علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

 بهترین جا برای لایت باکس آلومینیومی، لایت باکس فریم لس و لایت باکس ایستاده در فروشگاه کجاست؟

چاپ بک لایت چیست و چگونه انجام می شود؟

چاپ بک لایت به معنای چاپ با نور پس‌ زمینه که بر روی متریال مخصوص انجام می ‌شود که امکان انتشار نور از خود را فراهم می ‌کند.  بیشترین کاربرد چاپ بک لایت در عناصر تبلیغاتی گرافیکی، پوسترها، بنرها و بیشتر از همه در لایت باکس‌ است. حتی بدون وجود نور و در طول روز نیز این چاپ به ‌گونه ‌ای زنده، درخشان و شاداب نمایش دارد. متریالی که بر روی آن چاپ انجام می‌ شود در واقع یک نوع فیلم است که می ‌توان روی آن طراحی ‌های گرافیکی و متن به هر طریق دلخواه را چاپ کرد و از پشت به آن نور تاباند تا به‌ صورت یک نمایشگر ال ‌ای‌ دی توجه ‌ها را به خود جلب کند.

مقاله پیشنهادی: مزایای خرید لایت باکس

انواع متریال بک لایت کدام است ؟

چاپ بک لایت را می ‌توان بر روی طیف خاصی از مواد به کار برد که با توجه به کاربردی که دارد و بر این اساس که کجا قرار است استفاده شود می ‌توان از انواع متریال زیر برای اعمال چاپ استفاده کرد.

فیلم PVC

این فیلم به‌ طور خاص ساخته ‌شده تا نور را از خود عبور دهد و آن را منعکس نکند. تفاوت آن با یک فیلم PVC معمولی در این است که فیلم معمولی دارای یک روکش براق است که نور را در هر جهت منعکس می‌ کند.

پارچه

پارچه ‌های مورد استفاده در چاپ بک لایت عموماً از جنس پلی استر هستند که به گونه ‌ای طراحی شده‌ اند که نور را به ‌خوبی از خود عبور داده و چاپ روی آن بسیار با دوام است.

وینیل

بنر های وینیل که بر روی آن چاپ انجام می ‌شود از بافت نخ بسیار نازک پارچه پلی استر به ‌اضافه یک لایه  PVC شفاف و یک لایه PVC نیمه شفاف تشکیل شده ‌است.

ویژگی چاپ بک لایت چیست؟

مهم نیست که از چه نوع متریالی برای چاپ استفاده می ‌شود چنانچه قرار باشد در لایت باکس و یا در فضای بیرونی بدون محافظ باشد بسیار مورد توجه است که در چند مورد ویژگی ‌های زیر را داشته و آن را حفظ کند.

  • متریال بک لایت باید بستری شفاف باشد تا بتواند به‌ خوبی نور پس‌ زمینه را از خود عبور دهد.
  • ساختار قوی و مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و سایر عوامل محیطی مانند آب باران، طوفان و غیره را داشته باشد.
  • بتواند به ‌راحتی جوهر چاپ را بپذیرد و خشک شود و بتوان تصویر با کیفیت با دستگاه چاپ دیجیتال بر روی آن بدون دردسر ایجاد کرد.
  • در برابر حلال‌ های شیمیایی مقاومت داشته باشد.
  • انعطاف ‌پذیر باشد تا برای جا به‌ جایی و تعویض دچار مشکل نشود.

کاربرد چاپ بک لایت چیست؟

ویژگی ‌ها و عملکرد چاپ بک لایت بر روی فیلم ‌های مختلف آن را به انتخاب فوق‌ العاده برای اهداف مختلف و استفاده در طیف وسیعی از کاربری‌ ها تبدیل می ‌کند.  برای کمپین ‌های تبلیغاتی و همانگونه که اشاره شد برای استفاده در انواع لایت باکس تبلیغاتی کاربرد فراوان دارد.

ترکیب و قرارگیری چاپ بک لایت در لایت باکس‌ ها که جعبه‌ هایی با فریم آلومینیومی و نور پردازی با چراغ LED هستند، آن را تبدیل به ابزار بازاریابی عالی برای محصولات و یا خدمات می‌کنند و با توجه به ویژگی ‌های چاپ با کیفیت در کنار جنس فوق‌ العاده و انعطاف ‌پذیر، امکان تعویض آسوده، این پوستر به گزینه ‌ای عالی تبدیل شده ‌است.

دوام فوق‌ العاده چاپ بک لایت برای پروژه‌ های بلند مدت و کوتاه ‌مدت مناسب است و در معرض عناصر طبیعی مانند اشعه مضر فرا بنفش و یا شرایط جوی نا مناسب نیز استحکام خوبی دارد.

برای نمایش پیام یک تجارت تبلیغات آن و اطلاع‌ رسانی کاربرد دارد.

 می‌توان آن را در محیط‌ های بیرونی و داخلی نصب کرد از جمله این محیط ‌ها: فرودگاه، مراکز خرید، پاساژ، فروشگاه، نمایشگاه، مترو، سالن سینما، بیمارستان، مطب و هر مکانی که دلخواهتان است. بدون نگرانی از آسیب و هدر رفت و هزینه ‌ای که برای آن کرده ‌اید.

انواع چاپ بک لایت کدام است؟

چاپ بک لایت بر روی متریال مختلفی که برای این کار بیان شد به چند روش تقسیم می ‌شود.  انواع چاپ مورد استفاده برای چاپ وینیل و چاپگر های فرمت گسترده و چند نوع اصلی از چاپگر های دیجیتال با فناوری چاپ مستقیم و غیر مستقیم، تقسیم می ‌شود.  چاپگر های جوهر افشان، چاپگر اکو سالونت، چاپ یووی، چاپ لاتکس، چاپ سابلیمیشن.  تمامی ماشین ‌های ذکر شده در بالا می ‌توانند روی وینیل، فلکس، PVC، کاغذ، پارچه و سایر بستر های مناسب برای چاپ بک لایت انجام دهند.  هر کدام از چاپگرهای فوق مزایا و نقاط قوت و ضعف خود را به ‌همراه دارد.

چاپ بک لایت وینیل و PVC

این دو رسانه را می ‌توان با چند دستگاه طراحی کرد و تصاویر دلخواه را بر روی آن‌ها اعمال کرد. چاپ یووی و چاپگر اکو سالونت و چاپگر های جوهر افشان به‌ خوبی می‌ تواند تصاویری با کیفیت را بر روی فیلم وینیل و پی ‌وی سی اعمال کنند.

چاپ بک لایت پارچه‌

مناسب‌ ترین روش برای چاپ بر روی بک لایت پارچه‌ای استفاده از چاپگر های سابلیمیشن است. البته با چاپگر یووی نیز می ‌توان بر روی آن چاپ کرد، اما هزینه‌ های آن به ‌مراتب بسیار بیشتر از روش سابلیمیشن است. هر دوی آن‌ ها چاپی مناسب، با کیفیت، ضد آب و مقاوم را ارائه می ‌دهند. بک لایت پارچه ‌ای به دلیل وزن سبک، انعطاف بالا، مقاومت فوق‌ العاده کاربرد فراوانی دارد به‌ خصوص در لایت باکس فریم لس پارچه‌ای.

چاپ بک لایت با یووی

با چاپ یووی تقریباً بر روی تمام رسانه‌ های مناسب برای ابزار های تبلیغاتی می‌ توان چاپ کرد و هیچ محدودیتی ندارد. چاپ یووی ماندگاری بالایی داشته و ضد آب است.

 به ‌راحتی خراشیده نشده و از بین نمی ‌رود.

 اگر به فکر یک تابلوی تبلیغاتی با ماندگاری بالا هستید مناسب ‌ترین گزینه است.

 چاپی که روی بک لایت ایجاد می‌ کند نیز همین خصوصیات را دارد و متریال را مسدود نمی ‌کند. بنابراین عبور نور را فراهم کرده حتی در روز و زمانی‌ که نور پس ‌زمینه ندارد نیز بسیار پر جنب ‌و جوش نمایش دارد.

مزایای چاپ بک لایت کدام است؟

از مزایای که چاپ بک لایت در نمایشگر های دارای نور پس ‌زمینه ایجاد می‌ کند می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سهولت خواندن یا مشاهده طرح بزرگ تبلیغاتی از راه دور
  • دوام بالای چاپ گرافیکی با نور پس ‌زمینه که بسته به نیاز شما می ‌تواند به‌ صورت بلند مدت و کوتاه مدت نصب شود.
  • جلب توجه و جذب مشتری به دلایل زیبایی ‌شناسی چه در فضای بیرونی و چه در فضای داخلی به دلیل استفاده از رنگ ‌های جذاب و خلق تصاویر چشم ‌نواز که در خود جای می‌ دهد سبب جلب توجه هر فردی که از کنار آن عبور می‌کند می‌شود .
  • کاربرد بسیار متنوع در ابزار های تبلیغاتی مانند لایت باکس، پوستر، بنر، نمایشگر ویترین تابلوی منو و امکان نور پردازی از پشت که سبب جلب توجه بیشتر می ‌شود.

تابلو لایت باکس تبلیغاتی (Lightbox)

لایت باکس های تبلیغاتی(Lightboxes) می‌توانند در حوزه بازارایابی و تبلیغات محیطی نقش خیلی خوبی داشته باشند. یکی از برتری های این نوع تابلو تبلیغاتی نسبت به باقی تابلوها، استفاده از یک منبع نور در پشت آن است که به آن روشنایی می بخشد و در فضاهای تاریک، بسیار جلب توجه می‌کند.

اما شاید برایتان سوال باشد که تابلو لایت باکس دقیقا چیست و چگونه تولید می شود؟

تابلو لایت باکس را احتمالا بارها در فضاهای بیرونی برای نمایش دادن یک سری خدمات و محصولات برای افراد مختلف، دیده اید. لایت باکس را می‌توان یک نوع از تابلوهای تبلیغاتی معرفی کرد که در جذابیت و چشم نوازی خاصی را به همراه دارد بخصوص در شب و این جذابیت بدلیل نورپردازی عالی آن است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز، تبلیغات نقش چشمگیری در رونق کسب و کار و موفقیت در زمینه فعالیت، حرفه و هنر افراد مختلف داشته و هرکس به دنبال بهترین روش برای تبلیغات و معرفی حرفه و کار خود است.

یکی از مهمترین این روش‌ها استفاده از تابلوهای تبلیغاتی به ویژه Lightbox هاست. این تابلو تبلیغاتی را می‌توان در انواع و ابعاد متفاوت تولید کرد. در فرآیند ساخت لایت باکس، بایستی عکس مدنظر روی جنسی از پارچه بک لایت، فلکس،فلکس بدون بافت و یا بک لایت طلقی چاپ شود و بعد از آن، منبع اصلی نور ال ای دی LED در پشت عکس موردنظر قرار می‌گیرد تا باعث جلوه بخشیدن به عکس یا طرح مورد نظر ما روی تابلو شود. ما در طراحی دکوراسیون، می‌توانیم از این نوع تابلو بصورت ایستاده، آویز و یا دیواری استفاده کنیم.