اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانی

نحوه انتخاب دسته گل برای عروس

معرفی انواع مدل های دسته گل عروس

به نقل از نمناک در مراسم‌های عروسی ایران و کشورهای مختلف، رسم و رسوم خاصی انجام می‌شود، یکی از این رسم‌ها که در اکثر کشورها یکسان است داشتن دسته گل عروس و در برخی از کشورها هم است.

انتخاب گل برای دسته گل عروسی، یکی از مهم ترین انتخاب های گل، در زندگی است. همه در این روز خاص  به این گلها توجه می کنند، و در ضمن در عکس های عروسی، ماندگار خواهند شد. مدل های دسته گل عروس بسیار متنوع هستند و شما می توانید با توجه به توصیه های ما و بر اساس سلیقه، نوع لباس عروس، فصل و … دسته گل مناسب خود را انتخاب کنید.

دسته گل کوچک و گرد

گرد، طرفداران زیادی دارد. علاوه بر زیبایی، سبک است و جابجا کردن آن با یک دست به راحتی صورت می گیرد. این دسته گل عروس بیشتر حالت غیر رسمی دارد اما برای هر نوع مجلس عروسی مناسب به نظر می رسد.

دسته گل کوچک و گرد در میان عروس خانم های امروزی، طرفداران زیادی دارد

دسته گل کامپوزیت یا ترکیبی

به این مدل دسته گل عروس کارمن رز هم گفته می شود که یکی از انواع دسته گل های مدرن محسوب می شود. برای درست کردن دسته گل کامپوزیت، از ترکیب صدها گلبرگ جداشده ی گل رز درست شده است و یک گل رز بزرگ به نظر می رسد. این دسته گل از نظر بیننده ممکن است ساده باشد اما به خاطر اینکه برای آماده کردن آن زمان زیادی صرف می شود، بسیار گران قیمت است.

دسته گل عروس کارمن رز از انواع دسته گل های مدرن به حساب می آید

دسته گل آبشاری

دسته گل عروس مدل آبشاری، یکی از سنتی ترین مدل های دسته گل عروس است. دسته گل آبشاری، ظاهری ظریف و در عین حال پیچیده دارد. به گونه ای طراحی شده که گلها با شیبی آرام و زیبا از دست عروس خارج می شوند. این مدل دسته گل عروس از دهه ۱۹۸۰ در زمان مجلس عروسی پرنسس دایانا (پرنسس انگلستان) ابداع شد و خیلی سریع محبوبیت زیادی پیدا کرد. تقریبا هر نوع گلی را می توان در این آرایش دسته گل جای داد.

سنتی ترین مدل های دسته گل عروس، مدل آبشاری است

دسته گل تقدیمی

این دسته گل عروس به گونه ای طراحی شده است که باید در آغوش و روی بازو جا به جا شود و از جمله سبک های محبوب، در اوایل قرن بیستم به حساب می آمد. برای آرایش این دسته گل، از گل های ساقه بلند یا گل رز استفاده می کنند و به علت ظاهر شیکی که دارد، برای عروس خانم های امروزی هم می تواند یک انتخاب مناسب باشد.

دسته گل تقدیمی از جمله سبک های محبوب، در اوایل قرن بیستم محسوب می شد

دسته گل بیدرمایر

در بیدرمایر، گلها در یک الگوی دایره ای با رنگ های مختلف مرتب شده اند. معمولا، هر دایره از دسته گل، از یک نوع گل تشکیل شده و اثر چشمگیری دارد. این سبک دسته گل برای عروس خانم هایی است که می خواهند در روز عروسی شان متفاوت باشند، مناسب است.

در تزئین دسته گل بیدرمایر، گلها در یک الگوی دایره ای با رنگهای متفاوت مرتب شده اند

دسته گل حلقه ای یا مچی

دسته گل عروس حلقه ای یا مچی یک جایگزین مناسب برای دسته گل های سنتی است. این دسته گل به این صورت است که یک حلقه زیبای گل، مچ دست را می پوشاند و یک زیبایی متفاوتی برای لباس عروسی به حساب می آید. این نوع آرایش دسته گل بر خلاف مدل های دیگر محدود کننده نیست و شما آزادی عمل بیشتری دارید. در این مدل می توان از گل های متفاوت با رنگ های مختلف استفاده کنید.

این مدل دسته گل بیشتر مناسب مراسم های کوچک یا حنابندان و نامزدی و… می باشد.

دسته گل حلقه ای یا مچی یک جایگزین مناسب برای دسته گل های سنتی است

دسته گل پوماندر یا توپی

در مدل توپی دسته گل عروس گل ها با آرایش توپ مانند کنار همدیگر قرار می گیرند و به وسیله ی یک نوار تزئینی زیبا مانند نوار مرواریدی یا نوار روبانی با دست جابجا می شوند. در واقع دسته گلی توپی حالت معلق دارد. این سبک بیشتر برای دخترهای جوان و برای عکاسی بسیار مناسب است.

برای انتخاب دسته گل پوماندر یا توپی به وزن دسته گل نیز توجه کنید

نکاتی برای انتخاب دسته گل عروس

  • برای انتخاب گل های دسته گل عروس باتوجه به فصل تصمیم بگیرید تا دسته گل تان در طول روز و در مجلس تازه و سرحال بماند.
  • به وزن دسته گل هم توجه کنید. هیچ عروسی دوست ندارد فردای عروسی با دست درد بیدار شود.

دسته گل عروس با گل مصنوعی بهتر است یا گل طبیعی؟!

این چالش تجربه ای مشترک در میان اکثر دامادها است که معمولا همه از گل فروشی ها می پرسند. انتخاب بین گل مصنوعی و گل طبیعی به سلیقه عروس خانمها و شرایط عروسی بستگی دارد.

قبل از اینکه وارد مراحل تدارکات عروسی شوید، سعی کنید این موضوع را بفهمید که به گل مصنوعی بیشتر علاقه دارد یا به گل طبیعی. روش غیر مستقیم دیگری نیز وجود دارد که می توانید استفاده کنید:اگر عروس خانم به طبیعت علاقه مند است، گل طبیعی را بیشتر دوست دارند.

مدت زمان جشن عروسی موضوع دیگری است که در خرید دسته گل عروس به شما کمک می کند. اگر زمان جشن عروسی طولانی شود و دسته گل طبیعی خریده باشید، به احتمال زیاد پلاسیده خواهد شد. پس انتخاب با شماست!

چقدر می خواهید هزینه کنید؟!

قبل از ورود به گل فروشی به موجودی کارت بانکی خود و یا پول همراه خود نگاهی بیاندازید .هزینه یک گل ممکن است برای شما 20 تا 30 هزار تومان باشد، اما قیمت برخی گل ها تا یک میلیون تومان هم پیش می رود. اگر از امکان مالی محدودی دارید،می توانید به سراغ وب سایت های فروش آنلاین گل بروید . این وب سایت ها علاوه بر مدل گل ها و مشخصات آنها، قیمت هر دسته گل را هم ثبت کرده اند.

می توان از رنگ فصل استفاده کرد

انتخاب رنگ گل متناسب با رنگ فصلی که مراسم عروسی برگزار می شود ، بسیار زیبا می باشد. دسته گل های نقره ای، سفید و طلایی برای فصل زمستان هماهنگی دارند و دسته گل های کهربایی، نارنجی و قرمز با فصل پاییز مناسب اند .

اگر در فصل بهار جشن ازدواج تان را برگزار خواهید کرد، سراغ دسته گل های صورتی، آبی و سبز بروید. دسته گل هایی به رنگ مرکبات هم برای عروسی تابستانی شما عالی خواهند بود.

البته اغلب عروس خانم ها دسته گل های سفید و سبز را برای ست کردن با لباس عروس شان ترجیح می دهند.

انتخاب رنگ دسته گل عروس

رنگ دسته گل عروسی در زمان های قبل حتما قرمز و یا قرمز سفید بود ، اما در سالهای اخیر گل های رنگارنگ و زیبا و شاد در دسته گل عروس استفاده میشود. سعی کنید در دسته گل عروسی خود از رنگ های گرم استفاده کنید زیرا رنگ های سرد جذابیت کم تری دارند .

رنگ هایی مانند قرمز ، زرد، نارنجی ، بنفش و رنگ هایی از این طیف در طراحی دسته گل زیبا طرفداران بیشتری دارد. اگر انتخاب مدل یا رنگ دسته گل برای شما سخت است ، بهتر است رنگ دسته گل عروسی را با رنگ یا ناخن یا کروات و گل جیبی داماد ست کنید.در غیز اینصورت رنگ دلخواه خود را سفارش دهید.

دسته گل عروس رنگی!؟

همانطور که میدانید، رنگ گلها، دارای معنی و مفهومی متفاوت است، مثلا گلی که به رنگ صورتی مانند رز، نیلوفر و ادریس نشانه آرامش و امید می باشد. انتخاب گل قرمز، که عموما خانم ها از آن استفاده می کنند، بیانگر عشق و علاقه به همراه شور و هیجان است . رنگ سفید که در رز و ادریس و غیره نشانگر پاکی و روشنایی است.

رنگ بنفش از جمله رنگ های سلطنتی است که در مراسم های لاکچری زیاد از آن استفاده شده و نشانگر شجاعت است. گل نارنجی نماد تحرک و انرژی و یک رنگ ضد است، که در بابونه، لاله و نیز به چشم می خورد. گلهای سبز رنگ ، نماد سرسبزی و زندگی هستند و در اکالیپتوس، گل موم و غیره می توان مشاهده کرد.

اعتماد به انتخاب گلفروش

بهتر است به گل فروش اعتماد کنید. دقیقا توضیح دهید که چه مدل دسته گلی با چه ترکیب گلی را دوست دارید ، سپس او را آزاد بگذارید تا دسته گل تان را تزیین کند. گلفروشها هر روز گل تزیین می کنند و مهارت و سلیقه بیشتری در این کار دارند.

دسته گل باید هم قد و قواره خودتان باشد

نباید دسته گل شما تمام دست و انگشتان شما را بپوشاند. عروس خانم های ریز نقش باید دسته گل های جمع و جورتر و مناسب قد و قواره شان را انتخاب کنند .در عکاسی و فیلم برداری و هم در مراسم تان بلاخره باید حلقه و زیور آلات تان مشخص شود.

انتخاب دسته گلی میوه ای و خوش بو

با کمی ابتکار می توانید دسته گل های منحصر به فردی را سفارش دهید که در آن از ترکیب میوه ها و سبزی ها و حتی تور و روبان استفاده شده باشد. البته عروس خانمهایی که دوست دارند کمی متفاوت و خاص باشند این نوع دسته گل را دوست دارند .اگر فضای کراسم ازدواج شما بسته و کوچک مثل منزل تان باشد بهتر است سراغ گلهای بی بو بروید.شما می توانید چنین گل های خوش بویی را در فضای باز مثل باغ استفاده کنید.

مراقب لباس خود باشید

به طور یقین دوست ندارید گرده گل ها، لباس تان را کثیف کرده و یا موجب حساسیت شده و شما را به عطسه بیندازند. به هر حال دیدن عروسی که مدام عطسه می زند و دچار آب ریزش بینی شده، چندان جالب نیست.بهتر است گل هایی را برای دسته گل ازدواج تان برگزینید که گرده پخش نکنند.

کدام سبک را دوست دارید ؟

سبک های خاص و متفاوتی برای آرایش دسته گل عروس وجود دارد . مدلی که انتخاب می کنید چندین ساعت در دستان شما است ، پس با هر مدل که راحت هستید آن را انتخاب کنید.همچنین مدل انتخابی شما باید متناسب با لباس عروس تان باشد.

دسته گل آبشاری

دسته گل های آبشاری برای مراسم عروسی خیلی مجلل و تشریفاتی مناسب است. در این مدل، گل ها به صورت آبشاری از دسته گل به سمت پایین آویزان می شوند. انتخاب یک نوع گل با سبزه ها و روبان های آویزان ، دسته گل شیکی را به وجود می آورد .

دسته گل های بازویی

هنگامی که این دسته گل را در لباس عروس در دست می گیرید، ساقه بلند گلها تا آرنج شما را می پوشانند. این سبک دسته گل عروس بیشتر حالت کلاسیک و قدیمی دارد.

دسته گل های دست بندی

اگر شما حال وحوصله کافی برای در دست داشتن دسته گل در تمام جشن ازدواج را ندارید، بهتر است دسته گل های کوچکی را سفارش دهید که به وسیله یک کش که روی آن با روبان تزیین شده مثل یک دست بند دور مچ شما بسته می شود. این دسته گل ها مناسب لباس های عروسی ساده هستند .

دسته گل های گرد

این نوع دسته گل، تقریبا برای هر لباس و جشنی مناسب است. دسته گل های گرد را معمولاً گل فروشی های معتبر درست می کنند چون در طراحی این دسته گل ها نیاز به تبحر زیادی وجود دارد

منبع : bridalmusings