اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانی

چک لیست طراحی وب سایت

چرا سایت طراحی می کنیم؟

طراحی سایت در اصفهان: پاسخ به این سوال که چرا به طراحی وبسایت می پردازیم، می تواند از دو زاویه باشد. اگر بخواهیم از زاویه دید مصرف کننده به این موضوع نگاه کنیم، در واقع باید از مزایای داشتن یک وبسایت برای کسب و کار حرف بزنیم. از آن جا که در عصر اینترنت زندگی می کنیم، اکثر مشاغل به سمت مدرن شدن در حرکت هستند.

حتی ارائه دهندگان خدمات سنتی و تولید کنندگان کالا های سنتی نیز در تلاش هستند تا خود را با شیوه ی کسب و کاری مدرن، وفق دهند. بنابراین درک اهمیت وجود یک وبسایت، کار پیچیده ای نیست. در واقع هر کسب و کاری، امروزه به یک پلتفرم آنلاین ارائه ی محصول نیازمند است. طراحی وبسایت به افراد کمک می کند تا کالا یا خدمات خود را به صورت معتبر و با کیفیت، به مخاطبان ارائه کنند.

اما اگر به زاویه ی دیگری از طراحی وبسایت چشم بدوزیم، به تولید کننده این حوزه خواهیم رسید. در واقع چرا باید شغل طراحی وبسایت را برگزینیم و اساسا برای پاسخ به این سوال در ابتدا لازم است بدانیم که یکی از مهم ترین خصیصه های یک طراح سایت حرفه ای، مدیریت و پی ریزی استراتژی شخص برای کسب و کار خود است.

یقینا هیچ کس مایل نیست مسئولیت خلق وبسایت – بخش مهمی از استراتژی تبلیغاتی کسب و کار – را به دست کسی بسپارد که دارای افق دید و مسیر کاری واضحی نیست. چرا که یقینا این امر موجب می شود که شخص، احتمالا در میانه ی راه با مشکلات زیادی مواجه شود. اما وجود یک چک لیست طراحی سایت به طراحان وبسایت کمک می کند تا چون و چرا های راه را بهتر بشناسند. همچنین این امر موجب سازمان یافتن ذهن طراح می گردد.

چک لیست طراحی سایت چیست؟

seo در اصفهان: همان طور که گفتیم، چک لیست یک لیست از نیاز های یک وبسایت است. یعنی تمامی بخش هایی که یک وبسایت کامل به آن نیاز دارد، در آن نوشته می شود. به این ترتیب طراح سایت می تواند بر اساس آن چک لیست و همچنین نیاز کارفرما، تصمیم بگیرد که در پروژه ی خود کدام بخش ها را طراحی و اضافه نماید. همچنین می تواند ترتیب انجام هر مورد را نیز بداند و موارد را پس از انجام تیک بزند. استفاده از چک لیست طراحی سایت به طراح می کند تا برنامه ریزی منسجمی داشته باشد. همچنین از هدر رفتن زمان و انرژی جلوگیری کند.

چک لیست طراحی سایت چه کاربردی دارد؟

نیازسنجی و برنامه ریزی، مهم ترین کاربرد های چک لیست طراحی سایت هستند. در واقع یک طراح سایت می تواند بر اساس این چک لیست، نیاز های پروژه را پیش بینی کند. همچنین با سازماندهی این چک لیست می تواند نیاز های جدید را شناسایی و به دسته بندی ها اضافه کند. این نیاز های جدید ممکن است توسط مشتری و کارفرما بیان شود و یا توسط خود طراح، کشف شود. همچنین می تواند بر اساس این چک لیست مسیر کاری طراحی وبسایت را برنامه ریزی نماید.

چک لیست طراحی سایت شامل چه مواردی است؟

چک لیست طراحی سایت دارای چند دسته بندی است. برخی از موارد، ویژگی های اجباری مورد نیاز یک وبسایت می باشند. مانند تهیه یک هاست و دامنه. دامنه در واقع همان آدرس وبسایت شما است که دارای دو بخش نام و پسوند است. هاست وبسایت شما نیز در واقع میزبان و سروری است که اطلاعات وبسایت شما به صورت ۲۴ ساعته بر روی آن قرار می گیرد تا صفحه ی شما برای کاربران اینترنت قابل مشاهده باشد.

برخی از ویژگی ها نیز ویژگی های پیشنهادی هستند که سطح وبسایت شما را بالا می برند. مانند نقشه وبسایت، لوگو و گوگل آنالیتیک. با بررسی ابزار مورد نیاز برای وبسایت می توانید نمونه های دیگری از ویژگی ها را به چک لیست خود اضافه کنید. مانند زمینه ی محتوایی و قالب طراحی گرافیکی. همچنین وبسایت شما می تواند دارای پایگاه داده، موارد مرتبط با تجارت الکترونیک و سیستم عمومی و بازاریابی باشد.

پس از این که موارد مورد نیاز برای چک لیست طراحی سایت خود را بررسی و دسته بندی نمودید، زمان راه اندازی وبسایت است. استراتژی محتوایی را با کارفرما هماهنگ کنید و آپلود محتوا را انجام دهید. در مرحله بعد، لازم است به بررسی سئو سایت پرداخته شود. به این ترتیب از و کیفیت حضور وبسایت در نتایج جستجو اطمینان حاصل کنید. پس از آن نحوه و وبسایت را نیز با کارفرما هماهنگ کنید.

نکاتی که طراح سایت باید بداند

شما به عنوان یک طراح سایت می توانید از چک لیست طراحی سایت به عنوان یک تسهیلگر استفاده کنید. اما این چک لیست تمام موارد را در بر نمی گیرد. علاوه بر اطلاعات ارائه شده، مهم است که تا حدودی با مبحث UI/UX نیز آشنایی داشته باشید. بنابراین می توانید ترتیب قرار گیری و اولویت بندی بصری وبسایت را در هنگام طراحی، به درستی مشخص کنید. پیش از شروع پروژه نیز، زمان مناسبی را به گفتگو با کارفرما بپردازید تا از نیاز وی آگاه شوید.

آشنایی با برخی از اصطلاحات رایج طراحی سایت

  • صفحات داینامیک: طراحی وبسایت به صورت داینامیک معمولا به وسیله ی انجام می شود. به همین دلیل دارای حجم کد بسیار پایین، سرعت بارگذاری بالا، امنیت بالا و امکان به روز رسانی دشوار تر و در نتیجه هزینه ی طراحی پایین تر هستند.
  •  صفحات استاتیک: طراحی وبسایت به صورت استاتیک، معمولا به وسیله ی Php و ASP.Net انجام می شود. بنابراین دارای حجم کد بالا، سرعت بارگذاری پایین، کدنویسی پیچیده، امکان به روز رسانی آسان و بدون محدودیت و در نتیجه هزینه بالاتر هستند.
  •  HTML/CSS: زبان برنامه نویسی HTML یا ابر متن، یک زبان برنامه نویسی با توانایی ایجاد ساختار های ساده برای وبسایت است. به کمک زبان برنامه نویسی CSS می توان قابلیت های بصری المان های موجود در HTML را سازماندهی کرد.

کلام آخر

با داشتن یک چک لیست طراحی سایت می توانید خود را در مسیر حرفه ای شدن ارتقا دهید. به همین ترتیب ساختار ذهنی منسجم تری پیدا خواهید کرد. با این کار شما می توانید نقاط قوت و ضعف خود را بر اساس نیاز های یک وبسایت شناسایی کنید و به تقویت آن ها بپردازید.

در این راستا اگر مایل به فعالیت به عنوان فریلنسر در حوزه ی طراحی وبسایت هستید، شرکت رایا مارکتینگ آماده ی می باشد. برای شروع همکاری کافی است فرم استخدامی را تکمیل و ارسال نمایید. امیدواریم اطلاعات موجود در این مقاله در رابطه با چک لیست طراحی سایت مورد توجه شما واقع گردیده باشد.

برای سفارش آنلاین طراحی سایت کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین طراحی سایت ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.