عمومی

فونی شاپ : تست سالم بودن باتری گوشی موبایل

[vc_row][vc_column][vc_column_text]یکی از رایج ترین  خرابی و مشکلاتی که در گوشی های هوشمند وجود دارد مربوط به باتری ان است، این مورد شامل تمامی گوشی های موبایل با هر برندی می شود لذا نمی توان ان را تنها مختص به برند خاصی دانست زیرا همانطور که می دانید این قطعه سخت افزاری عمر محدود و مفیدی دارد که کاربر می تواند با مراقبت و رعایت نکاتی از ضعیف شدن عملکرد آن جلوگیری کرده و عمر مفید آن را افزایش دهد اما با این وجود باز هم ظرفیت باتری موبایل کاهش پیدا می کند و ممکن است نیاز باشد برای تعویض آن اقدام شود و برای تهیه باتری باکیفیت و با ضمانت میتوانید از فروشگاه معتبر فونی شاپ اقدام نمایید:

https://fonishop.com/product-category/battery/

گاهی نیز ممکن است سایر بخش های گوشی دچار مشکل شوند اما کاربر تصور کند که مشکل مربوط به باتری است، لذا توصیه می کنیم قبل از این که برای تعویض باتری اقدام کنید تست سالم بودن آن را انجام دهید، که در ادامه این مقاله به بررسی راهکارهایی برای کسب اطمینان از سالم بودن باتری موبایل می پردازیم با ما همراه باشید:

  • بررسی شکل ظاهری باتری

اگر باتری گوشیتان قابلیت جدا شدن را دارد تمام بخش های آن را از نظر ظاهری مورد بررسی قرار دهید، وجود هر گونه آثار برامدگی- خوردگی و مانند این ها بر روی باتری به این معنا است که باتری گوشی دچار خرابی شده است و باید برای تعویض آن اقدام کنید

  • خاموش شدن خودبه خود گوشی

اگر گوشیتان بدون هیچگونه دلیل و خودبخود خاموش می شود می تواند نشانه ای بر خراب شدن باتری باشد و بایستی تست سالم بودن باتری را انجام دهید.

  • روشن ماندن فقط زمانی که بتا شارژر متصل است

اگر گوشی تنها زمانی که با شارژر متصل است روشن می ماند و در صورت قطع اتصال خاموش می شود حتی اگر درصد شارژ کامل (100%) باشد به این معنا است که عمر مفید باتری به پایان رسیده است.

  • داغ شدن گوشی و باتری

باتری گوشی ممکن است به دلایل مختلفی داغ شودن مانند پردازش برای برخی برنامه های سنگین مانند بازی و یا استفاده از شارژرهای غیر اصلی.

اما اگر بدون این که از گوشی استفاده کرده باشید بدنه و باتری آن داغ شود به این معنا است که باتری گوشی دچار خرابی شده است.

  • کاهش کیفیت شارژدهی

از انجا که باتری های موبایل دارای دوره عمر مفید هستند لذا کاهش ظرفیت در ان ها به مرور زمان امر کاملا طبیعی است، لازم است که بدانید کاهش ظرفیت باتری در یک دوره وابسته به تعداد دفعاتی است که گوشی را به شارژر متصل می کند.

اگر تخلیه شارژ در گوشی شما سریع اتفاق می افتد بهتر است آن را از نظر کیفیت شارژدهی مورد بررسی قرار دهید برای این کار کافی است بعد از شارژدهی گوشی به صورت کاملا نرمال از آن استفاده کنید اگر در این حالت نیز تخلیه شارژ سریع صورت گرفت به این معنا است که ظرفیت باتری کاهش پیدا کرده و باید برای تعویض آن اقدام کنید.

  • استفاده از نرم افزارهای کمکی

در این بخش گوشی های اندروید و آیفون را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم

  • گوشی های اندروید
  • وارد کردن کد

با وارد نمودن کد *#*#4636#*#* در گوشی های اندروید می توانید تمامی اطلاعات لازم در مورد باتری گوشیتان را دریافت نمایید و از سلامت آن اطمینان کسب کنید، البته این کد ممکن است برای برخی گوشی کار نکند لذا می توانند از روش های نرم افززاری ذیل استفاده کنند.

  • استفاده از نرم افزار برای تست سالم بودن باتری

نرم افزار AccuBattery یکی از بهترین نرم افزار های طراحی شده برای تست سلامت باتری است و از طریق ان می توانید اگر باتری دچار خرابی شده باشد آن را تشخیص دهید و اقدام لازم را برای ان انجام دهید، اگر با کمک این برنامه اطمینان کسب کردید که مشکل گوشی شما از باتری است برای تعویض آن اقدام کنید.

  • گوشی آیفون
  • برای کسب اطمینان از خرابی باتری گوشی های آیفون کافی است به مسیر ذیل در گوشی مراجعه کنید

Settings<  Battery<  BatteryHealth

در این صفحه دو گزینه را مشاهده خواهید کرد Battery Capacity و Peak Performance؛

اگر باتری گوشی سالم باشد گزینه Capacity 100 را نشان می دهد و Peak Performance نیز نرمال می باشد، اما اگر این ظرفیت زیر 80 باشد با این معنا است که باتری گوشی دچار خرابی شده است.

البته با استفاده از این روش وضعیت کلی باتری را تست کرده اید و به صورت دقیق نمی توان اطمینان داشت که باتری دچار خرابی شده است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]