اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانی

راهنمای خرید منبع تغذیه تعمیرات موبایل

نظر به اینکه انواع مختلفی از منابع تغذیه در بازار موجود است تصمیم گرفتیم که سه تا از بهترین منبع تغذیه‌های بازار را معرفی کنیم تا مورد استفاده مهندسین و تعمیرکاران موبایل بهترین آمورشگاه تعمیرات موبایل قرار بگیرند. این منبع‌های تغذیه از نظر قیمت مناسب هستند و کیفیت مطلوبی دارند.

قبل از خرید این فاکتور‌ها را در نظر داشته باشید

به نقل از اساتید آموزش تعمیرات موبایل در تهران ممکن است همه منبع تغذیه‌ها در بازار مناسب کار شما نباشند. منبع تغذیه تعمیرات موبایل ویژگی‌های خاصی دارد که باید به آن توجه کنید.

  • دقت: به طور کلی، دقت همان کیفیت فرایند تنظیم و تبدیل انرژی الکتریکی در دستگاه است.
  • موج و نویز: محاسبه و آگاهی از موج و نویز دستگاه از این جهت مهم است که ممکن است در دامنه فرکانس تعیین شده سیگنال‌هایی با پاسخ نادرست ایجاد کنند.
  • ثبات عملکرد: امکان اینکه منبع تغذیه در استفاده طولانی دچار افت عملکرد شود وجود دارد. دمای مناسب برای کارکرد دستگاه 20 تا 30 درجه سانتیگراد است. همچنن قبل از خرید منبع تغذیه باید از کالیبره بودن آن مطمئن شوید.

منبع تغذیه 30 ولت 5 آمپر داژنگ PS-305D

تنها خروجی خطی منبع تغذیه داژنگ مدل Ps-305D ثبات و دقت بالایی دارد. این ویژگی و مناسب بودن قیمت، باعث شده است که این منبع تغذیه که در آموزش تعمیرات موبایل در بازار با استقبال خوبی مواجه شود.

با خرید منبع تغذیه  Ps-305D می‌توانید تست‌های معمول روی موبایل از جمله تست جریان کشی را انجام دهید. روشن کردن گوشی بدون نیاز به باطری، شوک دادن و بایپس باطری از دیگر کاربرد‌های این منبع تغذیه تعمیرات موبایل است.

مکانیسم‌های حفاظتی متعدد از جمله محدود کننده جریان، کاهش ولتاژ، محافظ اتصال کوتاه و محافظ دمای بالا در این دستگاه به کار گرفته شده است. با این حال استفاده از آن در دماهای بالای 35 درجه به هیچ عنوان

توصیه نمی‌شود. نکته مهم دیگر در ابتدای استفاده از این منبع تغذیه و قبل از اتصال آن به برق شهری قرار دادن ولتاژ روی 220 ولت است. سوئیچ تنظیم ولتاژ در پشت دستگاه قرار داده شده است.

خرید منبع تغذیه داژنگ Ps-305D از این جهت توصیه می‌شود که استفاده از آن بسیار آسان است و وجود دو صفحه نشانگر ولتاژ و جریان کار را برای کاربر ساده کرده است. گرچه طراحی منبع تغذیه تعمیرات موبایل

داژنگ Ps-305D مناسب برای محیط‌های کارگاهی و تعمیرگاهی است اما وزن 4.6 کیلوگرمی آن ممکن است به مذاق مشتری خوش نیاید.

منبع تغذیه سانشاین P-3005A

این منبع تغذیه به دقت، دوام و کارایی بالا معروف است. تعمیرکاران موبایل با خرید منبع تغذیه P-3005A می‌توانند از آن برای شناسایی جریان کشی و دیگر خطاهای الکترونیکی موبایل استفاده می‌کنند. شوک و بایپس باطری موبایل از دیگر موارد استفاده سانشاین p-3005a است.  وجود 4 خروجی حافظه‌دار در این منبع تغذیه تعمیرات موبایل در سرعت بخشیدن به کارها تاثیر به سزایی دارد.

کافی است جریان و ولتاژ مورد نظر خود را روی یکی از کانال‌ها تعریف کنید. سپس دکمه lock را چند ثانیه فشار دهید تا صدای بیپ شنیده شود. در این حالت کانال شما روی جریان و ولتاژ مورد نظر قفل شده و قابل استفاده است.

این دستگاه ساز و کار‌های حفاظتی کاملی در خود جای داده است. محافظ جریان، محافظ ولتاژ، اتصال به زمین و وجود فن‌های خودکار ایمنی دستگاه را تضمین می‌کنند. توجه داشته باشید که این منبع تغذیه نسبت به رطوبت بسیار حساس است و باید در هنگام تمیز کردن دستگاه این مورد را مدنظر قرار دهید تا به دستگاه آسیب جدی وارد نشود.

منبع تغذیه 30 ولت 5 آمپر سانشاین P3005D

اگرچه این منبع تغذیه جزو مدل‌های ارزان قیمت این شرکت است اما رضایت مشتریان، اخذ گواهی‌نامه‌های کیفی متعدد و سابقه 17 ساله این شرکت جای تردید در خرید منبع تغذیه سانشاین p3005d باقی نمی‌گذارد. از نظر کارایی و مشخصات فنی، این مدل دقیقا مشابه منبع تغذیه تعمیرات موبایل داژنگ PS-305D است و انتخاب بین این دو را می‌توان به ابعاد و وزن محدود کرد. اگر ابعاد جمع و جور و وزن کمتر برایتان اهمیت دارد می‌توانید داژنگ PS-305D را انتخاب کنید.

ایمنی منبع تغذیه سانشاین P3005D با مکانسیم‌های حفاظتی اتصال به زمین، محافظ اتصال کوتاه و فن‌های خنک کننده تامین می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که در دمای بالای 35 درجه با این منبع تغذیه کار نکنید زیرا ممکن است آسیب جدی به آن وارد شود.

هر شخصی با دستگاه‌های الکتریکی آشنا باشد، به خوبی منبع تغذیه را می‌شناسد.

منبع تغذیه عضو همیشگی سیستم‌های الکتریکی محسوب می‌شود که وظیفه اصلی آن تغذیه برد است. شما در هر حوزه ای از الکترونیک که فعالیت داشته باشید برای تست مدارات نیاز به یک منبع تغذیه ی مطمئن دارید.

برای کاربردهای مختلف در صنعت الکترونیک طراحی و ساخته شده‌اند. استفاده صحیح از منبع تغذیه هزینه‌های طراحی برد، تعمیر برد و حتی خرید منبع تغذیه الکتریکی را کاهش می‌دهد. اگر قصد خرید منبع تغذیه برای تعمیرات برد الکترونیکی و یا آشنایی با آن را دارید، مطالعه ادامه این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

در ادامه ی این مطلب به موارد زیر میپردازیم:

آشنایی با انواع مدل منبع تغذیه.

بهترین منبع تغذیه برای تعمیرات موبایل کدام است؟

یک منبع تغذیه برای تعمیرات برد الکترونیکی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

منبع تغذیه چه کاربرد هایی دارد؟

منبع تغذیه چیست؟

منبع تغذیه یا power supply وسیله‌ای است که جریان الکتریکی را دریافت و آن را به ولتاژ، جریان و حتی بسامد مورد نیاز، مصرف‌کننده الکتریکی می‌رساند. در کنار وظیفه اصلی که ذکر شد، در برخی موارد وظایفی مانند ایجاد محدودیت برای جریان، جلوگیری از اتصال جریان در شرایط خاص، جلوگیری از ورود نویزهای الکتریکی، ذخیره انرژی برای زمان قطع جریان و… از کارهای منبع تغذیه است. منبع تغذیه برای تعمیرات بردهای الکترونیکی استفاده فراوانی دارد.

انواع مدل منبع تغذیه

همان‌طور که گفته شد، منبع تغذیه انواع مختلفی دارد. منبع تغذیه می‌تواند جزئی از مدار باشد و یا به‌صورت یک دستگاه خارجی بین راه مدار الکتریکی قرار گیرد. برای انواع مدل منبع تغذیه خارجی که داخل مدار قرار نمی‌گیرند، دسته‌بندی‌های مختلفی موجود است.

دسته بندی بر مبنای روش تبدیل توان

منابع تغذیه روش‌های مختلفی برای تبدیل جریان و ولتاژ به کار می‌گیرند. در ادامه به بررسی انواع مدل منبع تغذیه بر اساس روش تبدیل توان می‌پردازیم.

1-    منبع تغذیه خطی

در این مدل از منبع تغذیه ولتاژ ورودی با استفاده از یک مدار خطی به جریان خطی تبدیل می‌شود. هدر رفت یا اتلاف انرژی در این مدل از منبع تغذیه بسیار بالا است.

2-    منبع تغذیه سوئیچینگ

در این مدل از منبع تغذیه قبل از تبدیل توان و در یک ناحیه غیرخطی به پالس‌های AC و یا DC تبدیل خواهد شد. استفاده از منبع تغذیه سوئیچینگ به دلیل هدر رفت انرژی کمتر نسبت به منبع تغذیه خطی، به‌صرفه‌تر است.

منبع تغذیه DC یکی از انواع مدل‌های منبع تغذیه است که در تعمیرات تلفن همراه مورد استفاده قرار می‌گیرد. منبع تغذیه حرفه‌ ای باید قابلیت تبدیل توان و همچنین سنجش دقیق داشته باشد.

منبع تغذیه تعمیرات موبایل، بیشتر برای مصارفی مانند:

  • روشن‌کردن گوشی بدون باتری
  • عیب یابی اصولی انواع مدل گوشی
  •  شارژ کردن باتری تلفن همراه
  • تست سلامت برخی قطعات روی برد های الکترونیکی
  • پیداکردن قطب‌های مختلف باتری
  • شوک دادن به باتری تلفن همراه
  • برای خرابی‌های احتمالی برد گوشی
  • بررسی گیر کردن موبایل روی لوگو و… کاربرد دارد.

در واقع یکی از مهمترین کاربرد های منبع تغذیه در تعمیرات موبایل روشن کردن گوشی های خاموش با استفاده از است.

همینطور در و تست سلامت قطعات نیز بسیار کاربرد دارد.

نکات لازم در خرید منبع تغذیه:

برای خرید منبع تغذیه عواملی متعددی تأثیرگذار است. کاربرد منبع تغذیه یکی از اصلی‌ترین عوامل تأثیرگذار دراست. خرید منبع تغذیه با کاربرد بسیار برای استفاده‌های کوچک هدر دادن هزینه است.

به طور کلی در هر حوزه ای از الکترونیک که فعالیت داشته باشیم, برای تست مدارات نیاز به یک منبع تغذیه مطمئن داریم, در اینجا مشخصات مهم یک منبع تغذیه که هنگام خرید حتما باید به آن توجه کنید را ذکر میکنیم.

منابع تغذیه معمولا در سه محدوده ولتاژ 0 تا 50 ولت, 0تا 30 ولت و 0 تا 15 ولت تولید میشوند. از آنجایی که ولتاژ کاری اکثر بردهای الکترونیکی کمتر از 24 ولت است, منبع 30 ولت برای اکثر کاربردها جوابگو است و دوستانی که در زمینه ی تعمیرات موبایل فعالیت دارند میتوانند از منبع 15 ولت هم استفاده نمایند.

در کاربرد الکترونیک, معمولا منابع تغذیه با حداکثر جریان خروجی 2, 3یا 5 آمپر تولید میشود. در واقع جریان مصرفی اکثر برد های الکترونیکی کمتر از یک آمپر استو از جریان های بالاتر معمولا برای تست موتور DC  یا شارژ باتری استفاده میشود.

  • تنظیم دقیق ولتاژ و جریان:

در اکثر کاربرد های حساس مانند روشن کردن بردهای میکروکنترلری یا تست LED, تنظیم دقیق ولتاژ و جریان خروجی ضروری است. برای این کاربرد ها بهتر است از منبعی استفاده شود که شامل پیچ تنظیم دقیق ولتاژ و جریان باشد.

علاوه بر این یک منبع تغذیه ی خوب باید درصد خطای کمتر از 0.1 ولت داشته باشد.

نداشتن افت ولتاژ به هنگام جریان کشی نیز یکی از نکات مهم در انتخاب یک منبع تغذیه ی مناسب است.

همان‌طور که بررسی شد، کاربرد منبع تغذیه در تعمیرات موبایل نیازمند استفاده از منبع تغذیه DC خواهد بود. در ادامه به معرفی چند نمونه منبع تغذیه DC و بهترین مدل های موجود در بازار برای تعمیرات موبایل می‌پردازیم.

بهترین مارک منبع تغذیه تعمیرات موبایل:

شرکت های متنوعی از تولید کنندگان ابزارهای تعمیرات موبایل اقدام به تولید منبع تغذیه نموده اند, و انتخاب اینکه کدام مارک منبع تغذیه بهتر است کمی دشوار به نظر می آید. ما طبق تجربه و میزان رضایت  مشتریان تعدادی از این منبع تغذیه ها را لیست کرده ایم:

معرفی منبع تغذیه سوگون SUGON 3005D:

می‌توان یکی از بهترین مارک های منبع تغذیه برای تعمیرات بردهای الکترونیکی را منبع تغذیه سوگون SUGON 3005D نامید.

این منبع تغذیه دارای بدنه ی فلزی است, حافظه دار بوده و دارای دقت بسیار بالاییست, طراحی زیبا, صفحه ی نمایش LED بزرگ با دقت و وضوح بالا از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه می باشد. از ویژگی های مهم هر آنتی استاتیک بودن ان است که دستگاه سوگون 3005D  از این ویژگی مهم برخوردار است. ما این منبع تغذیه را به طور کامل در یک ویدئو ی آموزشی معرفی کرده ایم. جهت آشنایی بیشتر با این منبع تغذیه و مشاهده ی ویدئو روی لینک کلیک کنید.

منبع تغذیه داژنگ مدل DAZHENG PS-305D

منبع تغذیه DAZHENG PSA305D پرفروش‌ترین دستگاه منبع تغذیه موبایل در بازار ایران شناخته می‌شود.  به نسبت قابلیت‌های این دستگاه بسیار مناسب است. قابلیت‌های فراوانی که در این دستگاه وجود دارد باعث می‌شود یک منبع تغذیه حرفه ای موبایل برای تعمیرات موبایل باشد.

روی منبع تغذیه داژنگ دو مانیتور مجزا برای نمایش آمپر و ولتاژ وجود دارد. یک چراغ ال‌ای‌دی برای گزارش اتصال کوتاه روی این دستگاه تعبیه شده است. خروجی ولتاژ منبع تغذیه داژنگ ۰ الی 30 ولت  است. خروجی جریان تا 5 آمپر نیز از دیگر ویژگی های DAZHENG 305D شناخته می‌شود. لازم به ذکر است منبع تغذیه داژنگ به آمپرسنج مجهز بوده و بررسی میزان جریان مصرفی موبایل به‌وسیله آن ممکن است.

منبع تغذیه داژنگ مدل 305D نسبت به رطوبت بسیار حساس بوده و استفاده از آن در فضای مرطوب یا تمیز نمودن دستگاه با دستمال مرطوب موجب خرابی و خطا در نمایش اطلاعات خواهد شد.

منبع تغذیه سانشاین مدل P3005A

اگر در استفاده از منبع تغذیه برای دقت از هر چیز دیگری برای شما مهم‌تر است، استفاده از گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. دقت بالا، چهار خروجی با قابلیت ذخیره و حافظه، فن‌های قوی، اتصال به زمین، سنجش آمپر و… از قابلیت‌های این دستگاه است. کاربرد منبع تغذیه سانشاین در تعمیرات موبایل بسیار بالا خواهد بود. لطفاً در استفاده از این منبع تغذیه تعمیرات موبایل به حساسیت آن در برابر رطوبت توجه نمایید.

منبع تغذیه سانشاین Sunshine P-3005D

روی این منبع تغذیه دو صفحه نمایش یکی برای نمایش شدت جریان و دیگری برای نمایش ولتاژ وجود دارد این دستگاه بسیار با دوام و با دقت بالا بوده و شما را برای مدت زمان طولانی از خرید هر مدل دیگری بی نیاز میکند.

میتواند در تعمیرات آیفون و سایر گوشی های هوشمند , برای تشخیص و عیب یابی دقیق جریان کشی مدار گوشی، روشن کردن گوشی بدون باتری، شوک دادن به باتری و غیره بسیار مناسب باشد.

منبع تغذیه Mechanic M3005D Plus:

برند مکانیک یکی از مشهورترین و قدیمی ترین برند های سازنده ی ابزار تعمیرات موبایل است. وقتی نام این برند می آید هیچ جای شکی نسبت به کیفیت محصول باقی نمی ماند.

منبع تغذیه ی مکانیک Mechanic M3005D Plus نیز یکی از تولیدات این شرکت است.

این منبع تغذیه دارای دقت بسیار بالایی بوده و 5 کانال جهت ذخیره سازی اطلاعات دارد. ما این منبع تغذیه را به طور کامل معرفی کرده ایم که میتواند از لینک معرفی  مشاهده کنید.

منبع تغذیه KOOCU 3005D

این منبع تغذیه جزء یکی از جدیدترین برند های موجود در بازار است.  تمامی ویژگی های لازم یک منبع تغذیه ی خوب را داراست, آنتی استاتیک بوده, دقت بالایی دارد و از همه مهمتر قیمت آن نیز نسبت به سایر مدل های موجود مناسبتر است.

جمع‌بندی

منبع تغذیه در طراحی، خطایابی، تعمیر و تولید بردهای الکتریکی بسیار کاربردی است. استفاده از منبع تغذیه در تمام برد‌های الکتریکی به‌منظور تأمین انرژی و تغذیه برد، کاربرد دارد. همانطور که در مقاله ی گفتیم کاربرد منبع تغذیه در تعمیرات موبایل بسیار زیاد است.

منبع تغذیه DC برای تعمیرات موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرد. منبع تغذیه موبایل حرفه‌ای باید قابلیت شارژ باتری و یا تغذیه مدار، شوک دادن به باتری، بررسی جریان، تنظیم ولتاژ و جریان خروجی، فن قدرتمند و… را داشته باشد. منبع تغذیه داژنگ برندی شناخته می‌شود که تمامی این قابلیت‌ها را به صورت یکجا دارد. استفاده از منبع تغذیه داژنگ در تعمیرات موبایل بسیار شایع است.

هنگام نظافت منبع تغذیه حتماً به حساسیت آن به رطوبت توجه کنید. اکثر مدل‌های منبع تغذیه مانند سانشاین، داژنگ، سوگون و… به رطوبت حساسیت بالایی داشته و در صورت مواجهه با آن خطای زیادی خواهند داشت.

سخن آخر:

ما در 1200mobile با واردات مستقیم انواع مدل منبع تغذیه در کنار قیمت مناسب با ارائه ی گارانتی و مهلت تست 7 روزه خیال شما را از همه جهت راحت کرده ایم. بنابراین اگر قصد خرید منبع تغذیه را دارید 1200mobile میتواند یک انتخاب مطلوب برای شما باشد. همینطور مشاورین ما در کنار شما هستند تا با ارائه ی مشاوره بهترین انتخاب را داشته باشید.