علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

ضد لک و روشن کننده پوست چیست؟

محصولات ضد لک و روشن کننده پوست یک درمان فشرده با ترکیبات فعال برای مبارزه با مشکلات لکه های روی پوست است. این محصولات می توانند به صورت روزانه یا به عنوان یک درمان استفاده شوند. لک های قهوه ای رنگی که عمدتاً روی صورت، خط گردن و دست ها وجود دارد را از بین می برد و از آن جلوگیری می کند.

هدف کلی این مراقبت های حفاظتی و اصلاحی یکسان کردن رنگ پوست است. همچنین از ایجاد لکه های جدید جلوگیری می کند. اگر به دنبال به بهترین محصولات درمان ضد لک و روشن کننده پوست خود هستید و می خواهید رنگ اولیه خود را در مناطقی که تیره تر از سایرین شده اند به دست آورید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سرم ضد لک و روشن کننده چیست؟

سرم ضد لک و روشن کننده پوست یک محصول مراقبت ویژه از صورت است، اما جایگزینی برای مرطوب کننده نیست. نقش های مربوطه آنها متفاوت است، بنابراین نمی توانند جایگزین یکدیگر شوند. این دو محصول مکمل برای به دست آوردن پوستی انعطاف پذیر، درخشان و بدون لک با هم همکاری می کنند.

سرم ضد لک و روشن کننده پوست یک مراقبت هدفمند است، آب کمتری نسبت به کرم دارد و مواد فعال آن غلیظ تر است. این به طور خاص برای درمان لکه های هایپرپیگمانتاسیون طراحی شده است. در رویکرد درمانی، علت مهم نیست. نقص های رنگدانه نیاز به لوازم آرایشی بهداشتی متناسب با نوع پوست دارند، علیرغم منشا آنها: آکنه، ماسک بارداری، یائسگی، پیری سلولی، اسکار و غیره.

فرمول سرم ها برای مبارزه با این عیوب در همه موارد به دلیل تولید بیش از حد ملانین طراحی شده است. بافت سیال آنها به سرعت نفوذ می کند. بنابراین به سرعت توسط بافت پوست جذب می شود تا کاربرد آنها در یک پروتکل جهانی تسهیل شود.

بنابراین،سرم ضد لک و روشن کننده پوست یک متحد واقعی مراقبت روزانه است. همچنین مکمل کرم شب است که وظیفه بازسازی عمیق پوست را بر عهده دارد.

بررسی کارایی محصولات ضد لک و روشن کننده پوست

این امکان وجود دارد که یک سرم به تنهایی بتواند لکه ها را کاهش دهد. با این حال، برای افزایش اثربخشی و به دست آوردن چهره ای یکدست، اکیداً توصیه می شود که آن را در یک روتین زیبایی روزانه ادغام کنید.

در عین حال، لایه برداری ملایم به از بین بردن پوست مرده کمک می کند. یک یا دو بار در هفته، لایه برداری باعث تجدید سلول برای داشتن پوستی درخشان می شود.

قبل از کرم درمانی باید از یک سرم استفاده شود. سرم صورت و کرم مکمل هم هستند. حتی پوست های مختلط تا چرب به یک محصول برای مرطوب کردن، سفت کردن منافذ و مات کردن پوست نیاز دارند. اگر قرار است در معرض نور خورشید قرار بگیرید، فراموش نکنید که از یک ضد آفتاب با SPF 50 استفاده کنید.

برای از بین بردن موثر لکه ها، مصرف خوراکی مکمل غذایی نیز توصیه می شود. ترکیبات فعال آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی در این نوع فرمول کمک می کند.

کمبود ویتامین D در پوست های سیاه، تیره و مختلط شایع است. بنابراین، این اقدامات ترکیبی تاثیر ضد لک و روشن کنندهه بر روی اپیدرم را بهینه می کند تا به طور طبیعی درخشندگی پوست را آشکار کند.

لطفا توجه داشته باشید: لکه‌های قهوه‌ای اغلب روی صورت دیده می‌شوند، اما می‌توانند در سراسر بدن ظاهر شوند. بنابراین می توان از محصولات ضد لک و روشن کننده پوست برای درمان این نواحی تیره تر، علاوه بر لوسیون بدن استفاده کرد.

اثرات محصولات ضد لک و روشن کننده بر روی پوست چیست؟

اثرات ضد لک و روشن کننده تنها در صورت استفاده روزانه قابل مشاهده است.

این محصولات به طور موثر بی نظمی های قابل مشاهده را کاهش می دهد تا درخشندگی طبیعی پوست را آشکار کند. به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، استفاده از این درمان هدفمند ایجاد لکه های رنگدانه ای را که ممکن است ظاهر شوند متوقف می کند.

نکته: اگر می خواهید از یک سرم یا محصول مراقبت از پوست برای مشکلات پوستی دیگر (ضد پیری، لک، لک های آکنه و غیره) استفاده کنید، همپوشانی همیشه مناسب نیست، به خصوص بین محصولات برندهای مختلف. گاهی اوقات باعث واکنش های اپیدرمی می شود: قرمزی، لکه های خشک و غیره. برای استفاده متوالی از دو سرم خود بدون خطر، از داروساز یا متخصص در زمینه لوازم آرایشی مورد استفاده بپرسید.

دیدن نتایج چقدر طول می کشد؟

برای اهداف درمانی، اثرات درمان پس از چند هفته قابل مشاهده است. لکه ها به تدریج محو می شوند. این دوره، که بسته به مورد ممکن است طولانی تر یا کوتاه تر باشد، به طور کلی با تجدید سلولی اپیدرم مطابقت دارد. برای پوست های تیره تر، این زمان بازسازی به طور طبیعی بسیار بیشتر از پوست های روشن است.

بسته به شرایط، اثرات محصولات ضد لک و روشن کننده پوست کم و بیش سریع است. با این حال، استفاده روزانه، صبح و عصر، توصیه می شود.

با پیشرفت برنامه ها، برخی از افراد پس از 4 ماه تغییرات واضحی را مشاهده می کنند. برای دیگران، ممکن است صبر بیشتری لازم باشد. اما با پشتکار و ثبات می توان به نتایج چشمگیر دست یافت.

آیا ضد لک و روشن کننده ها از بروز لکه ها جلوگیری می کند؟

اجزای یک ضد لک و روشن کننده توانایی جلوگیری از ظهور لکه های رنگدانه دار را دارند. با این حال، ترکیب آنها با اقدامات پیشگیرانه ضروری است. برای مبارزه با این پدیده، لازم است انواع لکه های موجود بر اساس منشاء آنها شناسایی شود:

  • در معرض نور خورشید قرار گرفتن (اشعه UV)
  • علائم افزایش سن (لکه های پیری)
  • منشا هورمونی: بارداری (ملاسما)، یائسگی، اختلال …
  • التهاب: لکه های آکنه، زخم، بریدگی، جراحی…
  • واکنش پوست در معرض نور خورشید به دلیل عوامل حساس کننده نور (دارو، عطر، ویتامین A و غیره)

با توجه به منشا لک می توان علاوه بر استفاده از محصولات ضد لک و روشن کننده، یک اقدام پیشگیرانه نیز در نظر گرفت.

در صورت بریدگی های مکرر در حین رفع موهای زائد به عنوان مثال با تیغ باید از روش دیگری مانند لیزر استفاده کرد. اگر لک‌ها ناشی از آکنه هستند، این مشکل باید با محصولات مراقبت از پوست مناسب برای پوست‌های مستعد آکنه درمان شود.

در نهایت، اگر توصیه های متخصصان پوست در مورد هایپرپیگمانتاسیون رعایت نشود، یک محصول در جلوگیری از ظهور لکه ها بی اثر خواهد بود:

  • در معرض نور خورشید قرار نگیرید و یا از خود محافظت کنید (کرم ضد آفتاب، کلاه، عینک)
  • اجتناب از عواملی که پیری زودرس پوست را تسریع می کنند (استرس، آلودگی، تنباکو، الکل، رژیم غذایی نامناسب و غیره)
  • به اندازه کافی هیدراته بمانید (1.5 تا 2 لیتر در روز)
  • محصولات سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین C و ویتامین E مصرف کنید.

هدف از این اقدامات احتیاطی اولیه، پرهیز یا برجسته نکردن لکه ها است.

چگونه ضد لک و روشن کننده پوست مناسب را انتخاب کنیم؟

انتخاب  ضد لک و روشن کننده پوست  بر اساس چندین معیار است. اول از همه، توصیه می شود که مواد طبیعی و همچنین مواد فعال را برای این مشکل انتخاب کنید. سپس، برخی از محصولات فراتر از هیپرپیگمانتاسیون، بیشتر با ویژگی های پوست شما سازگار می شوند.

برای انتخاب ضد لک و روشن کننده پوست مناسب باید به موارد زیر توجه کنید:

1- نوع پوست:

اگر پوست شما چرب است، بهتر است از محصولاتی با قابلیت جذب سریع و کم ترکیب استفاده کنید. اگر پوست شما خشک است، بهتر است از محصولات با رطوبت رسانی بالا و حاوی روغن های طبیعی استفاده کنید.

2- مواد موثر:

برخی از مواد موثر در ضد لک و روشن کننده پوست عبارتند از: ویتامین C، هیدروکینون، آربوتین، کرم آلفا هیدروکسی اسید و سالیسیلیک اسید. بهتر است محصولاتی با مواد موثر طبیعی و گیاهی انتخاب کنید.

3- سطح لک:

برای لک های سطحی محصولات روشن کننده خفیف مانند کرم های حاوی ویتامین C کافی است، اما برای لک های عمیق تر بهتر است از محصولات قدرتمندتری مانند هیدروکینون استفاده کنید.

4- حساسیت پوست:

اگر پوست شما حساس است، بهتر است از محصولات طبیعی و بدون عطر استفاده کنید و قبل از استفاده از هر محصول جدید، تست حساسیت انجام دهید.

5- محافظت از پوست:

برای جلوگیری از تشدید لک ها، بهتر است از محافظت در برابر آفتاب استفاده کنید و از استفاده محصولات حاوی50 SPF در طول روز اجتناب نکنید.

خلاصه کلام

محصولات ضد لک و روشن کننده پوست شامل کرم ها، سرم ها، لوسیون ها و ماسک هایی هستند که به کمک مواد موثر طبیعی و شیمیایی، لک های پوست را کاهش می دهند و پوست را روشن تر می کنند. این محصولات برای پوست هایی که به لک و تیرگی دچار هستند فارغ از هر دلیل مناسب هستند. برای انتخاب محصول مناسب خود بهتر است ابتدا نوع پوست و منشا لک مشخص شود.

شما می توانید تمامی محصولات ضد لک و روشن کننده پوست را به صورت آنلاین خریداری کنید:

امیدواریم از مطالعه این مقاله بهره برده باشید. اگر برای اجرای اصول و راههای  مراقبت از پوست به کمک نیاز دارید،به فروشگاه اینترنتی آیریک تجهیز ورود کنید irictajhiz.com  و برای انتخاب بهترین محصولات با کارشناسان آیریک تجهیز در تماس باشید.

آیریک تجهیز

شرکت آیریک تجهیز در سال 1390 در زمینه فروش و توزیع تجهیزات پزشکی و محصولات آرایشی بهداشتی تاسیس گردید. این شرکت با هدف ارائه محصولات با کيفيت ، به روز و با اصالت از برندهای معتبر جهانی مشغول به فعاليت است. هم اکنون فروشگاه اینترنتی آیریک تجهیز در مسیر ادامه اين رسالت و سابقه مفید ، به دنبال ارائه محصولات با کيفيت و اورجينال از برندهای معتبر خارجی و ايرانی در محيط آنلاين است.