عمومیکسب و کار ایرانی

انواع کاربردهای چاپ استیکر

ایده کلی که اکثر مردم برای چاپ استیکرها در نظر دارند، همان برچسب‌های تک رنگ، ساده و پشت چسب ‌داری است که سایز بسیار کوچکی دارند و اغلب برای درج لوگو یا توضیحات از آنها استفاده می‌شود. اما در واقع استیکرها انواع بسیار مختلفی دارند و کاربردهای چاپ استیکر بسیار متنوع‌تر و گسترده‌تر از یک استیکر ساده است!

در این مطلب قصد داریم علاوه بر معرفی چاپ استیکر، شما را با 10 کاربرد عمومی و مختلف این محصول عالی و فوق العاده آشنا کنیم تا شما بهتر با این محصول هیجان انگیز و کاربردی آشنا شوید؛ پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی چاپ استیکر

چاپ استیکر روی انواع مختلفی از ورق‌های استیکر انجام می‌شود که به این ورق‌های پشت چسب دار وینیل گفته می‌شود. کاغذ وینیل پشت چسب دار در صنعت چاپ دیجیتال، هم در چاپ فضای باز و هم در چاپ فضای داخلی و تبلیغات نمایشگاهی به کار می‌رود. کیفیت  یا همان چاپ وینیل به عوامل زیادی از جمله کیفیت و سطح دستگاه چاپ پیشرفته، کیفیت جوهر چاپ، تناژ و درصد رنگ‌های موجود در طرح و میزان شفافیت رنگ آبجکت های طرح بستگی دارد.

یکی از ویژگی‌های مهم وینیل این است که نور از آن عبور می‌کند. استیکرهای در نوع تک رنگ یا مونو کروم و تمام رنگی یا طرح دلخواه چاپ می‌شوند. معمولاً کیفیت این نوع چاپ به شکلی است که در برابر شستشو، رطوبت، نور، خط و خش و عوامل محیطی مقاوم بوده و دچار پارگی یا خرابی نمی‌شوند. ولی برای اطمینان بیشتر، در صورت امکان از لمینت سرد برای پوشش بهتر رنگ و چاپ سطح آنها استفاده می‌شود.

انواع چاپ استیکر

انواع چاپ استیکر  دارای انواع مختلفی است و هر یک از این نوع چاپ ها دارای کاربردهای خاصی هستند. در ادامه به برخی از انواع چاپ استیکرها خواهیم پرداخت که عبارتند از:

  1. چاپ استیکر په په یا مخملی
  2. چاپ استیکر مات
  3. چاپ استیکر براق
  4. چاپ استیکر مش
  5. چاپ استیکر شیشه‌ای

10 کاربرد عمومی و رایج چاپ استیکر

چاپ استیکر در صنایع مختلف کاربرد دارد، از صنایع غذایی گرفته تا بسته بندی تمامی صنایع تولیدی و صنعتی که نیاز به لیبل های پشت چسب‌ دار دارند. در ادامه به برخی از این کاربردهای عمومی و رایج می‌پردازیم:

  1. چاپ استیکرهای دیواری برای دکوراسیون داخلی

طی چند سال اخیر برخی از طراحان دکوراسیون داخلی برای اجرای طرح‌ های هنری خود از چاپ استیکر دیواری در فضاهای داخلی استفاده می‌کردند. می‌توانید از استیکرهای دیواری بر روی انواع سطوح استفاده کنید؛ از جمله:

اتاق کار، منازل، اتاق کودک، دیوار رنگ پلاستیک، دیوار رنگ روغنی، دیوار گچی، مولتی کالر، سطوح فلزی مانند یخچال، سطوح چوبی، درب کمد، درب اتاق، مهد کودک، مدرسه، مغازه‌ها و فروشگاه‌های تجاری، پاساژها، کافه‌ها و رستوران‌ها و نمایشگاه‌ها به ‌عنوان جایگزینی برای کاغذ دیواری.

  1. چاپ استیکر در صنعت بسته بندی برای معرفی محصولات

چاپ استیکر در صنعت بسته بندی کاربردهای فراوانی دارد و به ‌دلیل کیفیت بالا و نصب آسان یکی از بهترین انتخاب‌ها در صنعت بسته بندی محصولات است.

  1. چاپ استیکر تبلیغاتی در کف راهروها، پلهها و معابر عمومی

چاپ استیکر تبلیغاتی بر روی سطح زمین، معمولاً در تمامی مکان‌های مسطح قابل استفاده است. از این محصول بیشتر در کف راهروها، پله‌ها، معابر عمومی و ورودی فروشگاه‌ها یا در نقاط پر تردد برای درج تبلیغات استفاده می‌شود. زیرا این نوع از چاپ استیکر باید در برابر ضربه و پارگی از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار باشند.

  1. استفاده از چاپ استیکر بر روی بدنهی وسایل نقلیه عمومی مانند ماشین، اتوبوس، قطار و مترو

چاپ استیکر به خاطر نصب آسان و کارایی بسیار عالی در وسایل نقلیه عمومی هم استفاده می‌شود. زیرا این نوع استیکرها از مقاومت در برابر شستشو، نور آفتاب، گرما، سرما و باران برخوردار هستند. چاپ استیکر بر روی بدنه وسایل نقلیه عمومی مانند ماشین، قطار، اتوبوس و متروهای با اهداف تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی بر روی این وسایل نصب می‌شوند.

  1. چاپ استیکر برای ماشینهای پخش کالای کسب و کارها

بدنه ماشین‌های پخش محصولات یا ارائه خدمات به خاطر استفاده و تردد بسیار در خیابان‌ها و عوامل محیطی مانند؛ نور، گرما، سرما، ضربه و خراش آسیب پذیر و حساس هستند. پس استیکرهای چاپ شده برای این نوع ماشین‌ها باید از مقاومت بسیار بالایی برخوردار باشند.

  1. چاپ استیکر تبلیغاتی روی شیشههای مغازهها، بوتیکها و فروشگاهها

چاپ استیکر بر روی شیشه بیشتر برای مغازه‌ها، بوتیک‌ها و فروشگاه‌ها کاربرد دارند. این نوع از استیکرهای بیشتر جنبه تبلیغاتی یا تزیینی دارند. این استیکر ها می‌توانند در ابعاد مختلف و به‌ صورت چاپ استیکر کوچک هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  1. بهکارگیری استیکر برای درج تبلیغات روی دربهای کرکرهای فروشگاهها و مغازهها

چسباندن استیکر بر روی درب‌های کرکره‌ای فروشگاه‌ها و مغازه‌ها علاوه بر جنبه زیبایی که دارد یک نوع تبلیغات هم به حساب می‌آید.

  1. کاربرد استیکر برای اسکین و کاور لپتاپ، کیبورد و حتی میز کار

این نوع استیکرها تنها به خاطر زیبایی و تزیین لپ‌تاپ، کیبورد و میز کار به کار می‌رود. زیرا بیشتر جنبه جذابیت بخشیدن به لوازمی مانند لپ‌تاپ و دیگر وسایل را دارد.

  1. چاپ استیکر با طرح دلخواه برای تزیین یا پوشش سقف اتاق خواب

به‌ کارگیری چاپ استیکر با طرح دلخواه را می‌توانید در بسیاری از فضاها مانند سقف اتاق خواب استفاده می‌کنید. اگر به دنبال بهترین و با کیفیت چاپ استیکر هستید. می‌توانید طرح مورد نظر خود را برای مرکز چاپ سبحان ارسال و آی آر چاپ را به ‌صورت آنلاین سفارش دهید.

  1. به‌کارگیری استیکر بهعنوان پوشش برای اتاقکهای شیشهای در ادارات و اماکن عمومی

بسیاری از موسسات و شرکت‌ها که فضای محدودی دارند برای آنکه حریم خصوصی کارمندانشان را حفظ کنند و اتاق‌ها به یکدیگر دید نداشته باشند، از برچسب‌های شفاف با طرح لوگو خود استفاده می‌کنند. از نوع طرح دار استیکر برای پوشش اتاقک‌های شیشه‌ای در اداره و اماکن عمومی و جلوگیری از نور و دید بیرون کاربرد دارد.

مجموعه چاپ سبحان با تجربه غنی در زمینه‌ی چاپ‌های دیجیتال و بروزترین دستگاه‌های چاپ استیکر، برای ارائه انواع خدمات چاپی با بهترین کیفیت، قیمت مناسب و تحویل در اسرع وقت در خدمت شماست. فقط کافی است به نشانی  مراجعه نمایید و از طریق پنل واتساپ سایت با کارشناسان فرومعرفی ۷ روش از متداول ترین روش های چاپ دیجیتال استیکر برای آشنایی با هر چه بیشتر با یکی از محبوب‌ترین انواع چاپ؛ نوعی که طی سال‌های اخیر بسیار مورد توجه تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کار قرار گرفته است.

چاپ لیزری لیبل:

چاپ دیجیتال لیزری چهار رنگ بر روی انواع کاغذ های چسبدار که تحمل حرارت هیتر دستگاه چاپ دیجیتال لیزری را دارند.برخی ار کاربردهای لیبل در صنایع مختلف  :
۱ – چاپ لیبل های آرایشی، بهداشتی شامل انواع شوینده ها ، پاک کننده ها
۲ – چاپ لیبل های دارویی  روی شیشه های دارو گیاهی و….
۳ – چاپ لیبل های مواد غذایی:
مانند لیبل شیشه عرقیجات و ترشیجات، لیبل شیشه مرباجات، شیشه های گلاب، شیشه های عسل و…

چاپ استیکر جوهر افشان ایندور پلاتر(PP):

همانگونه که از نامش پیداست بوسیله پلاتر محیط داخل تا تفکیک رنگ بسیار بالا بیشتر در مواردی کاربرد دارد که کار در معرض آفتاب مستقیم نباشد و نیاز به کیفیت بسیار بالا مورد نیاز است مثل اتاق کودک چاپ استیکر اتاق کودک دلبند شما را به نحو احسن و با بالاترین کیفیت انجام دهد. چاپ استیکری که توسط این مجموعه انجام می‌شود با دستگاه اکوسالونت صورت می‌گیرد که علاوه بر کیفیت بالایی که دارد، دوستدار محیط زیست و ضد آلرژی می‌باشد. علاوه برآن، ما با دستگاه‌های پیشرفته برش استیکر که در اختیار داریم، می‌توانیم هر برشی که دلخواه شما باشد را، پیاده‌سازی می‌نماییم. چنانچه مایل باشید می‌توانید نصب استیکر را نیز به همکاران متخصص ما بسپارید.

چاپ استیکر اکو سالونت

لیبل پی وی سی, برچسب پی وی برچسب های پی وی سی از ماده اولیه پلی پرو پیلن (پلاستیک) تولید میشود. این لیبل در برابر پارگی و کشش، حرارت و مایعات و مواد شوینده مقاوم است. به همین دلیل وسعت کاربردی زیادی در صنایع مختلف خودرویی، لوازم خانگی، صنایع شیمیایی، دارو سازی، آزمایشگاهی و … دارد. لیبل های پی وی سی به لیبل های مقاوم سفید رنگ با نام های  مشهور است.

چاپ لیبل های صنعتی

لیبل لوازم یدکی خودرو، لیبل جهت درج روی محصولات تولیدیهای کوچک و بزرگ، و دیگر صنایع و مشاغل فراوان ترین کاربرد چاپ استیکر های دیواری و ..

لیبل پرینت

بصورت رول با عرض کم با تکنولوژی سوزنی و حرارتی مانند لیبل های نارنجی دیجیکالا و همچنین کارهای چاپی ترکیبی چاپ افست رولی با اطلاعات ثابت بهمراه اطلاعات متغیر دیجیتال از این تکنیک چاپ استفاده می شود.

 لیبل با ماشین UV

چاپ ۵ رنگ جوهر افشان همانند چاپ استیکر اکوسالونت است با این تفاوت که رنگ سفید هم چاپ می شود وبیشتر در چاپ طلق بدون کوتینک و پلی کربنات جهت پنل دستگاه های صنعتی و الکترونیکی کاربرد دارد.

 چاپ لیبل افست

یکی از پرکاربرد ترین چاپ لیبل چاپ افست ورقی در ابعاد دو ورقی تا چهار ورقی (۱۰۰ در ۷۰) که برچسب ابتدا بر روی لیبل شیت چاپ می شود و یک تیغ با نقشه تیغ بوسیله قلبسازی ساخته شده سپس بر روی یکی از انواع دستگاه های نیم تیغ بسته می شود . یکی از اشکالات این روش این است که برای تیراژ پایین بدلیل قالبسازی و دور دستگاه نیم تیغ مقرون به صرفه نمی باشد.

ش این مجموعه در ارتباط باشید.