عمومیکسب و کار ایرانی

فروش گوسفند زنده غرب تهران

گروه دامداران پاک مرکز خرید و فروش دام در تهران است و  خرید راحت را برای مشتریان خود، بصورت تلفنی و آنلاین فراهم کرده است،شما می توانید در کمترین زمان در صورت تمایل ثبت سفارش کنید. نگران نباشید نیازی به مراجعه حضوری نیست.انواع دام زنده شامل نژادهای مختلفی همانند: لری، افشاری، کردی،رومانوف، مغانی، بلوچی، لاکن، شاروله و … است که شما میتوانید بنا به نیاز خود هر یک از این نژادهای دام های زنده را از ما بخواهید

قیمت انواع دام را با توجه به وزن آن در نظر می‌گیرند، برای مثال گاو بالغ گرانتر از گوساله است. بنابراین برای اطلاع از قیمت روز، باید در ابتدا بدانید که چه دامی و با چه اندازه‌ای می‌خواهید. سپس با کارشناسان خرید و فروش دامداران پاک ارتباط بگیرید تا آنان مطابق با آنچه که می‌خواهید به شما آگاهی دهند.

گوسفند

یکی از دام هایی که توسط دامداران پاک با قیمت مناسب به فروش میرسد گوسفند است شما میتوانید جهت اطلاع از  با ما تماس حاصل نمایید و گوسفند را خریداری نمایید.

مرغ و خروس

افراد گاهی برای مراسمات کوچک خود بجای خرید گوسفند از مرغ وخروس برای قربانی استفاده می‌کنند که دامداران پاک امکان خرید این طیور را نیز به صورت آنلاین برای شما عزیزان فراهم نموده است.

گوساله

گوساله از دام هایی است که دارای گوشت لذیذی می‌ باشد شما میتوانید جهت خرید این دام به صورت آنلاین با ما تماس حاصل نمایید و دام را درب منزل خود تحویل بگیرید.

شتر

دامداران پاک امکان خرید غیر حضوری شتر را برای شما عزیزان فراهم آورده است، شتر دارای گوشت بسیار لذیذی است که شما میتوانید به صورت آنلاین آن را از ما خریداری نمایید

قیمت تجارت دام در بازارها به طور پیوسته با تراکم گاو و تراکم جمعیت انسانی در منطقه‌ای که بازارها واقع شده‌اند، مرتبط است. در واقع، قیمت‌های گاو در بازارهایی که تراکم جمعیت انسانی محلی پایین دارند، به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از مناطق با تراکم انسانی متوسط ​​یا بالاتر است. علاوه بر آن موقعیت بازار و اندازه دام نقش اساسی در قیمت تعیین‌شده دارد. بنابراین درصورت اطلاع از قیمت نهایی بهتر است با کارشناسان فروش و خرید دام زنده ارتباط بگیرید تا آنان بر طبق خواسته شما قیمت نهایی را اعلام کنند.

قیمت دام زنده تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند فصل، نوع دام، وضعیت بازار و … قرار می‌گیرد و همچنین  قیمت روز دام زنده از کیلویی ۱۲۵۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰۰ هزار تومان است، ما بهترین دام ها را با قیمت مناسب به همراه قصاب و ارسال رایگان در تهران به محل مد نظر مشا ارسال مینماییم. با توجه به اینکه قیمت دام زنده در تهران با نوساناتی همراه است قبل از سفارش حتما با ما تماس حاصل نمایید تا از قیمت روز دام زنده مطلع شوید.

با خرید انواع دام زنده می توانید تمام مراسم های خود را با قیمت مناسب برگزار کنید. مرکز خرید و فروش دام زنده در دام اینجا یکی از انواع مراکز فروش دام زنده سالم با قیمت مناسب می باشد که با مراجعه به وب سایت ما می توانید انواع دام زنده مورد نظر خود را با خیالی آسوده خریداری کنید.

مرکز خرید و فروش دام زنده در تهران

امروزه با افزایش روز افزون قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ رو برو هستیم، و با توجه به صرفه نبودن تهیه ی محصولات دامی به طور جداگانه برای کسانی که مصرف نسبتا بالایی دارند، تمایل مردم برای تهیه ی دام زنده رو به افزایش می باشد.

از این رو سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران اقدام به انتشار لیستی از مرکز خرید و فروش دام زنده در تهران در مناطق ۲۲ گانه ی تهران کرده است که شما همه روزه با مراجعه به این مراکز عرضه دام زنده شهرداری تهران می توانید دام زنده مورد نظر خود را تهیه کنید.

دامداران پاک یکی از بزرگترین مرکز خرید دام زنده تهران است و دارای سابقه درخشانی است. مرکز خرید دام زنده دامداران پاک با ارائه  خدماتی همچون، فروش گوسفند زنده، فروش گوساله و مرغ و خروس و …به گزینه ای بسیار مناسب برای شما تبدیل شده است.

چنانچه شما قصد خرید دام زنده از مرکزی معتبر را دارید که دارای کیفیت و قیمت مناسبی باشد پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. دامداران پاک به عنوان سایتی که به صورت انلاین اقدام به فروش انواع دام در تهران مینماید تا شما همشهریان تهرانی عزیز بدون دغدغه بتوانید بهترین گوسفند زنده را با بهترین قیمت خریداری نمایید.

یکی از نکات بسیار مهمی که افراد در هنگام خرید دام زنده باید به آن توجه داشته باشند این است که در هنگام خرید حتما از مرکز معتبری که در این زمینه مشغول فعالیت است خرید خود را کامل نمایند. دام های مجموعه دامداران پاک از نظر نرخ گوشت دارای بازدهی بالا و کیفیت مطلوبی هستند و شما به راحتی با یک تماس میتوانید ادعای ما را بسنجید.

مرکز فروش دام زنده در تهران و کرج

امروزه به دلیل افزایش جمعیت و شهرنشینی گسترده، به راحتی نمی‌توان به دام زنده دست پیدا کرد. از این رو بسیاری از دارندگان دام و یا افراد دیگر پلتفرمی را به وجود آورده‌اند تا هر کسی بتواند به دام مورد نظرش دست پیدا کند. اکثریت مردم برایشان اهمیت دارد که چه دامی می‌خرند؛ بیماری نداشته‌باشد، تغذیه مناسب شده‌باشد، نحوه حمل آن به چه صورت است، نژاد حیوان چیست و بسیاری از عوامل دیگر. بنابراین در صورت خرید دام توصیه می‌شود با مرکز فروش دام در تهران و کرج ارتباط بگیرید.

خدمات ما

تجربه کاری بالا: با ۱۱ سال سابقه درخشان و تجربه در حوزه خرید و فروش دام آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم.

زیر نظر دامپزشک: تمامی دام ها از ابتدا تا هنگام کشتار، زیرنظر دامپزشک می باشند و در منطقه ی قرنطینه کشتاره نگهداری می شوند.

کلیه اموز قصابی در محل: گوسفند زنده همراه قصاب و با کمترین هزینه به محل مورد نظر شما ارسال میشود،خرد کردن گوشت به عهده ی قصاب ما می باشد

جهت خرید دام زنده باید هدف خود از خرید را مشخص کنید و سپس به مراکز خرید دام زنده در سرارس کشور مراجعه نمایید، البته توجه داشته باشید برای خرید دام زنده به مراکزی مراحعه نمایید که مطمعن هستید دام های آن ها از سلامتی کامل برخوردار هستند و همچنین زیر نظر دامپزشک می باشند.  از دام های زنده جهت برای مواردی همچون مصرف شیر، پروراندن، مصرف  گوشت، در مراسماتی همچون عروسیو قرباتی استفاده میشود.

چنانجه قصد خرید دام زنده برای پروراندن دارید باید در قدم اول زمان خرید را بدانید که بهترین زمان برای خرید در اوایل پاییز است علاوه بر زمان خرید باید به نوع نژاد دام نیز توجه نمایید زیرا دام های دوقلوزا، شیرده و گوشتیی برای شما به صرفه تر است و ناگفته نماند که قیمت این دام ها نسبت به سایر نژادها گران تر است.

جهت خرید دام زنده میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید:

چرا دام زنده را از دامداران پاک بخرید؟

دامداران پاک یکی از مراکز خرید دام زنده است که با داشتن دام های بسیار خوب باعث جلب اعتماد مشتریان زیادی شده است، شما می‌توانید برخی از ویژگی های مجموعه دامداران پاک را در زیر مشاهده نمایید

  • تغذیه ی تمامی گوسفندان ما کاملا ارگانیک بوده و در بهترین مناطق می باشد.نگهداری گوسفندان در محیطی کاملا بهداشتی و تحت نظر دامپزشک
  • ارسال رایگان دام جهت مراسمات شما: (کربلایی ، عقیقه ، عروسی ، حاجی ، مصارف خانگی و …)ارسال قصاب مجرب به صورت کاملا رایگان
  • خرد کردن گوشت
  • پاسخ گویی شبانه روزی
  • ارسال کارت خوان سیار
  • فروش به صورت عمده و خرد
  • دارای شعبات مختلف در سراسر تهران
  • خرید به صورت مستقیم از گله

قیمت انواع دام در تهران

عوامل فیزیکی، بیولوژیکی و اقتصادی-اجتماعی متعددی بر قیمت دام تاثیر می‌گذارند. آب و هوا (دما و بارندگی) می‌تواند بر توانایی هر حیوانی برای بقا و مولدبودن از طرق مختلف تأثیر بگذارد. برخی از مناطق، به دلیل درجه حرارت شدید، توپوگرافی یا کمبود بیش از حد رطوبت، برای سکونت مداوم یا فصولی کاملاً نامناسب هستند. بنابراین نمی‌توان بر روی دام در صورت کنترل نشدن عوامل متعدد تغذیه و نوع پرورش دام قیمت نهاد. بهترین راه این است که با کارشناسان تماس بگیرید تا از قیمت روز دام باخبر شوید.

نحوه خرید دام زنده

گروه دامداران پاک به صورت شبانه روزی و در هر کجای تهران آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. تنها با یک تماس با ما دام زنده همراه قصاب و با کمترین هزینه به محل مورد نظر شما ارسال میشود. همچنین برای رفاه حال شما به دلخواه مشتری خرد کردن گوشت هم بر عهده قصاب می باشد.

شما می توانید در زمان دلخواه با ما تماس حاصل فرمایید و  پس از دریافت مشاوره سفارش خود را ثبت کنید و در زمان مشخص شده توسط شما، ما دام مورد نظر را  درب منزل تحویل خواهیم داد.

دامداران پاک خرید آسان دام زنده ،را برای مشتریان خود مهیا کردیم تا بدون این که به صورت غیر حضوری بتوانند در هر زمان سفارش خود را برای مراسماتشان ، گوسفند قربانی برای عید قربان ، عقیقه کودکان ،عاشورا و تاسوعا ، عروسی حاجی ، ماه محرم ، سفارش و در سریعترین زمان تحویل گیرند.

نکات مهم در خرید دام زنده

  • سلامت دامیکی از نکات مهم در هنگام خرید دام زنده که باید در نظر داشته باشید سلامت گوسفند زنده می باشد که از مهمترین خوراکی های مصرفی است.گوشت گوسفند زنده سرشار از ویتامین و مواد معدنی است که در خوراکی های گیاهی وجود ندارد. برخی از مریضی های حیانات همانند تب مالت، امکان انتقال به انسان را دارند؛ پس اگر گوسفند زنده ای را خریداری کرده اید که دچار چنین مریضی هایی است از مصرف گوشت آن جدا خودداری نمایید زیرا برای سلامت انسان بسیار مضر است.
  • وزن گوسفندموضوع بعدی که باید به آن توجه داشته باشید این است که گوسفندی بخرید که وزن واقعی خود را داشته باشد. متاسفانه در برخی مراکز نامعتبر، از طریق راه‌هایی همچون خوراندن آب نمک به گوسفند باعث میشوند گوسفند تشنه شده و آب بیشتری بخورد و از این طریق وزن کاذب آن بالا خواهد رفت.
  • زمان مناسب جهت پرواربندیپرواربندی به افزایش وزن گوسفند جوان و یا بره در مدت محدود میگویند. پرورش گوسفند زنده یکی از راه‌های کسب درآمد پر بازده است، یکی از شغل‌های کم ریسک و پرسود از قدیم پروروش گوسفند و دامپروری میباشد.
    اگر قصد دارید دام زنده را به هدف پرواربندی بخرید توجه به زمان خرید آن موضوع مهمی می باشد که باید در نظر بگیرید. طبق تحیقیقات انجام شده اوایل پاییز بهترین زمان برای خرید دام و شروع پرواربندی است.
  • خرید از مراکز معتبرخرید از مراکز معتبر، خیال شما را از مشکلات احتمالی راحت میکند. اول اینکه در این مراکز حتما گوسفندها توسط دامپزشک معاینه شده و در صورت وجود بیماری درمان خواهند شد.
    موضوع دوم این است که این مراکز هرگز، مرتکب عملی نمیشوند که به اعتبار آنها لطمه وارد کنند در اصل از همین طریق توانسته‌اند اعتبار پیدا کنند و شناخته شوند، در نتیجه با مراجعه به آن‌ها میتوانید خریدی مطمئن را انجام دهید.

قیمت روز دام؛ با توجه به نرخ ارز

بیشتر اقتصاددانان بازار دام را از نوع رقابتی آن می‌دانند، زیرا نیروهای عرضه و تقاضا برای تعیین قیمت محصول باهم تعامل می‌کنند. قیمت دام را برای کوتاه مدت می‌توان محاسبه و عرضه کرد ولی برای بلند مدت احتمالا مشکلاتی را در بر خواهد گرفت. عوامل متعددی مانند تولیدات فصلی، آب و هوا، موقعیت بازار بر قیمت تاثیر می‌گذارند. بنابراین بهتر است با کارشناسان مربوطه ارتباط بگیرید تا آنان شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

قیمت روز انواع دام؛ با توجه به وزن

علیرغم موقعیت بازار، بیشترین عاملی که بر قیمت تاثیر می‌گذارد وزن دام است. برای مثال گاوهای تازه به دنیا آمده به دلیل آنکه وزن کمی دارند از پایین‌ترین قیمت نسبت به گاوهای بالغ برخوردارند. درمیان گاوهای بالغ، گاو نر به دلیل جثه بزرگتر نسبت به گاوهای ماده قیمت بیشتری دارند. برای اطلاع از قیمت نهایی بهتر است با کارشناسان مربوطه ارتباط بگیرید تا آنان شما را راهنمایی کنند.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش گوسفند زنده در غرب تهران به خصوص در شهرهای پرجمعیتی همچون تهران موضوع به نسبت وقت گیری تلقی می شود.

بهترین روش خرید گوسفند در غرب تهران

به خاطر وجود چنین مواردی تصمیم به تهیه یک راهنمای کامل جهت خرید گوسفند زنده مرغوب برای شما عزیزان گرفتیم.از آنجایی که اکثر افراد در مناسبت های مختلفی در طول سال مایل به تهیه گوسفند زنده برای قربانی مصارف خانگی عقیقه و هستند بی شک مطالعه ادامه مطلب تخصصی زیر به شما کمک زیادی در این باره خواهد کرد.

مطمئن باشید تمامی نکات اشاره شده در این مقاله از روی تجربه چندین ساله دامداران شناخته شده و با دقت و تحقیق کافی جمع آوری شده است.پس برای اینکه با کم ترین هزنیه به بهترین کیفیت دست پیدا کنید به شدت به رعایت موارد مطرح شده توصیه می کنیم.

مهم ترین نکات خرید و فروش گوسفند زنده در غرب تهران: به قیمت روز گوسفند زنده در بازار دام توجه داشته باشید:در فرایند خرید هر محصولی قیمت به عنوان معیاری مهم و اصلی برای تشخیص به صرفه بودن یا نبودن خرید آن محصول شناخته می شود.

بسیاری از مردم هنگام مراجعه به بازارهای دام و یا مراکز فروش گوسفند زنده در سطح شهر با نرخ های متفاوتی رو به رو می شوند.همین تفاوت قیمت ها سردرگمی عموم مشتریان را به دنبال خواهد داشت.منشا این اختلاف قیمت ها به عوامل زیادی بستگی دارد اما مهم ترین علل آن عبارت است از:

  1. تفاوت نژاد گوسفندان
  2. جنسیت دام (نر یا ماده بودن)
  3. سن دام زنده (پیر یا جوان بودن)
  4. انصاف و هزنیه تمام شده برای فروشنده
  5. محل پرورش و نوع علوفه مصرفی گوسفند در زمان رشد حیوان
  6. بیماری گوسفند و دقیق بودن باسکول فروشنده

نقش تغذیه مناسب در تعیین کیفیت گوشت گوسفند:

قیمت گوسفند زنده در غرب تهران

نوع تغذیه بر سلامت میزان رشد و طعم گوشت گوسفند بسیار تاثیر گذار است.در زمان پرواربندی دامداران در جهت بهبود ضریب تبدیل مجبور به استفاده از یک جیره مغذی برای گله خود هستند اما گرانی نهاده های دامی در طی چندین سال گذشته با وجود افزایش قیمت گوسفند زنده سبب شده که پرورش دهندگان گوسفند همواره برای تامین نیازهای غذایی گله ی خود با مشکلات مالی فراوانی رو به رو باشند.اما با این حال برخی از فعالان حوزه دامپروری به خاطر حفظ کیفیت گوشت گوسفندان پرواری خود سعی می کنند به بهترین شکل ممکن از علوفه هایی همچون یونجه جو کنستانتره و برای تغذیه گوسفندان شان استفاده کنند.چنانچه طعم و کیفیت گوشت برای شمایی که به دنبال خرید گوسفند زنده خوب هستید اهمیت دارد پیشنهاد می کنیم حتما خرید گوسفند پروار و چاق را به دام لاغر و در عین حال ارزان ترجیج بدهید.همچنین اگر به دنبال یافتن مرکزی معتبر برای تهیه گوسفند زنده هستید در ادامه مطلب وب سایتی با سابقه و تخصصی به نام «bchshop.ir»را به شما همراهان گرامی معرفی خواهیم کرد.

بررسی خصوصیات ظاهری گوسفند و ارزیابی لاشه:اگرچه برای تشخیص بیماری یاعدم بیماری گوسفندان به معاینه دقیق دامپزشک نیاز است اما از طریق بررسی ظاهری اندام های مختلف بدن این حیوانات می توان تا حدودی از کیفیت گوشت گوسفند مطلع شد.نبود زخم بر روی قسمت های مختلف بدن نلگیدن دام در حین راه رفتن نداشتن سرفه و آبریزش بینی و دهان و مواردی این چنینی مهم است.

علاوه بر این معمولا لاشه ای از نظر شکل عمومی پرارزش تلقی می شود که فرم کلی آن کوتاه و قطور و دارای عضلاتی پرگوشت و فشرده باشد.چنانچه گوسفندی چاق و پروار باشد قسمت دست ها ران ها بسیار پرگوشت بوده و همچنین بخش پشت لاشه پهن و قطور می باشد.اینگونه لاشه ها معمولا دارای تقارن بوده و فاصله ی قسمت های گوناگون آن کاملا پر و پوشیده از توده ی گوشت و عضله می باشد.به عبارتی درصد گوشت به استخوان آن بیشتر خواهد بود.

پیر یا جوان بودن گوسفند و تاثیر آن بر قیمت فروش:اساسا سن گوسفند بر کیفیت طعم و زمان پخت گوشت آن تاثیرات مستقیمی دارد.هرچه گوسفند (اعم از نر یا ماده)سن بیشتری داشته باشد مرغوبیت گوشت چندانی نخواهد داشت.در اکثر مواقع علت ارزانی بیش از حد قیمت گوسفند زنده مربوط به همه موضوع می شود.در کل بهتر است بدانید که گوشت بره از قوچ و میش بسیار باکیفیت و خوشمزه تر می باشد.پیشنهاد می کنیم همیشه در هنگام خرید با بررسی تعداد دندان های گوسفند سن دام انتخابی خود را تا حدودی تخمین بزنید و از جوان بودن آن مطمئن شوید.

همیشه از جایی شناخته شده و معتبر گوسفند خریداری نمایید:شناخت تمام ویژگی یک دام مناسب به تجربه ی زیادی نیازمند است.از آنجایی که اکثر افراد از چنین دانش و تجربه ای برخوردار نیستند پس بهتره با مراجعه به دامداری باسابقه ای و اعتماد به فروشنده با انصاف تا حدود قابل توجهی خیال خودتان را راحت کنید.مجموعه بازار گوسفند بیش از دو دهه است که با عرضه بهترین نژادها و ارائه خدماتی همچون ارسال دام درب منزل خردکردن گوشت پاک کردن کله پاچه و سیرابی و اقدام به فروش گوسفند در سراسر تهران می کند.اگر قصد دارید به کم ترین قیمت روز مناسب ترین گوسفند زنده را مطابق با بودجه خود در بازه ی وزنی بین ۳۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم تهیه نمایید بدون شک این مجموعه بهترین انتخاب برای همشهریان تهرانی شناخته می شود.در کم ترین وقت ممکن با یک تماس می توانید سفارشات خود را در این مرکز ثبت نمایید.در ضمن لازم به ذکر است که تمامی گوسفندان این مرکز کم دنبه کم پشم و سالم می باشند.

چگونه با کمترین هزینه گوسفند زنده در غرب تهران بخریم؟

اگر می خواهید از گوشت سالم و خوش طعم تری لذت ببرید خرید گوسفند را جایگزین گوشت های مانده و یخ زده کنید زیرا این خرید برای شما بسیار مقرون به صرفه تر از خرید گوشت از قصابی و یا افراد با واسطه می باشد.اما اینکه از کجا خریداری کنیم؟ و یا اینکه گوسفند سالم را چطوری تشخیص بدهیم؟

اگر می خواهید گوسفند زنده تهیه کنید و اطلاعات کاملی از نحوه خرید و سالم بودن گوشت داشته باشید با ما همراه باشید.خرید ایننرنتی گوسفند سختی های بسیاری که در هنگام تهیه گوشت دارید را از بین می برد.در هنگام خرید باید به نکاتی از جمله سالم بودن گوسفند هزینه خرید گوسفند کیفیت گوشت و شهری که از آن تهیه می کنید را مدنظر قرار دهید.

خرید گوسفند زنده یکی از دغدغه های افراد برای تهیه و مصرف گوشت می باشد که اکثر افراد برای خرید به روستاها و یا مناطق اطراف شهر مییروند که علاوه براتلاف وقت و گذراندن مسیرهای طولانی وعدم اطلاع کافی برای تشخیص گوسفند سالم چیزی به همراه ندارد.شما میتوانید برای خرید گوسفند با کنار گذاشتن همه این سختی ها آنرا بصورت اینترنتی خریداری کنید.

گوسفند زنده دارای پروتئین های بیشتری نسبت به گوشت های یخ زده و قدیمی می باشد و درصد خرابی گوشت گوسفند در صورت تشخیص درست خیلی کمتر می باشد.گوسفنده زنده گوشت خوش طعم تری نسبت به گوشت مانده دارد و همچنین شما با خرید گوسفند می توانید از سیرابی و دل و جگر و کله پاچه آن نیز استفاده کنید.

نحوه تشخیص گوسفند سالم زنده

شناسایی گوسفند سالم خیلی کار سختی نیست.شما برای چاق و یا لاغر بودن گوسفند با لمس کردن مهره های پشت گوسفند می توانید به آن پی ببرید.اگرگوسفند آبریزش بینی دارد و یا پشم های آن به راحتی کنده شود دلیل بر بیمار بودن گوسفند می باشد و اگر ریه آن چرکی باشد با آبریزش بینی مشخص می شود.همچنین داشتن چشمان براق و قوی بودن جثه و پرتحرکی از نشانه هاس سالم بودن گوسفند می باشد.

گوسفند مانند دیگر حیوانات دستگاه هاضمه پیچیده ای دارد و در هنگام استراحت غذا را بصورت نشخوار می خورد.اگر که گوسفند سالم باشد باید همراه دیگر گوسفندها غذا بخورد.جگر گوسفند سالم رنگ قرمز جگری دارد و هنگام برش نباید داخل رگ های آن انگل وجود داشته باشد.از دیگر علائم تشخیص سالم بودن گوسفند زنده نشخوار کردن همراه غذا خوردن و یا دو بار جویدن آن می باشد.

برای خرید گوسفند زنده روش اینترنتی به خاطر بی واسطه بودن به راحتی به دست خریداران می رسد در هنگام خرید دام زنده به صورت اینترنتی شما می توانید همه موارد را بررسی کرده و سپس خریداری کنید.خرید اینترنتی گوسفند زنده به دلیل اینکه بر اساس نرخ کشتارگاه می باشد بسیار مقرون به صرفه می باشد.

قیمت گوسفنده زنده امروز را در سایتهای زیادی می توان جستجو کرد و شما میتوانید خرید گوسفند زنده از دامداران پاک را تجربه نمایید که در نوع خرید و کیفیت شما را همراهی می کند.شما می توانید به صورت عمده و یا تکی اقدام به خرید کنید و از مراکز معتبر خرید خود را انجام دهید.

علت تفاوت قیمت در بازار

گوسفند زنده قیمت های متفاوتی دارد و بر اساس ویژگی هایی نظیر نژاد وزن قیمت های متفاوتی میتواند داشته باشد.گوسفندان دارای نژادهای مختلفی است اما مشکل اینجاست که هر نژادی برای کشتار مناسب نیست.نژادهایی که برای کشتار ذبح برای عید قربان و مراسمات مختلف استفاده می شوند نژاد پشمی نژاد گوشتی و نژاد شیری می باشد که ممکن است این نژادها ترکیبی هم باشند.در میان این نژادها نژاد گوشتی بسیار بهتر می باشد چرا که گوشت بیشتری هم برای مصرف دارد.از دلایل مهم تفاوت قیمت در خرید گوسفند وزن آن می باشد با خرید بی واسطه و ارگانیک می توانید از وزن دام خود مطمئن شوید.

بعضی از فروشندگان برای بالا رفتن وزن دام در هنگام فروش در طعام آن ها سنگ نمک می ریزند چرا که سنگ نمک دام را تشنه کرده و آب زیادی برای رفع تشنگی استفاده می کند.شما بعد از خرید دام متوجه می شوید که وزن دام بسیار کاهش یافته است.راه دیگر برای بالا رفتن وزن گوسفند اینست که راه ادرار آن را میبندند که این کار جان دام را به خطر می اندازد.در هنگام خرید باید از وزن واقعی دام خود مطمئن شوید.

قیمت گوسفند زنده ۱۴۰۱

بسیاری از افراد به این نتیجه رسیدند که خریداری گوسفند بسیار مقرون به صرفه تر از خرید گوشت از قصابی می باشد.خرید گوسفنده زنده تهران از کیلویی ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان می باشد و این قیمت در حال نوسانات زیاد است که این نوسانات در مورد گوشت همه دام ها صدق می کند.

زمانی که دلال و یا واسط وارد کار شوند قیمت گوسفند زنده بالا می رود و به خاطر همین موضوع خرید بدون واسطه را پیشنهاد می کنیم.هزینه خرید گوسفند در هر شهر ممکن است متفاوت باشد به همین دلیل خرید دام از شهر خود را پیشنهاد می کنیم در شهرهای بزرگ چندین میدان برای فروش این دام ها وجود دارد.

موارد موثر بر وزن گوسفند

موارد زیادی در افزایش و کاهش وزن گوسفند موثر است نژاد گوسفند بر روی وزن گوسفند تاثیر بسزایی دارد مسلما نژاد گوشتی وزن بیشتری نسبت به بقیه نژادها دارد.همچنین سن گوسفند نیز تاثیر بسزایی در وزن گوسفند دارد در نتیجه وزن بره کمتر از وزن گوسفند بالغ است.اما مهم ترین ویژگی که در وزن گوسفند موثر است نوع تغدیه دام شرایط آب و هوایی و زیستگاه دام می باشد جنسیت دام تاثیر زیادی در وزن گوسفند دارد گوسفند نر وزن بیشتری نسبت به گوسفند ماده دارد.

آیا می دانستید خرید گوسفند زنده از خرید گوشت ارزان تر است؟

انتخاب و خرید گوسفند زنده نیاز به مرکزی مجاز و معتبر با سابقه طولانی دارد که بتواند پاسخ نیازهای افراد باشد.
در شهرهایی مانند تهران پیدا کردن مراکزی معتبر جهت پیدا کردن گوسفند زنده که دارای دام های درجه یک باشند کار دشواری می باشد.مرکزی که هم بتوان دامی سالم را به صورت خرید حضوری و آنلاین به راحتی داشت و هم قیمتی زیر نظر اتحادیه را هزینه نمود.برای تهیه یک گوشت سالم و بهداشتی دو روش وجود دارد که خرید گوشت از قصابی و خرید گوسفند زنده می باشد.

برخی از افراد روش اول و برخی دیگر روش دوم را انتخاب می کنند ولی کدام روش به صرفه تر و سالم تر می باشد؟

دسته دوم که خرید گوسفند زنده را ترجیح می دهند معتقدند که گوشت گوسفند زنده نسبت به گوشت قصابی بهداشتی تر و همچنین سالم تر می باشد.ولی باید این نکات را هم در نظر گرفت که خرید گوسفند زنده نیازمند رعایت کردن بسیاری از فاکتورها می باشد.

مواردی مانند سرحال بودن گوسفند سن و جوان بودن گوسفند کیفیت سم ها چشم های براق پشم های سالم و می تواند نکاتی باشد که دقت به آن یک خرید بهینه را برای شما به ارمغان می آورد.

بنابراین انتخاب و خرید گوسفند زنده نیاز به مرکزی مجاز و معتبر با سابقه طولانی دارد که بتواند پاسخ نیازهای افراد باشد.مرکزی که تمام این موارد را در مورد گوسفند زنده داشته باشد و محصولی بهداشتی و سالم را در اختیار خریداران خواهد گذاشت.
خرید گوسفند زنده چه مزایایی دارد؟

  1. افراد با خرید گوسفند زنده علاوه بر استفاده از گوشت دام می توانند جگر و کله پاچه که در حالت عادی باید پول و هزینه جدا بپردازند را هم داشته باشند.
  2. از موارد دیگر که باعث می شود تمایل به خرید گوسفند زنده در افراد بیش تر باشد این است که قیمت گوشت به نسبت خرید از قصابی بسیار ارزان تر می شود.
  3. تازه بودن گوشت واین که دامی که می خرید را همان روز می توانید ذبح نمایید از دیگرعواملی است که برای این که گوشتی تازه داشته باشید نیاز به خرید گوسفند زنده دارید.مطمئناً افراد از سالم بودن و به روز بودن دام اطمینان دارند.
  4. یکی از دیگرعوامل را می توان اطمینان بیشتر دانست زیرا شما در زمان خرید از سالم بودن حرکات گوسفند اطمینان دارید و موردی نیست که در قصابی دیده نشود.
  5. همین موارد باعث می شود تا افراد تمایل داشته باشند تا خرید خود را از مراکزی معتبر و مجاز انجام دهند و به دنبال چنین مراکزی باشند.
  6. خریداران می توانند از پشم گوسفند هم استفاده کنند و همچنین تمام بخش های آن قابل استفاده می باشد.

ممکن است در خرید گوسفند زنده مواردی مانند این که آیا می توان مرکزی که معتبر می باشد را پیدا کرد؟ و یا اگر آن را پیدا کردیم می توان راهی یافت تا درگیر مسیری طولانی و پرترافیک نشویم؟ موردسوال می باشد.از مواردی که بسیار مهم می باشد خرید گوسفند زنده به صورت آنلاین می باشد.پیدا کردن مرکزی معتبر که چندین سال به صورت آنلاین فعالیت نماید و دارای مجوز باشد کار آسانی نمی باشد.

بنابراین می توان با تحقیق و جستجوی بیشتر خرید خود را به صورت اینترنتی و به دور از هر گونه اتلاف وقت انجام دهید.

مزایای خرید اینترنتی گوسفند در غرب تهران

  1. خرید اینترنتی می توانید گوسفند زنده را در هر مکانی که تمایل دارید به صورت رایگان دریافت نمایید.
  2. بدون ترافیک و سردرگمی می توانید با خیال آسوده و با سرعت دام را تحویل بگیرید.
  3. امکان هماهنگی با کارشناسان آنلاین جهت تعیین وزن و سایر گوسفند زنده
  4. امکان شرکت در جشنواره های فروش آنلاین
  5. وقت کافی برای خریداران جهت بررسی مجوزهای لازم شرکت ارائه دهنده دام زنده
  6. عدم اتلاف وقت در مکان هایی مانند دامداری ها یا کشتارگاه ها
  7. ارائه آپشن هایی مانند ذبح دام در مکان شما به صورت رایگان ارسال قصاب رایگان و خرد کردن گوشت
  8. ارائه گوسفند زنده در هر زمان دلخواه مشتری (برای ارائه و ارسال دام زنده مانند کشتارگاه ها محدودیت زمانی وجود ندارد)لایو شیپ

نکات موردتوجه در زمان خرید گوسفند زنده

  1. خرید از مراکز معتبر و بررسی قیمت گوسفند زنده در هنگام خرید
  2. به طور حتم خرید گوسفند زنده از مراکزی غیر معتبر می تواند تبعات بدی برای فرد داشته باشد زیراعدم رعایت آن می تواند سلامت فرد و سایر اعضای خانواده آن ها را به خطر بیاندازد.پس حتما قبل از خرید باید ابتدا به اعتبار و سابقه مرکز توجه نمود.توجه به ظاهر گوسفند
  3. ظاهر حیوان نشان دهنده سلامت اوست.حتما قبل از خرید دام زنده را بررسی کنید و مواردی که در بالا اشاره کردیم را رعایت کنید.به طور مثال وزن کم نشان دهنده بیماری گوسفند است ولی فریب کلاهبردارانی که برای بالا بردن وزن به دام آب و نمک می دهند را نخورید.
  4. بررسی پلاک روی گوش گوسفند دقت کنید که گوسفندی که از لحاظ سلامتی مورد تایید می باشد باید از مرکز موردنظر بر روی گوش اون پلاکی نصب شده باشد.
  5. دقت به سرحال و جوان بودن گوسفند زنده

گوسفندی که دارای سن زیاد باشد بسیار بی حال می باشد.این بی حالی هم به دلیل بیماری و هم به دلیل سن بالای گوسفند زنده می باشد که مسلماً می تواند بر روی گوشت گوسفند هم تاثیرگذار باشد.حتما سلامتی گوسفند و هوشیاری آن ها را در زمان خرید دقت نمایید.
تفاوت قیمت و کیفیت گوسفندان زنده در سایت در غرب تهران

وب سایت غرب تهران با ایجاد سایتی جهت راحتی و آسایش افراد در خرید گوسفند زنده یا مرغ و خروس زنده این امکان را به مشتریان خود داده است تا در هر زمان گوسفند زنده خود را با قیمتی مصوب اتحادیه و با امکاناتی که برای تحویل در نظر گرفته است ارائه نماید.

شما مشتریان گرامی کافیست با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و گوسفندی سالم به همراه قصاب ماهر و با تجربه در مکان مورد نظر دریافت نمایید.این مرکز به صورت حضوری و آنلاین دام زنده را عرضه می نماید و چون تمام مراحل از پرورش تا ارائه و فروش مخصوص خودش می باشد توانسته است گوسفندانی ارگانیک به همراه قیمت ارزن ارائه نماید.

رضایت مشتریان عزیز وعرضه گوشت تازه تنها هدف های مشتریان می باشد که در غرب تهران با سابقه طولانی صورت گرفته است.

غرب تهران با تجربه چندساله و با جلب رضایت مشتریان توانسته است دام هایی با کیفیت و با قیمت منصفانه را ارائه دهد.برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های موجود در سایت هم تماس بگیرید تا گوسفند زنده با ذبح بهداشتی و ارسال رایگان درب منزل تحویل بگیرید.

از کجا می توانیم گوسفند زنده و مرغوب خریداری نماییم؟

قربانی کردن گوسفند زنده یا خروس به دلیل اعتقاداتی که افراد دارند مانند برآورده شدن نذر انجام دادن مراسم گوناگون و یا حتی مصرف شخصی برای مصرف گوشت دارند انجام می پذیرد.

قطعا اولین سوالی که برای افراد برای خرید گوسفند زنده و یا خروس زنده پیش می آید این است که از کجا بفهمیم که دام چه کیفیتی دارد و آیا جایی که از آن دام را خریداری کرده ایم مکان مورد اعتمادی می باشد یا خیر؟

خرید و فروش گوسفند زنده بسیار زیاد است ولی جایی که مرغوب باشد و بتوان به آن اعتماد نمود بسیار کم است.انواع و اقسام آگهی های اینترنتی که در این زمینه می باشد گواه این موضوع می باشد.بنابراین می توانید با کمی جستجو سایتی را انتخاب نمایید که بتواند به راحتی خرید را انجام نمایید.

علاوه بر گوسفند زنده می توان گوساله مرغ یا خروس را هم انتخاب کرد و از جایی که دارای سابقه فروش می باشد خرید و درب منزل تحویل گرفت.

مزایای خرید گوسفنده زنده در غرب تهران چیست؟

برای بسیاری از افراد اینکه خرید گوسفند زنده از اینترنت دارای چه مزایایی می باشد سوال می باشد.مزایای خرید اینترنتی گوسفند زنده بسیار زیاد می باشد که در ادامه بخشی از آن ها را معرفی می نماییم تا افراد آگاهی داشته باشند و بتوانند راحت خرید خود را با اطمینان انجام نمایند.

  1. قیمت ها بر اساس نرخ کشتارگاه و به نرخ روزمی باشد.
  2. خرید گوسفند زنده بدون واسطه و مستقیم بوده و راحت به دست خریداران می رسد.
  3. در خرید دام زنده شما می توانید به راحتی موارد بسیاری را انتخاب نمایید.
  4. به راحتی و با هر وزنی می توان خرید را از سایت معتبر خریداری نمود.
  5. خرید گوسفند زنده به صورت مستقیم و تازه می باشد.
  6. گوسفنده زنده + گوسفنده زنده در غرب تهران + قیمت گوسفنده زنده

گوسفند زنده با قیمت مناسب در غرب تهران از کجا بخریم؟

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم اینترنتی شدن خرید و فروش دام های زنده باعث این شده است که افراد نیازی به خریدهای حضوری نداشته باشند و به راحتی و در اسرع وقت در مکان خود دام را تحویل بگیرند.

در این بین افراد زیادی وجود دارند که از این موضوع کلاهبرداری می کنند و می توانند از افراد و خریداران دام زنده سواستفاده نمایند.

گروه غرب تهران با سابقه طولانی و درخشان در خرید اینترنتی دام زنده توانسته است کمک شایانی به افرادی نماید که به خریدهای اینترنتی اعتماد نمی کنند.

این سایت با حذف واسطه ها توانسته است قدمی بزرگی در ارائه خدمات به مشتریان بنماید.

شما مشتری گرامی می توانید با خیالی آسوده خرید خود را که شامل خرید گوساله گوسفند زنده و مرغ یا خروس زنده می باشد از سایت غرب تهران انجام نمایید.این سایت درصدد می باشد که دام های خود را با قیمتی پایین تر از قیمت سایرین و با قیمت مصوب اتحادیه ارائه دهد.

غرب تهران دارای مجوز از شهرداری می باشد و از دام های جوان و قوی استفاده می کند که دارای گوشتی خالص می باشند.

چرا خرید از گوسفند زنده غرب تهران پیشنهاد می شود؟

با توضیحاتی که در ابتدای مطلب دادیم شاید این سوال برای مشتریان عزیز پیش بیاید که چرا باید از گروه غرب تهران خرید نماییم؟ محاسن خرید این سایت به نسبت سایر سایت های خرید آنلاین چیست؟ در ادامه خواهیم گفت که مزایای خرید از گوسفند زنده غرب تهران چه می باشد؟

  1. گوسفندان غرب تهران به صورت ارگانیک رشد کرده و با تغذیه طبیعی توانسته است مزه بهتری از گوشت و طعم و مزه را خریداران ارائه نماید.
  2. گوسفندان پرورش یافته در گروه غرب تهران همگی جوان بوده و هیچ گوسفند پیری به خریداران ارائه نخواهد شد.
  3. دام به صورت رایگان به مشتری ارائه می شود.
  4. باسکول در زمان تحویل دام جهت وزن کردن دقیق دام ارائه می گردد.
  5. دام با شکم خالی در زمان وزن فروخته می شود.
  6. گروه لایو شیو دارای مجوز از شهرداری و همچنین اتحادیه گوشت گوسفندی می باشد که از مراکز معتبر در شهرداری محسوب می گردد.
  7. هیچ هزینه اضافی بابت قصابی و سایر موارد گرفته نخواهد شد.
  8. جهت خرید حضوری آدرس دقیق داده خواهد شد.

گروه گوسفنده زنده در غرب تهران به صورت شبانه روزی و در هر کجای تهران می تواند به خریداران خدمات ارائه کند.جهت خرید گوسفند زنده گوساله و یا خروس زنده فقط کافی است با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید تا تیم گوسفند زنده اقدام به ارسال هر نوع دام زنده به همراه قصاب و باسکول جهت ارائه وزن دقیق در مکان مورد نظر شما بنمایند.

عرضه و فروش انواع گوسفند زنده در تهران با قیمت روز کشتارگاه

یک شنبه ۰۰/۶/۱۴ تهران (اخبار رسمی):برای خرید گوسفند زنده بهتر است از مراکز معتبر تحت نظر اداره کل دامپزشکی اقدام نمائید.جهت خرید گوسفند از مراکز غیر معتبر افراد ناشناس در خیابان ها و معابر و مراکز غیر بهداشتی جدا خودداری نمایید.

عرضه و فروش انواع گوسفند زنده در تهران با قیمت روز کشتارگاه

در بسیاری از مراسم اعیاد جشن ها و محافل جهت تهیه غذا از گوسفند زنده استفاده می شود.برای خرید گوسفند زنده بهتر است از مراکز معتبر تحت نظر اداره کل دامپزشکی اقدام نمائید.جهت خرید گوسفند از مراکز غیرمعتبر افراد ناشناس در خیابان ها و معابر و مراکز غیربهداشتی جدا خودداری نمایید.

از جمله نکات مهم در هنگام خرید گوسفند زنده سلامت دام است.گوشت گوسفند زنده سرشار از پروتئین است اما در صورتی که دام دچار امراضی مانند تب مالت و غیره باشد علاوه بر از دست رفتن هزینه ای که متقبل شده اید و ضرر مالی ممکن است به علت عدم سلامت دام سلامت شما نیز به خطر بیفتد.

بنابراین گوسفند زنده را صرفا از مراکزی که ذبح اسلامی انجام می دهند و نکات بهداشتی را رعایت می کنند نسبت به خرید اقدام نمایید.در صورت امکان از مراکزی گوسفند زنده تهران را تهیه نمایید که دارای دامپزشک هستند و شما را براحتی از سلامت دام مطمئن می سازند.

به وزن گوسفند زنده نیز هنگام خرید توجه داشته باشید زیرا برخی مراکز به گوسفند عمدا آب می خورانند تا دارای وزن سنگین تری برای فروش و کسب سود برای آنان گردد بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم چنانچه قصد جدی برای خرید دام زنده دارید بهتر است در ابتدای صبح نسبت به خرید اقدام نماید.

همچنین چنانچه قصد پرواربندی گوسفند زنده را دارید بهترین فصل برای خرید با این هدف فصل پاییز است.برای پرواربندی قطعا باید به نژاد گوسفند نیز توجه لازم را داشت بنابراین سعی کنید حتما نسبت به این مساله اطلاعات جامعی کسب نمایید زیرا انتخاب نژادهای برتر گوسفند زنده تهران برای پرواربندی سبب دوقلوزایی شده و برای شما صرفه اقتصادی خوبی را به همراه خواهد داشت.

همواره هدف شما در زمان خرید دام زنده برای مقاصدی که دنبال می کنید حایز اهمیت است.عمدتا در اوایل بهار و اواخر زمستان فصل زایش گوسفندان است چنانچه گوسفندان را به قصد تشکیل دامپروری خریداری می کنید به این نکته نیز توجه داشته باشید.

قیمت گوسفند زنده

گوسفند پستانداری اهلی است که آن را برای استفاده از گوشت پشم پوست شیر و روغنش پرورش می دهند.دامداران گوسفند را به صورت گله های بزرگ نگهداری می کنند.قیمت گوسفند زنده ثابت نیست و دائم در حال تغییر است.

قیمت گوسفند زنده در نقاط مختلف کشور نیز متفاوت است.تفاوت قیمت درشهرهای مختلف می تواند تا کیلویی چند هزار تومان باشد.هم چنین فروشنده های دام مختلف قیمت های متفاوتی برای گوسفندان خود پیشنهاد می دهند که ممکن است این تفاوت ها به سود مورد نظر فروشنده قیمت خرید فروشنده و موارد دیگر بستگی داشته باشد.اگر به دنبال خرید گوسفند زنده هستید باید همان روز خرید قیمت روز گوسفند زنده را بررسی بفرمایید.

موارد اثرگذار بر قیمت گوسفند زنده

عوامل متعددی بر قیمت روز گوسفند زنده اثر می گذارند.مواردی مانند نژاد گوسفند فصل و مناسبت ها وزن گوسفند و مقدار واردات و صادرات گوسفند از مهمترین نکات می باشند.

قیمت انواع گوسفند زنده

گوسفندان نژادهای مختلفی دارند.گوسفندان ایرانی از نظر پشم در گروه گوسفندان با پشم ضخیم یا قالی طبقه بندی می شوند.اکثر گوسفندان ایرانی دنبه دار می باشند تنها چند نژاد استثنا وجود دارد.از جمله نژاد گوسفندهای ایرانی عبارتند از:نژاد مغانی کردی افشاری زل بلوچی بهمنی تالشی زندی سنجابی سنگسری عربی شال فراهانی قره قل کبود شیرازی

قیمت انواع گوسفند زنده بر حسب نژاد آن ها متفاوت است.اگر تصمیم دارید خرید خود را بر اساس نژاد گوسفند انجام دهید حتما از مراکز معتبر خرید نمایید تا دچار زیان نشوید.

دام زنده

خریدار دام با دانستن این موضوعات دام را خریداری می کند.خرید دام زنده در دامداری ها با قوانین خاصی صورت می پذیرد به طوری که خریدار وارد خود دامداری نباید بشود چون ممکن است دست یا پایش آلوده باشد و باعث مریض شدن دام بشود به خاطر همین موضوع مهم خریدار مشخصات دامی را که می خواهد به فروشنده دام زنده می دهد و سپس فروشنده با داشتن و پوشیدن لباس مخصوص وارد محل مخصوص نگهداری دام می شود و دام هایی با مشخصاتی که خریدار گفته است را بیرون می آورد تا خریدار انتخاب کند.

البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی دامداران محترم تشکیل سایت های به خصوصی داده اند که در آن سایت ها مشخصات دام را با تصویر آن درون سایت می گذارد و خریدار دام زنده مورد نظر را انتخاب می کند و خریداری می کند.خرید دام زنده با داشتن امکانات و تجهیزات بیشتر و همچنین دام های پروارتر می توانند مشتریان بیشتری را پوشش دهند و نیاز بیشتری را نیز تامین کنند.

فروش اینترنتی گوسفند زنده در غرب تهران به صورت همه روزه و شبانه روزی و آنلاین صورت می گیرد شما برای هماهنگی بیشتر می توانید شماره تلفن همراه فروشنده را داشته باشید و در حین تحویل دام زنده مبلغ آن را حساب کنید.خرید دام زنده به صورت اینترنتی باعث راحتی خریدار دام می شود.

قیمت گوشت دام در غرب تهران به صورت روزانه متغیر است و با داشتن اطلاعات لازم در مورد قیمت گوشت به آن ها مراجعه کنید.قابل ذکر است خرید دام زنده در قدیم به طور سنتی انجام می شده است به این صورت که افراد محلی بوده اند که به اصطلاح به آن ها چوب دار یا دلال دام گفته می شد و مردم به استناد و اعتماد به حرف های آن دلال دام مورد نظر خود را خریداری می کرده اند که همین اعتماد گاهی موجب ضرر رساندن به خریدار می شد زیرا دام مورد نظر طبق گفته دلال سالم نبود ولی امروزه توصیه می شود برای خرید انواع دام زنده به همراه یک دامپزشک معتبر به دامداری های صنعتی رجوع کنید.

با تخففگوسفند فروشی زنده محدوده غرب تهرانقصابی محدوده غرب تهرانگوسفند فروشی زنده منطقه غرب تهرانقصابی منطقه غرب تهرانگوسفند فروشی زنده قصابی مرغ ماهی فرآورده های پروتئینی تخم مرغ تامین گوشت مرغ اداراتسوپر گوشت در غرب تهرانحمل بار ادارات در غرب تهرانگوشت و مرغ با نرخ اتحاده بهترین سوپر پروتئین و قصابی غرب تهرانانواع گوشت مرغ ماهی و کلیه مواد پروتئینی در غرب تهرانفروش گوسفند زنده با قصاب مجرب بدون واسطه ارزانترین ارسال فوری قصاب در محل رایگان خرید آنلاین انواع گوشت گاو و گوشت گوساله راسته فیله و استیکی تازه با بهترین قیمت مناسب عرضه مستقیم گوشت گوساله.گوسفند.مرغ.ماهی دسته بندی:غذایی:گوشت و سایر فرآورده های پروتیینی فروش گوسفند زنده با قصاب مجرب بدون واسطه ارزانترین ارسال فوری قصاب در محل رایگان در غرب تهران

گوشت مرغ به علت دارا بودن نسوج نرم و هضم آسان و از نظر غذایی خوشمزه تر و مناسب تر از سایر گوشت هاست.تقریباً به جز آنفلوآنزای مرغی بیماری دیگری از مرغ به انسان منتقل نمی شود.بنابراین اگر کنترل لازم در مراحل کشتار و پَرکنی و ذخیره سازی آن صورت گیرد بهداشتی تر است.بررسی ها نشان می دهند رنگ مرغ های تازه کشتار شده صورتی است و بویی هم ندارند اما رنگ تیره و استشمام بوی نامطبوع از مرغ نشانه فاسد شدن گوشت است.اگر در قسمت های خوراکی مرغ خونمردگی زیادی مشاهده کردید یا مایعات زیادی تجمع کرده بود به سلامت مرغ شک کنید.یکی دیگر از بافت های ناخوشایند مرغ چربی هایش است.این چربی ها در بعضی از مرغ ها دیده می شود و در بعضی دیگر نه.علتش هم بر می گردد به عدن تحرک مرغ های صنعتی و انباشته شدن چربی در قسمت های مختلف شان.همین مرغ های زائد در مرغ های محلی دیده نمی شود.برخی مدام بر این باورند که مرغ های کوچکتر نسبت به مرغ های درشت تر از سلامت جسمی بیشتری بر خوردار هستند اما آیا واقعا همین طور است؟ این تصور نادرستی است و سلامت مرغ هیچ ارتباط به اندازه آن ندارد.

چه مرغی را بخریم سالم باشد ؟

مرغی را بخرید که وزن آن حدود 1200 تا 1800 گرم باشد زیرا این مرغ در بهترین وضعیت سلامت قرار دارد.از خرید مرغ های زیر وزن 700 تا 800 گرم اجتناب کنید زیرا این مرغ ها بیمار بوده و به علت احتمال اختلال در رشد و ساختمان عضلانی نارس قابل مصرف نیستند.

  1. مرغی را بخرید که استخوان سینه آن بدون شکستگی بیرون زدگی و ضرب خوردگی باشد.
  2. مرغی را بخرید که پوست آن تازه درخشنده بدون تورم و خون مردگی بو چروکیدگی و پارگی اشد.
  3. مرغی را بخرید که ماهیچه های ران و ساق و گوشت سینه مرغ برجسته و محکم باشد.
  4. مرغی را بخرید که درهیچ قسمت های آن خون مردگی وجود نداشته باشد.
  5. مرغی را بخرید که بوی نامطبوع نداشته باشد هنگام خرید مرغ قسمت شکمی و زیر بال مرغ را بو کنید تا این قسمت ها بوی تعفن و گندیدگی ندهد.
  6. مرغی را بخرید که پوست و بدن آن به رنگ زرد کهربایی باشد.

مرغی را بخرید که درون شکم مرغ آن فاقد از ته روده تخمدان مقعد دل جگر و طحال باشد.رنگ حفره شکمی باید به رنگ سفید یا متمایل به زرد و شفاف باشد.رنگ حفره شکمی در مرغ کهنه و فاسد متمایل به آبی و سبز است.

علت کبودی قسمت هایی از مرغ چیست ؟

کبودی قسمت هایی از مرغ معمولا هنگام گرفتن مرغ بر اثر ماندن زیر دست و پای کارگران در مرغداری یا ارسال مرغ به کشتارگاه ایجاد می شود.برخی اوقات نیز دلیل خون مردگی در مرغ تنظیم نبودن سرعت خط کشتار است.این مشکل در کشتارگاه اتفاق می افتد.کبودی و یا خون مردگی در هر بخش از گوشت مرغ وجود داشت آن را جدا کنید و سریعا دور بیاندازید.
علت سفید شدن گوشت برخی مرغ ها چیست ؟

برخی کشتارگاه ها برای سفید شدن گوشت مرغ ها آنها را در آب های حاوی درصد بالایی از کلر قرار می دهند.بهترین رنگ برای مرغ خام زرد کهربایی است.
علت طعم و بوی ناخوشایند برخی از مرغ ها چیست؟

طعم و بوی ناخوشایند برخی از مرغ ها که به صورت قطعه بندی شده یا درسته درون بسته های نایلونی عرضه می شوند نشانه فساد آن ها نیست و ممکن است به این دلیل باشد که مرغ در طول دوره پرورش دارو و برخی مواد را مصرف کرده باشد.یکی از دلایل طعم و بوی ناخوشایند برخی مرغ ها این است که آنها در طول دوره پرورش از پودر ماهی استفاده می کنند.مرغی که بوی ترشیدگی و آمونیاک دارد مرغی فاسد است.

هنگام استفاده از مرغ چه چیز را رعایت کنیم؟

  1. گوشت در دمای اتاق می تواند باکتری های مضری را تولید کند و باعث بروز بیماری های مرتبط با غذا و مسمومیت های غذایی شود بنابراین مرغ را در آشپزخانه رها نکنید و آن را در فریزر نگهداری کنید.
  2. مرغ را به درستی ذخیره و نگهداری کنید.
  3. مرغ خام نیازی به شسته شدن ندارد.شستن مرغ باعث می شود باکتری های روی مرغ پراکنده شود و به سطح محیط اطراف بچسبد پس مرغ را نشویید و به طور مستقیم بپزید.
  4. مرغ را پس از طعم دار نمودن روی کانتر آشپزخانه برای مدت زمان طولانی رها نکنید.محیط گرم سبب رشد باکتری ها می شود.مرغ طعم دار شده را در ظرفی قرار داده و آن را در یخچال بگذارید.
  5. همه وسایلی که برای آماده سازی مرغ مورد استفاده قرار می دهید را خوب شستشو دهید و سپس از آن ها استفاده کنید.
  6. مرغ خام را نزدیک سایر مواد غذایی قرار ندهید.
  7. بعد از اینکه مرغ خام را آماده کردید چیزی را لمس نکنید و دست خود را بشویید.

۷ نوع آلودگی دیگر هم هست که البته خوب پخته شدن مرغ برخی از آنها را از بین می برد.

آنفلوآنزای پرندگان:ویروس آنفلوآنزای پرندگان یکی از آلودگی های خطرناک مرغ است که از طریق هوا منتقل می شود و هر سال در بعضی از نقاط جهان یا همین کشور خودمان مواردی از ابتلا به آن دیده می شود.پرندگان آلوده از جمله مرغ علائمی همچون لکه های خونی خونریزی های زیر پوستی تاج آبی رنگ در خروس ها صورت متورم و از خود نشان می دهند.البته شما به عنوان خریدار مرغ از فروشگاه های معتبر نباید نگران این آلودگی باشید.اما گوشت پرندگان محلی که در روستاها ذبح و مصرف می شوند ممکن است به این ویروس آلوده باشند.

سالمونلا:اولین و مهمترین میکرو ارگانیسم مشکل زای مرغ بیماری سالمونلا(یا همان تب حصبه)است.البته خیلی هم نگران نشوید.راه در امان ماندن از بیماری سالمونلا این است که گوشت مرغ و تکه های جوجه کباب های ضخیم را حسابی بپزید و هیچ قسمتش نپخته باقی نماند.

کمپیلوباکتر:دومین میکرو ارگانیسم بیماری زای مرغ کمپیلوباکتر است که زمینه را برای بروز عفونت در دستگاه گوارش و اسهال و استفراغ در انسان فراهم می کند.البته این باکتری نسبتاً خوش خیم است و عفونت ظرف چند روز خود به خود بهبود می یابد.

ای.کُلای:یکی دیگر از میکرو ارگانیسم های خطرناک مرغ انواع باکتری های خانواده ای.کُلای هستند که باعثبروز عفونت و مسمومیت های غذایی در مصرف کننده می شوند.طبق مطالعات انجام شده درصد آلودگی مرغ ها به این نوع میکرو ارگانیسم ها چیزی بالای ۵۰ درصد است و اگر گوشت مرغ را به دقت نپزید احتمال اینکه درگیر یکی از این میکرو ارگانیسم های خطرناک شوید بسیار زیاد است اما از آنجا که ما ایرانی ها کلاً عادت داریم غذاها و از جمله مرغ را با حرارت بالا طبخ کنیم.این گونه مشکلات در میان ایرانی ها کمتر دیده می شود.

مسمومیت های قارچی:مسمومیت های قارچی از جمله آلودگی هایی هستند که می تواند همه پرندگان و از جمله مرغ ها را درگیر خود کند و عامل بروز آن هم غلات کپک زده است.پرندگان آلوده به مسمومیت های قارچی علائم خاصی از خود نشان نمی دهند.در عین حال این قارچ ها بعید است مشکل جدی گوارشی ایجاد کنند.

آلودگی های شیمیایی:به دلیل عدم به صرفه بودن استفاده از هورمون در صنعت طیور ایران خوشبختانه استفاده از این گونه مواد معمول نیست و اگر هم باشد در حد بسیار محدودی است.ولی علت توصیه به عدم استفاده از پوست و به خصوص بال تزریق انواع آنتی بیوتیک ها و واکسن ها در پوست بال هاست که بقایای آنها بالطبع در پوست بیشتر بوده و آنتی بیوتیک های محلول در چربی نیز بقایای طولانی تری در بافت های چرب دارند.بحثآلودگی شیمیایی در پرورش مرغ آن قدر مهم و داغ است که حتی رئیس سازمان دامپزشکی کشور هم چندی پیش وارد گود شد و گفت:«در صنعت پرورش طیور گوشتی کشور هیچ هورمونی تا به حال استفاده نشده است و اگر برخی می گویند مرغ در طول ۴۵ روز به وزن ۲ کیلوگرم می رسد دلیل آن استفاده از نژادهای برتر است.از چند سال پیش مدام می گفتند که از دو نوع هورمون در تغذیه طیور استفاده می شود اما با پایشی که انجام شد این فرضیه منتفی است.»

آفلاتوکسین ها:نوع دیگر آلودگی ها آفلاتوکسین ها هستند.سمومی که به وسیله تعدادی از قارچ ها که روی خوراک دام و مواد غذایی رشد می کنند تولید شده و می توانند بیماری «آفلاتوکسیکوزیس»را در حیوانات اهلی و انسان ایجاد کنند.شدت آلودگی به عوامل مختلفی همچون حساسیت محصولات کشاورزی قبل از درو شیوه کشاورزی موقعیت جغرافیایی وضعیت انبار محصولات و بستگی دارد.اما ایجاد بیماری جدی در این گونه موارد هم در کشور ما به ندرت گزارش شده است.

مرغ سبز یعنی چه؟

مرغ های سبز همان مرغ های ارگانیک هستند اما طبق گفته مهندس مهدی مهدی پور دبیر انجمن ارگانیک ایران:«اصلاً چیزی به نام مرغ ارگانیک در کشور وجود ندارد.»او در ادامه به مولفه هایی که مرغ های ارگانیک را از مرغ های سبز متمایز می کند اشاره می کند و توضیح می دهد:«مرغ هایی که به نام ارگانیک به فروش می رسند در واقع مرغ های بدون آنتی بیوتیک هستند.مرغ ارگانیک به مرغی گفته می شود که دانه و آبش ارگانیک(طبیعی)است و در تغذیه و پرورش آنها از هیچ نوع ماده غیر طبیعی شیمیایی و افزودنی دیگری استفاده نشده است.البته ارگانیکی شدن یک مرغ به خیلی چیزها بستگی دارد.یعنی از زمانی که مرغ ها جوجه می ریزند تا زمانی که به حد نصاب می رسند روال ارگانیکی شدن باید رعایت شود.این روال هم از شش هفته بعد از گرفتن تخم از مرغ آغاز می شود.حتی نوع دانه ای(گندم یا جو)که مرغ های ارگانیک مصرف می کنند هم باید تحت شرایط خاصی تولید شده باشد.یعنی دانه شان باید از زمینی برداشت شود که به مدت سه سال هیچ نوع ماده و سموم شیمیایی دریافت نکرده است.
علاوه بر این موارد مرغ ارگانیک نباید هیچ گونه دارویی از جمله انواع آنتی بیوتیک ها را در طول دوران رشدش دریافت کرده باشد.یکی از اصول مهم تولید مرغ صددرصد ارگانیکی این است که در محیط های آزاد و باز پرورش پیدا کرده باشند.درست مثل مرغ های محلی که بدون مصرف آنتی بیوتیک و با مصرف آب و دانه کاملاً طبیعی و بدون مواد افزودنی در روستاها پرورش پیدا می کنند و به همین علت است که طعم و مزه مرغ های محلی با مرغ های صنعتی که انواع و اقسام مواد شیمیایی و هورمون و آنتی بیوتیک دریافت کرده و در شرایط مصنوعی زندگی می کنند کاملاً متفاوت است و خوشمزه تر هستند.حتی گاهی اوقات دیده شده که مرغداران ۴۰ روز قبل از کشتار آنتی بیوتیک را از چرخه زندگی مرغ حذف کرده اند و بعد اسم مرغ تولیدیشان را می گذارند «مرغ ارگانیک».در حالی که باید بگویند «مرغ بدون آنتی بیوتیک.»

در حال حاضر مرغداران توانایی تولید مرغ ارگانیک را ندارند و مرغ هایی که در بازار به فروش می رسند همان مرغ های بدون آنتی بیوتیک یا سبز هستند.با شرایطی که گفته شد عملاً چیزی به نام مرغ ارگانیکی در کشور وجود ندارد.برنامه ریزی هایی به شکل استانی انجام شده و براساس آن در استان هایی که قابلیت پرورش مرغ ارگانیکی در آنها وجود دارد شناسایی می شوند.البته در تمام نقاط ایران می توان این نوع مرغ را پرورش داد اما در حال حاضر استان اردبیل و یک استان دیگر را در دستور کارمان داریم.

در مغازه گوسفند فروشی زنده به این ۵ نکته توجه کنید

با نظارتی که سازمان دامپزشکی روی محصولات گوشتی از جمله مرغ دارد مرغ تازه و سالم همیشه در دسترس مردم هست و این روزها کمتر فروشنده ای به خاطر سلامت خودش هم که شده مرغ فله ای عرضه می کند.

شاخص های مهمی که سلامت و تازگی مرغ های تحت نظارت سازمان دامپزشکی را ضمانت می کند اول از همه عرضه آنها در بسته بندی های بهداشتی است و سپس تهیه آنها از مراکزی است که دارای پروانه کسب کد بهداشتی و تاییدیه سازمان دامپزشکی هستند.بنابراین از خرید مرغ های فله ای در فروشگاه ها خودداری کنید و حتماً از فروشگاه هایی که مرغ را با بسته بندی بهداشتی عرضه می کنند خرید کنید.به این نکته ها هم توجه کنید:

رنگ مرغ های تازه کشتار شده صورتی است و بویی هم ندارند اما رنگ تیره و استشمام بوی نامطبوع از مرغ نشانه فاسد شدن گوشت است.

اگر در قسمت های خوراکی مرغ خونمردگی زیادی مشاهده کردید یا مایعات زیادی تجمع کرده بود به سلامت مرغ شک کنید.البته مشاهده هر خونمردگی در بافت های خوراکی علامت ناسالم بودن گوشت مرغ نیست.

زمانی که مرغ ها از سطح سالن جمع آوری شده و به کشتارگاه منتقل می شوند(چه در زمان قرار گرفتن در سبد حمل و یا خودروی حمل)ممکن است ضرباتی به آنها وارد شود و مشاهده این کبودی ها روی بافت بدن مرغ ها طبیعی است.البته همیشه هم این طور نیست و گ اهی اوقات کبودی ها یا همان خونمردگی علامت یک بیماری در مرغ ها محسوب می شود.چنین مسئله ای قطعاً از چشم ناظران بهداشت در کشتارگاه دور نمی ماند و در صورتی که تشخیص بدهند خونمردگی منشا عفونی دارد مرغ را از چرخ مصرف خارج می کنند.

یکی دیگر از بافت های ناخوشایند مرغ چربی هایش است.این چربی ها در بعضی مرغ ها دیده می شود و در بعضی دیگر نه.علتش هم بر می گردد به عدم تحرک مرغ های صنعتی و انباشته شدن چربی در قسمت های مختلف بدن شان.همین چربی های زائد در مرغ های محلی دیده نمی شود.چرا که این مرغ ها برای پیدا کردن غذا مدام جنب و جوش دارند و ما شاهد رشد چربی های زائد و اشباع شده در آنها نیستیم.توصیه ما به مردم این است که هنگام پخت مرغ این چربی ها و پوست را از بافت گوشتی جدا کنند.

برخی از مردم بر این باورند که مرغ های کوچکتر نسبت به مرغ های درشت تر از سلامت جسمی بیشتری برخوردار هستند اما آیا واقعاً همین طور است؟ این تصور نادرستی است و سلامت مرغ هیچ ارتباطی به اندازه آن ندارد و خریدار صرفاً باید به علائمی که در بالا اشاره شد توجه کند.

مصرف جگر و پای مرغ و مرغ سالم با پوست مانعی ندارد؟

چنانچه پیش از این هم در بخش سلامت نمناک اشاره شده به علت استفاده ی بی رویه از واکسن ها و آنتی بیوتیک ها در پرورش صنعتی طیور و تجمع بازمانده ی دارویی آن ها در کبد مصرف جگر مرغ توصیه نمی شود.

پوست مرغ نیز منبعی برای مواد دارویی است بنابراین هنگام مصرف ابتدا پوست مرغ را کنده و سپس آن را طبخ کنید.اگر از بهداشت سلامت و ارگانیک بودن مرغ اطمینان دارید پوست آن هم آلوده نیست و پخته شدنش همراه گوشت ضرری ندارد.در پوست مرغ چربی هایی وجود دارد که محل تجمع آلودگی است.

پای مرغ منبع غنی پروتئین کلسیم و فسفر است و مصرف آن توصیه می شود.

چند بار در هفته مرغ بخوریم ؟

افرادی که گوشت مرغ را خیلی دوست دارند و با ذائقه شان جور است بهتر است در هفته حداکثر سه تا چهار بار بیشتر مرغ نخورند و از منابع دیگر پروتئینی مانند انواع حبوبات و سویا و…استفاده کنند.
روش صحیح پخت مرغ

کبابی کردن سرخ کردن بخارپز و آبپز کردن روش های مختلف برای پخت گوشت مرغ است.بهتر است گوشت مرغ را آبپز یا بخارپز کنید و از کبابی کردن مرغ روی سوخت های فسیلی مانند زغال بپرهیزید زیرا چربی هایی که در گوشت و پوست مرغ وجود دارد می سوزد و ترکیبات سرطان زا تولید می کند.

گوشت مرغ حداقل 20 دقیقه در دمای حدود 100 درجه بپزید.گوشت مرغ را در روغن سرخ نکنید.برای پخت گوشت از مایکروفر استفاده کنید این روش پخت از روش های کبابی و سرخ کردن بسیار بهتر و سالم تر است.

گوشت قرمز و مصارف غذایی آن:در مرحله اول بهتر است بدانید دامی که تنها از علوفه تازه و سالم چغندر نمک و آب سالم تغذیه کرده باشد گوشتی سالم تر و لطیف تر خواهد داشت چون به خاطر تغذیه سالم گوشتی سرشار از انواع ویتامین ها و املاح معدنی دارد.

گوشت بره (نر و ماده)گوشتی روشن –صورتی پررنگ–کم چرب و لطیف است زود می پزد و طعم بسیار خوبی دارد.این نوع گوشت از اوایل اسفند تا اوایل تیرماه در بازار به راحتی پیدا می شود؛ البته گوشت بره ماه فروردین خیلی لطیف تر از گوشت بره ماه اسفند است.

گوشت گوسفند استخوان دار است و چربی آن نسبت به چربی گوشت گاو یک به 10 است.

رنگ گوشت گوسفند قرمز روشن است.در ماه های مهر و آ بان دوره فراوانی اش است و از اوایل فروردین تا 15 اردیبهشت کمتردر بازار پیدا می شود.

رنگ گوشت گوساله و گاو قرمز پررنگ است و البته گوشت گوساله چربی کمتری دارد.زمان فراوانی گوشت گوساله و گاو از اواخر بهار تا اوایل پاییز است.

چون طبع گوشت گوساله و گاو سردتر از طبع گوشت گوسفند است بعضی ها تمایل بیشتری به خوردن گوشت گوسفند دارند ولی گوشت گاو ارزان تر از گوشت گوسفند است.

سلامت مصرف کننده:افراط و تفریط ممنوع

اگر انسان بخواهد همه احتیاجات بدنش را برای تامین انرژی فقط از طریق خوردن نباتات برطرف کند و تمام منابع غذایی حیوانی مثل لبنیات تخم مرغ و گوشت را از برنامه روزانه اش حذف کند باید حداقل 5 کیلو در روز غذا بخورد در حالیکه معده انسان گنجایش چنین حجم غذایی را برای هضم ندارد.

بهترین راه دریافت آهن خوردن جگر در مرحله اول و سپس گوشت قرمز است.

مصرف گوشت قرمز در میان انواع خوراکی ها بیش از همه باعث تحریک اعصاب می شود؛ یعنی مصرف میزان متعادل آن موجب سریع العمل شدن و تیزهوشی می شود ولی افراط در خوردن آن باعث می شود فرد عصبی مزاج و پرخاشگرشود.

افراط در مصرف گوشت قرمز از طرف بزرگان دین و پزشکان بسیار نهی شده؛ زیرا افراط در مصرف گوشت قرمز باعث ایجاد بیماری هایی همچون امراض کبدی یبوست و انسداد روده سیاه شدن عضلات پا و نقرس و ملتهب شدن آپاندیس می شود.

مصرف افراطی گوشت قرمز مقاومت بدن را در مقابل انواع عفونت ها کم می کند و فرد در مواجهه با امراضی چون حصبه وبا سل و…سریع تر مبتلا شده و دیرتر هم معالجه می شود.

افراط در خوردن گوشت قرمز چربی دار مسلما باعث بالا رفتن فشار خون چربی خون و چاقی می شود.

پختن سوپ و آش با قلم یا خورش با گوشت استخوان دار این فایده را برای بدن دارد که علاوه بر رسیدن پروتئین آهن و ویتامین مورد نیاز به بدن مقدار زیادی کلسیم و فسفر و ویتامینD هم به بدن رسانده می شود؛ یعنی کلسیم و فسفر استخوان موقع پخت وارد آب سوپ یا آش یا خورش می شود.

خانم های خانه دار و کدبانو برای تهیه گوشت قیمه و قورمه از گوشت ران استفاده می کنند؛ از گوشت راسته و فیله برای پخت چلوگوشت کباب و ته چین استفاده می کنند.

از ماهیچه برای تهیه سوپ و آش (تقویتی و مریضی)و از گوشت گردن گاو و گوسفند برای پخت آبگوشت استفاده می کنند و گوشت دنده و قلوه گاه را نیز برای چرخ کردن مناسب می دانند.

گوشت شتر و بز:گوشت شتر که بزرگان دینمان در روایات خوردن آن را هر چند وقت یک بار توصیه کرده اند رنگ تیره ای دارد.طبع این گوشت گرم است و مزه آن شیرین.این گوشت به دلیل داشتن مقدار زیادی کلسیم و فسفر برای کسانی که استخوان درد یا درد مفاصل دارند فوق العاده مفید است و پزشکان خوردن آن را هر چند وقت یک بار به افراد بالای 60 سال توصیه می کنند.

مصرف این نوع گوشت به ویژه اگر همراه با سبزیجات پخته شده باشد (مثلا در آش) آرامش بخش و باعث روان شدن ذهن می شود.استان های گلستان سیستان و بلوچستان و سمنان از جمله استان های اصلی پرورش شتر هستند.البته متاسفانه با اینکه گوشت شتر از گوشت گاو و گوسفند ارزان تر است و خیلی مفیدتر به خاطر رنگ تیره (زرشکی مایل به سیاه)و مزه اش چندان مورد توجه مردم نیست.

گوشت بز طبع سردی دارد اما کاملا بدون دنبه و چربی است و این یعنی مصرف آن برای افرادی که چربی و فشار خون بالا دارند مفید و مناسب است.

گوشت بزغاله (نر و ماده)لطیف و خوش طعم است ولی گوشت بز بالغ به ویژه اگر ماده باشد سفت و دیرپز است و البته کمی هم بدبوست.قیمت گوشت بز از گوشت شتر هم ارزان تر است.

بعضی ها دوست ندارند گوشت مصرفی شان را از فروشگاه های زنجیره ای یا قصابی ها خریداری کنند.این افراد ترجیح می دهند که خودشان دامی داشته باشند و سر وقتش با ذبح دامشان گوشت تازه داشته باشند و با این روش یعنی بزرگ کردن بره یا گوساله گوشت مصرفی شان را ارزان تر تهیه کنند.

اگر شما هم جایی برای بزرگ کردن بره یا گوساله دارید یا اقوامی دارید که می توانند این کار را برایتان انجام دهند و این طوری با هزینه کمتر (دستمزد چوپان و علوفه)گوشت مصرفی تان به صرفه تر برایتان تمام شود حتما به چند نکته زیر توجه کنید:

  1. اینکه به بره یا گوساله تان به عنوان علوفه چه چیزهایی داده می شود؛ یعنی مثلا به حیوان زبان بسته نان خشک کپک زده یا علوفه سمی داده نشود.
  2. آبی که می خورد سالم باشد و بدون انگل.
  3. حتما واکسینه شود.
  4. محل نگهداری اش خشک و پاکیزه باشد چون رطوبت در محل نگهداری دام باعث ورود انگل به بدنش می شود.
  5. دام با سگ و به ویژه مدفوع او ارتباط نداشته باشد.

حواستان باشد که در دامداری ها دامپزشکان براساس اصول علمی مراقب بهداشت و تغذیه دام ها هستند اما در شیوه سنتی نگهداری محدود دام این مراقبت ها وجود ندارد.

حالا اگر بخواهید گوسفند زنده خریداری کنید تا برای مسافر تازه از راه رسیده یا برای مصرف خودتان ذبح کنید خیلی راحت می توانید با یکی از مراکز پخش و توزیع دام زنده تماس بگیرید و مثلا سفارش یک گوسفند 100 کیلویی مغان را بدهید که کیلویی 3هزار تومان برایتان در می آید و در کل 300 هزار تومان هزینه داردو 50 کیلو گوشت هم برایتان در می آید.

دلایل ارزان بودن گوشت قرمز

حتما تا حالا خیلی شنیده اید که «هیچ ارزانی ای بی علت نیست»؛ خب طبیعتا اگر دیدید جایی گوشت قرمزی را که جاهای دیگر کیلویی 7هزار و 500 تا 8هزار و 500 تومان می فروشند کیلویی 6هزار و500 تومان عرضه می کنند بدانید که ممکن است به دلایل زیر این کار را بکنند:

ناسالم بودن گوشت از دلایل اصلی ارزان بودن گوشت است اما ناسالم بودن به معنای این است که دام به دلیل استفاده از علوفه خیس و نامناسب و آب آلوده زالو و کرم وارد بدنش شده اند و یا به دلیل ارتباط با سگ گله انگل وارد بدنش شده باشد که مستقیما بر کبدش تاثیر می گذارد و البته روی انسان هم اثر دارد.

3 بیماری اصلی دام در ایران سل انگل و زردی است.ویروس بیماری سل با پختن زیاد هم از بین نمی رود و مصرف چنین گوشتی برای بدن خیلی خطرناک است.

گوشت دامی که سل داشته سلول های غیرمتراکم دارد؛ یعنی میان بافت گوشت فاصله وجود دارد و خونابه از آن خارج می شود.

اگر بافت گوشت متمایل به رنگ زرد باشد و جگرش هم رنگ زرد و قرمز خیلی روشن داشته باشد به معنای آن است که دام قبل از ذبح زردی داشته است.

البته خیالتان راحت اگر از جای مطمئن گوشت بخرید چون مغازه های قصابی و کارخانه های تولیدکننده گوشت بسته بندی شده زیر نظر سازمان نظارت بر دامداری های جهاد کشاورزی گوشت عرضه می کنند گوشت های فاسد به شما نخواهند فروخت.

باز هم تاکید می کنیم که از جای مطمئن گوشت بخرید چون گاهی دیده شده که افراد سودجو و متقلب گوشت الاغ یا قاطر را به جای گوشت گاو و گوسفند به مردم فروخته اند.

حالا اگر دیدید که جایی گوشتی را که عرضه می کند با تفاوت قیمت 200 تا 600 تومان نسبت به جاهای دیگر به مشتری ارزان تر می فروشد ممکن است به یکی از دلایل زیر باشد؛ البته خیالتان راحت وجود هر کدام از این دلایل هیچ ضرری به شما نخواهد زد.

گوشت گاو شیرده که سن بالا هم داشته باشد فوق العاده سفت خشن و نامطبوع به لحاظ طعم است و گرچه همان خواص گاو گوشتی را دارد ولی ارزان تر عرضه می شود.

گوشت گوسفند سن بالا به ویژه اگر ماده باشد نسبت به گوشت گوسفند نر جوان سفت تر و خشن و دیرپز است.

کله و پاچه های ارزان در واقع کله گوسفند نیست بلکه کله میش و بز است که بسیار دیر پخت است و نسبت به کله گوسفند طعم چندان مطبوعی ندارد.

گوشت های چرخ کرده ارزان تر از قیمت معمول به معنای آن است که گوشت دارای درصد بالایی چربی بوده و همچنین مخلوطی از سنگدان مرغ یا ضایعات دام هم که البته مضر نیست را همراه گوشت چرخ کرده اند؛ این نوع گوشت کم کیفیت و بدطعم است.

  1. شقه:نصف بدن یک گوسفند
  2. راسته:گوشت 2 طرف ستون فقرات (گاو و گوسفند)
  3. سردست:یک سوم گوشت قسمت های گردن دست جلو و دنده ها
  4. کف دست:گوشت یک تکه سینه و قلوه گاه
  5. ماهیچه:گوشت لخم بدون چربی عضلات
  6. فیله:گوشت پشت کمر و پشت جگر سفید
  7. سیرابی:شکمبه گوسفند و گاو که سرشار از ویتامین B است.
  8. پاچه:گوشت عضلات ساق پای حیوان است.

 

شرط لازم و کافی قصاب خوب

گوشت قرمز تازه در مغازه اگر 24 ساعت بماند این علائم را پیدا می کند:چربی روی گوشت حباب های هوا خواهد داشت؛ یعنی کف می کند.رنگ گوشت تیره شده و خودش را جمع می کند.البته رنگ چربی هم چرک و تیره می شود و دیگر کاملا سفید نخواهد بود.جگر در چند حالت مشخص می شود که فاسد است؛ یکی اینکه دانه های سفید رویش دیده شود.وجود این دانه های سفید که همان کیست است به معنای خراب بودن جگر و گوشت دام است.

برای خرید سیرابی به 2 چیز توجه کنید؛ اول اینکه بوی تعفن ندهد و دوم اینکه در چه فصلی سیرابی می خرید زیرا سیرابی تابستان و پاییز سفیدرنگ است چون دام علوفه تازه خورده و تحرک زیاد داشته ولی سیرابی زمستان و بهار تیره رنگ است چون دام در طول فصل بهار و زمستان علوفه خشک خورده و تحرک بسیار کمی داشته و غذا برای هضم مدت بیشتری در معده اش مانده.البته این مسئله به معنای خرابی سیرابی نیست.

برای خرید مغز حواستان باشد که رنگ مغز اصلا نشان دهنده سلامت یا عدم سلامت آن نیست چون رنگ آن به نژاد دام و تغذیه آن بستگی دارد.

اما مغز اگر مانده باشد سلول هایش می میرد و ظاهری وارفته و در حال متلاشی شدن دارد.

در صورت خرید گوشت قرمز یخ زده بهتر است همان اول که گوشت را به منزل می برید و در طول راه کمی یخش آب شده آن را قطعه قطعه کرده شسته و آن را برای هر وعده آماده مصرف کنید و سپس آن را در فریزر قرار دهید.

برای درست کردن کباب گوشت را حداکثر 20ساعت می توانید در مواد (پیاز آبلیمو زعفران و…)و آن هم در یخچال نگه دارید؛ چون نگهداری بیش از این مدت ممکن است گوشت را خراب کند.

در کنار رعایت تمام نکات بالا باز هم مهم ترین مسئله در موقع خرید گوشت تازه مراجعه به مغازه قصابی ای است که قصاب آن تمیز و درستکار باشد و گوشت را در یخچال مناسب و پاکیزه نگه دارد و ابزار کارش به ویژه چرخ گوشتش را به موقع بشوید ضدعفونی کند