عمومیکسب و کار ایرانی

مزایا و معایب هیوندای ولستر

هیوندای ولوستر یکی از هاچبک های اسپرت بازار است که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ به صورت شرکتی و وارداتی وارد ایران شد. خودروی اسپرت ۳ در، با طراحی خاص که البته با اقبالی که  انتظار میرفت روبرو نشد.شاید یکی از دلایل کم تر مورد اقبال بودن ولوستر این بود که با پیشرانه توربو ۲۰۰ اسب بخاری به بازار ایران عرضه نشد و با همان پیشرانه ۱.۶ لیتری اکسنت راهی بازار ایران شد! با Z4Car همراه باشید تا با ۷ مورد از نقاط قوت و مزایای هیوندای ولستر بیشتر آشنا شوید.

مجموعه کرمان موتور یدک، یکی از واردکنندگان عمده قطعات و لوازم یدکی خودرو های ماکسیما، رونیز و نیسان پیکاپ میباشد.

متمایز بودن طراحی همیشه هم بد نیست

طراحی ولوستر عجیب است و هیچ کس منکر آن نیست. شاید این عجیب بودن باعث بشود این خودرو باب میل همه نباشد اما بعضی ها واقعا با عشق آن را می خرند. ولوستر مخصوصا در نمای جلویی و بغل بسیار زیبا طراحی شده و خطوط اسپرتی روی بدنه دیده می شود. وقتی ولوستر را کنار برخی خودروهای رقیبش در ایران مثل سراتو کوپ قرار می دهیم انگار که ولوستر از لحاظ طراحی  چندین سال از سراتو کوپ جلوتر است. این طراحی در کنار رنگ های جذابش باعث شده بسیاری از خانم ها و جوانان طالب این خودرو باشند، با اینکه می دانند در فروش به مشکل بر می خورند!

طراحی داخلی ولوستر، در حد پرچمداران

شاید در نگاه اول  اگر به شما نگوییم که این عکسی از داخل ولوستر است به سختی باور کنید. طراحی داخلی این خودرو شبیه هیوندای های رده های بالاتر و مخصوصا جنسیس کوپه طراحی شده. با اینکه می دانیم جنسیس تفاوت قیمتی بسیاری با ولوستر دارد. در ولوستر خبری از سبک طراحی قدیمی نیست و مانند بیرون خودرو، داخل کابین هم از طراحی پیشرویی نسبت به رقبا بهره می برد. کنسول به شکل V طراحی شده و وسط آن مانیتور ۷ اینچی جا خوش کرده. در کنار آپشن ها نور پس زمینه معروف هیوندای هم فضای کابین را بسیار چشم نواز کرده است.

ولستر، ایمن تر از رقبا

بحث ایمنی جایی است که ولوستر می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. در تست تصادفی که توسط سازمان معتبر ANCAP انجام شد این خودرو ۵ ستاره ایمنی را کسب کرد و حداکثر امتیاز قابل کسب در این تست است. رقیب این خودرو یعنی کیا سراتو ۴ ستاره کسب کرد و در ویدیو ها می بینیم که در تست تصادف از جلو ستون درب های جلو هم دفرمه شده اند که نشان از ضعف سراتو در ایمنی دارد. در طرف دیگ آلفارومئو میتو توانسته پا به پای ولوستر ۵ ستاره ایمنی بگیرد که دلیل موفقیت آن ایربگ های بیشتر نسبت به ولوستر بوده است. به طور کلی می توان ولوستر را یک خودروی ایمن دانست.

امکانات خوب

دلیل استفاده ما از کلمه خوب این است که امکانات ولوستر از رقیبی مثل سراتو کوپ بیشتر است. اما این خودرو چیزی ارائه نمی کند که ما را شگفت زده کند. امکانات در حد و اندازه قیمت آن است ولی از آن جایی که در رقبا این آپشن ها هم دیده نمی شوند این خودرو پیروز میدان است. گرمکن آینه ها و صندلی های جلو، صندلی های چرمی، سانروف پانوراما و سیستم کیلس استارتر(keyless starter) از آپشن های این خودرو هستند و که در این رده قیمتی به سختی دیده می شوند. اگر بخواهیم واقع بین باشیم سطح امکاناتی این خودرو بالاست و کاملا راضی کننده است.

مصرف سوخت اقتصادی

ولوستر شاید نتواند موتور ۱.۶ لیتری اش اسب های بخار زیادی خارج کند، اما این موتور کم حجم باعث شده مصرف سوخت خودرو هم کاهش پیدا بکند. در مقابل سراتو کوپه ۲ لیتری ولوستر حدود یکی دولیتر لیتر بنزین کم تر مصرف می کند که این موضوع برای کسانی که از خودرو به طور روزانه و در شهر استفاده می کنند بسیار حائز اهمیت است.

اگر از نظر قیمت بررسی کنیم، خودروهایی که در اطراف این خودرو هستند را می توان مزدا 3 ، کیا سراتو و یا هیوندای الانترا معرفی کرد که خب این خودروها همگی در کلاس خودرویی سدان خانوادگی کوچک هستند و همگی از این خودرو کارایی بیشتری دارند، به ویژه از نظر قوای حرکتی هم بیشتر از هیوندای ولوستر حرفی برای گفتن دارند. از نظر کلاس خودرو هم شاید از مدل های مشابه این خودرو بتوان به آلفارومئو جولیتا اشاره کرد. در مورد آلفارومئو که برتری آن از نظر برند و کیفیت و چه از نظر قوای محرکه هیچ گونه حرف و حدیثی باقی نمی ماند، اما بهای بالاتری هم خواهد شد.

فروشگاه ما یکی از معتبرترین مراکز تهیه و توزیع لوازم و قطعات هیوندای کره و کیا موتورز با سابقه درخشان میباشد که با ایجاد ساختاری مناسب و تیم کارشناسی خبره در راستای ایجاد بازاری شفاف و مناسب جهت تهیه قطعات و لوازم با کیفیت و اصلی هیوندای و کیا موتورز برای کلیه خودروها از این دو گروه خودرو ساز معتبر ایجاد گردیده است