عمومیکسب و کار ایرانی

بهترین روش تدریس زبان انگلیسی برای کودکان

شاید در گذشته یادگیری زبان دوم یا سوم برای کودکان امری فانتزی و غیر ضروری محسوب می شد، اما امروزه برخلاف گذشته، والدین تمایل دارند فرزندان خود را از طریق یک زبان خارجی با دنیایی متفاوت آشنا کنند. زبان دوم یا غیر مادری نه تنها فواید جسمی زیادی برای کودکان به همراه دارد، بلکه بر جنبه های روانی آنها نیز تأثیر می گذارد.

وقتی کودک می تواند به زبانی غیر از زبان مادری خود صحبت کند، ناخودآگاه متوجه می شود که افراد زیادی در این دنیا هستند که به زبان های دیگر صحبت می کنند، فرهنگ های دیگر و فرهنگ های متفاوتی دارند. او درک می کند که برای کنار آمدن باید به فرهنگ و کشور دیگران احترام بگذارد. او به تدریج کنجکاو می شود که چگونه مسائل را در کشورهای دیگر حل کند. این میل به او در بزرگسالی کمک زیادی می کند تا راه حل های زیادی برای مسیر دشوار زندگی خود بیابد.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان به عنوان زبان رسمی جهان ممکن است مانند بزرگسالان نباشد. کودکان باید با کلمات و جملات ارتباط عمیق برقرار کنند و این بدان معناست که برای یادگیری زمان می‌برند. همچنین در مورد تدریس نیز اگر به حوزه کودک علاقه داشته باشد می تواند این کار را انجام دهد. معلم خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان صبور، خلاق، به روز و با نگرش خوب، خاطرات خوشی را در یادگیری زبان برای فرزند شما به یادگار خواهد گذاشت.

قبل از اینکه در مورد روش های جدید آموزش زبان انگلیسی به کودکان صحبت کنیم، سوال بسیاری از والدین این است که چه سنی برای آموزش به کودکان مناسب است؟ در همین راستا توصیه می کنم مقاله بهترین سن برای یادگیری زبان انگلیسی را برای کودکان مطالعه کنید و با نظریه های مختلف ارائه شده در این زمینه آشنا شوید.

چگونه شروع به مطالعه می کنید؟ معلم خصوصی یا مدرسه؟

وقتی مطمئن شدید که فرزندتان در بهترین سن برای یادگیری زبان دوم است، این سوال مطرح می شود که “چگونه آموزش را شروع کنیم؟” جایی که کودک شما شروع به یادگیری زبان دوم می کند بسیار مهم است، چه در خانه، چه در مهدکودک یا در کلاس های مدرسه زیر نظر معلم زبان، زیرا آموزش در هر مکانی تفاوت های خود را دارد.

به عنوان مثال، شما می خواهید خودتان این مسئولیت را بر عهده بگیرید، اما به مرور زمان متوجه می شوید که فرزندتان توجه زیادی به مکالمات یا آموزش شما ندارد، زیرا به محیط و افراد جدید نیاز دارد. متوجه خواهید شد که فقط می توانید نقش اضافی در آموزش او داشته باشید. یا شاید متوجه شوید که فرزندتان با یک معلم خاص بیشتر از دیگران آشنا است و درس های او را دنبال می کند. بنابراین، می توانید برای کشف علایق فرزندتان وقت بگذارید. آموزش زبان، مهدکودک دوزبانه یا آموزش از راه دور (آنلاین)، تدریس خصوصی در منزل و غیره.

نحوه آموزش زبان انگلیسی به کودکان

1- با کودک بازی کنید

امروزه به عنوان والدین یا معلم می توانید به دو روش مختلف با بچه ها بازی کنید و در حین بازی به آنها چیزهایی را که نیاز دارند آموزش دهید. بازی های فیزیکی که می توانند منبع داستان سرایی انگلیسی یا جستجوی کلمات انگلیسی یا مکالمات کوتاه باشند، نقش مهمی در یادگیری زبان دارند.

علاوه بر بازی‌های فیزیکی، می‌توانید بازی‌های آنلاین را بر اساس سن آن‌ها روی گوشی نصب کنید و زمانی که با هم هستید این بازی‌ها را انجام دهید. اجازه دهید توزیع زمان این بازی ها با حضور شما انجام شود. نه زمانی که کودک می پرسد.

2- برای گفتگو زمان بگذارید

عادت دادن فرزندتان به برنامه ریزی بسیار خوب است، اما بگویید که می خواهید یک ساعت در روز را صرف برقراری ارتباط و وقت گذرانی با هم به زبانی متفاوت کنید.

مثلاً بعد از پیاده روی روزانه یا حتی در حین پیاده روی با او به زبان انگلیسی صحبت کنید.

3- از دستور زبان صحبت نکنید

اجازه دهید فرزندتان اشتباه کند. نیازی نیست به زبان مادری تند باشید یا بخندید. تکرار و تکرار تنها راه حل است.

4- تماشای کارتون به زبان اصلی

هر روز یک ساعت را به تماشای انیمیشن های آموزش زبان انگلیسی اختصاص دهید. به خصوص کارتون ها یا سریال های کوتاه. اما این انیمیشن ها را به زبان اصلی خود تماشا کنید. سعی کنید یک بخش را چندین بار تکرار کنید. بارها و از آنها بخواهید کلمه یا عبارت را حدس بزنند. وقتی با هم کارتون می بینید شما نه تنها به او احساس امنیت کردید. اما همچنین فکر کنید که او با شما چیزهای جدیدی یاد می گیرد.

5- یک مدل بسازید

کودکان مثال های تصویری یا مدل های عملی را بهتر از مثال های انتزاعی می فهمند. سعی کنید هنگام توضیح یک کلمه یا حتی یک ضرب المثل از یک حرکت کوچک یا بازی با انگشتان یا تصاویر خود استفاده کنید.

6- لباس بازیگران بپوشید

با او راحت باشید، کودک باشید و وارد دنیای او شوید. به عنوان شخصیت های کارتونی مورد علاقه او لباس بپوشید. آن را به دل نگیرید حتی می توانید تصور کنید که چگونه از لباس های خانه لباسی شبیه شخصیت کارتونی مورد علاقه اش بسازید، با هم بسازید، بخندید و بازی کنید و به او آموزش دهید.

7- از عروسک یا عروسک استفاده کنید

نمایش را پخش کنید و دیالوگ ها را به جای صحبت کردن به زبان مادری به جای حروف به انگلیسی آماده کنید و نمایش را اجرا کنید.

8- آهنگ بخوان

قسمت آهنگ یادگیری انگلیسی را روی بلندگو پخش کنید و با صدای بلند با هم بخوانید.