اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانی

چرا طلا برای زنان حرام نیست

طلا برای کاهش تب و تنظیم دمای بدن 

خانم ها در بعضی از مواقع با مشکل گرگرفتگی و تغییر در دمای بدن روبرو می‌شوند که این مشکل از تغییرات هورمونی ناشی میشود. با کمک فلز طلا می توان از این مشکل تا حدودی جلوگیری به عمل آورد و درجه حرارت بدن را به حالت نرمال خود برگرداند. برای مثال، زنانی که در آستانه سن یائسگی هستند یا آن را پشت سر گذاشته اند، با حالت هایی مثل افزایش درجه حرارت بدن روبرو می شوند. یکی از خواص طلا برای زنان در اسلام در کمک به بهبود گرگرفتگی است. در خانم هایی هم که هنوز در سنین باروری بسر میبرند، طلا میتواند به تنظیم درجه حرارت بدن در روزهای عادت ماهانه کمک زیادی کند. مجاورت طلا با پوست، بدن زنان را خنک نگه میدارد. این مجاورت می تواند از طریق و یا گردنبند ها اتفاق بیفتد.

بهبودی در بیماری آرتریت و آرتروز

دستبند مهره ای طلا: افراد زیادی دچار بیماری آرتروز هستند و به خاطر این بیماری معمولا درد زیادی در مفاصل خود تحمل میکنند، تا جایی که حتی گاهی خم و راست کردن انگشتان دست و پا را به سختی انجام می شود. آویختن طلای ۲۴ عیار یا قرار دادن آن در معرض پوست عضوی از بدن که دچار آرتروز است، می تواند باعث تسکین درد و حذف علایم آزار دهنده مرتبط با بیماری آرتروز شود. در این خصوص دانشمندان تحقیقاتی را انجام داده اند که فواید مثبت استفاده از طلا برای بیماران درگیر آرتروز را نشان میدهد. مرکز ملی (ان سی بی) در آمریکا تحقیقی گسترده با موضوع عوامل ایجاد کننده آرتروز و تاثیر استفاده طلا بر عوارض آرتروز انجام داده است. نتیجه اینکه: هرچند که هنوز آزمایشات زیادی برای اثبات این ادعا نیاز هست، اما امروزه تاثیر طلا برای بیماران آرتروزی را نمی توان نادیده گرفت و تکذیب کرد.

افزایش ضریب قدرت سیستم ایمنی بدن

همه زندگی سالم را دوست دارند، شاید این رویا برای همه دست یافتنی نباشد، چرا که پاتوژن ها و باقی عوامل بیماری زا همیشه در محیط اطراف ما زندگی می کنند و قدرت لازم برای به خطر انداختن سلامتی ما را دارند. اما خبر خوب ای نکه، با استفاده از طلا و جواهر ،ما می توانیم از آنها به عنوان محافظی در برابر عفونت ها و عوامل بیماری زا استفاده کنیم. اما این اتفاق چگونه روی میدهد؟ قرار گرفتن فلز طلا در مجاورت پوست بدن سیستم ایمنی را تقویت می کند. به همین دلیل است که بیشتر خانم ها مایل به استفاده از طلا و همراه داشتن آن در طول عمرشان هستند. خانم هایی که از این قاعده پیروی می کنند، معمولا از سلامتی بالاتری نسبت به بقیه هم جنسان خود برخوردار هستند. امام صادق (ع) در مورد استفاده از طلا می فرمایند: خداوند طلا را در دنيا زينت زنان قرار داده است، پوشيدن آن براي مردان و نماز خواندن با آن حرام شده است. آن حضرت در حدیث دیگر فرمودند که : سزاوار نیست زن خود رامعطّل بگذارد و زینت نکند، اگرچه یک گردن بندی داشته باشد که در گردن ببندد. در احادیث دیگر هم به خواص طلا برای زنان در اسلام تاکید فراوان شده است.

بهبود عملکرد سیستم عصبی و سیستم لنفاوی

یکی از جالب ترین فواید فلز طلا و جواهرات ساخته شده از طلا، کمک  به کارکرد سیستم عصبی و تاثیر مثبت آن بر ناهنجاری های عصبی در بدن و مشکلات غدد درون ریز است. تحقیقات انجام شده در این زمینه و آزمایشات انجام شده بر روی بیماری های سیستم عصبی و امراض مربوط به غدد نشان میدهد که برای پیشگیری از بروز مشکلات غدد درون نظیر غده تیروئید و یا  بروز مشکلات سیستم عصبی میتوان از جواهرات طلا بهره گرفت. همچنین تحقیقات جدید از احتمال استفاده از طلا برای بهبود برخی از سرطان ها و بیماری آسم خبر می دهند. همانطور در روایت های دینی از ائمه به خواص طلا برای زنان در اسلام و نقش درمانی آن در امراض مختلف بارها سخن به میان آورده شده است. برای خرید طلا و جواهرات برای همسر و دختران خود می توانید از طریق سایتهای آنلاین خرید طلا و جواهر

تسریع روند بهبود زخم ها و کمک به زیبایی

کلئوپاترا از فلز طلا به عنوان یک دارو و عامل جلوگیری کننده از فرایند پیری پوست استفاده می کرد، تاریخ نشان می دهد که او در این آزمایش جواب های مثبتی گرفت. اگر به صفحات تاریخی در این مورد نیم نگاهی انداخته باشید، حتما متوجه شده اید که از وی به عنوان یک ملکه که مظهر زیبایی  بوده است یاد می شود. از این فلز زرد ارزشمند در دوره روم باستان برای درمانی جهت بهبود عفونت های پوستی استفاده می شد و یک داروی شایع برای درمان بیماری های پوستی بشمار میرفت.

استفاده از طلا برای مردان نه تنها مفید نیست بلکه آسیب های جدی به همراه دارد. در آزمایشات علمی یک سری تاثیرات منفی در مورد طلا برای مردان به اثبات رسیده است که از میان آنها می توان به تحریکات زیاد عصبی و ازدیاد بیش از حد گلبول سفید اشاره کرد. تحقیقات نشان مى دهد که تعداد گلبول سفید در خون مردها بیشتر از زن ها است. از طرفی استفاده از طلا در افزایش گلبول های سفید موثر است. بنابراین وجود و استفاده آن براى زن ها بسیار مفید ولى براى مردها چندان مناسب بنظر نمی رسد و در صورت استفاده احتمال بر هم زدن تعادل گلبول هاى قرمز و سفید وجود خواهد داشت. روزی پیامبر اکرم(ص) مردی را دیدند که انگشتری طلا در دست کرده است. پس به او فرمود: (( همانا انگشت تو به میزان مدتی که این انگشتری طلا در آن بوده، در آتش جهنم می سوزد.

ضرر و عوارض  احتمالی  طلا

جدا از فواید و خواص طلا برای زنان در اسلام و در پژوهش های علمی که به آنها اشاره کردیم، این فلز زرد می تواند در بعضی از ارگان های بدن تولید سم نماید. مثلا استفاده از دندان طلا در دهان ممکن است باعث بروز اسهال شود. همچنین در کسانی که به طلا آلرژی دارند استفاده از آن می تواند منجر به خارش و قرمزی در پوست شود. از دیگر از عوارض طلا از بین بردن سلول های مغز استخوان است و در ادامه این تخریب سلولی می تواند به کم خونی، خونریزی داخلی یا انواع عفونت را به دنبال داشته باشد. آسیب های کلیه و کبد هم نسبتا از آسیب های رایج در حساسیت به طلا درمانی می باشند.

بنابراین اگر تصمیم دارید از طلا برای درمان بیماری های خود استفاده کنید، حتما باید سابقه شما از نظر حساسیت به این فلز و عملکرد ارگان های داخلی بدنتان به صورت مرتب کنترل شوند. تا از عوارض و واکنش های احتمالی و تولید سم در بدن جلوگیری به عمل بیاید.

انتهای پیام