عمومیکسب و کار ایرانی

نقدی بر چند سریال محبوب شبکه نتفلیکس (از دید کارشناسان)

در این مطلب نگاهی به چند مجموعه تلویزیونی پرطرفدار بین سالهای 2020 تا 2022 از شبکه نتفلیکس می اندازیم و زوایای مختلف آنها را باهم بررسی می کنیم. بهترین فیلم های زامبی

“چالش بزرگ طراحی داخلی” (Netflix، Amazon Prime)

اندی دهنارت، واقعیت مبهم

«The Great British Bake-off» برای مخاطبان آمریکایی روشن کرد که تلویزیون واقعیت می‌تواند گرم و دلپذیر باشد، چادری پر از شیرینی و جناس که زیر آن می‌توانیم از طوفان‌های بیرون دور هم جمع شویم. “چالش بزرگ طراحی داخلی” این سنت را با رقابتی دنج و آرام ادامه می دهد. طراحان آماتور اتاق‌هایی را در خانه‌های همسایه در سراسر بریتانیا با راهنمایی صاحبان خانه تزئین می‌کنند، در حالی که مجری تاریخ‌نمای نمایش ما را در محله‌ها قدم می‌زند و توضیح می‌دهد که چگونه معماری متمایز با اولویت‌ها، نیازها و چالش‌های زمان خود آشنا شده است. این یادآور تاریخ و سازگاری ما است، اما بیشتر یک انحراف دعوت کننده است.

“لژ 49” (هولو)

استیو گرین، IndieWire

چه راه بهتری برای گذراندن این زمان از این که مردم بفهمند برای گذراندن این زمان باید چه کنند؟ در پس زمینه زندگی داد، ارنی، کانی، لیز، بلز و بقیه اعضای خانواده سیاهگوش، صحنه‌ای از سورئال و کشمکشی مداوم بین آنهایی که امید را بی‌اهمیت می‌بینند و کسانی که آن را تنها می‌دانند وجود دارد. چیزی که به ما کمک می کند تا از آن عبور کنیم. این نمایشی است که با وجود اشتباهات و پشیمانی‌هایمان، بر پایه ارزش ذاتی همه افراد ساخته شده است – برای زمانی که بزرگترین منبع ما هنوز همدیگر است.

Twin Peaks” (Netflix، Hulu، Showtime)

Rae Nudson، کار آزاد

در حال حاضر هیچ راه گریزی از اضطراب من وجود ندارد، اما «توین پیکس» راهی برای بیرونی کردن آن، بررسی آن و یافتن آرامش در زیبایی هایی که در جهان باقی می ماند، ارائه می دهد. فصل دوم خارج از ریل را پشت سر بگذارید تا به «توئین پیکس: بازگشت» برسید. این هم یک رویا و هم یک کابوس است، اما غرق شدن در دنیایی دیگر برای مدتی یک هدیه است.

«پسر ماه» (هولو)

الکسیس گاندرسون، کار آزاد

کمدی بلوغ کمدین کریس اودود درباره پسری پیش از نوجوانی و دوست خیالی بزرگسالش در اواخر دهه 80 ایرلند، به دلایل مختلف، یک پرخوری ایده آل برای این لحظه به شدت منزوی جهانی است، به ویژه به این دلیل که مارتین مون ( دیوید راول) تا حدی به دوست خیالی احمق خود (اوداد) چسبیده است تا با فاصله گذاری اجتماعی که دائماً به عنوان جوان ترین و تنها پسر خانواده بزرگ و پریشان به او تحمیل کرده است کنار بیاید. تیز و شیرین، خارش رترو «کالوین و هابز»«پیت و پیت»«فریک‌ها و گیک‌ها» را به‌راحتی خراش می‌دهد در حالی که هنوز از نظر موضوعی مدرن احساس می‌شود. بعلاوه، در سه فصل، به اندازه کافی برای راضی کردن بدون زیاده‌روی وجود دارد.

Pushing Daisies” (CW Seed)

مانوئل بتانکور، رمزکلا

چه نمایشی بهتر از این نئو نوآر به رنگ آب نبات در مورد زن و شوهری که نمی توانند همدیگر را لمس کنند، که در آن جفت شخصیتی نیز وجود دارد که در بخش بهتری از زندگی خود فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده اند؟ درام عاشقانه مریض برایان فولر درباره‌ی نوازنده‌ای که می‌تواند مردم را از مردگان بازگرداند، بهترین نوع تلویزیون غذای راحتی است، شیرینی شیرین و ترش که با شماره موزیکال گاه به گاه کریستین چنووت بهتر شده است.

«مکان خوب» (هولو)

کیم رنفرو، اینسایدر

تعداد کمی از نمایش‌ها با موفقیت فلسفه‌های متحول کننده زندگی را به روشی که «مکان خوب» مایکل شور در طول اجرای چهار فصل خود انجام داد، ارائه کرده‌اند. در برهه‌ای از تاریخ که همه ما می‌توانیم از کمی راهنمایی بیشتر در مورد اینکه چگونه انسان‌های بهتری باشیم استفاده کنیم و در طول مدت زندگی‌مان در این سیاره چه چیزهایی را به یکدیگر مدیونیم نمی‌توانم به نمایشی الهام‌بخش‌تر و نشاط‌آورتر برای پرخوری فکر کنم.

“یک روز در یک زمان” (Netflix، تلویزیون پاپ)

مونیکا کاستیلو، کار آزاد

در طول چند سال گذشته هیچ نمایش دیگری مانند «یک روز در یک زمان» برای من شادی و آرامش به ارمغان نیاورده است. این یک نمایش خانوادگی خنده دار و در عین حال تکان دهنده است و موضوعاتی مانند هویت فرهنگی، تبعیض، مسائل LGBTQ، اختلاف ثروت و سلامت روان را در بر می گیرد. نحوه ادغام درام با کمدی عملاً بی عیب و نقص است – اگر به دنبال یک فریاد کاتارتیک با احساس خوب هستید، نمایش عالی است. من یک فصل کامل را در یک روز نوش جان کردم، اما اگر آنها را پخش کنید، سه فصل آن در نتفلیکس باید برای شما کمی طول بکشد. به عنوان یک امتیاز: فصل 4 روز سه شنبه در تلویزیون پاپ پخش می شود، بنابراین در هفته های آینده چیزهای بیشتری برای تماشا خواهید داشت.

«توجیه شده» (هولو) “Justified” (Hulu)

کاترین ون آرندونک، کرکس

دو ویژگی برای یک تلویزیون بی‌نقص آسایش وجود دارد. نمایش باید محرک باشد تا شما را در طول داستان به جلو بکشاند، اما همچنین باید ریتمیک و با طبل الگوهای داستان گویی منظم باشد. “مجاز” مظهر هر دوی این ویژگی‌ها است و مزیت اضافه‌ای دارد که هم پرتنش و هم خنده‌دار است. این یک ترکیب تونال است که واقعاً زمانی که شما ترکیب وحشتناکی از بی حوصلگی و مضطرب هستید، به نقطه ای می رسد.

«Schitt’s Creek» (تلویزیون پاپ، نتفلیکس)

اما فریزر، کار آزاد

مهربانی در تار و پود “Schitt’s Creek” تنیده شده است، که به طرز ماهرانه ای از مواد بیش از حد احساساتی یا ساخاری دوری می کند. با خنده فراوان (و مقداری اشک)، تماشای خانواده رز که با زندگی غیر اسراف‌آمیز در نزدیکی یکدیگر سازگار می‌شوند، برای این زمان‌های منزوی و اضطراب‌آور ایده‌آل است. نه تنها نکات با ارزش آشپزی را یاد خواهید گرفت (مانند نحوه تا کردن پنیر)، بلکه لباس‌ها همچنین مجموعه‌ای از ایده‌ها را برای جذاب کردن لباس‌های سالن خود ارائه می‌دهند (جلیقه‌های تزئین شده با سنجاق‌ها و لباس خواب‌های ابریشمی مشابه را در نظر بگیرید).

نام مستعار (VOD)

امیلی زملر، کار آزاد

در زمانی که همه ما احساس گیر افتادگی و انزوا می کنیم، چرا با سیدنی بریستو، جاسوسی که به نظر می رسد قادر به حل هر مشکلی و مدیریت هر موقعیت نامطلوب است، به کشورهای دوردست سفر نکنیم. نمایش قانع‌کننده، مرزی مضحک و نوعی فرار است که همه ما در حال حاضر به آن نیاز داریم. به علاوه، قسمتی در فصل 2 وجود دارد که سیدنی جهان را از یک ویروس وحشتناک نجات می دهد، بنابراین شاید بتوانیم چیزی یاد بگیریم.

«بریکینگ بد» (نتفلیکس)

جیم هالترمن، مجله راهنمای تلویزیون

بهترین فیلم علمی تخیلی سریال‌های عالی فصل‌های خوب و بد دارند، برخی قسمت‌ها شگفت‌انگیز هستند، برخی که برعکس شگفت‌انگیز هستند… اما «برکینگ بد» تنها سریالی است که از ابتدا تا انتها از دست نداده است. اگر آن را تماشا کرده اید، دوباره تماشا کنید! اگر تا به حال تماشا نکرده اید، شرم بر شما باد. همه چیز را رها کنید و همین حالا شروع کنید. بعدا از من تشکر میکنی.