علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

شروع برنامه نویسی چه فایده ای دارد؟

۲۱ مورد از اهمیت، مزایا و فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان :

در ادامه 21 مورد از اهمیت و مزایا برنامه نویسی برای کودکان را نام برده ایم و به خوبی شرح داده ایم قبل از آنکه برنامه نویسی و آموزش اندروید در اصفهان را شروع کنید بهتر از فواید برنامه نویسی برای کودکان را بدانید.

۱ – مهارت حل مسئله

وقتی یک کودک یا نوجوان اقدام به نوشتن برنامه ای می کند. راه حل های مختلفی برای نوشتن کد آن برنامه، در پیش رویش وجود دارد. توسط معلم این راه حل ها به او نمایش داده می شود. او می آموزد راه حل های مختلفی برای حل یک مسئله وجود دارد و باید به دنبال بهترین راه حل باشد. مهارت حل مسئله جزو مهمترین فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان است.

۲ – انعطاف پذیری

زمانی که برای حل مسئله به دنبال راه حل های مختلفی رفت. آن زمان یاد می گیرد که در صورت برخورد با مشکلات چطور از خود انعطاف نشان دهد و آسان ترین راه را انتخاب نکند. یکی از مهمترین فواید  همین حل مساله می باشد. که نه تنها در برنامه نویسی بلکه در دیگر مراحل زندگی به کمک کودک می آید.

۳ – تقویت اعتماد به نفس

زمانی که کودک یا نوجوان موفق به نوشتن برنامه ای هرچند ساده و پیش پا افتاده شوند. اگر برنامه به درستی کار کند، او به خود می بالد و اعتماد به نفسش افزوده می شود. آن زمان آماده برای حل مسایل پیچیده تر می شود. تقویت اعتماد به نفس هم جزو مهمترین فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان است.

۴ – استقامت در برابر حل چالش و پایداری

در روند حل مسائل، نوجوانان  با چالش های مختلفی رو به رو می شوند. گاهی مجبور می شوند یک مسئله سخت را به چند مسئله کوچک تبدیل کنند. چرا که حل چند مسئله کوچک، آسان تر از حل یک مسئله بزرگ است.

۵ – رشد استعداد و خلاقیت

یکی از فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان این است که سبب افزایش خلاقیت می شود. نوجوانان برای حل مسئله از روش های مختلف استفاده می کنند که نشان دهنده افزایش خلاقیت آنها است. این مداومت بر یافتن بهترین راه حل، خلاقیت را شکوفا می کند.

۶ – مهمترین مهارت قرن حاضر

در دهه های گذشته تاکید فراوانی بر آموزش زبان انگلیسی و کامپیوتر وجود داشت. اما اکنون دانشمند مطرح دانشگاه ام آی تی آقای مایکل رسنیک اعتقاد دارد در قرن ۲۱ هر بچه ای که اصول برنامه نویسی را بلد نباشد، بی سواد محسوب می شود.

۷ – کسب درآمد با برنامه نویسی

در عصر امروز همه چیز به سمت الکترونیکی شدن می رود. این امر سبب افزایش موقعیت های شغلی برای برنامه نویسان شده است این از مهمترین فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان است. نوجوانانی که به یادگیری برنامه نویسی می پردازند. از همان سنین جوانی می توانند موقعیت های شغلی فراوانی را برای خود دست و پا کنند. تجربه در میزان درآمد برنامه نویسان امر مهمی است. شروع برنامه نویسی از سن پایین خیلی کمک حال نوجوانان در آینده است.

۸ – سرگرمی لذت بخش

نوشتن کد های برنامه نویسی بسیار لذت بخش هست. حتی اگر کد برنامه نویسی ساده ای باشد. به خصوص که برنامه نویس چند بار در نوشتن کد های برنامه نویسی شکست بخورد و کدش کار نکند. زمانی که موفق به نوشتن صحیح آنها شود، بسیار حس خوبی پیدا می کند. یکی از جالبترین فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان، سرگرمی و لذت بخش بودن آن است.

۹ – تقویت منطق ریاضی

مزایای برنامه نویسی محدود به شغل آینده یا جذابیت کد نویسی نمی شود. بلکه سبب افزایش مهارت های علمی از جمله ریاضی خواهد شد این اصلی ترین فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان است. نوجوانان برای حل برخی از مسائل باید از ریاضیات استفاده کنند و همان منطق ریاضی را تبدیل به کد نمایند.

۱۰ – تقویت زبان انگلیسی

نوجوانان برای حل مسائل باید به زبان انگلیسی برنامه نویسی کنند. از واژه های تخصصی بیشتر استفاده کنند. با گذر زمان با جمله بندی ها و نگارش ها آشنا می شوند. برای حل برخی از مشکلات برنامه نویسی مجبور به سرچ در گوگل هستند. معمولا سرچ فارسی برای حل مسائل برنامه نویسی چندان کاربردی ندارد. نوجونان برای یافتن جواب سوال خود، مجبور به سرچ انگلیسی در گوگل می شوند. همه این ها سبب می شود ناخودآگاه زبانشان تقویت شود.

۱۱ – آشنایی با الگوریتم ها

ما برای حل تمامی مسائل، هر چند کوچک نیاز به الگوریتم داریم. حتی برای برنامه های کوچک در ذهنمان، الگوریتمش را می نویسیم. فقط بر روی کاغذ نمی آموریم. هنگام برخورد با مسائل پیچیده باید الگوریتم خوبی داشته باشیم تا آن را حل کنیم. الگوریتم ها در  آموزش داده می شوند.

۱۲ – آشنایی با کامپیوتر

از مهمترین فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان آشنایی با کامپیوتر است. نوجوان به واسطه کار با کامپیوتر و برخورد با مسائل فنی آن، کم کم می آموزد چطور مشکلات کامپیوترش را برطرف کند. گذر زمان سبب افزایش دانش کامپیوتری او می شود.

۱۳ – پشتکار

برنامه نویسان ممکن است ساعت ها برای نوشتن کد یک برنامه وقت بگذارند. بعد از کلی بررسی متوجه شوند که یک خطای ساده مانع از اجرای برنامه آنها شده است. برنامه نویسان باید در برابر مشکلات صبوری کنند. با پشتکار و بررسی مجدد برنامه، آن مشکل را شناسایی و حل کنند. گاهی ممکن است چندین روز برای حل یک مشکل خیلی کوچک وقت بگذارند تا برطرفش کنند. به جرات می توان گفت پشتکار یکی از بارزترین فواید برنامه نویسی برای برنامه نویسان حرفه ای است.

۱۴ – قدرت تصمیم گیری

گاهی برای حل مسئله باید یکی از مسیر های حل را انتخاب کنیم. جلو می رویم و می بینیم که مسیر انتخابی برای حل مسئله اشتباه است. حال باید باید همه را پاک کنیم و از مسیر دیگری برویم. برای جلوگیری از این مشکلات، باید همان ابتدا قبل از انتخاب مسیر، خوب روی مسئله فکر کنیم. تا بهترین تصمیم رو بگیریم و با مشکلات اینچنینی رو به رو نشویم.

۱۵ – تحلیل مسائل

نوجوان قبل از شروع برنامه نویسی باید به روش های حل مسئله فکر کند و از فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان اطلاع داشته باشند. با بررسی و تحلیل مسائل باید مشکلات را پیش بینی کند. سپس بهترین راه حل را انتخاب کند. با گذر زمان قدرت تحلیل او افزایش می یابد. ماشالله به این همه فواید برنامه نویسی برای کودکان و جوانان، قدرت تحلیل مسائل نه تنها در برنامه نویسی بلکه در زندگی روزمره هم بسیار کاربردی است.

۱۶ – درک بهتر دنیای امروز

از جمله فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان این است که سازنده نرم افزار باشند نه که فقط مصرف کننده آن باشند. دنیای امروز، دنیای تکنولوژی است. درک بهتر تکنولوژی سبب می شود بهتر از آنها استفاده کنیم. بسیاری از افراد شناختی از نحوه ایجاد برنامه ها یا نحوه ارتباطتشان با یکدیگر ندارند. حتی نحوه ساخت گوشی های هوشمند، لپتاب، کامپیوتر ها و غیره  را نمی دانند. شناخت این مسائل گامی به جلو برای استفاده بهتر از آنها است.

۱۷ – کار گروهی

در دنیای برنامه نویسی برای انجام پروژه ها، نیاز است افراد در کنار هم به کار بپردازند. هر یک قسمتی از کد برنامه را بنویسند. سپس در اختیار هم قرار دهند. مهارت های تیمی و کار گروهی در برنامه نویسی تقویت می شود.

۱۸ – مزیت های رقابتی

فرزند شما مهارتی را کسب می کند که بسیاری از هم سن و سالان او از این مهارت محروم هستند. در آینده به او مزیت رقابتی ویژه ای در دانشگاه، نزد مدیر، حتی خدمت سربازی می دهد.

۱۹ – افزایش عادات خوب

تمامی مواردی که در بالا ذکر شد از کارهای خوبی هستند که برنامه نویسان مدام آنها را تکرار می کنند. با مداومت بر برنامه نویسی، عادات خوبی در کودکان و نوجوانان شکل می گیرد.

۲۰ – اثرات مثبت در بلند مدت

اثرات برنامه نویسی محدود به زمان حال نیست. جدای از عادات خوبی که در فرزندانمان ایجاد می کند، در آینده نیز چه از نظر شغلی، شخصیتی و حتی اجتماعی به کمک آنها می آید.

۲۱ – برنامه نویسی ارتباطات را بهبود می بخشد

یکی دیگر از فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان ارتباطات است. ارتباطات یک مهارت کاملاً اساسی در طول مدرسه ، کار و زندگی است. افرادی که به وضوح می توانند ایده های پیچیده را به زبان ساده بیان کنند. می توانند در صنایع مختلف و زندگی موفقیت بیشتری داشته باشند.

از نگاه سایت idtech

در ادامه قصد داریم مقاله ای از سایت idtech برای شما بیاوریم. تا از نگاه آنها، دلایلی که کودکان باید برنامه نویسی را شروع کنند و به موفقیت برسند را مشاهده کنید، این مقاله به زبان انگلیسی است. با پیشرفت تکنولوژی زندگی ها به سمت الکترونیکی شدن رفته است همین امر سبب افزایش فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان و مزایای برنامه نویسی شده است. فرزندان ما دسترسی به انواع و اقسام اطلاعات در دنیای امروز را دارند. نمی توان جلوی این دسترسی را گرفت ولی می توان تا حد زیادی این دسترسی را کنترل کرد.

با توجه به اینکه فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان بسیار زیاد است  در کشور های پیشرفته بیشتر گسترش یافته است. ما نیز باید این فاصله را در کشورمان پر کنیم. فرزندان ما زمان زیادی را به بازی های کامپیوتری می پردازند اما فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان اطلاعی ندارند. یا در شبکه های مجازی وقت خود را می گذرانند.

اگر ما بتوانیم استفاده از  این فضا را به صورت کنترل شده و هدفمند در آوریم. نه تنها آسیب به حداقل می رسد بلکه فواید بسیاری برای فرزندمان دارد. یکی از راه های کنترل حضور فرزندانمان در عرصه تکنولوژی، آموزش برنامه نویسی نوجوانان است. تا به صورت حرفه ای به برنامه نویسی بپردازند. با دنیا ارتباط برقرار کنند و علم روز را یاد بگیرند. نوجوانی که از گام اول برنامه نویسی یعنی دوره مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی سر بلند بیرون بیایند. به جرات می توان گفت آمادگی لازم برای پیشرفت در این مسیر را دارند.

هدف از یادگیری برنامه نویسی چیست ؟

پیشرفت های شتابان فن آوری مشخصه قرن بیست و یکم است. به هر کجا که نگاه کنیم، هر چیزی که استفاده می کنیم ربطی به تکنولوژی دارد. از ساعت زنگ دار روی تلفن های ما که صبح ها ما را از خواب بیدار می کند، دستگاه قهوه ساز که با فشار دادن یک دکمه برای ما قهوه درست می کند تا تلفن های هوشمند و اینترنت که زندگی ما را آسان می کند، همه آن ها از فناوری استفاده می کنند همه اینها جز فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان به شمار می اید.

پشت بیشتر هر چیزی که در اینترنت می‌بینیم – هر کلمه، تصویر، نمودار، طرح‌بندی و غیره- کسی وجود دارد که آن را طوری برنامه‌ریزی کرده است که برای ما اینطور به نظر برسد. پس هدف از یادگیری برنامه نویسی چیست ؟ در اینجا لیستی از برخی از دلایل فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان وجود دارد.

۱. شغل شما را تضمین می کند

ما در عصر فناوری زندگی می‌کنیم و رشد فناوری به هیچ وجه متوقف نمی‌شود. از فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان از آنجایی که استفاده از دستگاه های تکنولوژیکی هر سال در حال افزایش است، همیشه تقاضای زیادی برای برنامه نویسان وجود خواهد داشت. اداره آمار کار اعلام کرد که در این دهه، مشاغل برنامه نویسی کامپیوتر بیشتر برای کسانی که خارج از ایالات متحده هستند در دسترس خواهد بود. این به دلیل این واقعیت است که شرکت ها در نظر دارند افراد را در سراسر جهان استخدام کنند زیرا دستمزدهای کمتری به آنها پرداخت می کنند.

با این حال، مشاغلی مانند توسعه نرم افزار، توسعه وب، تحلیلگران سیستم های کامپیوتری و سایر مشاغل، چشم انداز شغلی خوبی را برای ۱۰ سال آینده نشان می دهند. رشد تخمینی آنها از ۹٪ و تا ۲۱٪ برای مشاغل توسعه نرم افزار است. باتوجه به این شرایطی که گفته شد به فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می رسیم.

۲. بدون نیاز به مدرک چهار ساله

در حالی که یکی از راه‌های برنامه‌نویس شدن، کسب مدرک علوم کامپیوتر است، اما همچنان می‌توانید بدون مدرک به یک برنامه‌نویس تبدیل شوید. بسیاری از مشاغل برنامه نویسی به دانش کامپیوتر یا مدرک IT نیاز ندارند. آنها به توانایی های کدنویسی شما علاقه مند هستند. این بدان معنی است که حتی اگر یک مدرک مفید باشد و چندین در را به روی شما باز کند، ضروری نیست.

با این حال، گزینه های دیگری به جز مدرک وجود دارد که به طور بالقوه می تواند به شما کمک کند شغلی پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر بخواهید یک دیپلم توسعه نرم افزار یا امنیت سایبری دریافت کنید، مطمئناً از نظر مدیر استخدام خوب به نظر می رسد. در مورد گواهی نیز همینطور. اگر CV شما دارای برنامه های گواهی مربوطه باشد، مانند مدیریت امنیت شبکه، که همراه با مهارت های شما تاثیر خوبی بر جای می گذارد. پس باتوجه به “فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان” همین حالا اموزش را شروع کنید.

۳. شما از خانه به محل کار می رسید

کار از خانه. از آنجایی که کار فقط به یک کامپیوتر با اتصال به اینترنت نیاز دارد، کارمندان اغلب این فرصت را دارند که از راه دور کار کنند. همانطور که گفته شد، این بستگی به سیاست شرکت دارد، اما بسیاری چنین گزینه ای را ارائه می دهند. علاوه بر این، اگر به عنوان یک فریلنسر کار می کنید، کار شما همیشه از راه دور انجام می شود. این مزیت برنامه‌نویسی را برای افرادی که می‌خواهند بین کار و زندگی خانوادگی خود تعادل برقرار کنند و احساس می‌کنند زمان گرانبهای خود را که می‌توانستند متفاوت سپری کرده‌اند تلف کنند، تبدیل به یک شغل بسیار پرطرفدار می‌کند. همچنین این امکان را به آنها می دهد تا بدون نیاز به جابجایی و نگرانی در مورد مسافت دفتر، برای مشاغل در سراسر کشور درخواست دهند.

۴. شما می توانید هر چیزی را که می خواهید بسازید

برنامه نویسی کامپیوتر مانند هیچ شغل دیگری به شما این فرصت را نمی دهد که ایده های خود را دیجیتالی کنید. این ایده می‌تواند شامل برنامه‌ای باشد که می‌خواستید بسازید و فکر می‌کردید پس از عرضه به بازار، ویروسی شود فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان این است. با این حال، ایجاد یک برنامه، کار آسانی نیست زیرا به تلاش، زمان و هزینه نیاز دارد. در حالی که در سناریوهای دیگر، شما به یک توسعه‌دهنده پول می‌دهید تا برنامه‌ها و ایده‌های شما را عملی کند.

در حالی که خودتان یک برنامه‌نویس هستید، از پول خود صرفه‌جویی می‌کنید و برنامه را دقیقاً همانطور که می‌خواهید توسعه می‌دهید و برنامه نویسی به خوبی با فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان اشنا هستند. به خصوص که، بیایید صادق باشیم، هیچ کس نمی تواند ایده شما را دقیقاً همانطور که می خواهید اجرا کند.

۵. پتانسیل درآمد بالا

پول در بیشتر مشاغل می تواند انگیزه باشد و مورد برنامه نویسی نیز فرقی نمی کند. اکثر مشاغلی که می توانید با مهارت های برنامه نویسی به دست آورید، دارای حقوق بالاتر از متوسط ​​هستند. در حالی که حقوق یک برنامه نویس به ایالت و نوع شغل بستگی دارد، متوسط ​​حقوق یک برنامه نویس کامپیوتر ۸۴۲۸۰ دلار است، در حالی که متوسط ​​حقوق یک برنامه نویس نرم افزار ۱۰۳۶۲۰ دلار است.

۶. درک می کنید که نرم افزار چگونه کار می کند

درک نحوه عملکرد نرم افزار. وقتی از رایانه استفاده می کنیم، از طریق ماوس و صفحه کلید با آن تعامل می کنیم، اما واقعاً متوقف نمی شویم و به برنامه در حال اجرا در پس زمینه فکر نمی کنیم. برنامه نویسی شما را با نرم افزارها، برنامه ها، دستگاه ها و وب سایت ها آشنا می کند و به درک آنها کمک می کند. با توجه به این آشنایی، ابزارهای فناوری جدید را بسیار سریعتر درک کرده و به کار خواهید گرفت.

۷. به شما پشتکار را می آموزد

یادگیری برنامه نویسی کامپیوتر به شما می آموزد که مشکلات را در پرتو راه حل ها ببینید. فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان این است که برای هر مشکلی که ممکن است با آن روبرو شوید، شروع به ایده‌هایی در مورد چگونگی حل آن می‌کنید. نتایج مثمر ثمری که از طوفان فکری و رفع مشکلات به دست می‌آیند، دید مثبتی به شما می‌دهد و شما را سخت می‌کند که هر چقدر هم که مشکل باشد، روی آن کار کنید. شما مصمم می شوید که راهی برای یافتن راه حل پیدا کنید و از این طریق تبدیل به فردی راه حل محور می شوید.

۸. یاد می گیرید که مهارت های فنی و خلاقیت را با هم ترکیب کنید

دلایلی که باید برنامه نویسی را یاد بگیرید. همه صنایع به شما این فرصت را نمی دهند که از مهارت های فنی و خلاقانه خود همانطور که برنامه نویسی می خواهد استفاده کنید. این مواردی که گفته شد بخش کوچکی از لیست هدف از یادگیری برنامه نویسی و فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان است. باتوجه به این اهداف و فواید برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان به شما توصیه می کنم آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان را شروع کنید.

منع مقاله:

udemy

pluralsight

تیترهای مطلب پنهان کردن تیترها