عمومی

معرفی بهترین کنسول‌ های بازی در جهان + راهنمای خرید آن

آشنایی با انواع کنسول بازی 2020 و نکات طلایی خرید آن

کنسول بازی (Gaming Console) وسیله ای است که فقط برای انجام بازی های ویدیویی استفاده می شود. این دستگاه سرگرمی رایانه ای به کاربران امکان می دهد بازی مورد علاقه خود را از طریق مانیتور یا تلویزیون انجام دهند و به صورت جداگانه یا گروهی بازی کنند. پیشرفت در بازی و نسخه های کنسول از نسل اول تا هشتم عملکرد و کیفیت بالایی را در نسل های جدید ایجاد کرده است.

به عبارتی دیگر بازی ویدئویی کنسول وسیله ای الکترونیکی، دیجیتالی یا رایانه ای است که سیگنال ویدئویی یا تصویر دیداری را برای نمایش یک بازی ویدیویی که توسط یک یا چند نفر قابل پخش است نمایش می دهد.

اصطلاح “کنسول بازی ویدیویی”در درجه اول به ماشین کنسول گفته می شود که در ابتدا برای استفاده مصرف کنندگان از بازی های ویدئویی طراحی شده است، در مقایسه با ماشین های بازی یا رایانه های خانگی. دستگاه بازی شامل یک کامپیوتر بازی رایانه ای، صفحه نمایش، کنترل های بازی (جوی استیک، دکمه ها و غیره) و بلندگوها در شاسی بزرگ است. رایانه خانگی رایانه ای شخصی است که برای مصارف خانگی برای اهداف مختلفی از جمله حسابداری، دسترسی به اینترنت و بازی های ویدیویی طراحی شده است.

امکان دسترسی به سیستم عامل، امکان ذخیره سازی، اینترنت، پخش موسیقی و تماشای فیلم از جمله ویژگی های پیشرفته ای است که در محصولات جدید مشاهده می کنیم. محبوب ترین و مفیدترین کنسول های موجود در حال حاضر Xbox One، Xbox 360، PlayStation 3 و PlayStation 4 هستند. این مدل ها دارای ویژگی های پیشرفته ای هستند که سرگرمی را به سبک جدید در اختیار کاربران قرار می دهند.

نکاتی که قبل از خرید یک کنسول بازی باید بدانید

قبل از خرید بازی کنسول، مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. شما باید انتظارات خود را براساس قیمت پرداختی برای کنسول تنظیم کنید.

  • به قیمت بازی کنسول توجه کنید

عاملی که در راهنمای خرید به آن پرداخته شده ارزش خرید دستگاه است. ارزش خرید فقط به بهایی نیست که پرداخت می کنید بلکه قیمت را با ویژگی های دستگاه و ویژگی های آن مقایسه می کند. در میان کنسول های موجود در بازی، PlayStation و Xbox بیشترین ارزش خرید را دارند.

شما می توانید یکی از مدل های مختلف پلی استیشن را با قیمت حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان خریداری کنید. اما در بین تمام دستگاه های بازی کنسول، Xbox را می توان بهترین گزینه برای خرید و بهترین بازی کنسول 2019 از نظر ارزش خرید دانست. طبق راهنمای خرید بازی کنسول، مارک سوییچ در این مقایسه رتبه کمتری دارد. این مارک در مقایسه با ویژگی هایی که ارائه می دهد از دو بازی کنسول گران تر است.

  • نمایش کیفیت در بازی کنسول

موضوع مهم دیگر در راهنمای خرید توجه به کیفیت نمایش بازی است که باید مورد توجه قرار گیرد. همانطور که گفته شد، کیفیت نمایش 4K بالاترین سطح نمایش تصویر در بازی کنسول است که می تواند شما را با کوچکترین جزئیات در بازی آشنا کند.

در حال حاضر و بدون اغراق می توان گفت که ایکس باکس وان از نظر نمایشگر و سخت افزار بهترین بازی کنسول سال 2019 است. در کنار Xbox کنسول، بازی PS4 pro به شما امکان می دهد بازی ها را با کیفیت 4k و حداکثر وضوح و وضوح مشاهده کنید. سوئیچ های کنسول از نظر کیفیت نمایش در وضعیت پایین تری قرار دارند و اگر کیفیت نمایش برای شما بسیار مهم است، بهتر است به دنبال خرید دستگاه های دیگر باشید.

  • واقعیت مجازی

ویژگی دیگری که گیمرهای حرفه ای در راهنمای خرید بازی کنسول به دنبال آن هستند، ورود هرچه بیشتر به فضای بازی و لذت بردن از آن است. این مسئله توسط فناوری ها در بازی های کنسول واقعیت مجازی نامیده می شود.

در میان مدل های مختلف بازی کنسول، اگر به دنبال لذت بردن از واقعیت مجازی هستید، فقط پلی استیشن 4 می تواند نیازهای شما را برآورده کند. طبق راهنمای خرید بازی کنسول ps4، می توانید هدست و دوربین جداگانه بخرید و با نصب و استفاده از آنها، بیشتر درگیر بازی مورد نظر خود شوید.

  • گرافیک بازی کنسول

از لحاظ گرافیکی، کنسول های Xbox One و PlayStation 4 تقریباً برابر هستند. برخی از بازی ها در PlayStation 4 و برخی دیگر در Xbox One بهتر بازی می کنند و تفاوت زیادی بین آنها مشاهده نخواهید کرد.

در اواسط این نسل بود که سونی و مایکروسافت از نسخه 4K کنسول های خود رونمایی کردند که بسیار قدرتمندتر از کنسول های نسل اول است. نینتندو از نظر قدرت پردازش از رقبای خود عقب است. در حالت پرتابل می توانید بازی ها را روی صفحه نینتندو سوییچ 720p انجام دهید. به طور کلی، گرافیک و نرخ فریم ضعیف تری را در سوئیچ مشاهده می کنیم.

  • لوازم جانبی بازی کنسول

موضوع مهم دیگر در راهنمای خرید توجه به لوازمی است که می توانید بعد از خرید استفاده کنید. امکان بازی های چند نفره، ارتقا حافظه، ایجاد گروه های گفتگو و مکالمه، امکان ساخت شخصیت های مختلف با توجه به سلیقه شخصی از موارد جانبی است که بازی های کنسول در اختیار شما قرار می دهند.

در این راستا، سوئیچ کنسول نسبت به دو کنسول دیگر در موقعیت کمتری قرار دارد. نکته مهمی که باید در راهنمای خرید بازی کنسول بدانید این است که بهترین بازی کنسول یک عبارت کاربردی نیست. کنسول های بازی دارای ویژگی ها و عوامل مختلفی هستند که در هر یک از آنها کنسول عملکرد بهتری دارد. بهتر است قبل از خرید مهمترین نیازهای خود را تعیین کنید و سپس مطابق آنها اقدام به خرید نمایید.

  • امکان استفاده از بازی های قدیمی

سوال مهم دیگر در راهنمای خرید، کاربرد بازیهای قدیمی است. همانطور که می دانید بازی های کنسول قیمت نسبتاً بالایی دارند و برای خرید دیسک پس از خرید دستگاه بازی باید هزینه های دیگری را پرداخت کنید. اگر کنسول های بازی توانایی خواندن بازی های قدیمی را دارند، می توانید از تمام بازی های خود استفاده کنید.

انواع کنسول بازی در یک نگاه

انواع کنسول بازی عبارتند از:

  • مایکروسافت ایکس باکس وان ایکس
  • کنسول PS4 Pro ساخت سونی
  • مایکروسافت ایکس باکس وان اس
  • نینتندو سوییچ
  • پلی استیشن ۴ اسلیم
  • نینتندو ۲DS XL
  • نینتندو ۳DS XL
  • انویدیا شیلد تی وی

مرجع استفاده شده:

https://118work.ir/subcategory/لوازم-الکترونیکی/کنسول-بازی-های-ویدیویی-و-آنلاین