عمومیکسب و کار ایرانی

دکل مخابراتی دوربین مداربسته

دکل دوربین مداربسته

معمولا یک مدل از دکل منوپل یک پایه می باشد و در انواع متنوعی چون چندوجهی ، ماژولار، لوله ای و مکعبی تولید می شود. همواره جهت این پایه محافظت کننده دوربین به یک دستک نیاز خواهد بود. تا با راه اندازی و قرار دادن دوربین روی آن، دکل به ویژه جاده های و نواحی کور را بهتر پوشش دهی نماید. دکل دوربین تقریبا از ارتفاع ۲ متر تولید شده و با توجه به محل راه اندازی دکل تا ارتفاع ۳۰ متر هم ساخته می شوند. در حال حاضر با ملاحظه به پیشرفت و رشد جمعیت ، همچنین گسترش شهر ها ، برای کنترل و بررسی اقدامات ساکنین، نهاد های مرتبط اقدام به راه اندازی دوربین های پلاک خوان و نظارتی و… نموده اند. دکل دوربین مدار بسته همانگونه از اسمش مشخص است به قصد بالا بردن برد دید و حتی عدم دستیابی به دوربین ها بکار برده می شود.

موسسات معتبر با توجه با نیاز کاربران آماده ساخت و نصب دکل دوربین مداربسته متحرک، ثابت و پلاک خوان می باشد. موارد بکارگیری دکل برای راه اندازی دوربین مدار بسته از نظر گونه عملیات، حفاظتی، نظارتی، ضبط تخطی ها و تخلفات ، مهار محدوده ترافیک زوج و فرد می باشد. ایجاد بستری به جهت نظارت، رسیدگی و محافظت دائمی بر ترافیک و پیشامد های جاده ای تا حد زیادی احتیاج به نیروی انسانی را پایین آورده و اثربخشی و دقت کنترل را افزایش می دهد. اینکه تمایل دارید دوربین را در وضعیتی راه اندازی کنید که حداکثر نقطه دید را داشته باشد و از دستیابی اشخاص دور باشد بهتر است حتما از دکل برای دوربین مدار بسته بهره ببرید. در همپا دکل علاوه بر انواع دکل های دوربین می توانید در این زمینه ها نیز سفارشات خود را به ما واگذار نمایید:

کاربرد و موارد استفاده از دکل دوربین مدار بسته

کاربرد دکل دوربین مداربسته چیست؟ با ملاحظه به مهم شدن نقش این دوربین ها در بخش های اصلی و نواحی مختلف شهر به جهت پایین آمدن تخلفات و بررسی بهتر مکان های عمومی ، ایجاد بستری مطلوب جهت راه اندازی دوربین همیشه جز معضلات اصلی راهدار های اجرایی این نقشه ها بوده است. مسلما در محیط هایی چون جاده ها، بزرگراه ها، پارکینگ های شهری، استادیوم های ورزشی و مواردی از این قبیل بکارگیری دکل های دوربین مدار بسته یا پایه مناسب ترین انتخاب جهت راه اندازی دوربین می باشند. دکل معمولا محوطه بزرگی را اشغال نمی کند و عمده ترین کاربرد آن مرتبط به مکان های عمومی و محوطه باز می باشد.در مجموع مقصود ما از راه اندازی دکل دوربین های مدار بسته به موارد زیر خلاصه می شود. همواره این نوع دکل ها را در نواحی عمومی چون پارک و خیابان اصلی به هدف بالا بردن امنیت و ثبت پیشامد های مهم و روزانه، راه اندازی می کنند

هرچند ، مواقعی این دکل ها می توانند کاربرد کافی را داشته باشند که دوربین های راه اندازی شده در آن ها از سطح کیفی زیادی برخوردار باشند. زیرا که ارتفاع بعضی از این سیستم ها به ۶ متر یا بیشتر هم می رسد که این مسئله در ثبت تصاویر اثر بخش است. این نوع دکل ها جهت داخل و بیرون شهر مورد استفاده قرار می گیرند. همانطور که گفته شد جهت راه اندازی اقسام دوربین مدار بسته می توان از این پایه های مقاوم بهره برد. این دکل ها جهت نصب به محوطه زیادی احتیاج ندارند بدین علت خیلی مناسب می باشند. این دکل ها معمولا به علل متنوعی که کاربر احتیاج داشته ساخته و به بازار ارائه داده می شوند که این علل شامل موارد زیر می باشد:

  • در قلمرو طرح های ترافیکی درون و بیرون شهر به جهت بررسی و نظارت ورود و خروج ماشین ها به ناحیه طرح ترافیک
  • جهت راه اندازی دوربین های مدار بسته راهنمایی و رانندگی
  • برای کنترل تصویری راه ها
  • جهت امور امنیتی و حفاظتی

خصوصیات دکل دوربین

در حال حاضر با ملاحظه به دغدغه های ترافیکی موجود در مکان های شهری، خیابان ها حتی جاده های میان شهری وجود دکل دوربین مدار بسته بیشتر از قبل حس می شود. دوربین های بولت، ملاک خوان، اسپید دام از اقسام دوربین هایی می باشند که جهت حفظ ایمنی و رعایت ضوابط و مقررات رانندگی در شهر ها و راه ها راه اندازی می شوند. جهت بکارگیری صحیح از این دوربین ها، اعمال زاویه درست، بالا بردن برد میدان دید و حتی کم کردن دسترسی عمومی نیاز به بکارگیری اقسام دکل دوربین مداربسته و پایه های ساخته شده می باشد. دکل پایه دوربین شامل خصوصیات منحصر به فردی هستند که بعضی از آنها به شرح زیر می باشند:

  • ارتفاع

ارتفاع دکل های دوربین معمولا از ۲ متر آغاز شده و با توجه به ناحیه راه اندازی ، اقلیم آب و هوایی، میدان دید و حتی تقاضای مشتری تا ۳۰ متر هم افزایش می یابند. لرزش نوک اینگونه دکل ها حداقل از ۲ سانتی متر در باد ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته می شود. بهتر است بدانید که ساخت و طراحی این محصول جهت هر ساعت بادی و با درنظر گرفتن هر میزان لرزشی مقدور است. چند وجهی بودن ، قطور بودن ورق آهن، مدل اسکلت دکل و سطح مقطع بیشتر ، تماما جز مواردی می باشند که سبب استقامت بیشتر در مقابل صدمات فیزیکی و باد های شدید شده که معمولا از تخصصی ترین نوع دکل به حساب می آیند. مونتاژ این محصولات با توجه به درخواست سفارش دهنده به دو شیوه فلنجی و یا اورلپی می باشد. جهت پیشگیری از خوردگی ورق آهن استفاده شده در دکل از دو مدل پوشش محافظتی نظیر گالوانیزه گرم یا رنگ آلکیدی، اپوکسی و پلی اورتان استفاده می شود.

انواع دکل دوربین مدار بسته

دکل دوربین مدار بسته دارای انواع مختلفی است که در زیر به تشریح هر کدام خواهیم پرداخت:

  • دکل چند وجهی

عمده ترین فایده دکل دوربین مداربسته در تهران این است که در اقسام متنوعی طراحی و ساخته شده و از این لحاظ هیچ گونه محدودیتی ندارد. در حقیقت این دکل ها در دسته دکل های تخصصی به حساب آمده و از متصل شدن چندین فلز به هم ایجاد شده اند. همواره دکل های چند وجهی را در ترتیب ها ۶ تا ۸ وجهی و مهمتر از همه مخروطی شکل تولید می کنند. علت این موضوع هم بالا رفتن استقامت آنها در رابطه با طوفان و صدمه شدید می باشد.

  • دکل مکعبی

یکی از انواع دکل دوربین مدار بسته دکل مکعبی می باشد. این مدل که فقط تا بلندای ۶ متری ساخته می شود فقط برای نواحی مانند دانشگاه ها و نهاد های دولتی مطلوب است. جنس این نوع دکل از پروفیل یا قوطی های آهنی با استقامت کم می باشد. این نوع دکل ها از لحاظ ظاهری به صورت L یا T بوده و به علت طراحی و تولید راحت خیلی به صرفه می باشند. این گونه سازه ها توانایی راه اندازی دوربین های ثابت را داشته و برای پلاک خوان و امور رسیدگی بکار برده می شوند.

  • دکل ماژولار

از انواع دکل دوربین می توان به دکل ماژولار اشاره کرد. این دکل از لحاظ استقامت فیزیکی خیلی مناسب بوده و مناسب ترین انتخاب جهت نواحی طوفانی می باشند. در اکثر محوطه های سبز و پارک های جنگلی که در دسترس باد هستند از این دکل ها بهره برده می شود. شکل ظاهری این سیستم ها دست کم مشابه دکل مخابراتی بوده ولی از لحاظ استقامت فیزیکی هیچ گونه شباهتی به آن ها ندارند. زیرا که در مقابل ضربه صدمه پذیر بوده و نبایستی این دکل ها را در معرض عموم راه اندازی نمود. از دیگر انواع دکل دوربین مدار بسته می توان دکل لوله ای را نام برد. این دکل ها یکی از دکل های مستحکم و مقاوم به حساب می آیند.

ورق های گالوانیزه ورق هایی می باشند که در طول پروسه گالوانیزاسیون در مذاب روی هم واقع شده اند. در مقابل ضربه ، اکسیداسیون، رطوبت و ساییدگی مستحکم سازی شده اند. بدین جهت در کلیه وضعیت های آب و هوایی می توان از این نوع دکل بهره برد. شکل ظاهری این نوع دکل ها همانند T یا L می باشد و حداکثر تا ۱۰ متر ارتفاع را پوشش دهی می نمایند. از اقسام دیگر دکل های دوربین مداربسته می توان دکل دوربین مداربسته بدون کنسول پیشرونده که جهت راه اندازی دوربین های ثابت به کار برده می شوند، همچنین می توان دکل دوربین با دستک راه اندازی دوربین اسپید دام در مرکز دکل ، را نام برد.

خرید دکل دوربین مداربسته

مشخص کردن بودجه معمولا یکی از عمده ترین مولفه هایی است که قبل از خرید دکل دوربین مداربسته بایستی به آن توجه شود. اینکه سازمان ها و نهاد های مرتبط به چه مقدار ، هزینه ای را جهت تهیه دکل دوربین مداربسته مد نظر گرفته اند در سطح کیفی محصولی که تعیین می کنند اثرگذار می باشد. خرید دکل دوربین مدار بسته با ملاحظه به اینکه امکان دزدی و سرقت را تا حد چشمگیری پایین آورده و عملکرد سامانه را افزایش داده ، سبب صرفه جویی در بعضی از مخارج هم می شود.

رگلاژ دکل مهاری رادیویی یکی از روش‌های مهم و کارآمد برای افزایش مقاومت و استحکام دکل‌های بلند است. با استفاده از این روش، با ایجاد ارتعاشات با فرکانس خاصی در دکل و نصب قطعات ری گلاژ، مهار بخشی از دکل افزایش می‌یابد و دکل به شکلی مقاومت‌بخش در برابر نیروهای لرزشی و زلزله تقویت می‌شود. این دکل ها در مقابل باد و ضربه خیلی مستحکم می باشند. احتمال بکارگیری از آنها در خیلی از نواحی وجود دارد. نوع لوله این محصول از گالوانیزه می باشد.

قیمت دکل دوربین مدار بسته

دکل دوربین مدار بسته در اقسام متنوعی طراحی و ساخته می شوند، نوع بدنه دکل ها، بلندی و ارتفاع آنها، نوع دکل های استفاده شده با هم متمایز می باشند. بدین علت است که دکل دوربین قیمت متفاوتی دارد و نمی توان برای این نوع دکل ها قیمت مشخص و ثابتی را مدنظر گرفت. پیش از تهیه دکل پایه دوربین لازم است که با متخصصان این حیطه مشورت نمایید تا دکلی را با نرخ مطلوب و از لحاظ کارایی استاندارد خریداری نمایید. قیمت دکل دوربین مدار بسته مطابق مولفه ها و عوامل مختلفی مشخص می شود. از عمده ترین فاکتور های اثر گذار بر قیمت دکل دوربین مدار بسته می توان به متریال تشکیل دهنده دکل، نوع پایه دوربین( ثابت یا متحرک بودن ) اشاره کرد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.