظاهر می شوند و بطور بالقوه ای بیانگر این موضوع است که آمادگی انجام اعمال جنسی را دارید. این موهای زائد همچنین مانند یک محافظ در برابر اصطحکاک ناشی از مقاربت عمل میکند.

۲- موهای زائد ناحیه تناسلی می توانند شما را جذاب تر کنند :

موهای زائد تناسلی، فرومون های جنسی (مولکول‌ هایی که باعث جذب جنس مخالف می شوند) را فعال می کنند و بطور بالقوه ای جذابیت را افزایش داده و سبب باروری بیشتر می شوند.

۳- موهای زائد تناسلی برای تعریق مهم است :

دو نوع غدد تعریق وجود دارد: اکرین که عرق را بدون بو ترشح می کند و اپوکرین که در زیربغل و ناحیه تناسلی یافت می شود. غدد اپوکرین از فولیکول های موهای ناحیه تناسلی، بعنوان مسیری برای ترشح عرق که سرشار از پروتئین، لیپید و فرومون است، استفاده می کند.

۴- اصلاح و اپیلاسیون ناحیه تناسلی می تواند سبب سوزش شود :

رشد مجدد موهای زائد، رشد موهای زیر پوستی، خارش و سوزش و التهاب مواردی هستند که ۷۵% افراد آنها را پس از از بین بردن موهای زائد تناسلی تجربه میکنند.

۵- امکان بروز بیماری های مقاربتی :

بررسی ها نشان میدهد که از بین بردن موهای زائد تناسلی ممکن است با افزایش ابتلا به سوزاک، کلامیدیا و ویروس پاپیلومای انسانی در ارتباط باشد. از طرفی گفته میشود که از بین بردن موهای زائد تناسلی، بروز شپش تناسلی را کاهش میدهد.

۶- در خطر آسیب هستید :

طی گزارشات بعمل آمده از مراکز اورژانس، اغلب صدمات و آسیب های ناحیه تناسلی در نتیجه از بین بردن موهای زائد این ناحیه بوده است.

مزایای از بین بردن موهای زائد با استفاده از لیزر

لیزر موهای زائد،در سال های اخیر به محبوب ترین روش کاهش بلندمدت موهای زائد تبدیل شده است. لیزر یکی از ایمن‌ترین روش‌هاییست که افراد بسیار زیادی از آن برای از بین بردن موهای زائد و کاهش رشد موهای ناخواسته خود استفاده کرده و می‌کنند.

مزایای از بین بردن موهای زائد:

گاهی برای یک تمرین غیر منتظره ورزشی آماده میشید ، یا برای یک مهمونی عالی قراره چند ساعتی کنار دوستاتون باشید ، یکی از بزرگترین معضل های وقت گیر  اصلاح موهای زائد بدن هست! که خود زمان زیادی از روز مارو به خودش اختصاص می دهد. خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی دیگر جای نگرانی نیست! شما می توانید برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن خود از روش های جدید درمانی که بسیار راحت هستند استفاده کنید، اما این همه نیست. ما برای کمک به شما در لذت بردن از مزایای بی مویی و بدون استرس،  فایده  برتر درمان موهای زائد بدن با لیزر رو براتون می شماریم!

    1-کم شدن سرعت رشد مو.

    2-موثرتر از روش های دیگر می باشد.

    3-دیگر زخم شدن بدن با تیغ وجود ندارد.

    4-خداحافظی با موهای زیر پوستی.

    5- صرفه جویی در زمان!

آماده بشید که حذف موهای زائد بدن خودتون رو با کلینیک پوست ما در کرج تجربه کنید. با ما در تمام طول سال با بدنی صاف و بدون مو ملاقات کنید. مرکز پوست و مو، لیزر کارمانیاطب، یک مرکز درمانی حرفه ای است که در آن ما پیشرفته ترین فن آوری ها را با بکارمانیاطبترین استاندارد خدمات ارائه می دهیم. ما معتقدیم که زیبایی جهان مدرن باید برای همه قابل دسترسی باشد و در تلاش هستیم که در مرکز درمانی خود این اعتقاد را به واقعیت تبدیل کنیم.

چگونه موهای زائد دستگاه تناسلی زنان را از بین ببریم؟

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بانوان در بحث بهداشت فردی، از بین بردن موهای زائد است. اکثر خانم‌ها روش‌های زیادی را برای از بین بردن موهای زائد برای همیشه امتحان می‌کنند، اما نتیجه نهایی مورد رضایت بسیاری از آن‌ها نیست. به‌طور کلی روش‌های زیادی برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی وجود دارد که هر کدام ممکن است مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند. در ادامه مطلب قصد داریم انواع مختلف روش از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی را بررسی کنیم و ببینیم هر کدام چه مزایا و معایبی دارند. اما قبل از آن بهتر است بررسی کنیم که آیا از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی زنان برای همیشه از نظر پزشکی و سلامتی واجب است یا صرفا جنبه ظاهری دارد؟ می توانید با متخصص پوست و مو گفت گو نمایید .

دلیل از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی

اگر بخواهیم از جنبه پزشکی و سلامت به این موضوع نگاه کنیم، هیچ دلیل خاصی که افراد را مجبور به از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی کند وجود ندارد و در صورت از بین نبردن آن‌ها، اختلال یا مشکل خاصی برای بدن و سلامتی فرد به وجود نمی‌آید.

اما از آن‌جایی که داشتن موی زائد در ناحیه تناسلی ظاهر خوبی ندارد و همچنین تراکم آن‌ها در این ناحیه باعث عرق کردن و ایجاد بوی بد می‌شود، افراد ترجیح می‌دهند ناحیه تناسلی خود را همیشه تمیز و بدون مو نگه دارند. حتما تیتر بالا را زیاد دیده‌اید یا به گوشتان خورده است. افرادی که محصولات از بین بردن موهای زائد خود را تبلیغ می‌کنند، معمولا یک عبارت «برای همیشه» یا «دائمی» به انتهای شعار تبلیغاتی خود اضافه کرده و افراد زیادی را ترغیب به استفاده از محصولات خود می‌کنند. اما بهتر است بدانید تقریبا هیچ راه حلی به‌عنوان از بین بردن دائمی موهای زائد در منزل یا هر جای دیگری وجود ندارد.

به‌جز ریزش مو در اثر بعضی از بیماری‌ها و اختلالات ایجاد شده در بدن که ممکن است دائمی باشند، حتی قوی‌ترین لیزرهای از بین برنده موهای زائد نیز نمی‌توانند موهای ناحیه تناسلی را تا ابد از بین ببرند. بنابراین قبل از مطالعه روش‌های مختلف از بین بردن موهای زائد در ناحیه تناسلی، این ذهنیت را برای خود ایجاد کنید که با هیچ یک از آن‌ها قرار نیست موهای زائد ناحیه تناسلی شما برای همیشه از بین بروند و باید هر چند مدت یک بار مجددا آن‌ها را از اصلاح کنید.

ژیلت مو بر

اولین و رایج‌ترین راهکاری که افراد برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی خود استفاده می‌کنند، استفاده از ژیلت یا به ‌اصطلاح شیو کردن موهای زائد ناحیه تناسلی است. شما برای استفاده از این راهکار که آسان‌ترین روش برای از بین موهای زائد است، نیاز به یک ژیلت تمیز و یک کرم، ژل یا صابون برای لغزنده کردن سطح مورد نظر دارید.

از آن‌جایی که ناحیه تناسلی برای رشد باکتری‌ها محیط بسیار مناسبی است، باید دقت داشته باشید ژیلت مورد استفاده شما کاملا تمیز باشد تا در صورت بریدن پوست باکتری‌های مضر به درون بافت بدن وارد نشوند. پیشنهاد می‌شود همیشه یک ژیلت جداگانه برای شیو کردن موهای زائد ناحیه تناسلی داشته باشید.

  • برای شیو کردن موهای زائد ناحیه تناسلی خود، ابتدا ژیلت را ضد عفونی کنید.
  • موهای ناحیه تناسلی خود را با آب مرطوب کنید تا بریدن آن‌ها آسان‌تر باشد.
  • با استفاده از یک کرم، صابون یا ژل سطح مورد نظر را لغزنده کنید تا احتمال بریدن یا آسیب دیدن پوست کمتر شود.
  • پوست خود را محکم نگه دارید و به ‌آرامی ژیلت را در مسیر رشد موهای خود روی آن‌ها بکشید.
  • پس از هر مرتبه که ژیلت را روی پوست خود می‌کشید، آن را با آب بشویید.

استفاده از ژیلت برای از بین بردن موهای زائد تعدادی معایب با خود به همراه دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت هستند از:

  • احتمال بریدن پوست
  • احتمال ایجاد خراش‌های پوستی
  • ایجاد حساسیت پوستی با استفاده از ژیلت‌های کهنه و کند یا کثیف
  • ایجاد جوش‌های التهابی در ناحیه تناسلی در صورت نگهداری ژیلت در محیط حمام

کرم مو بر

دومین روش رایج که دقیقا کار ژیلت را انجام می‌دهد، استفاده از کرم مو بر است. برای از بین بردن موهای ناحیه تناسلی با استفاده از کرم مو بر، مقداری از کرم را روی ناحیه تناسلی بمالید و اندکی صبر کنید. سپس با استفاده از کاردک مخصوص، کرم را از روی پوست خود بردارید و خواهید دید که موهای زائد بریده شده همراه با کرم از پوست جدا می‌شوند. استفاده از کرم مو بر برای از بین بردن موهای قسمت پشت و باسن که دیدن آن برای استفاده از ژیلت سخت است، راهکار مناسبی است.

موچین و بند انداختن

موچین و بند انداختن از راهکارهایی هستند که استفاده از آن‌ها برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی مشکلی ندارد اما افراد زیادی از آن‌ها استفاده نمی‌کنند. بند انداختن که معمولا برای اصلاح صورت بانوان به کار می‌رود، کاربرد زیادی برای از بین بردن موهای رایج ناحیه تناسلی ندارد و درد آن تقریبا با وکس برابری می‌کند. استفاده از موچین نیز برای از بین بردن موهای زائد این ناحیه آن‌چنان رایج نیست، چراکه زمان زیادی می‌برد و همچنین درد زیادی دارد. معمولا افراد از وکس به‌عنوان جایگزین این دو روش استفاده می‌کنند که در بخش بعد آن را توضیح می‌دهیم.

چهارمین روش از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی نی نی سایت، استفاده از وکس یا موم است که می‌توانید آن را از داروخانه‌های محلی تهیه کنید. وکس ماده‌ای چسبنده است که به‌طور گسترده‌ای برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی از ریشه استفاده می‌شود. دقت داشته باشید که این روش بر خلاف استفاده از ژیلت، موهای زائد را از ریشه جدا می‌کند و بنابراین مدت زمان بیشتری زمان می‌برد تا موها مجددا رشد کنند.

این روش علی رغم دردناک بودنش، برای راحت ماندن از موهای ناحیه تناسلی برای مدت زمان حداقل ۱ ماه بسیار کاربردی است. برای از بین بردن موهای ناحیه تناسلی با وکس که معمولا با نام اپیلاسیون شناخته می‌شود، می‌توانید به آرایشگاه‌ها یا مراکز اپیلاسیون مراجعه کنید. البته در صورتی که خودتان با انجام این کار آشنایی داشته باشید، می‌توانید در منزل این کار را انجام دهید و نیازی به مراجعه به آرایشگاه یا مراکز اپیلاسیون نیست.

به مراحل استفاده از وکس برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی دقت کنید:

  • ابتدا وکس را روی حرارت قرار دهید تا از حالت جامد خارج شده و مقداری شل شود.
  • قبل از هر چیز باید اطمینان حاصل کنید که موهای ناحیه تناسلی شما به اندازه کافی رشد کرده‌اند. یعنی موهای شما برای استفاده از وکس باید حداقل ۴ تا ۵ میلی‌متر رشد کرده باشند تا هنگام از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی با وکس، درد کمتری را احساس کنید.
  • پوست ناحیه تناسلی خود را کاملا تمیز کنید تا عاری از چربی یا باکتری باشد.
  • در مرحله چهارم زمانی که وکس به دمای مناسب رسید، آن را در جهت رویش موهای بدن روی ناحیه تناسلی خود بمالید و بلافاصله پد مخصوص، کاغذ را یا پارچه‌ای را روی آن قرار دهید.
  • چند دقیقه صبر کنید تا خشک شود، سپس انتهای پد را بگیرید و سریعا آن را از روی پوست بکشید. دقت داشته باشید که در این مرحله باید پد را خلاف جهت موهای ناحیه تناسلی بکشید.
  • زمانی که موهای زائد تمام قسمت‌های ناحیه تناسلی خود را با وکس از بین بردید، کمی روغن بچه روی ناحیه تناسلی خود بریزید و ماساژ دهید تا وکس های باقی مانده روی پوست برداشته شوند و همچنین پوستتان کمی رطوبت به خود جذب کند.

به تعدادی از موارد هشدار استفاده از وکس برای از بین بردن موهای تناسلی دقت کنید:

  • در صورت مراجعه به مراکز اپیلاسیون یا آرایشگاه‌ها برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی با استفاده از وکس، حتما اطمینان حاصل کنید که وسایل مورد نظر را قبل از استفاده ضد عفونی کنند.
  • در صورت ایجاد بریدگی و خراش روی پوست در اثر استفاده از وکس، راه انتقال بیماری‌هایی مانند ایدز بسیار آسان می‌شود. بنابراین سعی کنید به مراکز مورد اطمینان برای این کار مراجعه کنید.
  • در صورت آلوده بودن وسایلی که برای اپیلاسیون ناحیه تناسلی شما استفاده می‌شود، ممکن است مبتلا به زگیل تناسلی شوید.

لیزر موهای زائد

پنجمین و نتیجه‌بخش‌ترین روش از بین بردن موهای ناحیه تناسلی برای مدت بسیاری طولانی، استفاده از دستگاه‌های لیزر مختلف است که معمولا توسط دکتر لیزر موهای زائد کل بدن انجام می‌شود. در استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد، یک دکتر لیزر موهای زائد یا متخصص پوست از یک دستگاه لیزر روی پوست برهنه شما استفاده می‌کند و اشعه‌های متراکمی را به درون پوست، روی فولیکول‌های مو ارسال می‌کند. گرمای ناشی از اشعه لیزر باعث ضعیف شدن یا از بین رفتن فولیکول‌های موهای ناحیه تناسلی می‌شود و از رشد مجدد موها جلوگیری می‌کند. در این روش شما باید دفعات متعددی ناحیه تناسلی خود را لیزر کنید تا فولیکول‌های موهای زائد ناحیه تناسلی کاملا ضعیف شوند یا از بین بروند.

تعدادی از موارد هشدار لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی عبارت هستند از:

  • ممکن است بلافاصله پس از انجام لیزر، ناحیه تناسلی دچار سوختی شود که در این صورت باید از کرم سوختگی موضعی استفاده کنید.
  • در صورت استفاده از دستگاه‌های لیزر با طول موج زیاد، ممکن است به بافت‌های داخلی مانند رحم یا تخمدان‌ها آسیب برسد.
  • التهاب و قرمزی پوست که جزو عوارض کوتاه مدت هستند و چند دقیقه تا چند ساعت پس از انجام لیزر از بین می‌روند.
  • پوسته پوسته شدن یا خشک شدن پوست که پس از مدتی از بین می‌روند.
  • در صورت نگاه کردن به اشعه لیزر ممکن است چشم شما آسیب ببیند، بنابراین در اکثر مراکز لیزر قبل از شروع فرآیند لیزر به افراد عینک‌های مخصوص داده می‌شود.

الکترولیز

یکی دیگر از روش‌های از بین بردن موهای زائد، الکترولیز است که کاربردی تقریبا مانند لیزر دارد. در این روش با استفاده از سوزن‌های کوچکی، جریان‌های الکتریکی را به فولیکول‌های موی درون پوست ارسال می‌کنند و در نتیجه باعث تضعیف یا نابودی آن‌ها می‌شوند. البته این روش به اندازه روش‌های بالا و به‌ویژه لیزر محبوبیت ندارد و قیمت بالای آن دلیل اصلی این امر است. علاوه بر این، روش الکترولیز معمولا برای از بین بردن موهای نواحی کوچک مانند موهای گوش، ابرو و بینی مفید است و معمولا برای مساحت زیادی از پوست استفاده نمی‌شود.

بهترین روش اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلی مردان

روش‌های رایج برای اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلی در مردان، تفاوت چندانی با روش‌های ذکر شده برای بانوان ندارد و آقایان نیز معمولا از روش‌هایی مانند ژیلت و لیزر برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده می‌کنند. اما بهترین روش اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلی مردان میان بانوان کاربرد رایجی ندارد، ماشین ریش تراش است که استفاده زیادی برای از بین بردن موهای زائد در مردان، به‌ویژه از بین بردن موهای ناحیه تناسلی دارد.ماشین اصلاح‌های بدن بهترین روش اصلاح موهای زائد مردان هستند و معمولا یک سر گرد به همراه تیغه‌های یک بار مصرف با نوارهای روغن کاری ضد لغزش برای محافظت از پوست فرد در برابر آسیب تیغه‌ها دارند.

استفاده از ماشین اصلاح که بهترین روش اصلاح موهای زائد در مردان به شمار می‌رود، انتخاب بسیاری از آقایان برای از بین بردن موهای زائد تناسلی بوده و بدون درد است. البته دقت داشته باشید از آن جایی که آقایان به اندازه خانم‌ها برای همیشه تمیز و بدون مو بودن وسواس به خرج نمی‌دهند، معمولا کمتر طرفدار روش‌هایی هستند که مو را از ریشه جدا می‌کنند هستند و عمدتا روش‌هایی را مانند ژیلت و ماشین اصلاح  انتخاب می‌کنند.

منبع مقاله:

https://www.karmaniateb.ir/