عمومی

واکسیناسیون ۱۰ هزارقطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در نائین – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

بهزاد متولی زاده نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: شبکه دامپزشکی نائین به منظور افزایش سطح ایمنی طیور روستایی و قطع زنجیره انتقال ویروس به طیور صنعتی، اقدام به واکسیناسیون رایگان طیور بومی در محدوده روستاهای اطراف مرغداری‌های صنعتی این شهرستان کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا و پیشگیری از وقوع بیماری نیوکاسل، افزایش سطح ایمنی و کاهش احتمال چرخش ویروس و کاهش تلفات در طیور روستایی و کمک به معیشت اقتصاد روستا و پیشگیری از احتمال بروز بیماری نیوکاسل در طیور صنعتی، شبکه دامپزشکی شهرستان نائین با همکاری بسیج جامعه کشاورزی، حدود ۱۰ هزار قطعه طیور روستایی و بومی در سطح روستاهای هدف شهرستان از تاریخ ۱۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تحت واکسیناسیون قرار داده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نائین افزود: بیماری نیوکاسل از جمله بیماری‌های مهم پرندگان است که می‌تواند باعث ایجاد تلفات زیادی در طیور صنعتی و روستایی گردد و خسارات اقتصادی و بهداشتی زیادی را به صنعت طیور کشور وارد کند.

وی گفت: علاوه بر رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای در واحدهای پرورش صنعتی و روستایی، یکی از راه‌های مهم پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل در واحدهای صنعتی و روستایی، اجرای واکسیناسیون متوالی با دوره‌های منظم است‌.