عمومیکسب و کار ایرانی

غذا برای مراسم ختم

مکان غذاخوری شام مراسم ختم کجا باشد؟

اگر محل برگزاری مجلس ترحیم در مسجد است، می‌توانید در همان جا شام را ارائه دهید. برای این کار نیاز با سفره یکبارمصرف دارید. معمولا هر رول از این سفره‌ها ۵۰ متر است و یک سفره ۵۰ متری که در دو طرفش مهمانان بشینند، می‌تواند مناسب برای ۱۰۰ نفر باشد. برای همین اگر مثلا ۳۰۰ مهمان دارید، به سه رول سفره نیاز دارید که پیشنهاد می‌کنیم چهار رول بگیرید تا اگر اتفاقی افتاد، شرمنده مهمانان نشوید.

گزینه دوم برای مکان غذاخوری شام مجلس ترحیم، می‌تواند منزل شما یا حتی یکی از اقوام و آشنایانتان باشد. اگر منزل بزرگی و جاداری دارید، این مورد نیز کمک‌کننده است. اگر قصد پذیرایی شام ختم در منزل دارید، این مورد را در نظر بگیرید که بسیاری از مهمانان دوست ندارند و یا معذب می‌شوند که به خانه شما بیایند؛ برای همین توصیه می‌کنیم مقدار زیادی از شام مراسم ختم را به صورت پک بیرون‌بر تهیه کنید تا به اقوام دور و افرادی که قصد حضور در منزل شما را ندارند، بدهید.

شام مجلس ترحیم چه باشد؟

معمولا باید شامی همه‌پسند داد. یک ایده عالی آن است که دو مدل شام مراسم ختم متفاوت تهیه کنید تا احتمال نارضایتی مهمانان را به صفر برسانید. در کل غذاهای چلوکباب، چلو جوجه کباب و زرشک پلو با مرغ مورد قبول تقریبا همه هستند. پیشنهاد ما این است که اگر قرار بر ارائه مثلا جوجه کباب در ضیافت شام مراسم عزا را دارید، حدود ۱۰ الی ۲۰ عدد چلوکباب نیز تهیه کنید تا به افراد بدهید که به جوجه کباب علاقه ندارند. از ارائه غذاهای دارای بادنجان(بادمجان، بادمجون) مثل قیمه بادنجان خودداری کنید، چرا که افراد زیادی از آن متنفرند. همچنین حواستان باشد غذایتان دارای سیر نباشد، زیرا بوی سیر مورد علاقه اکثر مردم نیست. حالا همراه این غذای خوشمزه چه چیزی می‌چسبد؟

رسم های قدیمی برای شرکت کردن در مراسم عزاداری

سوگواری برای فرد از دست رفته، از زمان های بسیار دور در ایران رواج داشته است. شکل کلی این مراسم در طول زمان بدون تغییر بوده اما به مرور زمان تغییرات بسیار کمی در آن به وجود آمده است. مراسم ترحیم از زمانی که فرد را به خاک می سپرند، شروع می شود و بیشتر اوقات تا یک سال ادامه می یابد. در طی این یک سال در مراسم های بسیار زیادی یاد مرحوم را زنده نگه می دارند و برای وی خیرات می دهند. این ها تمام مواردی است که تا یک سال انجام می شود و با گذشت زمان نیز بدون تغییر مانده است.

در کشور ایران در زمان قدیم رسم بوده است که تا هفت روز نباید در خانه صاحب عزا پخت و پزی صورت می گرفت و همسایه ها برای آنها غذا می بردند تا آنها بتوانند در آرامش به عزاداری خود برسند. اگر می خواهید مانند رسم های گذشته عمل کنید، بهتر است به صاحب عزا در پذیرایی مراسم ترحیم کمک کنید؛ حتی می توانید مبلغی را به صورت نقدی برای کمک به مراسم نیز به صاحبان عزا هدیه کنید. این رسم در بین اقوام بختیاری و لر هنوز هم مرسوم است. مراسم هفتم یا ختمی که امروزه می گیرند، بیشتر در مسجد برگزار می شود و پذیرایی مراسم ترحیم از میهمانان با خرما، حلوا و میوه انجام می شود.

در پک پذیرایی مراسم ترحیم، دو طعم مختلف از حلواهای جذاب به همراه نوشیدنی اصیل زعفرانی و خرما پیارم تازه مغزدار و شله زرد مجلسی قرار دارد. جهت خرید پک ترحیم کلیک کنید

برای پذیرایی مراسم ترحیم دو نوع پک وجود دارد:

پک ترحیم زیپ‌کیپی مشکی دستگیره‌دار پلاستیکی که عبارت‌های مربوط به ترحیم و خیر مقدم به مهمانان روی آن درج شده است. این پک‌ها قابلیت قراردادن 3 الی 6 آیتم پذیرایی را دارد. همچنین به دلیل داشتن دستگیره حمل آن توسط مهمانان راحت‌تر خواهد بود.

پک پذیرایی ترحیم مقوایی که در طرح‌های گوناگون و جذاب طراحی شده است. اگر به دنبال یک  بهترین تشریفات و یک پذیرایی متفاوت هستید، پک ترحیم مقوایی گزینه خواهد بود.

در طراحی این پک‌ها نهایت دقت صورت گرفته که برای مهمانان جذاب و چشم‌نواز باشد. امکان بستن روبان مشکی روی این پک‌ها وجود دارد که جلوۀ منحصربه‌فردی به پذیرایی مراسم ترحیم شما می‌بخشد. جنس پک‌های مقوایی ختم از کرافت مقاوم بهداشتی و مخصوص مواد غذایی ساخته شده است. این پک‌ها قابلیت بازگشت به محیط زیست را دارد و در ایران تولید می‌شود.

با انتخاب پک پذیرایی مقوایی، علاوه بر اینکه مراسم ترحیم را برای مهمانان به یادماندنی می‌کنید، به سبز ماندن زمین نیز کمک خواهید نمود. همچنین درصورت درخواست مشتری، امکان درج نام و تصویر متوفی به صورت لیبل بر روی پک‌ پذیرایی ترحیم وجود خواهد داشت. خرید پک پذیرایی در سبزینه پک شما را برای برگزاری مراسمی شیک و لاکچری، درعین حال با قیمتی مناسب یاری می کند