اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانی

خواص فیزیکی میلگرد آناهیتا گیلان

مشخصات فنی میلگرد آناهیتا گیلان

قیمت تیرآهن: میلگرد آناهیتا، یک محصول است که هم به صورت ساده و هم به صورت آجدار به تولید می‌رسد. می‌توان گفت یکی از دلایل اصلی اهمیت این مجموعه، همین تولید میلگرد در تنوع کامل است. میلگردهای این کارخانه، طبق استاندارد ملی 3132 تولید می‌شود. در جدول زیر انواع میلگرد آناهیتا گیلان را می‌بینیم:

در این جدول دیده می‌شود که آناهیتا گیلان هم میلگرد ساده و هم میلگرد آجدار را درسایزهای 8 تا 32 در میان تولیدات خود دارد. میلگرد A1 میلگرد ساده و میلگردهای A2 ، A3 و A4 میلگردهای آجدار هستند. همانطور که گفته شد میلگردهای آناهیتا طبق استاندارد ملی 3132 است که از استاندارد GOST 5781 روسیه نوشته شده است.

مشخصات میلگرد آناهیتا گیلان در مواردی مثل خواص فیزیکی مثل قطر اسمی و مشخصات هندسی آج، خواص شیمیایی و خواص مکانیکی کاملا منطبق بر استاندارد ملی است. به همین جهت است که این میلگرد در بازار ایران قیمتی بالاتر از میلگردهای دیگر کارخانجات دارد. در ادامه به توضیح هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

خواص فیزیکی میلگرد آناهیتا گیلان

قیمت لوله گازی: میلگرد آناهیتا گیلان از نظر فیزیکی و هندسه، کاملا مطابق با استاندارد ساخته شده است. از مهم‌ترین مواردی که باید به آن‌ها توجه کرد، پهنا و شکل هندسی آج در میلگردهای آجدار است. آج‌های میلگرد دو مشخصه زاویه و پهنا دارند. هردو این موارد باید به گونه‌ای طراحی شود که هنگام قرار گرفتن میلگرد در بتن، آج و بتن با هم به درستی درگیر شوند و یکپارچگی لازم میان میلگرد و بتن به وجود بیاید. یکی از دلایل بالاتر بودن قیمت آناهیتا به نسبت دیگر میلگردهای موجود در بازار همین استاندارد بودن فیزیک آن است. در جدول زیر وزن و شکل هندسی میلگرد آناهیتا گیلان آمده است.

خواص شیمیایی میلگرد آناهیتا گیلان

فولاد به کار رفته در میلگرد آناهیتا گیلان را می‌توان در آنالیز شیمیایی تخصصی آن مشاهده کرد. در هنگام خرید می‌توانید برای اطلاع از ترکیب شیمیایی دقیق میلگرد آناهیتا از کارخانه درخواست آنالیز ترکیب شیمیایی آن را بکنید. اما آنچه مشخص است از آلیاژ درجه یک فولاد در ساخت میلگرد آناهیتا گیلان استفاده می‌شود.

خواص مکانیکی میلگرد آناهیتا گیلان

خواص مکانیکی یک میلگرد شامل موارد فوق است: 1. تنش تسلیم 2. استحکام کششی 3. درصد افزایش طول میلگرد در آزمون کشش فولاد آنچه در جدول بالا می‌بینیم، س به معنی ساده و آج به معنی آجدار است. اعدادی که در رو به روی آن‌ها قرار گرفته نشان دهنده تنش تسلیم میلگردهاست. این تنش‌ها بر اساس مگاپاسکال هستند و حداقل تنش تسلیم را در میلگردها نشان می‌دهند.

آزمون خمش و آزمون کشش نیز نشان دهنده میزان انعطاف پذیری فولاد هستند. در جدول زیر خواص مکانیکی میلگردهای آجدار نشان داده شده است:

نحوه تولید میلگرد آناهیتا

مواد اولیه تولید میلگرد، شمش فولادی است. در مرحله اول تولید میلگرد آناهیتا، ابتدا شمش‌های 5SP در ابعاد 120*120، 125*125، 140*140 و 150*150 وارد آزمون‌های تخصصی به منظور آنالیز شیمیایی می‌شوند. اگر تایید لازم را از نظر ترکیب شیمیایی از واحد QC شرکت دریافت کنند، وارد کوره توسط میزشارژ اتوماتیک و سیستم پوشر کوره می‌شوند. این اولین مرحله از ساخت میلگرد آناهیتا است.

این کوره‌ها از تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده می‌کند و به صورت اتوماتیک دما را تا 1250 درجه سانتی‌گراد بالا می‌برد. در مرحله بعد شمش‌ها توسط سیخ کوره از سیستم خارج می‌شود و به غلتک‌های رافینگ هدایت می‌شوند.

همانطور که می‌دانید، میلگرد به روش نورد گرم ساخته می‌شود بنابراین در این مرحله وارد فرآیند نورد می‌شویم. فرآیند نورد وابسته به میزان مواد ورودی و میلگردهای تولیدی در 3 تا 5 مرحله انجام می‌گیرد. رفته رفته در هر مرحله مواد اولیه شکل داده شده و نازک‌تر می‌شود تا به قطر مورد نظر از 8 تا 32 برسد.

معمولا سایزهای 18، 20، 22، 25، 28 و 32 به صورت تک شاخه، سایزهای 12، 14 و 16 به صورت دوشاخه و سایزهای 8 و 10 به صورت چهار شاخه در فرآیند نورد تولید می‌شوند.

مرحله بعد استفاده از دستگاه ترمکس به منظور رساندن میلگرد به خواص مکانیکی مورد نظر و تنش تسلیم لازم است.

در انتها باید طول میلگردها تعیین شود. ابتدا میلگردها به صورت 36 متری تولید می‌شوند. پس از مرحله خنک کاری و رسیدن دما به دمای مورد نظر، میلگردها به اندازه‌های 12 متری توسط گیوتین برش داده می‌شوند.

مرحله بعد از این، بسته بندی کردن این میلگردها به صورت بندیل است. بندیل‌ها با وزن 2 تن هستند بنابراین نمی‌توان گفت که در هر بندیل چه تعداد میلگرد وجود دارد. چراکه وزن میلگرد ۸ با 32 متفاوت است بنابراین در وزن ثابت 2 تن، تعداد این میلگردها متفاوت خواهد بود.

در نهایت این بندیل‌ها با رعایت مقررات و طبق آیین نامه در انبار قرار داده می‌شوند تا پس از آن به فروش رسیده و به مقصد بارگیری و باربری شوند.

آنچه مسلم است، بازبینی کیفی میلگرد آناهیتا در هرمرحله از تولید و پس از آن است. همه این موارد باعث شده که میلگرد نهایی این کارخانه بسیار باکیفیت و مناسب استفاده در ساختمان باشد.

حالا که با محصولات این کارخانه و نحوه تولید آن‌ها آشنا شدیم، خوب است که درباره تاریخچه آن، محل قرارگیری، تعداد پرسنل و دیگر مواردی که می‌تواند ما را در شناخت بهتر این کارخانه بزرگ کمک کند، آشنا شویم. در ادامه با ما همراه باشید.

مقایسه کیفیت میلگرد آناهیتا با دیگر میلگردهای تولید شده در ایران

میلگرد آناهیتا جزو میلگردهای باکیفیت در بازار ایران است. مهم‌ترین دلیل آن این است که وزن و اندازه و استانداردهای فیزیکی و مکانیکی آن دقیقا طبق استاندارد ملی است. اما در قیاس با دیگر میلگردهای بازار در رتبه اول قرار نمی‌گیرد.

می‌توان گفت در مقایسه با شرکت‌هایی مثل ذوب آهن اصفهان، میلگرد کویر کاشان، میلگرد خراسان، آذربایجان و کوثر اهواز در رتبه پایین‌تری قرار می‌گیرد. هرچند در میان این رقبای قدرتمند، همچنان حرفی برای گفتن دارد و همین باعث شده که جزو پرتقاضاترین و باشد.

فولاد آناهیتا گیلان چگونه شکل گرفت؟

این شرکت در سال 1389 افتتاح شد. این شرکت تولید میلگرد را به صورت تخصصی آغاز کرد. مساحت اولیه این کارخانه 20908 متر مربع بود و پرسنل زیادی در این مجموعه فعالیت می‌کردند.

پس از سال ها تلاش در جهت رسیدن به تمام بسترهای لازم برای تولید، این کارخانه در سال 1392 به صورت رسمی تولیدات خود را آغاز کرد و توانست در همان سال به تولید 320 هزارتن میلگرد با کیفیت برسد. این مجموعه با 250 نفر پرسنل به صورت مستقیم و ایجاد شغل برای 1300 نفر به صورت غیرمستقیم، یکی از چندین مجموعه‌های فولادی فعال در کشور است که بخش عظیمی از نیازهای بازار را تامین می‌کند.

قیمت میلگرد آناهیتا

قیمت میلگرد آناهیتا با توجه به قیمت روز آهن متغیر است. برای اطلاع دقیق از می‌توانید با کارشناسان آی فولاد تماس بگیرید.

خرید میلگرد آناهیتا

خرید میلگرد: میلگرد آناهیتا را می‌توان از آهن فروشان سنتی، از خود کارخانه و همینطور از بورس کالا تهیه کرد. اما روش دیگری نیز وجود دارد که خرید را بسیار آسان‌تر و مطمئن‌تر می‌کند. وجود قیمت‌های شفاف با احتساب 9 درصد مالیات در سایت آی فولاد، نشان دهنده شفافیت خرید و در نتیجه اعتماد بالای خریدار است. می‌توانید با کمترین میزان هزینه حمل و نقل و استفاده از خدمات پس از فروش مثل اصلاح و یا بازگردانی کالا، یک خرید راحت و مطمئن را تجربه کنید.

جمع بندی

مجتمع فولاد آناهیتا گیلان، یکی از چندین مجتمع بزرگ تولیدکننده فولاد در ایران است که به تولید تخصصی میلگرد می‌پردازد. این مجموعه میلگردهای ساده و آجدار در چهار نوع A1 ، A2 ، A3 و A4 را در سایزهای 8 تا 32 در بندیل‌های 2 تنی به بازار ارائه می‌دهد. این مجموعه از سال 89 فعالیت خود را آغاز کرده و امروزه تبدیل به یکی از بزرگترین تامین کنندگان میلگرد باکیفیت در ایران شده است.

سوالات متداول

  1. فولاد آناهیتا گیلان به تولید چه محصولاتی میپردازد؟ این مجموعه از سال 1389 به تولید تخصصی میلگرد در سایزهای مختلف می‌پردازد.
  2. مشخصات میلگرد آناهیتا گیلان چیست؟ میلگرد آناهیتا گیلان به صورت ساده و آجدار در سایزهای 8 تا 32 میلی‌متر، با طول 12 متر و به صورت بندیل‌های 2 تنی به تولید می‌رسد.
  3. در هر بندیل میلگرد آناهیتا گیلان چند میلگرد وجود دارد؟ بندیل های میلگرد به صورت وزنی است نه بر اساس تعداد. بندیل های میلگرد آناهیتا 2 تن وزن دارند و بر اساس نوع میلگرد تعداد آن‌ها متفاوت است.
  4. قیمت میلگرد آناهیتا گیلان چقدر است؟ قیمت روز میلگرد آناهیتا گیلان را در تمام سایزها می‌توانید در سایت آی فولاد مشاهده کنید و یا برای اطلاع بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید