عمومیکسب و کار ایرانی

مشکلات کانال یابی در تلویزیون ال جی

توجه به آنتن تلویزیون ال جی

چنانچه گزینه‌ی افزودن یا به روزرسانی تلویزیون قابل انتخاب نباشد و دستگاه پیغام «بدون سیگنال» دهد، احتمالا مشکلی برای دریافت سیگنال وجود دارد.
این مشکل می‌تواند به دلیل بروز ایراد در آنتن، کابل آنتن، پورت آنتن تلویزیون و یا زاویه‌ی قرارگیری آنتن باشد.
آنتن دهی برای دریافت کانال‌ها در مناطق مختلف تفاوت دارد و در صورتی که قصد تهیه‌ی آنتن دارید بهتر است با توجه به شرایط آنتن دهی محل زندگی خود آن را انتخاب کنید.

چگونه تلویزیون ال جی را کانال یابی کنیم؟

اکثر تلویزیون‌های ال جی مجهز به گیرنده دیجیتال بوده و می‌توانند شبکه‌ها و کانال‌های داخلی را به راحتی پوشش دهند. متناسب با این قابلیت امکاناتی در سیستم داخلی این دستگاه در مدل‌های مختلف برای تنظیم کانال تلویزیون ال جی در نظر گرفته شده است.

کانال یابی تلویزیون ال جی در روش‌های مختلف و با توجه به منوی تنظیمات هر مدل تلویزیون قابل انجام است. پس از انجام تنظیمات اولیه، که غالبا توسط متخصصین پس از نصب دستگاه انجام می‌شود، نوبتکانال یابی تلویزیون برای دسترسی به شبکه‌های مدنظر می‌رسد.

در این مرحله، مشکلاتی مثل عدم شناسایی آنتن یا عدم دسترسی به لیست کانال‌های مدنظر در هنگام کانال یابی خودکار و دستی تلویزیون ال جی وجود دارد که با مشاهده راهنمای دستگاه و مشورت از افراد متخصص قابل رفع هستند.

علت حذف شدن شبکه های تلویزیون

در برخی موارد ممکن است در برخی از مناطق کشور به دلیل دریافت سیگنال های ضعیف دیجیتال، دستگاه های شما نتوانند شبکه ها را با کیفیت بسیار بالایی پخش کنند. مشکلاتی که در هر یک از قطعات داخلی تلویزیون ها به وجود می آید نیز ممکن است باعث حذف شدن شبکه های تلویزیون شود. یکی از قطعات اصلی و مهم به کار رفته در تلویزیون، برد اصلی دستگاه یا همان مادر برد می باشد. این قطعه در دستگاه های تلویزیون وظیفه دارد تا کلیه ی بخش های تلویزیون را به یکدیگر ارتباط داده و درخواست های کاربران را بتواند به درستی اعمال کند. پس از تنظیم کانال در دستگاه های خود این نوع اطلاعات در برد دستگاه ذخیره می شود. در صورتی که رطوبت به داخل دستگاه های شما نفوذ کرده و یا این که به تلویزیون ضربه هایی وارد شود، ممکن است باعث شود تا برد دستگاه خراب شده و نتواند عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

در شرایطی نیز که سایر قطعات داخلی دیگر دستگاه آسیب دیده باشند، ممکن است باعث شوند تا تلویزیون به صورت خودکار خاموش شده و تنظیمات کانال ها به هم ریخته و یا به طور کامل حذف شود. تنظیم نبودن آنتن تلویزیون نیز می تواند باعث به هم ریختگی های کانال تلویزیون شود. در صورتی که با مشکل حذف شدن کانال های تلویزیون دستگاه های خود روبه رو شدید و با اجرای دستورالعمل ها بازهم نتواستید تنظیمات آن را درست کنید، می توانید به مراکز تعمیر تلویزیون ال جی در اصفهان مراجعه کرده و مشکلات دستگاه خود را با آن ها در میان بگذارید.

مشکلات نرم‌ افزاری تلویزیون ال جی از گذشته با امروز

تلویزیون‌های ال جی در گذشته به‌جای نرم‌افزارها از مقاومت‌هایی با قابلیت تنظیم دستی استفاده می‌کردند. بعد از مدتی این مقاومت‌ها جای خود را به کدهای قابل تغییر در منو مخفی تلویزیون ال جی دادند. نسل بعدی تلویزیون ال جی دارای اطلاعات نرم‌ افزاری بود که در یک آی سی کوچک نگهداری می‌شدند. مزیت این پیشرفت در این بود که تعمیرکاران برای حل مشکلات نرم‌ افزاری به‌سراغ همان آی سی می‌رفتند.

تلویزیون‌های هوشمند امروزی ما از نظر نرم‌ افزاری دنیای گسترده و بسیار متفاوتی دارند. شرایط در تلویزیون‌های امروزی بسیار مشابه تلفن‌های همراه و رایانه‌های شخصی است. تلویزیون‌های هوشمند امروزی دارای سیستم‌ عامل‌های اختصاصی یا مشترک با دستگاه‌های دیگر هستند. این سیستم عامل‌ها از قابلیت به‌روزرسانی برخوردار و یا نصب دوباره و ایجاد تنظیمات گوناگون برخوردار هستند و بسیاری از مشکلات نرم‌ افزاری تلویزیون ال جی در نسل‌های جدید تلویزیون این برند مربوط به همین سیستم عامل یا نرم‌افزارهایی هستند که بر روی آن نصب می‌شوند.