عمومیکسب و کار ایرانی

چرا یادگیری زبان انگلیسی مهم است؟

همه ما می دانیم که میلیون ها نفر در جهان انگلیسی صحبت می کنند. اما چه چیزی باعث می شود که انگلیسی زبان مهم و تنها زبان مشترک باشد؟ این زمان برای یادگیری است. آیا واقعا ارزش این همه تلاش و تلاش را دارد؟ با این مقاله از موسسه زبان سریع، دریابید که یادگیری زبان انگلیسی چگونه می تواند بر زندگی شما تأثیر بگذارد.

فرصت های تحصیلی یا شغلی بیشتری می خواهید؟ تجربیات فرهنگی و سرگرمی بیشتری می خواهید؟ یا می خواهید با مردم سراسر جهان ارتباط برقرار کنید؟ انگلیسی زبان مهمی است که می تواند برای اهداف مختلف حرفه ای و شخصی به شما کمک کند.

چه تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده باشید و چه برای ادامه دادن به انگیزه نیاز دارید، درک اهمیت زبان به یادگیری آن و تغییر زندگی شما کمک می کند.

چرا زبان انگلیسی مهم است؟

زبان انگلیسی یکی از پرکاربردترین زبان ها در جهان است. حتی در خارج از کشورهایی مانند ایالات متحده و بریتانیا، بسیاری از مردم می توانند انگلیسی صحبت کنند و بفهمند. اگر به افرادی اضافه کنید که به آن زبان به عنوان زبان دوم صحبت می کنند، نزدیک به 1 میلیارد نفر در سراسر جهان انگلیسی صحبت می کنند!

علاوه بر این، 67 کشور انگلیسی را به عنوان زبان رسمی و 27 کشور را به عنوان زبان رسمی دوم خود دارند.

چرا زبان انگلیسی مهم است؟ همه چیز به تاریخ می رسد و کلید آن امپراتوری بریتانیا است.

در طول قرن ها، امپراتوری بریتانیا گسترش یافت و بر بسیاری از کشورهای مختلف، از جمله کشورهای ذکر شده در بالا، حکومت کرد. در بسیاری از موارد، انگلیسی‌ها مردمی را که بر آنها حکومت می‌کردند مجبور می‌کردند به انگلیسی صحبت کنند، و برخی از این کشورها حتی اگر انگلیسی زبان اصلی آنها نباشد، همچنان انگلیسی صحبت می‌کنند.

به عنوان مثال، چرا مردم ایرلند انگلیسی صحبت می کنند اما به زبان گالیک، زبان مادری این کشور صحبت می کنند؟ دلیل آن این است که انگلستان صدها سال بر ایرلند حکومت کرد.

زبان انگلیسی ممکن است گذشته ای پر دردسر داشته باشد، اما آینده آن روشن است. از آنجایی که بسیاری از مردم می توانند به این زبان صحبت کنند، در دنیای جهانی به ما کمک می کند. همچنین در زندگی شخصی و حرفه ای به شما کمک خواهد کرد.

در اینجا خلاصه ای از اهداف آماده برای یادگیری انگلیسی است که می تواند به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک کند.

هدف از یادگیری زبان انگلیسی: 5 دلیل مهم برای یادگیری زبان

1. انگلیسی فرصت های شغلی جدیدی را برای شما باز می کند

اول، یادگیری زبان انگلیسی می تواند به شما در یافتن و یافتن مشاغل دیگر کمک کند. این روزها اکثر شرکت ها و بازار کار جهانی است و به کارگرانی نیاز دارند که بتوانند با شرکا و مشتریان در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند. اغلب، این به معنای یافتن کارمندان انگلیسی زبان است.

آیا به دنبال شغل هستید؟ آیا به دنبال ارتقاء در شرکت خود هستید؟ آیا فقط می خواهید به صورت حرفه ای پیشرفت کنید؟ یادگیری زبان انگلیسی گام مهمی در دستیابی به همه این اهداف است.

بازار کار بین المللی حتی فرصت های جدیدی را برای افراد دوزبانه ایجاد کرده است. با یادگیری زبان انگلیسی می توانید مترجم، معلم زبان یا متخصص بازاریابی انگلیسی در یک شرکت بین المللی شوید.

مهم نیست شغل شما چیست، یادگیری زبان انگلیسی یک مهارت مهم است. این به شما کمک می کند تا به یک کارمند بهتر، پرتقاضا و با تجربه تبدیل شوید.

دانستن زبان انگلیسی اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد

در اینترنت، اهمیت زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بیشتر مشهود است. از آنجایی که بیشتر محتوای آنلاین به زبان انگلیسی است، اگر به زبان انگلیسی مسلط نیستید، واقعاً محتوای آموزنده را از دست داده اید. هنگامی که در تجارت هستید، مهم است که با آخرین اخبار و روندهای صنعت همراه باشید. برای استفاده از این دانش به نفع خود، باید اولین کسی باشید که از اخبار مطلع می شوید.

بدون زبان انگلیسی مناسب، باید منتظر ترجمه محتوا باشید. اغلب اپلیکیشن ها و سایت های ترجمه گاهی اوقات می توانند اطلاعات لازم را از متون اصلی استخراج کرده و آن را کاملا نادرست کنند. بسیار مفیدتر است که خودتان زبان را یاد بگیرید تا بتوانید راحت بخوانید. بنابراین شما ابتدا اطلاعات را دریافت می کنید و می دانید که خوب است.

لهجه ها می توانند بر فرصت های شغلی تأثیر بگذارند

اگر انگلیسی خوانده اید اما هنوز برای یافتن شغل مشکل دارید. شاید به خاطر لهجه شماست. به طور کلی، مردم به دلیل لهجه شما نمی خواهند شما را قضاوت کنند. این یک نتیجه گیری آگاهانه نیست. اما کاری که ما انجام می دهیم آنها ما را تحت تاثیر قرار می دهند.

داشتن لهجه مناسب مهارتی است که در پست های رهبری و مواردی از این دست از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. به همین دلیل، بسیاری از افراد برای پیشرفت شغلی خود در شرکت مشکل دارند. شما باید نشان دهید که می توانید ارزش خود را ثابت کنید. اگر شغلی می خواهید، باید بتوانید افرادی را که مشاغل بهتری ارائه می دهند متقاعد کنید که واجد شرایط هستید.

عدم ارتباط در حین کار

اگر اشتباه متوجه شوید، می تواند به بسیاری از مشاغل آسیب برساند. گاهی اوقات ممکن است هزینه زیادی داشته باشد. اهمیت زبان انگلیسی در این است که اگر شما روان صحبت کنید به شما کمک می کند از اشتباهات ارتباطی جلوگیری کنید. اگر بخواهید به زبانی غیر از فارسی صحبت کنید، احتمال سوء تفاهم وجود دارد. عبارات و فرم های کوتاه زیادی وجود دارد که به راحتی می توان از آنها برای ایجاد تصور اشتباه در ذهن مخاطب استفاده کرد.

اگر شما هم لهجه غلیظی دارید، ممکن است شما را به خاطر آن درک نکنند. این می تواند باعث شود که مردم حرف شما را بد بشنوند و فکر کنند شما چیز دیگری گفته اید در حالی که واقعاً نگفتید. این سوء تفاهم می تواند تأثیر بسیار مخربی بر شهرت شما داشته باشد. به زودی به عنوان فردی دیده می‌شوید که نمی‌تواند ارتباط مؤثر برقرار کند، و اگر دیگران شما را چنین ببینند، شما را جدی نخواهند گرفت.

2. آزمون زبان انگلیسی می تواند شما را وارد برترین دانشگاه های جهان کند

اگر به اندازه کافی زبان انگلیسی را برای قبولی در آزمون هایی مانند تافل (آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی) یاد گرفته اید، می توانید در دانشگاه های انگلیسی زبان در سراسر جهان تحصیل کنید.

اگر می خواهید در یک منطقه انگلیسی زبان مهاجرت کنید یا کار کنید، خبر این است که ویزای دانشجویی می تواند شما را به آنجا برساند. یا می توانید با گذراندن دوره های خارج از کشور آن را دریافت کنید. داشتن یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی به کالج ها و دانشگاه ها نشان می دهد که شما آماده هستید.

آزمون تافل فوق یکی از رایج ترین آزمون های مهارت زبان انگلیسی است. آزمون های دیگر آیلتس (سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی) و آزمون های کمبریج هستند. برخی از کالج ها یا مراکز زبان حتی دوره هایی را برای کمک به شما در قبولی در این آزمون ها ارائه می دهند.

حتی اگر به هر دلیلی نیازی به شرکت در امتحان ندارید. یا مدرک خود را به پایان رسانده اید مطالعه برای آزمون های زبان انگلیسی واقعا می تواند به شما کمک کند تا مهارت های زبانی خود را بهبود ببخشید. و در صورت قبولی در آزمون نشان دهید که انگلیسی شما بسیار قوی است!

3. شما به دنیای اینترنت به زبان انگلیسی دسترسی دارید

زبان انگلیسی پرکاربردترین زبان در اینترنت است و تقریباً 1 میلیارد کاربر با آن تایپ و چت می کنند. اگر انگلیسی می دانید و می خوانید، می توانید به منابع آنلاین دسترسی داشته باشید و از آن لذت ببرید.

می توانید اخبار را در اینترنت بخوانید. شما می توانید نظر خود را در مورد یک ویدیو انگلیسی بنویسید. می توانید توییت های افراد مشهور انگلیسی زبان را درک کنید، در یک انجمن شرکت کنید. در واقع یادگیری زبان انگلیسی امکانات بی پایانی دارد!

اگر از اینترنت فقط برای مرور و سرگرمی استفاده می کنید، انگلیسی به شما کمک می کند. اما بسیاری از مردم و شرکت ها نیز معتقدند که زبان انگلیسی برای موفقیت در تحقیق، بازاریابی یا توسعه روابط آنلاین بسیار مهم است.

ایمیل همچنین یک روش بسیار رایج برای صحبت با مردم در سراسر جهان است. ایمیل اصلی ترین راه ارتباطی بسیاری از شرکت ها با مشتریان یا شرکت های دیگر است. توانایی نوشتن ایمیل یا سایر مکاتبات به زبان انگلیسی یکی دیگر از معیارهای مهم برای کارفرمایان است.

چه برای سرگرمی و چه برای کار، اگر انگلیسی می دانید، می توانید با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید یا محتوای بیشتری را به صورت آنلاین مصرف کنید.

4. انگلیسی زندگی شما را جذاب تر می کند

آیا علاقه مندید کتاب های بیشتری در قفسه کتاب خود داشته باشید؟ گزینه های بیشتری برای تماشای فیلم های جمعه شب می خواهید؟ یادگیری زبان انگلیسی شما را با دنیای جدیدی از سرگرمی آشنا می کند. دیگر نیازی به خواندن زیرنویس ندارید، می توانید از نسخه های اصلی معتبر لذت ببرید.

درک زبان انگلیسی به این معنی است که از فیلم های پرفروش جدید هالیوود و همچنین کلاسیک های نسل های مختلف لذت خواهید برد.

آیا می دانستید که حتی اگر هنوز در حال یادگیری زبان هستید، می توانید از ویدیوهای خنده دار به زبان انگلیسی لذت ببرید؟ ویدیوهای معتبر مانند موزیک ویدیوها، تریلرهای فیلم، اخبار و گفتگوهای الهام بخش در یوتیوب در دسترس هستند که آنها را به درس های یادگیری زبان شخصی تبدیل می کند.

انگلیسی شما را از خواندن پرفروش ترین کتاب های جهان خوشحال می کند

یادگیری زبان انگلیسی همچنین به شما امکان دسترسی به سایر اشکال سرگرمی را نیز می دهد. هری پاتر گرگ و میش شما همچنین می توانید کتاب های معروف نوشته شده به زبان انگلیسی مانند The Hunger Games را بخوانید. علاوه بر این، بسیاری از نمادهای فرهنگ پاپ محبوب از آثار کلاسیک معروف انگلیسی مشتق شده اند. اگر این کتاب ها را بخوانید، درک بهتری از فرهنگ جهانی انگلیسی خواهید داشت. (شخصیت معروف شرلوک هلمز برگرفته از کتاب هایی است که در دهه 1800 به زبان انگلیسی نوشته شده است.)

5. یادگیری زبان انگلیسی می تواند شما را باهوش تر کند

علاوه بر تمام این مزایا، یادگیری یک زبان جدید مانند انگلیسی به مغز شما کمک می کند تا به روشی جدید کار کند. تحقیقات نشان می دهد که یادگیری یک زبان جدید ساختار مغز شما را تغییر می دهد.

یادگیری یک زبان خارجی مهارت های شناختی و تحلیلی شما را بهبود می بخشد. یادگیری یک زبان جدید می تواند دشوار باشد و شامل آموزش ذهنی زیادی است. تحقیقات انجام شده در یک مطالعه سوئیسی در سال 2012 نشان می دهد که یادگیری یک زبان جدید ساختار مغز را تغییر می دهد و بر بخشی از مغز که مسئول حافظه، تفکر آگاهانه است تأثیر می گذارد و می تواند شما را خلاق تر کند.

در دراز مدت، دوزبانه بودن مغز را تا سنین بالا قوی و سالم نگه می دارد و از تمرکز و حافظه پشتیبانی می کند. به همین دلیل شخصیت شما رشد می کند و احساس احترام بیشتری می کنید. به زبان ساده، یادگیری یک زبان خارجی مغز را قوی تر و انعطاف پذیرتر می کند.

یادگیری زبان انگلیسی نه تنها مفید است، بلکه بسیار لذت بخش است و پیشرفت آن باعث می شود احساس بهتری داشته باشید. چرا با انجام تست های استاندارد برای اثبات مهارت های خود آن را ملموس نمی کنید!

هنگام یادگیری زبان انگلیسی، به مغز کمک می کند تا به یاد بیاورد، واضح فکر کند و غیره. بر قسمت های مسئول تأثیر می گذارد به زبان ساده، یادگیری یک زبان جدید مغز شما را قوی‌تر، تطبیق‌پذیرتر می‌کند و طرز فکرتان را بهبود می‌بخشد.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که دوزبانگی می تواند مغز را با افزایش سن سالم و تناسب اندام نگه دارد و به حافظه، تمرکز و سایر مهارت ها کمک کند. همچنین می‌تواند به آزمون‌های استاندارد (که برای تافل عالی است!) کمک کند و شما را خلاق‌تر کند.

اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، می توانید یک کتاب به زبان انگلیسی بخوانید، یک دوره زبان انگلیسی بگذرانید یا بسیاری از کارهای دیگر را انجام دهید. در را به روی بسیاری از تجربیات دیگر باز می کند، به شما کمک می کند چیزهای جدید یاد بگیرید و باعث می شود احساس باهوشی کنید.

6. انگلیسی زبان ارتباطات بین المللی است

شاید زبان انگلیسی رایج ترین زبان دنیا نباشد، اما زبان رسمی 53 کشور است و حدود 400 میلیون نفر در سراسر جهان به آن صحبت می کنند. توانایی صحبت کردن به انگلیسی فقط به معنای برقراری ارتباط با انگلیسی زبانان بومی نیست، بلکه رایج ترین زبان دوم در جهان است. اگر می خواهید با فردی از کشور دیگری صحبت کنید، به احتمال زیاد باید هر دوی شما انگلیسی صحبت کنید تا این کار را انجام دهید.

شورای بریتانیا پیش بینی می کند که تا سال 2020 دو میلیارد نفر انگلیسی یاد بگیرند. یادگیری زبان انگلیسی مهم است زیرا به شما امکان می دهد به راحتی با همشهریان جهانی خود ارتباط برقرار کنید. وقتی در موسسه زبان انگلیسی کوییک انگلیسی مطالعه می کنید، با افرادی از کشورهای مختلف دوست می شوید و از انگلیسی به عنوان زبان مشترک خود استفاده می کنید!

7. انگلیسی سفر را آسان می کند

همانطور که اشاره شد از آنجایی که انگلیسی زبان اول در 53 کشور و زبان دوم در بیش از 118 کشور است، یادگیری این زبان دسترسی به هر جایی را بسیار آسان می کند. در حقیقت اطلاعیه های فرودگاه، برنامه قطارها، اطلاعات اضطراری و علائم راه آنها اغلب به زبان انگلیسی در دسترس هستند. از جمله در کشورهایی که زبان مادری از انواع دیگری از حروف استفاده می کند. ناگفته نماند که وقتی به کشوری سفر می کنید که به آن زبان صحبت نمی کنید. مطمئناً افرادی را خواهید یافت که کمی انگلیسی می دانند.