عمومی

علت داغ شدن موبایل چیست؟ (توضیحات کاربردی فونی شاپ درباره دلیل داغ شدن موبایل)

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اگر شما هم جزو کسانی باشید که از تلفن های هوشمند استفاده می کنند حتما با داغ شدن آن مواجه شده اید.

داغ شدن باتری موبایل یکی از مهم ترین عوامل آسیب به موبایل است که کاربران همواره نگران آن هستند. البته باید بدانید گرم شدن موبایل ها هنگام استفاده و شارژ امری طبیعی است و درصورت بیش از حد داغ شدن باید نگران این موضوع بود. ما در اینجا به چندین عامل داغ شدن موبایل و راه حل آن ها اشاره می کنیم.

استفاده از وای فای و دیتا

اپلیکیشن ها این طور طراحی شده اند که هنگام اتصال موبایل به اینترنت آن ها نیز به آن متصل شوند. همین موضوع باعث اجرا شدن برنامه ها در پس زمینه می شود و نتیجه آن استفاده بیشتر از باتری!

همچنین هنگام استفاده از هات اسپات نیز موبایل انرژی بسیار زیادی استفاده می کند که باعث افزایش کارکرد باتری می شود.

پس بهتر است هنگامی که موبایل خود را به شارژر متصل می کنید اینترنت و هات اسپات آن را قطع کنید تا موجب افزایش دمای باتری و موبایل نشوند.

استفاده از شارژر بی کیفیت

یکی از اصلی ترین دلایل داغ شدن موبایل هنگام شارژ استفاده از شارژر های غیر اصل و تقلبی است. داغ شدن بیش از اندازه باتری باعث کاهش عمر مفید آن می شود و همچنین می تواند آسیب هایی جدی به دیگر قطعات موبایل بزند. پس بهتر است برای شارژ کردن دستگاه خود فقط از شارژر های اورجینال و با کیفیت استفاده کنید.

چون شارژر ها و دیگر محصولات فروشگاه فونی شاپ شاپ دارای ضمانت اصالت کالا هستند، خرید از آن بهترین گزینه است.

بازی با موبایل

اجرای برنامه ها و بازی های سنگین از جمله دلایلی است که موجب افزایش دمای موبایل می شود. هنگام بازی کردن با موبایل سخت افزار های زیادی درگیر می شوند و باعث تداخل در موبایل می شود. و این امر باعث داغ شدن موبایل می شود.

موبایل هایی که دارای سخت افزار ضیعفی هستند هنگام اجرای بازی های سنگین بشدت به آن ها فشار می آید بیش از اندازه داغ می شوند.

هنگامی که موبایلتان به شارژر متصل است به هیچ عنوان با آن بازی نکنید. به سرعت دمای آن بالا می رود و در بلند مدت باعث آسیب های زیادی می شود.

باتری سامسونگ از جمله باتری هایی است که هنگام بازی نسبت به دیگر موبایل ها بیشتر داغ می شود.

اتصال به بلوتوث

امروزه برای اتصال به ساعت های هوشمند و اسپیکر ها باید با بلوتوث به آن ها متصل شد. استفاده طولانی مدت از بلوتوث نیز باعث افزایش گرمای موبایل می شود. پس بهتر است اوقاتی که از آن استفاده نمی کنید آن را خاموش کنید.

کاور محافظ یا گارد

بسیاری از کاور هایی که کاربران از آن ها استفاده می کنند از جنس چرم یا پلاستیک هستند. این موضوع مانع تهویه صحیح و رسیدن جریان هوا به موبایل و تبادل دما می شود. بخاطر همین هنگام کار کردن موبایل شما گرم خواهد شد.

بهتر است گاهی اوقات کاور محافظ یا گارد را در بیاورد.

باز بودن اپلیکیشن ها

ما دائما در حال استفاده از موبایل هستیم. به همین دلیل بسیاری از اپلیکیشن ها را بعد از استفاده نمی بندیم. این موضوع باعث فعال ماندن برنامه و استفاده آن از باتری می شود. پس بهتر است هنگامی که کارتان با برنامه ها تمام شد آن ها را ببندید.

استفاده از دوربین

یکی دیگر از عواملی که باعث افزایش بیش از حد دمای باتری می شود استفاده طولانی مدت از دوربین است. این موضوع در بعضی از موبایل ها بیشتر به چشم می آید.

پس به این مورد نیز توجه کنید و هنگام استفاده از دوربین حواستان به افزایش دمای آن باشد.

باتری بی کیفیت

متاسفانه بسیاری از باتری های موبایل موجود در بازار بی کیفیت و غیر اوجینال هستند. و هنگامی که از آن ها استفاده می کنید داغ می شوند و دمای موبایل شما را بیش از حد اندازه بالا می برند. برای خرید باتری آیفون، باتری هواوی و باتری سامسونگ بهتر است به یک فروشگاه معتبر مانند فونی شاپ مراجعه کنید.

نور و گرما

حتما شما هم در تابستان متوجه شده اید که موبایلتان حتی بدون کار کردن هم داغ می شود. پس بهتر است در فضا های گرم موبایل را قرار ندهیم و از تابش مستقیم نور به آن جلو گیری کنیم.

خرید باتری سامسونگ

برای خرید باتری سامسونگ میتوانید از فروشگاه معتبر فونی شاپ اقدام به خرید باتری سامسونگ با کیفیت و اصل نمایید.

https://fonishop.com/

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]