عمومیکسب و کار ایرانی

نحوه مصرف ویتامین ب 6 چگونه است؟

ویتامین B6 یکی از ویتامین های محلول در آب است که اغلب می توانید آن را به عنوان مکمل در کمپلکس ویتامین B مصرف کنید البته می توان از مکمل های فردی یا آمپول های ویتامین B6 نیز استفاده کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویتامین های مهمی که باید قبل از مصرف مکمل های پزشکی یا به طور کلی در رژیم غذایی خود داشته باشید.

علاوه بر آگاهی از خواص و اثرات ویتامین B6، این مقاله از رژیم غفاری را آماده کرده ایم تا به شما اطلاع دهیم که ویتامین B6 در کدام میوه ها وجود دارد و برای چند روز باید ویتامین B6 مصرف کنید! ویتامین B6 برای چیست؟ پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فواید ویتامین B6 برای بدن

داروی حاوی ویتامین B6 برای چیست؟

ویتامین B6 فواید زیادی برای بدن دارد، از جمله بهبود خلق و خو، بهبود عملکرد مغز، کمک به درمان کم خونی، سلامت چشم، علائم PMS و غیره.

درمان کم خونی و سلامت عروق خونی

یکی از فواید ویتامین B6 کاهش سطح هموسیستئین در خون است که نوعی اسید آمینه است. این اسید آمینه اگر سطح سرمی بالایی داشته باشد به دیواره رگ های خونی آسیب می رساند و پلاک هایی در دیواره سرخرگ ها و سیاهرگ ها ایجاد می شود که خطر ابتلا به قلب و سکته را افزایش می دهد.

همچنین در کنار ویتامین B12 و آهن، یکی از ویتامین های مورد نیاز برای تشکیل گلبول های قرمز، ویتامین B6 است و افرادی که دچار کمبود این ویتامین ها هستند، دچار کم خونی یا کم خونی می شوند. به همین دلیل می خواهند برای پیشگیری یا درمان ویتامین B کمپلکس دریافت کنند

حافظه و عملکردهای عصبی

یکی از خواص ویتامین B6 تاثیر آن در بهبود عملکرد مغز و به ویژه حافظه است. همچنین همانطور که گفته شد ویتامین B6 باعث کاهش میزان هموسیستئین در خون می شود که در نتیجه از تاثیر منفی آن بر سلول های عصبی و نورون ها جلوگیری می کند.

علاوه بر نقش ویتامین B6 در پیشگیری از بیماری آلزایمر و افزایش عملکرد حافظه، می تواند باعث تولید هورمون هایی مانند سروتونین و نوراپی نفرین شود که نتیجه آن نه تنها در عملکرد ذهنی در افزایش تمرکز و دقت است؛ بلکه باعث افزایش تمرکز و دقت بیشتر می شود. برعکس، خلق و خو را بهبود می بخشد. نقش هورمون سروتونین در پیشگیری و بهبود علائم افسردگی، اضطراب و درد برای دانشمندان روشن است و افرادی که از کمبود ویتامین B6 رنج می برند اغلب از بیماری های عصبی رنج می برند.

فواید ویتامین B6 برای سلامت چشم

بسیاری از مردم فکر می کنند که ویتامین A به تنهایی مسئول سلامت چشم و پیشگیری از بیماری های چشمی است. با این حال، ویتامین B6 همچنین به پیشگیری از بیماری‌های چشمی مانند دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن کمک می‌کند. گیج کننده است. ویتامین B6 به جلوگیری از کاهش بینایی کمک می کند.

کاهش علائم PMS

برای بسیاری از افراد، سندرم پیش از قاعدگی دوران سختی است، از جمله درد و شرایط عصبی، از جمله سردرد و حملات قلبی شدید. این افراد می توانند 10 روز قبل از قاعدگی از مکمل B کمپلکس استفاده کنند که علائم PMS را کاهش می دهد. از آنجایی که یکی از ویتامین های این ترکیب ویتامین B6 است، به کاهش درد و علائم عصبی، اضطراب و فشار در این دوران کمک می کند. از درد شکم و حالت تهوع در دوران بارداری و قبل از قاعدگی جلوگیری می کند.

علائم افسردگی را کاهش می دهد

ویتامین B6 نقش مهمی در تنظیم خلق و خو ایفا می کند، تا حدی به این دلیل که برای تولید انتقال دهنده های عصبی که خلق و خو را تنظیم می کنند، از جمله سروتونین، دوپامین و اسید گاما آمینوبوتیریک (GABA) ضروری است. ویتامین B6 همچنین می تواند در کاهش سطوح بالای اسید آمینه هموسیستئین نقش داشته باشد که با افسردگی و سایر مشکلات روانی مرتبط است.

چندین مطالعه نشان داده اند که علائم افسردگی با سطوح پایین خون و مصرف ویتامین B6، به ویژه در افراد مسن که در معرض خطر کمبود ویتامین B هستند، مرتبط است.

مطالعه ای روی 250 فرد مسن نشان داد که کمبود ویتامین B6 در خون خطر ابتلا به افسردگی را دو برابر می کند.اما استفاده از ویتامین B6 در پیشگیری یا درمان افسردگی موثر نبود.یک مطالعه کنترل شده دو ساله روی حدود 300 فرد مسن تر انجام شد. مردانی که در ابتدا افسرده نبودند دریافتند کسانی که مکمل‌های حاوی B6، فولات (B9) و B12 مصرف می‌کردند در مقایسه با گروه دارونما کمتر احتمال داشت علائم افسردگی داشته باشند.

پیشگیری و درمان کم خونی با کمک به تولید هموگلوبین

ویتامین B6 به دلیل نقشی که در تولید هموگلوبین دارد، به پیشگیری و درمان کم خونی کمک می کند هموگلوبین پروتئینی است که اکسیژن را به سلول های شما می رساند. اگر هموگلوبین شما پایین باشد، اکسیژن کافی دریافت نمی کنید. در نتیجه ممکن است دچار کم خونی و ضعف یا خستگی شوید.

مطالعات سطوح پایین ویتامین B6 را با کم خونی به خصوص در زنان باردار و زنان در سنین باروری مرتبط دانسته اند. با این حال، کمبود ویتامین B6 در اکثر بزرگسالان سالم نادر است، بنابراین تحقیقات محدودی در مورد استفاده از B6 وجود دارد. دارویی برای کم خونی

مطالعه ای روی یک زن 72 ساله با ویتامین B6 کم نشان داد که درمان با فعال ترین شکل ویتامین B6 باعث بهبود علائم می شود. مطالعه دیگری نشان داد که مصرف روزانه 75 میلی گرم ویتامین B6 در دوران بارداری علائم کم خونی را کاهش می دهد. کاهش تعداد زنان باردار که به درمان با آهن پاسخ ندادند. تحقیقات بیشتری برای درک اثربخشی ویتامین B6 در درمان کم خونی در گروه هایی که در معرض خطر کمبود ویتامین B هستند، مانند زنان باردار و افراد مسن، مورد نیاز است.

به پیشگیری از سرطان کمک می کند

دریافت ویتامین B6 کافی می تواند خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد. مشخص نیست که چرا B6 می تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند، اما محققان گمان می کنند که این به توانایی آن در مبارزه با التهابی که می تواند باعث سرطان شود، مربوط می شود. سایر بیماری های مزمن می توانند به این امر کمک کنند. بررسی 12 مطالعه نشان داد که مصرف رژیم غذایی کافی و سطوح خونی B6 با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط است.

افرادی که دارای بالاترین سطح خونی B6 بودند، تقریباً 50 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به این نوع سرطان بودند. مطالعات مربوط به ویتامین B6 و سرطان سینه نیز ارتباطی بین سطوح کافی B6 در خون و خطر پیدا کرده است. این بیماری به ویژه در زنان یائسه ایجاد می شود. با این حال، مطالعات دیگر هیچ ارتباطی بین سطح ویتامین B6 و خطر ابتلا به سرطان پیدا نکرده اند. برای ارزیابی نقش دقیق ویتامین B6 در پیشگیری از سرطان، مطالعات بیشتری شامل کارآزمایی‌های تصادفی به جای مطالعات مشاهده‌ای مورد نیاز است. برای آن ضروری است.

سایر فواید ویتامین B6

ویتامین B6 به دلیل تأثیر ویتامین B6 بر تولید ملاتونین در بدن می تواند چرخه خواب را در انسان تنظیم کند. ملاتونین می تواند ساعت بدن را تنظیم کند که به نوبه خود می تواند خواب و بیداری را در انسان تنظیم کند. افرادی که ویتامین B6 مصرف می کنند و همچنین آسم دارند. آنها کاهش خس خس سینه و همچنین کاهش دفعات حملات آسم را نشان دادند و به همین دلیل بسیاری معتقدند که این ویتامین در بهبود آسم موثر است. البته این به معنای درمان آن نیست. همچنین برای پیشگیری یا بهبود سنگ کلیه، ویتامین B6 و منیزیم در افراد مستعد ذکر شده است.

مشکلات ویتامین B6

ویتامین B6 محلول در آب است به این معنی که پس از مصرف مکمل ها یا غذاهای حاوی این ویتامین بدن نمی تواند آن را ذخیره کند و به همین دلیل به مقدار لازم یا پس از جذب در روده، مازاد آن در ادرار حل می شود. درمان می شود. بنابراین مصرف زیاد آن اغلب عوارضی ایجاد نمی کند; با این حال، شما نباید با آمپول های ویتامین B6 یا مکمل های بیش از حد B6 به بدن خود آسیب برسانید و بهتر است روزانه آنچه را که نیاز دارید مصرف کنید. البته مصرف مکمل ویتامین B6 بهتر از مصرف آن در غذا است. زیرا می توانید نیاز خود را برآورده کنید و از عوارض جانبی انواع ویتامین ها و مواد معدنی و ویتامین B6 که می توانند بر یکدیگر تأثیر بگذارند جلوگیری کنید.

چند روزه قرص ویتامین B6 بخوریم؟!

مصرف روزانه مکمل های ویتامین B کمپلکس یا به صورت جداگانه برای بدن کافی است و عوارضی ایجاد نمی کند. اما بهتر است از قرص ها و مکمل ها فقط در صورت تجویز پزشک استفاده شود و نتواند این ویتامین ها را در غذا جذب کند.

نحوه مصرف ویتامین B6

بهترین راه برای دریافت ویتامین B6 از طریق غذا است. غذاهای غنی از ویتامین B6 عبارتند از نخود، گوشت گاو و به خصوص جگر گاو، سینه مرغ کبابی، موز، ماهی تن، توفو، هویج، برنج قهوه ای، غلات غنی شده، فندق، شیر، سیب زمینی، سویا، اسفناج و غیره. کدام میوه ها حاوی ویتامین B6 هستند؟ آووکادو مهم ترین میوه برای تامین ویتامین B6 بدن است که می تواند 30 درصد نیاز روزانه فرد را تامین کند.

کمبود ویتامین B6

کمبود ویتامین B6 معمولاً اتفاق نمی افتد زیرا در جوامع توسعه یافته رژیم غذایی سرشار از انواع ویتامین ها است، بنابراین هیچ کس با کمبود ویتامین B6 مشکلی ندارد. علائم کمبود ویتامین B6 اغلب عصبی است و شامل علائم نوروپاتی محیطی، کم خونی، تشنج، افسردگی، گیجی، ضعف عضلانی، مشکل در تمرکز و غیره است. با این حال، اگر رژیم غذایی متعادلی داشته باشید، با کمبود ویتامین B6 مواجه نخواهید شد و نیازی نیست نگران کمبود ویتامین B6 باشید.

خرید ویتامین ب 6 عمده

برای خرید عمده ویتامین ب 6 حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.